Zobacz wyniki ankiety: nowy czy używany

Głosujących
11. Nie możesz głosować w tej sondzie
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1823

Wątek: Monitory - porady, problemy itd. część II

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Pokazana fotografia "wadliwego" pokazuje ekran w normie, tylko sfotografowany w niekorzystnym świetle. Dosłownie.

    Jeśli ten drugi był wyraźnie równiejszy, to był wyjątek.
    EDIT: Moje zdjęcie powstało w zupełnej ciemności z matrycą aparatu ustawioną najbardziej równolegle do matrycy monitora jak tylko umiałem. Do tego dłuższą ogniskową, żeby możliwie oddalić aparat od ekranu.
    Ostatnio edytowane przez strideer ; 13-01-2012 o 16:04 Powód: Automerged Doublepost

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Tak, Ty wiesz znowu lepiej. Sfotografowane jest w zupełnej ciemności z matrycą aparatu ustawioną najbardziej równolegle do matrycy monitora jak tylko umiałem.
    Zna Pan powiedzenie? "Nie ucz ojca dzieci robić."

    Widuję takich monitorów dużo i widzę co jest normą a co wyjątkiem. To co Pan pokazał to norma. Problem w tym jak zapanować nad tymi wadami.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Okolice 2800 to wcześniejsza cena, teraz spadła o 5 stów do okolic 2300.
    Gadałem przed momentem z człowiekiem z NEC-a. NEC nic nie wie o tej obniżce, więc to jest prawdopodobnie strzał przed orkiestrę, czyli jednostkowa akcja dystrybutora. Drążę temat dalej...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Gadałem przed momentem z człowiekiem z NEC-a. NEC nic nie wie o tej obniżce, więc to jest prawdopodobnie strzał przed orkiestrę, czyli jednostkowa akcja dystrybutora. Drążę temat dalej...
    Aktualizacja: Pół NEC-a nie wie o obniżce, pół wie. Ale obniżka jest jednak oficjalna.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 13-01-2012 o 16:53 Powód: Automerged Doublepost
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Zna Pan powiedzenie? "Nie ucz ojca dzieci robić."

    Widuję takich monitorów dużo i widzę co jest normą a co wyjątkiem. To co Pan pokazał to norma. Problem w tym jak zapanować nad tymi wadami.
    Zachowaj takie komentarze dla własnych pociech. Doszło między nami do nieporozumienia. Twoją wypowiedź "Pokazana fotografia "wadliwego" pokazuje ekran w normie, tylko sfotografowany w niekorzystnym świetle. Dosłownie." odczytałem jako odnoszącą się do mojej ilustracji, napisałem własną odpowiedź z wyjaśnieniem, że na moim zdjęciu nie ma prawa być odblasków, a potem przeczytałem jeszcze raz Twój wpis i uściśliłem własny komentarz.


    Cytat Zamieszczone przez Tom01
    Jeśli ten drugi był wyraźnie równiejszy, to był wyjątek.
    Jeśli dla Ciebie prawidłowe złożenie i fabryczne ustawienie monitora jest wyjątkiem, to ja naprawdę się poddaję przed taką argumentacją. Jako konsument mogę oczekiwać, że niemałe pieniądze wydawane przeze mnie sprzęt idą na urządzenia wykonane dobrze, a nie byle jak i to do tego z uzasadnieniem, że właśnie tak ma być, a jak będzie trochę lepiej od "normy" to należy się cieszyć. Wybacz, ale cała reklamacja, przez jaką przeszedłem z tymi ekranami, to nie jest kręcenie nosem zawiedzionego klienta, tylko zwykłe wymaganie jakości od produktu (który de facto ma służyć zapewnieniu jakości innych produktów - zdjęć w moim przypadku). Szczególnie, że taką jakość da się uzyskać, a ekran był ewidentnie "zwalony" nie tylko przez to cieknięcie, ale także z powodu nierównomierności podświetlenia w bieli.

    Oddzieliłbym też dwie potencjalne przyczyny problemów jeśli chodzi o podświetlenie ekranu w czerniach, wyłaniające się z tej dyskusji. Jedną rzeczą jest to, że faktycznie tak jak piszesz nie można oczekiwać równomiernej czerni od panelu - szczególnie takiego, który jest ustawiany do pracy z niską luminancją, w słabo oświetlonym otoczeniu. Osobną sprawą jest to, że monitory z panelami IPS są bardzo podatne na wszelkiego rodzaju nieprawidłowości w montażu. Mój stary ekran z panelem IPS też na to cierpi, ale na pewno nie w takim stopniu (jeśli wziąć pod uwagę "jasność" dolnej części i stosunek powierzchni całych paneli) i nie za takie pieniądze, jakie kosztuje NEC PA271W. Na moim zdjęciu widać oba te problemy - w górnych rogach jest faktycznie obserwowalne "wyciekanie" podświetlenia, ale to co się dzieje na dole, to jest efektem jakiegoś naprężenia, ugięcia, nierówności, powstałych podczas montażu. O ile z pierwszą przyczyną nie sposób walczyć inaczej niż przez "optymalizację" parametrów monitora i warunków oświetleniowych w miejscu pracy, o tyle z drugą można sobie poradzić jedynie wybierając inną sztukę wyświetlacza. Taki jest sens zwracania uwagi przy zakupie na to, jak monitor radzi sobie w czerniach.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Twoją wypowiedź (...) odczytałem jako odnoszącą się do mojej ilustracji
    Bo tak było. Fakt Pańskiego nie usatysfakcjonowania zakupionym monitorem oraz rozrzutu jakościowego różnych egzemplarzy nie ma nic wspólnego z ich ewentualną wadliwością.

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Jeśli dla Ciebie prawidłowe złożenie i fabryczne ustawienie monitora jest wyjątkiem, to ja naprawdę się poddaję przed taką argumentacją. Jako konsument mogę oczekiwać, że niemałe pieniądze wydawane przeze mnie sprzęt idą na urządzenia wykonane dobrze, a nie byle jak i to do tego z uzasadnieniem, że właśnie tak ma być, a jak będzie trochę lepiej od "normy" to należy się cieszyć.
    Przecież to jest właśnie norma. Identyczna sytuacja jest np z wadami pikseli. NORMALNE jest, że na monitorze może być taka cecha ale każdy uznaje za to za wadę. Jeśli poziom nierówności w monitorach Pana nie satysfakcjonuje, to znaczy że ów produkt nie spełnia Pana wymagań a nie, że jest wadliwy. W takiej sytuacji proponuję zainteresować się serią SV.

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Wybacz, ale cała reklamacja, przez jaką przeszedłem z tymi ekranami, to nie jest kręcenie nosem zawiedzionego klienta, tylko zwykłe wymaganie jakości od produktu
    Niestety, towar nie zmieni się dlatego, że Pan tak chce. Widział Pan jaką równomierność oferuje monitor graficzny i lepiej w tej klasie cenowej nie będzie. Może Pan jedynie próbować do skutku selekcjonować monitory do trafienia na taki, który będzie miał względnie najmniejszą nierówność.

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Osobną sprawą jest to, że monitory z panelami IPS są bardzo podatne na wszelkiego rodzaju nieprawidłowości w montażu. Mój stary ekran z panelem IPS też na to cierpi, ale na pewno nie w takim stopniu
    Proszę pamiętać o rozmiarach. 27" jest montowany tak samo jak np 24", czyli sztywno a to powoduje problemy mechaniczne. Dla porównania 30" jest montowany z luzem u góry, aby minimalizować pracę panelu w funkcji temperatury. Stąd, zrobić równy 27" to wielka sztuka. Jak Pan chce zobaczyć jak to zrobić dobrze, proponuję obejrzeć CG275W.

    Tak czy siak, widoczność naprężeń to defekt tak samo niwelowany jak plamy narożników, czyli oświetleniem. Nie piszemy więc o różnych rzeczach, nie ma żadnego nieporozumienia. Defekty zaobserwowane przez Pana wynikają tak naprawdę z jednej cechy - punktu czerni. Inna sprawa w braku homogeniczności chromatycznej. To ma inne przyczyny i właśnie z tego powodu montuje się w ww monitorze układ wyrównujący.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 13-01-2012 o 17:52
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Bo tak było. Fakt Pańskiego nie usatysfakcjonowania zakupionym monitorem oraz rozrzutu jakościowego różnych egzemplarzy nie ma nic wspólnego z ich ewentualną wadliwością.
    Ma tyle wspólnego, że szczegółowe opisanie i nazwanie wykrytych problemów *wadą* we wniosku reklamacyjnym zakończyło się pozytywnym dla mnie rozpatrzeniem reklamacji.

    Zgoda na to, że monitory mają rozrzut jakościowy. Ja obejrzałem trzy sztuki PA271W, dwie z nich pomierzyłem, sprawdzałem też jedną sztukę SV271 - i wszystkie te monitory nie dawały zadowalającego mnie obrazu. Czy te egzemplarze znajdą innego klienta? Prawdopodobnie tak - ja sam mam bardzo wyczulony wzrok i u mnie pewne rzeczy po prostu nie przejdą. Warto zerknąć na testy jednorodności PA271W i SV271 na TFT Central - nie ujmują one wprawdzie odchyleń barwy, a jedynie luminancji, ale pokazują z czym należy się liczyć. Co ciekawe - testowana tam sztuka PA271W dała trochę ciekawsze wyniki od SV271 w tym teście.

    Ujmowanie takich wad w ramach "norm" niczego nie zmienia. Na szczęście polski system prawny dobrze chroni konsumenta, kupującego produkty na użytek domowy. Przy zakupie firmowym nie ma już tak łatwo, dlatego należy w momencie zakupu na własne oczy (i jeśli pozwalają na to warunki - przy pomocy czujnika) sprawdzić te cechy, które mogą okazać się kłopotliwe. Jeszcze raz je wymienię: równomierność bieli, równomierność czerni, wadliwe piksele oraz dodatkowo równomierność szarości.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Ma tyle wspólnego, że szczegółowe opisanie i nazwanie wykrytych problemów *wadą* we wniosku reklamacyjnym zakończyło się pozytywnym dla mnie rozpatrzeniem reklamacji.
    Udostępniono Panu wyniki pomiarów i normę fabryczną? Jeśli nie, to wymiana/zwrot była dla świętego spokoju. Tak się robi, nawet jeśli sprzęt jest sprawny, bo jak wiadomo satysfakcja klienta jest dla sprzedawcy ważniejsza niż normy fabryczne.

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Ja obejrzałem trzy sztuki PA271W, (...) jedną sztukę SV271 - i wszystkie te monitory nie dawały zadowalającego mnie obrazu. (...) PA271W i SV271 na TFT Central - (...) pokazują z czym należy się liczyć.
    Czyli wszystkie sześć pod rząd były wadliwe czy po prostu "norma" Panu nie odpowiada?
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 13-01-2012 o 19:14
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Udostępniono Panu wyniki pomiarów i normę fabryczną? Jeśli nie, to wymiana/zwrot była dla świętego spokoju. Tak się robi, nawet jeśli sprzęt jest sprawny, bo jak wiadomo satysfakcja klienta jest dla sprzedawcy ważniejsza niż normy fabryczne.

    Czyli wszystkie sześć pod rząd były wadliwe czy po prostu "norma" Panu nie odpowiada?
    Norma, w której monitor traci w rogu 1/3 jasności, ma odchyłki w barwie na poziomie 14 dE i ma tak obrzydliwie cieknący narożnik, faktycznie mi nie odpowiada.

    Użytkownika nie obchodzą normy producenckie - obchodzi go to, co widzi. Monitor wyświetlający zaburzony obraz, nawet jeżeli te wady są w granicach producenckiej normy, nie będzie pożądanym narzędziem na niczyim biurku. Czy to będą uwalone piksele, czy nierówne podświetlenie, czy naprężony panel - wszystkie te wady wpływają w olbrzymim stopniu na komfort pracy, zupełnie niezależnie od tego co w swoich normach głosi producent. Standardy są po to, żeby móc kwalifikować urządzenia do różnych grup produktowych (przypadek podziału np. na serie PA i SV) oraz żeby serwis wiedział co się kwalifikuje do naprawy w ramach gwarancji, a co już nie. Nie służą natomiast upewnieniu użytkownika, że bubel, który stoi przed nim na biurku, tak właściwie to jest sprawny. Sprawny inaczej.

    Test równomierności podświetlenia, o którym wspomniałem wcześniej, powstał właśnie z takiej potrzeby, którą wyrazili też inni uczestnicy wątku - co sprawdzić w momencie zakupu monitora. Odpowiedziałem wcześniej, co jest istotne i gdzie może kryć się problem. Kupującemu zależy przecież na uniknięciu potrzeby reklamowania monitora: nie ważne czy z powodu nie spełnienia standardu fabrycznego, czy ze względu na rozminięcie się danej sztuki z oczekiwaniami. Dlatego nie widzę potrzeby dalszego roztrząsania co jest w normie, a co nie jest. To nie norma będzie użytkownikiem monitora, tylko ja czy jakikolwiek inny kupujący.
    Ostatnio edytowane przez strideer ; 13-01-2012 o 20:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •