Pokaż wyniki od 1 do 10 z 64

Wątek: 5D + biegający syn

Widok wątkowy

  1. #24
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Asterisk, bo jeszcze ktoś gotów pomyśleć że chodzi o komiks Goscinnego i Uderzo
    ROTFL, dzięki za korektę

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Trudność, od strony technicznej, jest związana z papierową głębią ostrości i efektem focus shift, który może wystąpić przy użyciu dużych otworów przysłony i układu AF w aparacie (w skrócie efekt ten polega na delikatnym przesunięciu ostrości obiektywu dla przysłon f/1,4-f/4 podczas pracy z krótkimi odległościami przedmiotowymi i ostrzenia w trybie AF). Na "odpływający" focus nie ma innej rady jak ręczne doostrzenie - chociaż mówiąc uczciwie po obejrzeniu moich zdjęć nie spotkałem się z tym zjawiskiem, a ostrzę wyłącznie w trybie AF.
    Więc jak, nie ma innej rady czy jest (przycisk gwiazdka z linku wcześniej)?

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Co do płytkiej głębi ostrości - warto zrozumieć, że pracując z otworami typu f/1,2 czy f/1,4 właściwie trudno w ogóle mówić o ostrym obrazie, szczególnie jeżeli fotografowany obiekt jest metr czy dwa od obiektywu. Nie chciałbym posługiwać się pojęciami typu plastyka czy efekt 3D, ale właściwie to trudno zwłaszcza fotografując motywy w ruchu, ogólnego ogarnięcia jak działa AF)
    Dziesiątki zdjęć z 50/1.4 (nie pamiętam, a nie pamiętam - ostatni egzemplarz; z B&H) i 350D nie potwierdzają powyższego. Tj. miałem ustawiony środkowy, AF-S i M, lock, pstryk, było ostro ~1m.

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Pewnie to tutaj leży ta trudność - ponownie - bardzo demonizowana na forach internetowych.
    No tak, jak zwalą design szkła (by było mniejsze chgw po co bo to eLka!) to się mówi demonizowanie, spoko.
    Dwa. Joseph (joemama) ztcp sam empirycznie udokumentował (dpreview), że focus shift Roamera (50L) da się opanować NIE używając środkowego na 5D; (viva 1Ds ). Spróbuj/cie, ja zrezygnowałem po około 3 dniach na 350D pomimo kosmicznej promocji
    Trzy. Na FredMiranda zaraz po wyjściu szkła były sample (z przesuniętym AF; gość celował w oko na pierwszym planie, ostre było na drugim...) potwierdzające, że tamten egzemplarz był równie ostry co 85L. Jeśli ktoś się nie zgadza imho naraża swoją ulubioną markę na zjawisko nazwane przez mnie "my copy"

    Pora na obrazki: Seven z resztą mafii
    http://www.pbase.com/joemama

    Ponownie (do autora wątku): opanowanie ustawiania ostrości metodą/z wykorzystaniem AF-On button - imho jest kluczowe- by cieszyć się ostrymi zdjęciami obiektów nie statycznych, bez względu na ich wiek
    Np. (jak byś kiedyś miał Nikona) na nikoncafe.com na podforum D3 jest super post jak przestawić AF by ZAWSZE kopał puszki konkurencji; sprawdziłem działa

    Czytaj, testuj aż załapiesz
    http://www.learn.usa.canon.com/resou..._article.shtml

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    Biorac pod uwagę, jak Canon POLSKA traktuje swoich klientów, można pokusić się o stwierdzenie, że sami sobie ten los zgotowaliśmy.
    Dokładnie, dlatego mam LX3 nie G10, dlatego mam GF1 zamiast 5D2 z pierwszą symphonią; uuups

    Tylko czasem tęskno za 24LII czy 200/2.
    Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 27-09-2011 o 10:46
    the silence is deafening

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •