Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: 70-200 sport - plener

  1. #11
    Początki nałogu Awatar kuzi4
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    Chrzanów
    Wiek
    49
    Posty
    411

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janmar Zobacz posta
    Z czego to wynika ?
    W moim przypadku tylko i wyłącznie z tego, że przy 1/250 i krócej istnieje niewielkie ryzyko poruszenia zdjęcia. Przy dłuższych czasach już takiej pewności i zaufania do siebie nie mam Oczywiście przy panoramowaniu włączam tryb 2 bez wzgjędu na czas.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Po pierwsze w piłce nożnej IS jest kompletnie nie przydatny. W tym sporcie się nie panoramuje. Jeżeli kupiłeś szkło z ISem specjalnie pod piłkę nożną to zkrewiłeś - trzeba było wziąć wersję 2.8...
    Przede wszystkim czas. 1/500 przy cropie na 200mm to raczej niezbędne minimum.
    Nie wiem jaki sens jest w ograniczaniu sobie ISO do maks 400? W 50D 1600 można używać bez strachu... Ważne żebyś trzymał czas powyżej 1/500 a im mniej tym lepiej.
    Bezwzględnie AI-Servo!! Śledzisz cały czas zawodnika i cykasz jak będzie coś ciekawego, ale tu ważne jest przewidywanie sytuacji i dobry refleks.
    A Merde wcale nie pomylił wątków... W kwestii stosowanych ustawień jest konfiguracja stosowana praktycznie przez większość reporterów sportowych. To dla nich powstał przycisk AF-On.
    Do tej trzeba było przestawiać AF-a na "*" żeby go mieć pod kciukiem. Chodzi to o przekadrowywanie w sporcie. AF na kciuku i jeżeli chcesz zrobić przekadrowanie to puszczasz AF, przekadrowujesz i wciskasz spust. Mając af normalnie na spuście do połowy w trybie Servo nie możliwe jest przekadrowanie!
    Jednak ustawianie AF-a na "*" wiązało się z powiązaniem AE Lock z wciśnięciem spustu do połowy więc nie wszystkim to odpowiadało. Dlatego dodano przcisk AF-On w 40D i później w 1DmkIII.
    Jest to idealne ustawienie zwłaszcza pod piłkę nożną.
    Tłumacząc łopatologicznie:
    Przestawiasz w Cf.n Autofocus na przycisk AF-On, przełączsz puszkę w tryb AI-Servo
    Od teraz jeżeli chcesz śledzic cały czas obiekt i robi mu w międzyczasie zdjęcia to cały czas wciskasz AF-On i spustem strzelasz foty.
    Jak chcesz śledzić i zrobić przekadrowanie z obiektem w ruchu to Wciskasz AF-On, w momencie gdy chcesz wykonać fotę puszczasz AF-On, przekadrowujesz, wciskasz spust (Oczywiście aby Ci obiekt nie wypadł z GO musisz byc bardzo szybki :-D )
    Ale przydaje się to też w innych sytuacjach. Po prostu masz One-Shot i AI-Servo naraz bez szukania i przestawiania na body.
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  3. #13
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DAWIDSON Zobacz posta
    Merde -a to co wszystko w temacie -to z kolei ja nie wiem o co Ci chodzi
    Skonfiguruj aparat jak w tamtym wątku i poużywaj jakiś czas.
    Załapiesz o co chodzi na 100%.

    To jest najbardziej uniwersalna metoda konfiguracji pracy autofokusa, sprawdza się w zasadzie w każdym zastosowaniu. Gietrzy "reklamuje" to dosyć regularnie, aż dziwię się że jeszcze trafiają się ludzie, którzy mają AF "pod spustem"
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Najfajniej się na niej wychodzi jak daje się komuś aparat z prosbą :
    proszę mi zrobic zdjęcie

    Jak dla mnie to w zależności od tego co ,czym, robię machinalnie narzuca się metoda ostrzenia.Nie ma jednej uniwersalnej.
    Dlatego warto nauczyć się wielu.
    Np.ze szkłem słabo trafiającym kilka ostrzeń ,przed naciśnięciem spustu.

    Z kolei w Dsie z dobrym szkłem ,nic nie kombinować .Wszystko pod spustem i praktyczne jednym płynnym szybkim ruchem ruchem -cyk.Jest tak pewny i szybki że kombinowanie powoduje gorszy efekt.
    Oczywiście pomysleć trzeba.

    Przy korzystaniu z AFon i AE + pomiar światła po opanowaniu tej palcówki
    osiąga się b,dobre efekty bo zmusza do fotografowania ze zrozumieniem,analizą kadru ,przewidywaniem skutków wyboru punktów pomiaru światła ,trybów itp.
    Trzeba to umiec i stosować.Uczy fotografowania jak nic innego.
    A dalej to już znów różnie
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 02-10-2011 o 22:20

  5. #15
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Wątek poczyściłem ze śmieci. Proszę się trzymać tematu. Kolega zadał konkretne pytanie.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #16
    Początki nałogu Awatar kuzi4
    Dołączył
    Aug 2008
    Miasto
    Chrzanów
    Wiek
    49
    Posty
    411

    Domyślnie

    Nie pomylił, nie pomylił... Pośpieszyłem, za co przepraszam.

  7. #17

    Domyślnie

    Goomis
    Przestawiasz w Cf.n Autofocus na przycisk AF-On, przełączsz puszkę w tryb AI-Servo
    Od teraz jeżeli chcesz śledzic cały czas obiekt i robi mu w międzyczasie zdjęcia to cały czas wciskasz AF-On i spustem strzelasz foty.
    Jak chcesz śledzić i zrobić przekadrowanie z obiektem w ruchu to Wciskasz AF-On, w momencie gdy chcesz wykonać fotę puszczasz AF-On, przekadrowujesz, wciskasz spust (Oczywiście aby Ci obiekt nie wypadł z GO musisz byc bardzo szybki )
    też nie znam tego ustawienia bo dopiero raczkuje w fotografii.. Czy mogę prosić o pomoc z wykonaniem tego typu ustawienia? np C.Fn IV 1/(odpowiedni numer)?? oraz jeśli można to o podobne optymalne dobranie ustawień menu aparatu do wykonywania zdjęć sportu?
    50D; C 50/1,8; T 28-75/2,8

  8. #18
    Bywalec Awatar Las3k
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    34
    Posty
    163

    Domyślnie

    Ustawiłem sobie tak i działa, jest jeden szkopuł - nie można zrobić jakoś w 40D, żeby podświetlał przy AI Servo pkt AF, na który właśnie wyostrzył? Szukałem, nie znalazłem, zgadywanka jest irytująca.
    C40D + C18-55 IS + C70-200/2.8L + S8mm + C50/1.8 + Kenko x1.4 + Di622 + jakiś statyw mały i duży, UVki, polar, 200AW itd. :wink:

  9. #19
    Bywalec Awatar zbirr
    Dołączył
    Sep 2008
    Wiek
    47
    Posty
    206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ptrkln Zobacz posta
    też nie znam tego ustawienia bo dopiero raczkuje w fotografii.. Czy mogę prosić o pomoc z wykonaniem tego typu ustawienia? np C.Fn IV 1/(odpowiedni numer)?? oraz jeśli można to o podobne optymalne dobranie ustawień menu aparatu do wykonywania zdjęć sportu?
    ale wszystko co i jak jest w instrukcji, jak nie masz to na forum jest link do wersji elektronicznej. Instrukcja jesli chodzi o konfigurację przycisku AF'a dość jasno i klarownie wyjaśnia co do czego. Nie ma sensu jej przepisywać. Nikt nie da przepisu jak skonfigurować masz sobie aparat. Masz jeszcze C1 i C2, zapisz sobie tam różne ustawienia, poćwicz i zobacz które najbardziej spełniają twoje oczekiwania.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Las3k Zobacz posta
    Ustawiłem sobie tak i działa, jest jeden szkopuł - nie można zrobić jakoś w 40D, żeby podświetlał przy AI Servo pkt AF, na który właśnie wyostrzył? Szukałem, nie znalazłem, zgadywanka jest irytująca.
    Jeśli wybrałeś punkt ręcznie to ostrość jest na ten punkt, jeśli automatycznie to ostrzenie jest na punkt centralny, jeśli obiekt wyjdzie po za ten punkt to ostrzenie przejmują pozostałe punkty na które "wszedł" obiekt
    Ostatnio edytowane przez zbirr ; 07-11-2011 o 23:40 Powód: Automerged Doublepost

  10. #20
    Bywalec Awatar Las3k
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    34
    Posty
    163

    Domyślnie

    "jeśli automatycznie to ostrzenie jest na punkt centralny, jeśli obiekt wyjdzie po za ten punkt to ostrzenie przejmują pozostałe punkty na które "wszedł" obiekt"
    O, o takie info mi chodziło, dzieki.
    C40D + C18-55 IS + C70-200/2.8L + S8mm + C50/1.8 + Kenko x1.4 + Di622 + jakiś statyw mały i duży, UVki, polar, 200AW itd. :wink:

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •