Strona 33 z 52 PierwszyPierwszy ... 23313233343543 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 321 do 330 z 511

Wątek: TEST Canon 35/1.4L vs. 35/2

  1. #321
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Zupełnie inaczej.
    Jacek, wielkie spasiba. Czy to jest największa flara, jaką da się uzyskac z 35/2.0? Czy gdybyś ustawił się pod jeszcze wiekszym kątem do lampy - załózmy, ze aparat zostałby w tym samym miejscu, ale przesunąłbyś oś obiektywu jeszcze bardziej w prawo - flara byłaby wieksza i bardziej spektakularna?
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  2. #322
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luc_october Zobacz posta
    35 1.4@2.0
    35 2.0@2.0

    Na pomniejszonych fotach widać że rozmycie jest większe na eLce. Czy to lepiej czy gorzej to zależy już od gustu.
    Teoretycznie oba zdjęcia są zrobione na f/2,ale brzegi na nich już nie.
    Jest przecież winietowanie. Także jasność (a zatem i GO) na rogach nie wynosi f/2 tylko, wg. testów z ww. photozone:
    - dla 35/1.4 na f/2 brzegi mają nieco więcej niż f/2.8
    - dla 35/2.0 na f/2 brzegi mają jakieś f/4.5.
    I to dlatego na brzegach z "plastiku" jest większe GO

  3. #323

    Domyślnie

    Ja napiszę tak, gdybym miał kupować L-kę na podstawie tych wykresików, tabelek co kolega raczył przedstawić, to pewnie bym jej nie kupił. Pech chciał, że mój 24-70L trafił do serwisu, a mi było potrzebne szkło więc trochę z ciekawości wypożyczyłem 35L. Po tym pierwszym obcowaniu, przejrzeniu zdjęć doszedłem do wniosku że 24-70L to "zuo" i chcę, muszę go sprzedać i kupić 35-tkę. Wiadomo, że to nie jest doskonały obiektyw, ale mi po prostu zdjęcia w połączeniu z 5d bardzo się podobają i tyle. ;-)
    Może to nie jest do końca mierzalne, ale ten kontrast, kolory, ostrości, nieostrości tworzą bardzo przyjemny dla oka obrazek.
    Jeszcze jak miałem tą wypożyczoną sztukę, mówiłem żonie że fajny, ale nie dałbym tyle za niego, no i masz zwariowałem i kupiłem :rolleyes:
    pozdr

  4. #324
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciejDlugosz Zobacz posta
    Jestem ciekaw co miałeś na myśli pisząc "zgoła inny wynik".
    Mnie tam wykresy nie interesują.Nie widziałem jeszcze obiektywu który osiąga max na 2.8, a to widać na photozone.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Joshec Zobacz posta
    Kolega MaciejDlugosz prowadzi tu jakąś krucjatę próbując przekonać panią/pana/siebie/społeczeństwo* (* niepotrzebne skreślić) do... no właśnie, do czego?! Mnie przekonał... do 35/1.4
    Chyba tak :wink:
    Cytat Zamieszczone przez MaciejDlugosz Zobacz posta

    (sorry, te zdjęcia są zrobione Nikonem - nie miałem wtedy Canona). ]

    albo jeszcze gorzej


    To jest wątek o porównaniu dwóch konkretnych szkieł, i niech wypowiadają się Ci, co je mają, mieli i mogą podać jakieś prawdziwe przykłady, a nie wyciągane z sieci nie wiadomo co, słupki, bateryjki i inne jeszcze na dodatek bez zgody ich autorów. Bo jak widze po przykładach to zaraz będą wklejane zdjęcia z iphona ?

    MaciejDlugosz jak masz 35/2.0 pokaż jakiś prawdziwy przykład, fajnego zjęcia, a nie wklejaj zdjęcia z kadrowania nikonem, coś wyciąganego z sieci, to nie są przykłady. Przynajmniej nie dla mnie, a wnioski każdy sam sobie wyciągnie.
    (zdjęcia bateryjek - jestem na NIE !)
    Ostatnio edytowane przez 7four ; 20-02-2012 o 10:58 Powód: Automerged Doublepost

  5. #325
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Równałeś ekspozycje w jakikolwiek sposób podczas wołania?
    Histogramy dwóch ostatnich zdjęć są dosyć podobne, więc jeśli nie wyrównywałeś ekspozycji, to wychodzi na to że L-ka jest po prostu jaśniejsza przy f/2.0.
    Może lepsza transmisja?
    Zdjęcie z eLki przy 2.0 odbieram jako milsze dla oka - bardzo mi przykro z tego powodu - obiecuję poprawę .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #326
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Może lepsza transmisja?
    Zdjęcie z eLki przy 2.0 odbieram jako milsze dla oka - bardzo mi przykro z tego powodu - obiecuję poprawę .
    Oba zdjęcia obrobione w DPP i widać że winieta chyba została zdjęta automatycznie w DPP do danego szkła. A dlaczego jest inne rozmycie i milsze dla oka pisałem powyżej.
    Teoretycznie oba zdjęcia są zrobione na f/2,ale brzegi na nich już nie.
    Jest przecież winietowanie. Także jasność (a zatem i GO) na rogach nie wynosi f/2 tylko, wg. testów z ww. photozone:
    - dla 35/1.4 na f/2 brzegi mają nieco więcej niż f/2.8
    - dla 35/2.0 na f/2 brzegi mają jakieś f/4.5.
    I to dlatego na brzegach z "plastiku" jest większe GO, natomiast w środku kadru rozmycie jest takie same. Winietę zdejmie się komputerowo natomiast na brzegach masz GO zostanie jak przy f/4.5 i tego już nie zdejmiesz komputerowo (no akurat w tym zdjęciu jest to łatwe, ale przecież chodzi o zasadę).
    Ostatnio edytowane przez szwayko ; 20-02-2012 o 12:16

  7. #327
    Początki nałogu Awatar luc_october
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    447

    Domyślnie

    Zapomniałem napisać że zdjęcia są wołane w dpp z włączoną korekcją winiety więc jasność się wyrównała. Z wyłączoną korekcją 35 2.0 jest dużo ciemniejsze na rogach. Zdjęcia miały tylko pokazać różnicę w GO na tej samej przysłonie.
    35 1.4@2.0
    35 2.0@2.0
    korekcja winiety w dpp włączona. Widać, że eLka bardziej rozmywa tło. Im bliżej krawędzi tym większa różnica dokładnie tak jak pisał Szwayko. Obrazek z eLki jaśniejszy choć zdjęcie zrobione na tych samych parametrach. Z wyłączoną korekcją winiety jest b. duża różnica.
    Mam dziwne odczucie że 35L jest minimalnie szerszy, choć w specyfikacji pisze ten sam kąt widzenia w obu.
    Ostatnio edytowane przez luc_october ; 20-02-2012 o 12:36

  8. #328
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    256

    Domyślnie

    A ja dziękuję luc_october-owi za jego poglądowe zdjęcia oraz szwayko za wytłumaczenie mi pewnego fenomenu (związanego z poprawą ostrości (GO) w rogach), który zobaczyłem. Wynika z tego, że 35/2 należałoby przymykać do 5,6-8 aby ostrość w całym kadrze była zbliżona. Trochę to głupie, że na przesłonie 2,0, gdybym chciał mieć rozmycia poza centrum kadru nie miałbym.
    Czy ktoś może dysponuje kadrami ze szkła 28/1,8? czy tam jest podobnie? Zastanawiam się nad 28/1,8 głównie dla przesłon 1,8-2,8 i nie wiem czy jest sens kupować aby się w podobny sposób niemiło zdziwić?
    Ostatnio edytowane przez darecky ; 20-02-2012 o 12:29

  9. #329
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darecky Zobacz posta
    Zastanawiam się nad 28/1,8 głównie dla przesłon 1,8-2,8 i nie wiem czy jest sens kupować aby się w podobny sposób niemiło zdziwić?
    Ja je używam kilka lat, dla mnie to dobre szkło. Ogniskową 35mm wolę mieć w X100 ;-)
    Pod względem winietowania/GO 28mm jest lepszą konstrukcją niż 35mm/2.0
    Wg tego
    http://www.the-digital-picture.com/R...=9&FLI=0&API=1
    Na f/2.0 brzegi z 28mm mają około 1-1,5EV więcej, natomiast 35mm mają 2-2,5EV.

  10. #330
    Początki nałogu Awatar luc_october
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    447

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darecky Zobacz posta
    A ja dziękuję luc_october-owi za jego poglądowe zdjęcia oraz szwayko za wytłumaczenie mi pewnego fenomenu (związanego z poprawą ostrości (GO) w rogach), który zobaczyłem. Wynika z tego, że 35/2 należałoby przymykać do 5,6-8 aby ostrość w całym kadrze była zbliżona. Trochę to głupie, że na przesłonie 2,0, gdybym chciał mieć rozmycia poza centrum kadru nie miałbym.
    Czy ktoś może dysponuje kadrami ze szkła 28/1,8? czy tam jest podobnie? Zastanawiam się nad 28/1,8 głównie dla przesłon 1,8-2,8 i nie wiem czy jest sens kupować aby się w podobny sposób niemiło zdziwić?
    Niepotrzebnie się zniechęciłeś do tego szkła. Ten efekt mają wszystkie szkła 35 1.4 też ale przy 2.0 mniej zauważalny, a przy 1.4 jest tak samo jak przy 35 2.0. Przy 35 ustawionym na f/2.2 winieta bardzo spada i rozmycie się sporo wyrównuje.
    Mogę już potwierdzić że 35 1.4 ma szerszy kąt widzenia od 35 2.0.
    Zrobiłem szybki test na meblach w domu.
    Na odległość 2,5 m eLka ściąga jakieś 4 cm z każdego boku więcej.
    Widać to na zdjęciu słupa które podałem, choć to było robione z ręki więc nie jest dokładne.

Strona 33 z 52 PierwszyPierwszy ... 23313233343543 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •