witam, chciałbym poprosić posiadaczy 50 D + 70-200 f/4.0 IS o opinię/radę - jakie ustawienia stosują do zdjęć typu - piłka nożna w plenerze.
witam, chciałbym poprosić posiadaczy 50 D + 70-200 f/4.0 IS o opinię/radę - jakie ustawienia stosują do zdjęć typu - piłka nożna w plenerze.
50D, C28/1.8, C50/1.8, C85/1.8,C24-105, C70-200/4 IS
50D, C28/1.8, C50/1.8, C85/1.8,C24-105, C70-200/4 IS
Szczerze powiem, że dość dziwne pytanie... Ale spróbuję się z nim zmierzyć
Jeżeli chodzi o ustawienia/parametry pracy body to wszystko zależy od warunków w jakich przyjdzie Ci robić zdjęcia (oczywiście nie piszę o podstawach takich jak głębia ostrości, panoramowanie itp)
Jeżeli chodzi o IS to przy czasach krótszych jak 1/250 powinno się go wyłączyć czyli zależy od warunków w jakich przyjdzie Ci robić zdjęcia.
Czy AIServo, czy OneShot to kwestia pozycji z jakiej będziesz focił i dynamiki akcji, czyli zależy od warunków w jakich przyjdzie Ci robić zdjęcia.
Ale się rozwinąłem...
Tak na prawdę WSZYSTKIE USTAWIENIA I PARAMETRY zależą od dwóch rzeczy:
1. warunków w jakich przyjdzie Ci robić zdjęcia;
2. tego co chcesz na zdjęciu pokazać
Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie o ustawienia body do otrzymania zdjęć dobrej jakości... Przecież to są tak bardzo zmienne parametry, że nie da się na nie konkretnie odpowiedzieć...
A tak nawiasem mówiąc to odpowiedź mojego poprzednika nie do końca jest taka bez sensu... Ja bym ją zrozumiał tak: "kupiłeś i masz to ćwicz,ćwicz, ćwicz..."
Pozdrawiam, Marcin
DAWIDSON, spróbuj, poćwicz. Jesteś z Wrocławia, to przejedź się na ul. Sztabową na stadion,
młode drużyny i nie tylko, grają tam codziennie od rana do wieczora.
Pogadaj wcześniej z trenerem, czy możesz robić zdjęcia i ćwicz.
Jak coś, to mieszkam niedaleko.
http://www.canon-board.info/showpost...7&postcount=54
I wszystko w temacie.
I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it
zdjęcia robię min. 2x w tygodniu na turniejach, nie wiem jak wam wytłumaczyć o co mi chodziło, ale miało to być coś, jak np: " mam ten obiektyw z 50d, najczęściej robię na ustawieniach:" krajobrazy,AWB, słońce lub chmury, pomiar punktowy lub wielosegm. Iso staram się jak najniższe - max do 400, do sportu staram się uzyskiwać jak najkrótsze czasy.Do tej pory najczęściej AF na one shot, lecz zauważam że na al servo -lepsza ostrość. Co do obiektywu - stabilizer mode na 1 -dla poziomu, 2 -dla pionu, stabilizacja wyłączona (najczęstsze czasy to 500). pomiar dla piłki nożnej na 3m."
o coś takiego mi chodziło Panowie - wątek umieściłem w technikach fotografowania a nie w obiektywach.
Merde -a to co wszystko w temacie -to z kolei ja nie wiem o co Ci chodzi![]()
50D, C28/1.8, C50/1.8, C85/1.8,C24-105, C70-200/4 IS
Skonfiguruj aparat jak w tamtym wątku i poużywaj jakiś czas.
Załapiesz o co chodzi na 100%.
To jest najbardziej uniwersalna metoda konfiguracji pracy autofokusa, sprawdza się w zasadzie w każdym zastosowaniu. Gietrzy "reklamuje" to dosyć regularnie, aż dziwię się że jeszcze trafiają się ludzie, którzy mają AF "pod spustem"![]()
I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it
Najfajniej się na niej wychodzi jak daje się komuś aparat z prosbą :
proszę mi zrobic zdjęcie
Jak dla mnie to w zależności od tego co ,czym, robię machinalnie narzuca się metoda ostrzenia.Nie ma jednej uniwersalnej.
Dlatego warto nauczyć się wielu.
Np.ze szkłem słabo trafiającym kilka ostrzeń ,przed naciśnięciem spustu.
Z kolei w Dsie z dobrym szkłem ,nic nie kombinować .Wszystko pod spustem i praktyczne jednym płynnym szybkim ruchem ruchem -cyk.Jest tak pewny i szybki że kombinowanie powoduje gorszy efekt.
Oczywiście pomysleć trzeba.
Przy korzystaniu z AFon i AE + pomiar światła po opanowaniu tej palcówki
osiąga się b,dobre efekty bo zmusza do fotografowania ze zrozumieniem,analizą kadru ,przewidywaniem skutków wyboru punktów pomiaru światła ,trybów itp.
Trzeba to umiec i stosować.Uczy fotografowania jak nic innego.
A dalej to już znów różnie![]()
Ostatnio edytowane przez janmar ; 02-10-2011 o 22:20