Jest to składanka z kilkudziesięciu HDRów, a każdy z nich powstał z trzech ekspozycji.
Ogniskowa 18mm, f/16, czasów nie pamiętam, ale przeskok co 2EV.
Wersja do druku
Jest to składanka z kilkudziesięciu HDRów, a każdy z nich powstał z trzech ekspozycji.
Ogniskowa 18mm, f/16, czasów nie pamiętam, ale przeskok co 2EV.
Zdjęcie fajnie poskładane. Jedynie przyczepię się do tego, że delikatnie leci w prawo. Bardzo chętnie zobaczył bym je w kolorze.
Powinieneś zrobić z kilkuset... Przecież do takiego zdjęcia w ogóle HDR nie jest potrzebny...
Tjaaa... nie widzieliście miejsca, a się mądrzycie. Po pierwsze - bez HDRa ani rusz. Przeskok co 2 EV, a i tak ledwo się wszystkie tony zmieściły. Po drugie - robiłem kitem, na 18mm i wierzcie mi, NIE DAŁO SIĘ zrobić mniejszej liczby kadrów. Tzn. może dałoby się o kilka, ale wolałem mieć bezpieczne zakładki, niż potem płakać. Kąt "widzenia" tego zdjęcia jest podobny do możliwości rybieog oka, natomiast pole widzenia pojedynczego kadru przy 18mm (w pionie) stanowi ok. 2/3 wysokości i 1/5 szerokości tej składanki.
A co do koloru - niezbyt ciekawie wygląda.
Mogłeś się cofnąć o 2 - 5 m i byś to zmieścił w 3 kadrach ... sztuka dla sztuki ... sorry ale bez sensu
Za mną była już ściana...
Nie ma co zniechęcać młodego kolegi - niezła próba, mimo paru niedociągnięć. 3 kadrami nie uzyskałby takich giętych belek (chyba, że zaginałby rzeczywistość jakimś PS-em, za czym osobiście nie przepadam). Ta prawa belka, zdaje się, "nieznacznie przekroczyła" już granicę sprężystości materiału?;)
HDR: nie znam się, generalnie nie lubię, preferuję grę naturalnym światłem - i czy były potrzebne przy tej cz-b. fotce? Dużo więcej roboty. Udanych kadrów!:)
ps: sklejałem kiedyś mapę z 36 skanów A4 jako podkład do swojego dyplomu, więc wiem ile to roboty z samym dopasowaniem - teraz tego unikam:|
HDRy były potrzebne. Albo wodoczne wszystkie drzazgi i zupełnie białe niebo i morze, albo "normalne niebo i całkowita czerń na deskach i piachu. Ale skoro nie widzicie w tym HDRa na pierwszy rzu oka, to chyba dobrze, nie?
MatusP, znam to miejsce i powiem, że zdjęcie wbiło mnie w krzesło. Najlepsze foto sopockiego molo jakie widziałem. A czy to HDR i z ilu zdjęć robiony to już mnie nie interesuje. Ale sam uważam, ze tak to HDR, bo inaczej to ciężko.
Czekam na kolejne zdjęcia :-)
git foto i dla mnie to jest HDR, przeszkadza mi ten cypelek z lewej chętnie bym go występlował.
No tak, nie doczytałem tych 18mm na cropie. Do tego autor wspomina dalej o pionowych kadrach.
No cóż, nie wiem jak prezentuje się molo od spodu, ile tam jest miejsca i dlaczego warto tam wejść. Przesadziłem z tym jednym kadrem, ale ilość kilkudziesięciu to zbytek. Jak się w przyszłości zdarzy odwiedzić Sopot wlezę tam z ciekawości, ale napewno nie z 18mm na cropie. Autorowi wypada pogratulować pracowitości.
Niestety, pracowity to jestem tylko, jeśli idzie o zdjęcia :)
To nie zbytek - zakładki wykonywałem na ok. 30-40% kadru. I nazbierało się ok. 35 kadrów (czyli ok. 105 wykonanych na miejscu RAWów). Żałowałem, że nie posiadam 10mm... I jeszcze długo posiadać nie będę.
Chodziło mi o tych malkontentów, którzy gadali, że przesadziłem z ilością kadrów. Gdyby znali molo od spodu i probowali robić tam zdjęcia - nie mówiliby takich rzeczy.
Dla mnie Orłowo to bardzo ważny element krajobrazu tamtego miejsca i nie zdecydowałem się go wyklować.
Bardzo dobre. Potrafiłeś znaleźć obiekt, zaplanować ujęcie i wykonać. Potrafisz również bronić swojego widzenia tematu. To rzadkie cechy :)
Tak myślę o tej symetrii. Twoim zdaniem - dałoby się ją trochę złamać ? Wg mnie ujęcie zyskałoby na "dynamice" tylko nie wiem czy technicznie jest to wykonalne jesli chce się uzyskać taką precyzję złożenia całości.
na drugi raz nie przyznawaj sie z ilu :) i bedzie mniej marudzenia ;)
calkiem udane.
Myślę, że byłoby ciężko, I chyba nie wyszłoby zbyt ciekawie, w każdym razie nie bardzo to sobie wyobrażam. Jeszcze zamin dotarłem na miejsce, wiedziałem, że będę chciał zrobić to zdjęcie dokładnie symetryczne. Nie do końca wyszło, ale to już, poniekąd, siła wyższa.
Nie zamierzam ;)
Super :!::!::!:
A ja chcialbym spytac tylko o jedno - ile czasu to bylo skladane w calosc :| bo robi wrazenie
Więc tak... Sklejanie HDRu z trzech ekspozycji trwa ok 3-4 minut. Pomnożyć to przez 35, wychodzi 105/140 min, czyli powiedzmy, że dwie godziny. Te wszystkie HDRy PTGui skladał w jedną panoramę przez dobre 3h. Potem ten gigantyczny TIFF otworzyłem w Photoshopie i tam zleciało kolejne półtorej godziny, tym razem mojej, "ręcznej", pracy nad kontrastami, konwersją BW i tym podobnymi pierdołami.
a nie szybciej najpierw posklejac panoramy i miec je w pelnym rozmiarze w trzech ekspozycjach i dopiero to składać?
Aparatem o tak dużej dynamice, jak 5dmkII to pewnie tak, ale moim się NIE DAŁO. zdjęcie "-2" - niebo normalne, deski calutkie czarne, "0" - nic nie było poprawni naświetlone, "+2" - niebo calutkie białe, deski (niemalże) poprawnie. Niemalże, bo znalazło się parę pikselków o wartości 0 na każdym kanale.
Żałuję, że nie zachowałem sobie chociaż kilku RAWów, żeby wam pokazać, że nie macie racji.
Robiłem kiedyś tak i te trzy panoramy, które wyszły, nie były całkiem identyczne, i całe łączeni HDRa poszło się paść. Od tam tej pory wolę się narobić trochę więcej, ale mieć pewność, że będzie dobrze. Jest jeszcze inna droga - samodzielne wyznaczenie punktów kontrolnych w programie rodzaju PTGui, co daję pewność, żę wszystkie trzy panoramy będą dokłanie identyczne (poid względem kadru), ale roboty z tym tyle, że już wolę swój sposób.
1. Nie dalo sie przejsc kilka krokow dalej, zeby nie bylo tego dostawczaka? Ja bym moze wyprostowal fotke
2. Jesli chciales pokazac dokonania wandali - udalo Ci sie
3. Moim zdaniem, raczej nieciekawe.
To nie dostawczak, tylko straż miejska. A przyjechali podczas robienia zdjęć (fotka jest składanką z kilkunastu ujęć). Ale dzięki za opinię :)
#2 Jeśli to rozwinie się w bardziej kompletną dokumentację zdjęciową zabytkowych polskich/poniemieckich dworców to pomysł warto kontynuować. Staraj się zwracać uwagę na detale, np. ściąg z pierścieniem lekko "się przekrzywił" w stosunku do symetrycznego założenia kadru. No i to co DonBolano już zauważył - spróbuj wyprostować walące się słupy. Chłopcy ze straży też tu niezbyt pasują:-?
#3 Dokumentacja wandalizmu ostatnich 20 lat. Do prostowania w pionie i poziomie albo obiektyw T&S 17mm L:cool:
#4 W zasadzie dość trywialny temat, ale zdjęcie "walczy" dzięki swojej cokolwiek przygnębiającej wymowie - moim zdaniem najbardziej warte uwagi z tych trzech. Nie bardzo rozumiem wybór punktu ostrości. Odnoszę wrażenie, że kompozycyjnie byłoby lepiej jakbyś wyostrzył na drugim (a nie trzecim) słupku "post-okiennym" od prawej i tym "grubszym" (jeśli w ogóle jest on tu potrzebny w kadrze). Miałbyś wówczas uporządkowany obraz podzielony na trzy części.
Może to być problem jeśli osoba z aparatem odjedzie razem z pojazdem w jego wnętrzu.
Nie mieli zamiaru sobie pojechać, a już nie miałem ochoty czekać - zimno mi się trochę robiło... Może zechce mi się kiedyś powtórzyć zdjęcie, tak, żeby nie było żadnych przeszkadzających elementów. Kadr, w sumie, też możnaby poprawić. dzięki za motywację do działania :)
Ogólnogdańska architektura, czyli wszystkiego po trochu.
(Tak już chyba będzie zawsze, nie mam ochoty układać tego wszystkiego tematycznie)
5. Zieleniak
6. Ołowianka
7. Dyptyk trzykrzyżowy
8. Gadajta, co chceta - ja tam bym chciał, żeby Żak tak wyglądał :)
Miało iść na Fotografię Miesiąca, ale nie chciało mi się tyle czekać. MacGyver, możesz mnie zdyskwalifikować :)
Tym razem składanka z prawie 100 (słownie: STU) kadrów. W dodatku HDR, więc prawie trzysta RAWów. Śmiejcie się, śmiejcie, ale inaczej się NIE DAŁO: "pomieszczenie" ma ok. 3 metrów szerokości i kształt prostokąta. Ciekawe, czy się spodoba...
LINK DO ZDJĘCIA
Specjalnie wklejam LINK, abyście zobaczyli zdjęcie w formacie 1200x800 - robi lepsze wrażenie, niż 800x533.
Kurde, no tak patrzę na to zdjecie patrzę, myśle o tym wszystkim.. Naprawdę szanuję i podziwiam Cię za to co tworzysz, te składanki, panoramy, nawet nie wnikam ile to pracy i czasu Ci zajmuje (bo napewno nie mało), więc naprawdę szacun dla Ciebie za to, ale jednak pewien niesmak zostaje..
Dlaczego niesmak? Ano dlatego, że rozumiem, gdybyś tyle czasu poswięcił na zrobienie jakiejś panoramy całego Gdańska nocą, moze jakiś innych krajobrazów, ale nie męczyć się nad zrobieniem 300 zdjęć pomieszczenia, które ma 3 metry szerokosci.. Wcale niewiele gorzej wygląda zdjęcie nr 3 w Twojej galerii, a zrobione zostało z 1 kadru (chyba:wink:), sorry, ale mimo wszystko uważam, że to przerost formy nad treścią..:wink:
Proszę, nie traktuj tego komentarza jako uszczypliwej uwagi, uważam, że dworzec gdański nie jest na tyle sławnym, czy niepowtarzalnym obiektem, żeby poświęcac mu tyle uwagi, by zrobic taką panoramę.. Mimo wszystko, jak już mówiłem szanuję i podziwiam Cię za Twoją pracę.
Pozdrawiam
PS: wielkiej kariery też nie wróżyłbym tej panoramie na konkursie. Ludzi nie obchodziłoby (niestety) jak dużo czasu poświęciłeś na jej zrobienie. Widzą b. mocno zniekształcony obiekt, swoją drogą mało unikalny, więc raczej by odpoadł. Tymbardziej, że musiałbyś wystawić "znaczek":wink:
Młody, gniewny i do tego leniwy?;) Fotografia to też sztuka cierpliwości.
HDR - to tylko technika osiągnięcia celu, i mimo że jestem "purystą" - krytykować tego nie będę:)
#6. Ołowianka
Podoba mi się to zdjęcie:) Architektura z życiem, choć niewielkim (płynący statek). Chyba najciekawsze z serii.
#7. Dyptyk trzykrzyżowy
A czemu nie tryptyk, jak sugeruje temat - z równo umieszczonymi ściągami (trójkąt) w kadrze w obrocie?
#8. Żak
Gdyby tak wyglądał, to te zworniki by powypadały;) Prostowałeś fisza? - budynek nieco za bardzo nachyla się.
A musi? To Twoja wizja, choć tyle czasu na taki temat nie chciałoby mi się poświęcać.
Antonio Gaudi, w sensie architektonicznym, to na pewno nie jest, a ile krągłości, prawie brak kątów prostych! (okna po lewej, zadaszenie, schody...). Taki jesteś pracowity a jaki mało cierpliwy (patrz wyżej) - proponuję to zrównoważyć:cool:
Kłaniam się :)
Lubię obiekty nie-sławne i nie-niepowtarzalne, najlepiej jeszcze pokazane w oryginalny sposób. Uważam, że takie miejsca są bardzo dobrymi tematami fotograficznymi. Tym bardziej, jeśli są naprawdę oryginalnie przedstawione (taki był mój cel w zdjęciu dworca). Swoją drogą, dworzec jest w Pruszczu Gdańskim, nie w samym Gdańsku.
Jest jeszcze kilka miejsc, w których mam zamiar wykonać właśnie takie "gięcie czasoprzestrzeni".
Nie bardzo wiem, o jaki znaczek chodzi...
Leniwy rzeczywiście, strasznie. Ale gniewny? Ja ci dam, takie komentarze! :)
A tak poważnie - naprawdę "gniewny"? Kiedy?
Oczywiśćie, że to tylko sposób do osiągnięcia celu - w tym przypadku cel był taki, żeby nie wypalić "dworu" i doświetlić tunel na dole.
Dziękuję, że się podoba :) Ale statek nie jest płynący - jest na stałe przycumowany. Należy do Muzeum Morskiego i sam stanowi swoiste "muzeum na wodzie". To tak jako ciekawostka.
Bo jakoś mi tak przypasowało i już.
Nie, to też składanka, z około 40-kilku kadrów. Focę tylko tym, co mam w stopce.
Oczywiście, że nie musi. Tak jak napisałeś: jest to moja wizja i mnie osobiście chciało się tyle nad tym zdjęciem pracować. Nie, żeby proces obróbki był jakoś specjalnie przyjemy, ale...
Krągłości i mała liczba kątów prostych to również element mojej wizji (nie, nie narkotycznej :)) i mniej więcej tak wyobrażałem sobie to zdjęcie, jeszcze zanim dotarłem na dworzec. A co właściwe miałeś na myśli mówiąc "pracowity, ale niecierpliwy"? Pomijając fakt, że przeczysz sam sobie (wczesniej napisałeś, że jestem leniwy), to po czym poznajesz, że brak mi cierpliwości? Chodzi tylko o to, że nie chciało mi się czekać na wyniki konkursu? Czy ma to ścisły związek ze zdjęciem, a ściślej, z jego formą?
Miałby ponad 140mpix, ale tak gigantyczny plik nie zmieściłby mi się na dysku, poza tym, po co? W parametrach końcowych w PTGui, tuż przed stworzeniem panoramy, wpisałem jakieś 20 mpix, a po wykadrowaniu w PSie, zdjęcie ma rozdzielczość 4525x3017.
Potężnego kompa musisz miec do takich fotek ;)
A do nieprzeleania nieba wystarczy dzialanie na warstwach i maskach ;) Nie trzeba od razu HDR'a robic :) Chociaz ciekawie wyglada to zejscie na dworcu, chociaz chyba nie jest centralnie.. - albo mam tylko takie wrażenie.
Ech, to będzie już z założenia OT..., choć będę walczyć, żeby się utrzymał w ryzach poprawności tematycznej:wink:
I ja to doceniam, natomiast proponowałem zrównoważyć pracowitość w obróbce z cierpliwością przy kadrowaniu ("nie chciało się czekać...", itp.). Jakby jeszcze ta pracowitość została wprzęgnięta w dobór tematu zdjęcia (o czym wspominał Slider - np. panorama Gdańska) to mogłoby powstać coś naprawdę wartego uwagi, czego szczerze Ci życzę!:)
j.w. - "naciśnięcie spustu";)Cytat:
A co właściwe miałeś na myśli mówiąc "pracowity, ale niecierpliwy"?
Masz na myśli to?:Cytat:
Pomijając fakt, że przeczysz sam sobie (wczesniej napisałeś, że jestem leniwy), to po czym poznajesz, że brak mi cierpliwości? Chodzi tylko o to, że nie chciało mi się czekać na wyniki konkursu? Czy ma to ścisły związek ze zdjęciem, a ściślej, z jego formą?
To się nazywa hipoteza, którą postawiłem po Twoich zacytowanych wypowiedziach - jednakże po przeprowadzeniu dowodu na podstawie zamieszczonych zdjęć, sam ją zweryfikowałem. Problem, moim zdaniem, leży gdzieś indziej - niewykorzystanie potencjału, jaki drzemie w Twojej pracowitości do realizacji czegoś większej wagi niż przeciętny dworzec, jakich wiele.Cytat:
Młody, gniewny i do tego leniwy?;)
Powtórzę się: cierpliwości to nigdy za wiele, szczególnie że architektura to nie street czy reportaż i nigdzie nie pobiegnie, a warto zadbać o kontekst i usunięcie zbędnych przeszkód ruchomych w kadrze (jak w przypadku radiowozu na peronie). Powodzenia!
DonBolano - komp ma dwa i pół roku, a przez ten czas tylko 1gb ramu dołożyłem. Athlon64 3000+, 2GB, Radek x1600pro. Sekret leży nie po stronie kompa, lecz czasu sklejania - 3,5 dla każdej ekspozycji, czyli prawie 11h sklejania.
Poza tym - działanie na warstwach i maskach i łączenie w ten sposób kilku ekspozycji (względnie fragmentów zdjęć, bo o to w tym chodzi) też jest HDRem. Nie tylko Photomatix.
I nie napisałeś, co o zdjęciu sądzisz :)
x-mac - panoram Gdańska jest milion pięćset zapewne, a ile widziałeś panoram dworców? Jak już wcześniej napisałem - lubię fotografować rzeczy zwyczajne w niezwyczajny sposób.
I z cierpliwością masz rację - ale na zdjęciu nr 1., jak już napisałem, było zimno i naprawdę nie chciało mi się tam sterczeć. Niedługo być może powtórzę to ujęcie.
Oj. Juz naprawiam swoj blad:
Mam wrazenie, ze mogloby sie lepiej prezentowac, gdyby bylo w B/W i moze gdybys kadr skupil na czyms charakterycznym. Jak juz pisalem, zdaje mi sie, ze nie jest do konca centralnie - co by w takim zdjeciu wg mnie pasowalo.
No ale fotka ciekawa bardzo :)
Centralne jest, zakrzywienie ścian może nie jest symetryczne w 100%, ale na to już nie miałem wpływu. Ale jest centralnie. W BW próbowałem, ale zdecydowanie wolę kolor. To samo miejsce, ale w BW i znacznie wężej, jest na zdjęciu 3. w tym wątku.
Galeria Bałtycka
Już od dawna planowałem pójść tam na zdjęcia, no i stało się. Niestety, okazało się, że mają tam zakaz fotografowania i nie udało mi się zrobić dokładnie tylu i dokładnie takich fotek, jak bym chciał. Ale co zrobiłem, to moje.
10.
11.Szkoda, że nie dane mi było użyć w tym momencie statywu...
12. Pomiot Photomatiksa i Photoshopa, zeswatał PTGui.
Może ktoś by coś napisał?
No, niestety - nie wiem czym te zakazy są umotywowane, pewnie "terroryzmem" - nawet żonie nie można zrobić fotki w wielu galeriach, a czadoru nie nosi;)
Fajna grafika, wygląda jak wykonane ołówkiem. Reszta poprawne, lecz nieco bez wyrazu.Cytat:
12. Pomiot Photomatiksa i Photoshopa, zeswatał PTGui.
A co zalecałem (końcówka)?;)... Ja wiem, że ochrona ganiała, ale to nie powód by przy architekturze się spieszyć:mrgreen: Na wernisażach nikt się nie wyrywa z ocenami, publika tylko chodzi z mądrymi minami kontemplując prace uznanych mistrzów architektury8-)
W większości przypadków Galerie to teren prywatny a zakaz to zakaz. Jak ktoś sobie nie życzy to należy to uszanować i tyle. A zawsze można zwrócić się do stosownych władz w tym przypadku do dyrekcji Galerii i pewnie z pozwoleniem nie byłoby problemu. Aby było prościej w Warszawie pozwolenie dostaje nie fotograf a aparat.
Okazało się, że w kolorze też mi się podoba.
13.
Wersja 800x800 z mniejszą kompresją <--- LINK