Strona 41 z 64 PierwszyPierwszy ... 31394041424351 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 401 do 410 z 635

Wątek: Sony NEX czy Olympus PEN?

  1. #401
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gavin Zobacz posta
    Wystarczy to nie m4/3
    Sony E et Micro Quatre Tiers
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  2. #402
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    Dla Nex wystarczy 2.8

  3. #403
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gavin Zobacz posta
    Dla Nex wystarczy 2.8
    Jak widać w linku powyższe stwierdzenie to tylko twoja opinia, wielu Nexiarzy tęskni za low light, co w przypadku sensorów Sony oznaczać może pracę na przodku bez lampy

    http://www.eoshd.com/content/4323/ne...en-f-38mm-f1-8
    the silence is deafening

  4. #404
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    30 1.8 byłoby duże i mydlane na 1.8 - bezsensu

    iso 3200 rekompensuje to 1/1.3ev

  5. #405
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gavin Zobacz posta
    Dla Nex wystarczy 2.8
    Za przeproszeniem, co ma NEX do tego ciemnego szkła? Gdyby to był naleśnik albo macro 1:1 to bym jeszcze mógł zrozumieć, ale szkło które rozmiarem przypomina C50 1.8 (które notabene kryje pełną klatkę)??? Szkło ze światłem 2.8 to można mieć w zumie, a nie w stałce o tej ogniskowej.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez gavin Zobacz posta
    30 1.8 byłoby duże i mydlane na 1.8 - bezsensu

    iso 3200 rekompensuje to 1/1.3ev
    Oczywiście głębie ostrości też rekompensuje. Bez sensu to jest własnie wypuszczanie stałoogniskowego szkła o tak marnych parametrach (2.8). No chyba, że Sigma bedzie go wciskała za 400 zeta.
    Ostatnio edytowane przez arra ; 11-10-2011 o 21:55 Powód: Automerged Doublepost

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  6. #406
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    W sensie g.o. to odpowiednik tak cenionego 20/1.7

  7. #407
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    319

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gavin Zobacz posta
    W sensie g.o. to odpowiednik tak cenionego 20/1.7
    Nie do końca:
    1,7 x 2 = 3,4
    2,8 x 1,5 = 4,2
    Poza tym 45mm (ekw.) jest jednak nieco węższe niż 40mm.

    Moim zdaniem punktem wyjścia powinien być 30/2 od Samsunga. Jakie to szkło ma wady? Małe, lekkie, ostre od pełnej dziury i w dodatku tanie - czego chcieć więcej? Tego typu obiektyw powinien być standardem w każdym systemie bezlusterkowym. Tak jak w FF standardem jest 50/1.8 (również małe, tanie, niezłe optycznie).

  8. #408
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    56

    Domyślnie

    Tak coś mi wpadło w oko jak przeglądałem ostatnio pewien serwis i mam takie wnioski:
    - jakbym chciał posiadać system u4/3 i szkla do niego to wybrałbym Pena E-P3 i te szkła:

    Olympus M. Zuiko Digital ED 12mm f/2.0 i M. Zuiko Digital 45mm f/1.8

    No i chciałbym, żeby było jeszcze 17mm f2.0 o podobnej budowie.

    Znając historię i Olympusa i obserwując jego poczynania te obiektywy pewnie są bardzo przyzwoite optycznie jak i mechanicznie. Niestety dobroć mechaniczna i optyczna zawsze pociąga za sobą cenę wyższą niż przeciętna.

    Gdybym miał wybierać jakiś podstawowy obiektyw stałoogniskowy, który miałby być standardem to niech by to był ekwiwalent ok. 35 z jasnością 1.8-2.0 - w pelni używalny na otwartej przysłonie. Uważam, że najuniwersalniejsza ogniskowa.

    Obserwuję, że dzis dalej ekwiwalent 50mm uważany jest za standard. To 50mm mocno utrwaliło się w pamięci. Warto chyba zastanowić się skąd to 50mm wzięło się. A wzięło się chyba stąd, że dawno, dawno temu to były obiektywy łatwe do wykonaia od strony technicznej i tanie (zoomy były wtedy bardzo drogie). Przez to były standardowo dołączane do aparatów w latach 70-tych i 80-tych. I chyba tymi kryteriami trzeba mierzyć głównie ich standardowość. To były takie ówczesne KITy.
    Ostatnio edytowane przez klasyk ; 12-10-2011 o 12:40

  9. #409

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gavin Zobacz posta
    W sensie g.o. to odpowiednik tak cenionego 20/1.7
    A skąd! Ta Sigma musiałaby być pół działki jaśniejsza.
    nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu

  10. #410
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    a stąd:

    1m

    30/2.8/aps dof 0,125m
    20/1.7/u43 dof 0,128m

    3m

    30/2.8/aps dof 1,16
    20/1.7/u43 dof 1,191m

Strona 41 z 64 PierwszyPierwszy ... 31394041424351 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •