Cytat Zamieszczone przez naras Zobacz posta
Celuję w 1d2. Praktycznie ta sama cena co 5d. 1d3 ma tylko więcej klatek (1,5fps więcej) oraz lepsze iso.
No tutaj się mylisz i to bardzo.
Poza tym 1D2 ma gorsze wysokie ISO niż 5D1.
Różnic w tych modelach jest znacznie więcej. Ale jeżeli dla Ciebie to tylko 1,5fps i ISO to znaczy, że 1D Ci nie potrzebne.
Poza tym w jedynkach trzeba dobrze ustawić AF pod konkretną sytuację żeby było bardzo dobrze.
Pół setki pól AF i masa opcji do ustawienia.
Znajomy swoją pierwszą jedynkę "odkrywał" i dostrajał przez 2miesiące codziennie coś grzebiąc w ustawieniach i przesiadując na zagranicznych forach

Cytat Zamieszczone przez naras Zobacz posta
Hm, może faktycznie nie doprecyzowałem: ujęcia statyczne, gdzie np. para klęczy przed ołtarzem, czy czeka przy wejściu aż wszyscy wejdą lub muzyka zacznie grać to jest ok - mogę złapać ostrość na coś kontrastowego i lekko przestawić kadr. Ale gdy np para idzie do ołtarza, w środku nie za dużo światła zastanego, a w tle czasami dodatkowo światło z zewnątrz (przez otwarte drzwi wejściowe kościoła) to AF lubi się pomylić lub po prostu kręcić tam i z powrotem (mam tu na myśli 5d+50usm, najczęściej tego używam). 50usm przymknięte do f/2 i para idąca w moją stronę w takich warunkach często się kończy tym, że ostrość nie jest na twarzy ale w najlepszym wypadku kilka cm za (efekt można porównać do BF). Już pomijam w tej sytuacji fakt, że nastawiam ostrość na coś kontrastowego, choćby ta twarz i przy użyciu centralnego punktu kadr nie zawsze jest taki jaki bym chciał mieć... I tak naprawdę jeśli nie mam podpiętej lampy w takich warunkach (bez błysku - wspomaganie af) to dość sporo ryzykuję. Innym rozwiązaniem jest przymknięcie szkła, ale czasami warunki w kościele na to nie pozwalają (nie jeden raz się spotkałem z sytuacją, gdzie iso 1600/3200 + max f/2 wychodziły czasy rzędu 1/30).
Nie napisałeś też z jakiego dystansu robisz.
50/1.4 nie jest demonem szybkości i celności (nie ma ring USM tylko micro USM czyli coś pomiędzy zwykłym silnikiem a normalnym USM) + 1.4 czy nawet 2.0 i to pewnie z kilku metrów to nie obwiniałbym sprzętu za to, że nie trafia, nawet przy średnim AFie 5D1.
Ile twarz na którą ustawiasz ostrość zajmuje kadru? Jest chociaż większa niż pkt. AF'a na matówce?
Mi 5D2 z 35L na servo też średnio trafia z kilku metrów i 1.4.
Przy zdjęciach seryjnych może 1/5 będzie dobrze trafione.
Za to z 70-200 jest bardzo dobrze. Praktycznie wszystko w punkt.
ISO1600 w 1D2 to jak 3200 w 5D1.
Sprzedasz 5D, kupisz 1D2 gdzie będzie gorsze ISO i nadal Ci nie będzie trafiać i tylko stracisz czas i pieniądze na roszadach.
No i crop x1.3 zmienia jednak sytuację. Zależy jakie masz szkła.