-
Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Złożyłem zamówienie na sprzęt widoczny w sklepie internetowym jako dostępny. Dostałem potwierdzenie od sklepu wraz z danymi do przelewu. Od razu dokonałem przelewu. Dostałem odpowiedź, że z powodu błędy w systemie muszą zmienić status zamówienia z potwierdzonego na anulowane. W regulaminie wg mnie brak informacji, że sklep zastrzega sobie prawo do takiej zmiany.
Czy są jacyś znawcy tematu albo KC? Proszę o pomoc.
Nie wiem, czy mogę tu podawać informacje o sklepie, itp. dlatego póki co ogólnie.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Niech zwrócą najpierw kasę - o to bym się zatroszczył. Błąd systemu pewnie wynika z barku towaru na stanie. Czy potwierdzenie od sklepu przyszło z automatu (jeżeli tak, to system działa).
A błąd systemu, niech naprawi firma od tego sklepu internetowego.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Ja nie chcę kasy, tylko sprzęt :p. Błąd w systemie polegał (choć nikt tego wprost nie napisał) na zbyt niskiej cenie za jaką sprzęt był oferowany, teraz jest już oferowany z wyższą.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Wg mnie powinni sprzedać po cenie która widniała na stronie. Podobny przypadek był kiedyś z Empikiem, tylko tam już był spory błąd systemu.
Empik.com powinien wydać towar mimo błędu systemu | rp.pl
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
homesicalien
Ja nie chcę kasy, tylko sprzęt :p. Błąd w systemie polegał (choć nikt tego wprost nie napisał) na zbyt niskiej cenie za jaką sprzęt był oferowany, teraz jest już oferowany z wyższą.
Zgodnie z prawem mają psi obowiązek sprzedać Ci po takiej cenie, jaka widniała - zwłaszcza, jeśli "kliknąłeś", kupiłeś, zapłaciłeś, co oznacza że zawarłeś ze sklepem wiążącą umowę.
Nie wiem o jaka sumę (różnicę w cenie) chodzi, ale jeśli sporą - idź na wojnę: weź prawnika, w sądzie wygrasz (zakładam, że masz kopie maili z potwierdzeniem zakupu za konkretną sumę i dowód przelewu pieniędzy).
Jeśli kwota jest zbyt mała żeby się szarpać po sądach - pójdź do prawnika (najlepiej znajomego, jak nie - taka porada prawna to niewielki wydatek) żeby sformułował Ci odpowiednie pismo do nich ("Zgodnie z paragrafem... ustawy... blablabla... W razie odmowy planuję skierować sprawę na drogę sądową).
Masz 90% szans, że po takim piśmie grzecznie sprzedadzą Ci sprzęt, nie chcąc ryzykować przegranej w sądzie (co by ich kosztowało dużo więcej).
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
homesicalien
Nie wiem, czy mogę tu podawać informacje o sklepie, itp. dlatego póki co ogólnie.
Właściwie to powinieneś podać - tak dla innych dla przestrogi, że sklep nie dotrzymuje ceny podanej na stronie.
Cytat:
Zamieszczone przez
homesicalien
Ja nie chcę kasy, tylko sprzęt . Błąd w systemie polegał (choć nikt tego wprost nie napisał) na zbyt niskiej cenie za jaką sprzęt był oferowany, teraz jest już oferowany z wyższą.
A to była bardzo duża różnica? czy tylko parę procent?
Przy różnicy typu 100 zamiast 1000 to ktoś się pomylił, jednak jak zamiast 1200 ma być 1300 to może być np:
1) bezczelne naganianie klientów do sklepu poprzez celowe oscylowanie na granicy lub zaniżanie cen aby być pierwszym w rankingach porównywarek cenowych typu ceneo skapiec itp. w razie wpadki to zwracają pieniądze
2) firma krzak która wcale nie ma sprzętu na magazynie tylko podaje cenę wykalkulowaną z dawno temu sprawdzanej ceny w hurtowni. A tu "niespodzianka" bo ktoś zamówił sprzęt który sprzedaje się raz ruski rok a przez ten czas cena wzrosła o 20% . Powinni wtedy podawać zamiast ceny że towar na zamówienie i szczegóły przez telefon ale wtedy wypadli by z porównywarek
Cytat:
Zamieszczone przez
Boogie
Wg mnie powinni sprzedać po cenie która widniała na stronie. Podobny przypadek był kiedyś z Empikiem, tylko tam już był spory błąd systemu.
No duża solidna firma to aby zachować twarz powinna uznawać takie sytuacje.
Ale na ogół na stronie jest zastrzeżenie, że to tylko orientacyjne ceny. O dostępność i cenę trzeba dzwonić drobnym drukiem...
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
adawro
2) firma krzak która wcale nie ma sprzętu na magazynie tylko podaje cenę wykalkulowaną z dawno temu sprawdzanej ceny w hurtowni. A tu "niespodzianka" bo ktoś zamówił sprzęt który sprzedaje się raz ruski rok a przez ten czas cena wzrosła o 20% . Powinni wtedy podawać zamiast ceny że towar na zamówienie i szczegóły przez telefon ale wtedy wypadli by z porównywarek
Czyli 90% sklepów internetowych działających w Polsce.
Brak własnych stanów magazynowych = niższe koszty. A skoro jedynym kryterium jakim posługują się internauci to cena, to część odpowiedzialności ponosi kupujący.
Obserwuję tu czasem swoistą schizofrenię. Z jednej strony sklep z niską ceną (ale z brakiem na magazynie) to "oszust podający zaniżone ceny" i "firma krzak", a z drugiej strony firmy z dużym stanem magazynowym to "zdziercy", a ich promocje to "żadne promocje" "dużo zamieszania o nic" i jeszcze "robią ludzi w wała".
Mam do takich schizofreników propozycję: otwórzcie swój własny sklep internetowy i utrzymajcie go w warunkach wysokich kosztów działalności oraz dużej konkurencji przez 2-3 lata. Ciekawe czy wam się oczy otworzą :mrgreen:
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
Czyli 90% sklepów internetowych działających w Polsce.
Brak własnych stanów magazynowych = niższe koszty. A skoro jedynym kryterium jakim posługują się internauci to cena, to część odpowiedzialności ponosi kupujący.
Taka po prostu szara rzeczywistość.
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
Obserwuję tu czasem swoistą schizofrenię. Z jednej strony sklep z niską ceną (ale z brakiem na magazynie) to "oszust podający zaniżone ceny" i "firma krzak", a z drugiej strony firmy z dużym stanem magazynowym to "zdziercy", a ich promocje to "żadne promocje" "dużo zamieszania o nic" i jeszcze "robią ludzi w wała".
Polacy zawsze narzekają. Ja tam nie liczyłem na żadne promocje. Ot poprostu reklama i jest fajnie, że ktoś się stara.
Ja staram się upewnić czy to co na stronie mało znanych firm to prawda. Dzwonię aby zweryfikować cenę i dostępność.
Przy dużych kwotach umawiam się na odbiór i zapłatę osobiście. - Tak kupowałem 70-200 2.8LISUSM.
Wcale nie uważam, że zdziercy - często nawet dokładałem 2-3% ceny aby odebrać/kupić w punkcie w którym mogę sprzęt za kilka tysięcy wziąć do ręki.
Ale każdy uważa jak chce...
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cena, za którą kupowałem: ~2400, najniższa oferta na ceneo, ale nie rażąco niska. Cena obecna ~3100, bardzo przeciętna oferta.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
adawro
Ale każdy uważa jak chce...
Ja przede wszystkim staram się nie oceniać jednostronnie (Bo mnie się przecież należy! Prawo jest po mojej stronie! /nieistotne, że forsowane przez instytucję która z obrońcy konsumenta stała się dręczycielem przedsiębiorców/).
Polecam szczerze udzielającym się w tym wątku forumowiczom postawienie się w sytuacji drugiej strony. choćby na chwilkę.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Czy sklepy mają skrupuły jeśli rozmyśli albo pomyli się klient? Czy sklepy i producenci naprawdę fair rozpatrują reklamację? Kiedy każdy - co zrozumiałe - walczy o swoje, zrozumiałe jest podpieranie się zapisami prawa, niezależnie od tego, czy mówimy o złej woli, czy o pomyłce.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
homesicalien
Czy sklepy mają skrupuły jeśli rozmyśli albo pomyli się klient? Czy sklepy i producenci naprawdę fair rozpatrują reklamację?
Nie, przecież wiadomo że przedsiębiorcy to wredne sk^H^H^H nastawione na jednorazowy wysoki zysk :mrgreen:
Pomyśl trochę czasem...
PS: sklepy nie rozpatrują reklamacji, zazwyczaj nie mają możliwości technicznych i uprawnień.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
A skoro jedynym kryterium jakim posługują się internauci to cena, to część odpowiedzialności ponosi kupujący.
Nie przesadzałbym z tym generalizowaniem. Wiele znanych mi osób bierze pod uwagę też inne kwestie.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Szkoda, że nie wszyscy potrafią rozmawiać bez obrażania.
Sklepy możemy skreślić jeśli chodzi o gwarancję, masz rację. Chodzi mi jednak ogólną tendencję.
Wolałbym pominąć moralne kwestie, moje sumienie jakoś sobie z nimi poradzi ;).
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
A skoro jedynym kryterium jakim posługują się internauci to cena, to część odpowiedzialności ponosi kupujący.
Naprawdę wierzysz w to co piszesz?
Kupujący , to nasz Dobrodziej i żadnej odpowiedzialności nie ponosi.
Warunki w jakich musimy prowadzić DG, to zupełnie co innego i Konsumenta to nie interesuje.
Widzi towar, widzi cenę,podejmuje decyzję,płaci pieniądze i chce dostać towar.Jeżeli nie dostaje, to bez względu jakie jest prawo,może czuć się oszukany-tak zwyczajnie po ludzku.
Co do promocji cyfrowe.pl, bo do tego chyba nawiązujesz w dalszej swojej wypowiedzi, to lepiej nie robić żadnej, niż taką , która wywołuje negatywne komentarze.
To tylko moje bardzo subiektywne zdanie.
Pozdrawiam
jacek
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
mysiaty
Co do promocji cyfrowe.pl, bo do tego chyba nawiązujesz w dalszej swojej wypowiedzi, to lepiej nie robić żadnej, niż taką , która wywołuje negatywne komentarze.
To ja powiem inaczej - lepiej nie robić sklepu internetowego jak się nie ma towaru.
Tracenie czasu na takie "zakupy" to dopiero tworzy negatywne wrażenie. To jest zawracanie głowy a nie handel.
Stawianie w tym szeregu takich firm jak cyfrowe to skrajne nieporozumienie.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
homesicalien
Cena, za którą kupowałem: ~2400, najniższa oferta na ceneo, ale nie rażąco niska. Cena obecna ~3100, bardzo przeciętna oferta.
Mam pomysł - potarguj się. To nie komuna, żeby obowiązywały stałe ceny. Może faktycznie się pomylili. A może nie. Ale nie może być tak ,że masz teraz zapłacić tak jak inni następni.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Kolekcjoner
To ja powiem inaczej - lepiej nie robić sklepu internetowego jak się nie ma towaru.
Tracenie czasu na takie "zakupy" to dopiero tworzy negatywne wrażenie. To jest zawracanie głowy a nie handel.
Stawianie w tym szeregu takich firm jak cyfrowe to skrajne nieporozumienie.
chyba trochę się oderwałeś od rzeczywistości. Teraz nawet sklepy stacjonarne handlują towarem, którego nie ma na stanie. Praktycznie tylko spożywczaki maja towar dostępny lub sklepy z towarem popularnym.
W tym roku wykańczałem dom i wszystko od materiałów budowlanych po dodatki typu szklanki wymagało oczekiwania na sprowadzenie z hurtowni. Nawet niektóre meble z ikei nie były dostępne od ręki. Sofa kupiona w BRW przyszła po tygodniu, stół kupiony w innym sklepie meblowym też jest dopiero w w drodze.
Wyobraź mały sklepik internetowy z zaledwie 300 produktami. Każdy produkt ma 4 wersje kolorystyczne i 8 rozmiarów. Produkty mają opakowania w rozmiarach 60x50x15. Nie każdy przedsiębiorca ma od razu środki na otworzenie wielkopowierzchniowego magazynu. Posiadanie wszystkich produktów w ilościach po 2-3 sztuki z modelu, koloru i rozmiaru jest fizycznie niemożliwe dla osób bez grubych milionów na inwestycje w magazyn i obsługę.
Większość sklepów internetowych funkcjonuje w oparciu o dropsiping nawet duże sieciowe stacjonarne sklepy mają magazyny centralne z których większość rzeczy jest wysyłana.
O pozycji w porównywarkach cen decyduje głównie KASA jaką zapłacisz za pozycje, cena to czynnik drugorzędny.
Nastały takie czasy, że sklepom nie opłaca się otwierać własnych magazynów, nie utrzymują własnego transportu tylko zlecają to firmom kurierskim. Klienci oczekują oferty złożonej z setek produktów w różnych wzorach, kolorach a przy tym chcę ceny jak najniższej. Trzeba więć ciąć koszty na magazynowaniu, obsłudze, własnym transporcie. Automatyzuje się sprzedaż, żeby zmniejszyć liczbę pracowników biurowych.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
m-a-r
chyba trochę się oderwałeś od rzeczywistości.
Zapewne. Może żyję w innym wymiarze ;).
Zawsze myślałem że jak idę do sklepu to te artykuły co są na półkach to są prawdziwe - dzięki za wyjaśnienie - teraz będę wcześniej dzwonił żeby na mój przyjazd zamówili towar :lol:.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
m-a-r
chyba trochę się oderwałeś od rzeczywistości. Teraz nawet sklepy stacjonarne handlują towarem, którego nie ma na stanie. Praktycznie tylko spożywczaki maja towar dostępny lub sklepy z towarem popularnym.
Tu nie chodzi o to, że towar muszą mieć na stanie, tylko o rzetelność.
Jak sklep ściemnia że ma na stanie a nie ma. Co gorsza ryzykuje nie aktualizując cen w stosunku do zmian oferty swoich dostawców hurtowych to zaczyna po prostu pachnieć lipą i polowaniem na jelenia.
Byłem zadowolony z obsługi i ceny w jednym sklepie to potem zamówiłem grip którego nie mieli to sprowadzili za lepszą kasę niż w była w dużych konkurencjach.
A tak w ogóle to warto się potargować. Np cena obiektywu w innym sprawdzonym sklepie była nieco wyższa niż u konkurencji i bez szans na targowanie , a ponieważ kupowałem jakieś dodatki typu karty pamięci, akumulatory, matówkę, to ceny tych dodatków nieco opuścili, że w sumie to za całość kwota była praktycznie taka sama jak bym zapłacił u tych tańszych.
Tamci tańsi nie mieli tych dodatków a tani sklep z dodatkami był poza tym dużo dalej, a mi szkoda było jeżdzić 20km w te i z powrotem.
Cytat:
Zamieszczone przez
Kolekcjoner
- teraz będę wcześniej dzwonił żeby na mój przyjazd zamówili towar .
Ja już tak robię... :)
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Kolekcjoner
Zapewne. Może żyję w innym wymiarze ;).
Zawsze myślałem że jak idę do sklepu to te artykuły co są na półkach to są prawdziwe - dzięki za wyjaśnienie - teraz będę wcześniej dzwonił żeby na mój przyjazd zamówili towar :lol:.
Na półkach często jest tylko ekspozycja lub atrapy. Towar się zamawia i czeka. Tylko chleb i to ten popularny jest dostępny od ręki ;)
Może trochę przesadzam ale niestety coraz częściej trzeba jż czekać na towary. Wszystko wynika z pogoni za niskimi cenami, cięciem kosztów i szerokim wyborem by dogodzić coraz bardziej wybrednym klientom...
Też bym chciał by wszystko było dostępne od ręki ale już przywykłem do czekania i jeśli nie trwa to dłużej niż 10 dni roboczych to jestem happy:)
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
m-a-r
Na półkach często jest tylko ekspozycja lub atrapy. Towar się zamawia i czeka. Tylko chleb i to ten popularny jest dostępny od ręki ;)
Jak rozumiem papier toaletowy też kupujesz na zamówienie ;).
Ciekawie jest w świecie w którym żyjesz - na szczęście póki co u nas jest inaczej 8-).
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Na dobry papier warto czekać ;)
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
To ze towaru nie ma na polce, to chyba nie jest problem i kazdy to rozumie. Nawet jak sklep internetowy ma "Pan Kazio", a towar bierze z hurtowni obok, to nic mi do tego. Ja chce kupic cos u "Pana Kazia" i z nim zawieram umowe. Jak ceny "Pana Kazia" zaleza od hurtowni z za rogu, to jest jego zmartwienie zeby byly aktualne. Ja rozumie ze maly przedsiebiorca ma ciezkie zycie, musi naprawde sie napracowac, meczyc urzedami i z klientami, ale jak sie popelnilo blad to trzeba sie dogadac z klientem, a nie spuszczac go na drzewo.
Wystawianie nizszych cen wiedzac ze i tak nie sprzedamy za ta cene to jest oszustwo i to nalezy bezwzglednie tepic. Wystawianie nizszych cen przez pomylke, to niedopatrzenie sprzedawcy i jego ryzyko i to sprzedawca powinien wyjsc z inicjatywa rozwiazania problemu. Wytlumaczenia jak to mam ciezko zwiazac koniec z koncem nie jest rozwiazaniem.
Cytat:
Na dobry papier warto czekać
tylko czasami mozna nie zdazyc :mrgreen:
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Kolekcjoner
Jak rozumiem papier toaletowy też kupujesz na zamówienie ;).
Ciekawie jest w świecie w którym żyjesz - na szczęście póki co u nas jest inaczej 8-).
Faktycznie póki co jeszcze istnieja sklepy z prawdziwym towarem na półkach (nawet meblowe) ale faktem jest również to, że kilka dni temu zamówiłem po raz pierwszy w życiu papier toaletowy na Amazon.com. Amazon ostatnio bardzo chce zdobyć rynek artykułów codziennego użytku i PT można zaprenumerować po bardzo konkurencyjnej cenie np. 12 rolek co miesiac albo 24 co trzy miesiace, w zależności od ilości ..p w domu.
Tak samo papierowe ścierki kuchenne w rolkach. Tylko trzeba mieć miejsce w domu na te zapasy.
Każdy handluje jak może, ale trzeba się przyznać z góry czy towar jest dostępny natychmiast czy też np. pan biznesmen dopiero zaczyna szukać towaru w Chinach po otrzymaniu zapłaty od klienta.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Kolekcjoner
To ja powiem inaczej - lepiej nie robić sklepu internetowego jak się nie ma towaru.
Tracenie czasu na takie "zakupy" to dopiero tworzy negatywne wrażenie. To jest zawracanie głowy a nie handel.
Stawianie w tym szeregu takich firm jak cyfrowe to skrajne nieporozumienie.
Może sklep cyfrowe.pl jest najlepszy w UE.Ja tego w ogóle nie oceniałem.Wyraziłem jedynie swoje odczucia , co do ostatniej ich promocji.I tylko tyle.
Pozdrawiam
jacek
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
mam to nieszczęście, ze na codzien wspolpracuje ze sklepami internetowymi, tyle tylko, ze to ja jestem ich dostawca. oni nie maja stanow magazynowych nie dlatego, ze nie maja na to miejsca (mój towar jest bardzo malogabarytowy), tylko dlatego, ze trzeba za niego zaplacic. lepiej jest wystawić na allegro i czekac az się sprzeda i wtedy dopiero zamawiac, bo wtedy z automatu jest zapłacony. czasem się jednak zdarza, ze produkcja nie nadaza z wytwarzaniem towaru (sa okresy duzego popytu), wtedy może mi czegos na polce braknac. ja nie majac towaru na polce w magazynie nie sprzedam go, bo go nie mam. nie mam i nie sprzedam, po prostu, logiczne. sklepy internetowe jednak nie chcą tego pojac, "on chce zeby mu wyslac, bo sprzedal i potrzebuje na już". sory batory, nie sprzedaje się czegos, czego się nie ma...
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
W jednym z kilku sklepów fotograficznych w Krakowie, pomimo, że na stronie internetowej widnieje informacja, że towar dostępny od ręki, niestety "odbiłem się od lady" jak chciałem zakupić szkła. Podczas ostatniej rozmowy telefonicznej z obsługą, pan zasugerował i doradził, abym złożył zamówienie przez stronę internetową i czekał na odpowiedź o terminie odbioru, pomimo tego, że jak byk widniała informacja o dostępności od ręki. A to, co chcę kupić bardzo popularne. Tak to już jest, że nawet w sklepie realnym trzeba zamawiać towar.
Wczoraj media podały informację, że bardzo dobre perspektywy rysują się dla sprzedaży internetowej, w 2013 r wzrost o 13%, w 2014 wzrost o 10%, a w 2015 prognozowany wzrost wynosi 9%.
Społeczeństwo jest coraz bardziej wygodne, bez wychodzenia z domu jest w stanie zakupić praktycznie wszystko. A i cena w takich sklepach niższa, właśnie dzięki temu, że takie sklepy mogą zaoszczędzić na powierzchni magazynowej.
A że trzeba czekać? Jak brałem auto w salonie, to też mi kazali czekać, choć wziąłem bez żadnego dodatkowego wyposażenia.
Pozdrawiam
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Odnoszę wrażenie, że wypowiadjący się przechodzą z jednej skrajności w drugą, albo że sklep jest "be", albo że klient "rozkapryszony". Najważniejsze jest to co jest napisane w regulaminie, a tutaj chyba każdy sklep ma zapis, że wystawienie towaru nie jest jednoznaczne z dostępnością.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Tu nie chodzi o skrajności ale o najnormalniejszą w świecie, prostą uczciwość. Skoro nie mam na stanie w sklepie, to po co piszą "dostępny od ręki"? Zdecydowana większość konsumentów zrozumie to w ten sposób, że jest w sklepie ( nie wirtualnym a realnym, pod konkretnym adresem ). Niech napiszą, dostępny w ciągu 24 h od złożenia zamówienia i będzie ok. Z punktu widzenia konsumenta, kompletnie mnie nie obchodzi czy sklep internetowy ma swój magazyn, towar na stanie, zamawia go w hurtowni czy u producenta. Jeżeli jest zamieszczona jasna, precyzyjna informacja, że wysyłka, odbiór w ciągu 24/48/72..... h, czy też tygodnia,dwóch, trzech to decyduję się na taką umowę albo i nie. Ze swojej strony sklep niech też wywiąże się z zadeklarowanego terminu.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
poszukiwacz2006
Tu nie chodzi o skrajności ale o najnormalniejszą w świecie, prostą uczciwość. Skoro nie mam na stanie w sklepie, to po co piszą "dostępny od ręki"?
Bo nie każdy silnik sklepu internetowego ma możliwość połączenia dostępności z magazynem własnym, a co dopiero magazynem dostawcy (hurtowni).
Bo być może był dwa dni temu, ale się sprzedał, a status trzeba aktualizować ręcznie.
Bo być może status "na zamówienie" odstraszy potencjalnego kupującego, który złoży zamówienie w innym sklepie gdzie piszą (również niekoniecznie zgodnie z rzeczywistością) że jest dostępny.
Jak pisałem - takie działanie jest konsekwencją kryterium wyboru wg najniższej ceny.
Oczywiście da się to wszystko zautomatyzować, napisać dedykowane oprogramowanie łączące się z bazą danych i aktualizujące dostępność, ale to kosztuje i to nie mało.
Większość sklepów internetowych to są małe, kilkuosobowe działalności gospodarcze i nie mają na to czasu (trzeba przecież obsłużyć bieżącą sprzedaż + wszystkie inne formalności związane z DG) i kasy (bo marża na poziomie 5% jest szczytem szczęścia).
Chętnie poznałbym opinię na ten temat osoby, która ma praktyczne doświadczenie w tej branży, np. Cichego.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
Bo być może status "na zamówienie" odstraszy potencjalnego kupującego, który złoży zamówienie w innym sklepie gdzie piszą (również niekoniecznie zgodnie z rzeczywistością) że jest dostępny.
To juz jest oszustwo (zwane przez naszych "biznesmenow" zaradnoscia) i nie ma usprawiedliwienia ze ciezko, ze konkurencja tak robi.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Usjwo
To juz jest oszustwo (zwane przez naszych "biznesmenow" zaradnoscia) i nie ma usprawiedliwienia ze ciezko, ze konkurencja tak robi.
Oszustwo to jest kręcenie liczników w samochodach 2-3 krotnie.
To powyżej, to jest moim zdaniem tylko lekkie naginanie rzeczywistości (o ile oczywiście sklep ma zamiar zrealizować zamówienie lub szybko odda kasę - wypadków typu japanfoto nie mieszałbym do tej kategorii).
Kupujący też mają niejedno za pazurami, np. bezwzględne i świadome wykorzystywanie pomyłek cenowych sklepów (kilka już takich akcji tutaj widziałem) :mrgreen:
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
To powyżej, to jest moim zdaniem tylko lekkie naginanie rzeczywistości
To jest relatywizm moralny. Moze byc niebezpieczny, bo przyzwyczajajac sie do lekkiego nagiecia rzeczywistosci, zwanego oszustwem (pomimo ze malym), przesuwamy granice moralnosci coraz dalej.
--- Kolejny post ---
Oszustwa innych w zadnym stopniu nie usprawiedliwiaja naszych
--- Kolejny post ---
Oszustwa innych w zadnym stopniu nie usprawiedliwiaja naszych
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
Bo być może status "na zamówienie" odstraszy potencjalnego kupującego, który złoży zamówienie w innym sklepie gdzie piszą (również niekoniecznie zgodnie z rzeczywistością) że jest dostępny.
Być może status "dostępny od ręki" narazi potencjalnego kupca na niepotrzebna wizytę w sklepie ( stracony czas, paliwo, nerwy ).
Nie wiem czy prowadzisz działalność gospodarczą, ja tak i wychodzę z założenia że klient to mój Pan. I robię wszystko, aby nie zawieść jego oczekiwań.
Jak silnik sklepu nie wydala, to niech napiszą, że przed wizytą w sklepie uprzejmie proszą o kontakt telefoniczny. Chcieć to móc.
Pozdrawiam
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Usjwo
To jest relatywizm moralny. Moze byc niebezpieczny, bo przyzwyczajajac sie do lekkiego nagiecia rzeczywistosci, zwanego oszustwem (pomimo ze malym), przesuwamy granice moralnosci coraz dalej.
Jak tam uważasz.
Nie mniej jednak nabywca nie ponosi z tego tytułu strat finansowych*.
Oczywiście zgadzam się z tym, że tak być nie powinno. Ale jest i pisałem wyżej z czego to wynika.
* oczywiście nie biorąc pod uwagę sytuacji, że kupujemy sprzęt na konkretne zlecenie i nie dociera on na czas. Ale z drugiej strony takie ryzyko jest zawsze...
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
poszukiwacz2006
Być może status "dostępny od ręki" narazi potencjalnego kupca na niepotrzebna wizytę w sklepie ( stracony czas, paliwo, nerwy ).
No popatrz, a wystarczyło zadzwonić i się upewnić :)
Cytat:
Nie wiem czy prowadzisz działalność gospodarczą, ja tak i wychodzę z założenia że klient to mój Pan. I robię wszystko, aby nie zawieść jego oczekiwań.
Osobiście nie, jestem tylko zwykłym pracownikiem ale w mikroskopijnej firmie i po prostu widzę jak wygląda prowadzenie DG.
Nie mam osobistego interesu w bawienie się w adwokata diabła, ale dzięki temu uważam nieskromnie, że jestem obiektywny.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Trzeba wziąć poprawkę na to, że może ktoś się w sklepie pomylił przy wystawianiu produktu. Wystarczy wykazać odrobinę wyrozumiałości, jeśli przeproszą i szybko oddadzą kasę to jest to oK. Klienci często żerują na pomyłkach sklepów ale sami też potrafią się pomylić.
Czasem klient kupi u mnie na allegro 6 razy ten sam produkt - zamiast wysyłać do niego 6 produktów dzwonię i się upewniam czy nei ma pomyłki - zwykłą przyzwoitość. Okazuje się,z ę albo się klientowi komputer zawiesił albo dziecko się bawiło. Wszystko jest OK tylko, że ja allegro muszę zapłacić prowizję co często wynosi 200 lub więcej zł a zwrot prowizji dopiero po 4-6 tygodniach. Tu jest OK ale jeśli sklep odda wpłaconą kasę po 3-4 dniach to już awantura bo obraca czyjąś kasą i tak nie można.
Może mieli na stanie 3 sztuki, jedna się sprzedała na allegro, inną kupił klient, który przyszedł po inny produkt ale ostatecznie przy odbiorze zmienił zdanie a 3 sztuka okazała się uszkodzona i nie chcą jej sprzedawać. Aktualizacja statusu na sklepie zajmuje trochę czasu a gdy co chwila dzwoni tel. i przychodzą maile to nie ma czasu na bieżąco aktualizować stanów. Klienci naprawdę potrafią chamsko żerować na pomyłkach sprzedawców.
Pamiętajcie, że sklepy internetowe to też ludzie, którzy mogą się pomylić.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Nie do końca taki obiektywny bo jednak bronisz jednej ze stron. Sklep ma obowiązek utrzymywać swoją ofertę jak najbardziej aktualną, jeśli tego nie dopilnuje to jest jego błąd i powinien na siebie wziąć konsekwencje swojej pomyłki.
Jeśli nie powinien zamknąć DG bo najwidoczniej do jej prowadzenia się nie nadaje.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
PS: sklepy nie rozpatrują reklamacji, zazwyczaj nie mają możliwości technicznych i uprawnień.
Dlaczego piszesz takie głupoty ? Jak kupujesz towar w sklepie, to nie idziesz do sklepu z reklamacją w ramach przysługującej Ci gwarancji ?
Sorry, ale nie mogę się powstrzymać :(
Przecież gwarancja od tego jest, żeby z niej korzystać w razie potrzeby.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
kaindox
Nie do końca taki obiektywny bo jednak bronisz jednej ze stron.
Oczywiście, tutaj obiektywność polega na tym, by bronić wyłącznie konsumenta. Nawet wtedy, kiedy ten z premedytacją żeruje na pomyłce sklepu :-)
Cytat:
Sklep ma obowiązek utrzymywać swoją ofertę jak najbardziej aktualną, jeśli tego nie dopilnuje to jest jego błąd i powinien na siebie wziąć konsekwencje swojej pomyłki.
Jakie to konsekwencje? Oddał kasę czy nie?
Instytucja kłamliwie nazwana Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów trochę za bardzo was rozbestwiła i przestaliście zwracać uwagę na cokolwiek, prezentując wyłącznie postawę roszczeniową.
Próbuję was trochę sprowadzić na ziemię i pokazać również drugą stronę. Najwyraźniej mało skutecznie...
Cytat:
Jeśli nie powinien zamknąć DG bo najwidoczniej do jej prowadzenia się nie nadaje.
Zatem załóż własny sklep i pokaż, że można :-)
I przyjmij na klatę konsekwencje w postaci utraty etatów, pensji i w konsekwencji możliwości utrzymania rodzin pracowników.
Dalej nie dociera? To ja już nie wiem zupełnie jak mam argumentować...
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Bolek02
Dlaczego piszesz takie głupoty ? Jak kupujesz towar w sklepie, to nie idziesz do sklepu z reklamacją w ramach przysługującej Ci gwarancji ?
Sorry, ale nie mogę się powstrzymać :(
Przecież gwarancja od tego jest, żeby z niej korzystać w razie potrzeby.
Kolego, gwarantem jest producent lub jego przedstawiciel w kraju. Nie sklep, który ci towar sprzedał.
Sklep odpowiada za zgodność towaru z umową. Często przez okres dwukrotnie dłuższy niż gwarant...
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Bolek02
Dlaczego piszesz takie głupoty ? Jak kupujesz towar w sklepie, to nie idziesz do sklepu z reklamacją w ramach przysługującej Ci gwarancji ?
Sorry, ale nie mogę się powstrzymać :(
Przecież gwarancja od tego jest, żeby z niej korzystać w razie potrzeby.
Mylisz pojęcia. To nie sklep rozpatruje gwarancję tylko producent/dystybutor poprzez uprawniony serwis wiec Merde głupot nie pisze. Sklep przyjmuje towar do reklamacji ale nie decyduje o jej rozstrzygnięciu.
Co do tematu wątku. Gdyby sprzedawca był profesjonalistą i miał klasę po prostu zadzwoniłby do klienta, wytłumaczył że zaszła pomyłka przeprosił go za zaistniałą sytuację i zaproponował jakieś zadośćuczynienie dzięki któremu obie strony byłby zadowolone. Niestety ten woli robić z siebie i klienta idiotę zasłaniając sie mitycznym "błędem systemu".
Prawda jest taka że nie każdy nadaje się do prowadzenia działalności gospodarczej, która w zasadzie z definicji wiąże się z ryzykiem.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
komisarz ryba
lepiej jest wystawić na allegro i czekac az się sprzeda i wtedy dopiero zamawiac, bo wtedy z automatu jest zapłacony.
W wypadku allegro takie postępowanie nie dość, że jest nędznym handlowaniem to jeszcze jest niezgodne z regulaminem o czym większość kupujących nie ma pojęcia. I sprzedających pewnie też.
Niestety, na moje pytanie od obsługi allegro otrzymałem potwierdzenie tego ale zaraz w następnym zdaniu napisali, że nie mają wpływu na postępowanie wystawiających nieistniejące przedmioty... Owszem, mają - moga dać bana. Ale wtedy nie będą mieli zysków. No i skończyło sie, że zamiast kupionych dwóch przedmiotów mam na koncie odwetowe dwa negatywy wystawione w zamian za moje dwa za transakcję niezrealizowaną z winy sprzedającego.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Cytat:
Zamieszczone przez
Merde
Kolego, gwarantem jest producent lub jego przedstawiciel w kraju. Nie sklep, który ci towar sprzedał.
Sklep odpowiada za zgodność towaru z umową. Często przez okres dwukrotnie dłuższy niż gwarant...
Tak w istocie gwarantem jest producent, ale sklep, który Ci towar sprzedał jest od tego, żeby tę reklamację załatwić. Nie mam na myśli jej zasadności, tylko schemat postępowania.
Terminy są zwykle określone w gwarancji.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Tło sprawy, z powodu której założyłem ten wątek nie ma raczej nic wspólnego ze stanem magazynowym, o którym tyle tu się pisze. Chodzi o anulowanie zamówienia przez sklep, a następnie podniesienie ceny produktu na stronie internetowej. Ja rozumiem, że to ludzie, dogadać się, itp. Ale nie odpowiedzieli na żaden z moich 3 maili. Napisali jedynie 4 maile o statusie zamówienia, a wśród nich mail o przejściu do realizacji zamówienia, które z tego co mi wiadomo jest jednoznaczne z zawiązaniem umowy.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Wracając do istoty wątku, to w sytuacji jak opisujesz, jeśli przyjęli zamówienie i towar w dalszym ciągu jest dostępny na ich stronie, to nie ma podstaw do anulowania zamówienia.
Jeśli w dniu składania zamówienia towar był dostępny w określonej cenie, system przyjął zamówienie i zapłatę, to powinieneś żądać wydania towaru, który zakupiłeś.
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Moim zdaniem wystarczą 2 fakty, aby mieli obowiązek dokończyć realizację zamówienia:
1) W momencie zakupu sprzęt był dostępny i dostałem mailowe potwierdzenie ceny po dokonaniu zamówienia
2) Otrzymałem mailowe potwierdzenie przejścia do realizacji zamówienia
-
Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy
Homesicalien, podaj link do sklepu.Może ktoś przeczyta regulamin i coś konkretnego podpowie.Wskazówkę dostałeś w poście 5.
Decydujące jest to ,czy umowa została zawarta, ale to bez regulaminu i prawdopodobnie prawnika , ani rusz.Ja bym odżałował parę złotych za poradę .
Jak widzisz od sklepu po dobroci nic nie wyrwiesz.
Chyba,że to wszystko,to bajki z mchu i paproci.
Pozdrawiam
jacek