Dziś Sony zaprezentowało nowe topowe body APSC model A6700, cenowo to obecnie wypada identycznie jak Canon R7 czyli 7899 PLN.
https://scentre.pl/produkt/sony/4548...f-wspomag.html
Ciekawe czy będzie godnym konkurentem dla R7, jakie macie zdanie?
Wersja do druku
Dziś Sony zaprezentowało nowe topowe body APSC model A6700, cenowo to obecnie wypada identycznie jak Canon R7 czyli 7899 PLN.
https://scentre.pl/produkt/sony/4548...f-wspomag.html
Ciekawe czy będzie godnym konkurentem dla R7, jakie macie zdanie?
Nie bedzie konkurentem, bo ma mniejsza matryce, wolniejszy tryb seryjny, slabsza stabilizacje i kosztuje w tym momencie 1900 zl wiecej. Przewaga jest w trybie filmowym, ale za ta cene mozna kupic pelnoklatkowego Canona R8, ktory zjada oba te aparaty razem wziete.
Funkcje AI sa nowoscia, duzo sie o tym mowi, ale kiepsko jak na razie sprzedaje. ZV-E1 upakowany nowinkami technicznymi za wysoka cene troche lezy na polkach sklepowych ;)
Na R7 są rozumiem jakieś promocje? No to jeśli tak to A6700 jest znacznie droższym body ale nadrabia innymi zaletami i podejrzewam, że jakość samej matrycy też będzie lepsza niż tej z Canona, mam tu na myśli głównie foto.
No Canon R7 to w tym momencie 5999 zl wzgledem 7800 zl za A6700. Dla mnie to jest przepasc cenowa. Ciezko tu w ogole mowic o jednym segmencie cenowym to to prawie 25% roznicy w cenie.
Jak dla mnie to fotograficznie niewypał a filmowo bardzo fajny korpus.
Niewypał, bo za 7k zł można dostać pełnoklatkowy A7c https://e-oko.pl/uzywane-aparaty-fot...YaAtF5EALw_wcB
A fajny korpus bo matryca pochodzi z FX30 – 26-megapikselowy sensor typu BSI, wyposażony w stabilizację o skuteczności do 5 EV.
W pełni się z Tobą zgadzam, nie wiedziałem, że R7 tak staniał...:roll: Natomiast nadal uważam, że aparat to także obiektyw a tutaj Sony ma sporą przewagę w ich wyborze. Trzeba więc rozważyć co się chce kupić i dobrać odpowiednie obiektywy wówczas może się okazać, że np. Sony wyjdzie taniej.
Porównanie cen godne fanboya marki. Canon R7 jest od roku w sprzedaży a Sony A6700 od dziś.
No to mieli rok czasu zeby wypuscic aparat z szybsza migawka i mocniejsza stabilzacja i wieksza matryca. Wtedy R7 zostalby zaorany na kazdym polu. A tak kazdy konfigurator na stronie www pokaze Ci roznice w cyferkach na minus.
--- Kolejny post ---
Trzeba byc czujnym ;)
odjechali z ceną, podobnie jak z nowym 70-200 f4
Ten nowy soniacz 70-200 f4 za 9,5k zł to jakaś totalna bzdura bo RF 70-200 f4 kosztuje poniżej 6k zł a przecież SONY FE 70-200MM F/2,8 GM można już dostać za 10.300 zł
A ja zaczynam się zastanawiać nad tym, czy nie uderzyć w model 2-systemowy.
W dalszym ciągu tęsknię za miniaturowym rozmiarem A6xxx. Z jakimś fajnym zoomem to dla mnie fantastyczny "kieszonkowy" zestaw podróżny.
Matryca BSI na pewno będzie sprawować się fantastycznie - jak to w Sony i to bez jakiś zabiegów "w tle" jak u Canona.
Swoją drogą to Sony długo zwlekało następcą A6600 z 2019 roku.
p,paw
Poszli na łatwiznę przy matrycy do A6700:
w odróżnieniu od filmującego modelu FX30 nie jest to sensor w architekturze Dual Base ISO toteż nie możemy mówić o jakichś fenomenalnych rezultatach w zakresie pracy w słabym świetle. Oczywiście aparat radzi sobie zupełnie nieźle, a obraz w rozmiarach ekranowych pozostaje w zasadzie czysty aż do ISO 6400
Nie uwierzę dopóki nie zobaczę miarodajnych pomiarów.
Zrobienie dziś matrycy bez dual gain byłoby cofnięciem się o 3 generacje do tyłu. Raczej spece z Fotopolis coś popieprzyli.
Jeżeli jest to matryca z FX30 to pozbawienie jej dual-gain wymagało by w zasadzie zaprojektowania od zera. WTF.
p,paw
Zastrzezenia do pracy reklamowanego dual base iso byly juz przy FX30 z tego co pamietam. Choc pojawialo sie to w marketingowym opisie to nie bardzo chcialo pokrywac sie z rzeczywistoscia wiec teraz byc moze po prostu zrezygnowali z tego opisu.
To jest najwiekszy PLUS w Sony,wybór OPTYKI... Do małego R Canona to w zasadzie nie ma nic.. ;) bo trudno traktowac poważnie te okrojone kity z wyciętymi zakresami. Oczywiście wiem,są przejściówki pod stare szkła EFs...
Ceny premierowej produktu oczywiście nie porównywał bym z rocznym na rynku R7,który tez na premierze kosztował inaczej niż teraz.
Co mnie smuci to polityka cenowa Sony,która kiedy ich marka na rynku foto się ustabilizowała,widać,że cenowo chca być równorzędni z Canonem,na szczęście w ich systemie są jeszcze Sigmy i Tamrony.
EOS R7 kosztował 1500$, u nas wycenili na 7000 zł [dolar był po 4,31 zł]
A6700: 1400$, w Polsce 7900 zł [dolar 4,03 zł]
Wszystkie matryce Sony (także te produkowane dla Nikona i Fuji) są dual-gain od dobrych 7-8 lat.
W wypadku foto Sony nigdy tej funkcji nie reklamowało explicite. Inaczej w wypadku video - tam się tym chwalili.
W sumie to trudno sobie wyobrazić jakie miały by być z tym „kłopoty” skoro jedynym objawem jest ponowne obniżenie szumu odczytu po przekroczeniu progu ISO.
P,paw
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Nie wiem jak w foto ale w przypadku FX30 drugie natywne iso działało tylko w przypadku nagrywania na zewnętrzny rekorder w formacie raw. Czyli de facto bardzo rzadko dla wąskiej grupy ludzi.
I była to dość głośna sprawa jak to wyszło na jaw. Nie miałem fx30 żeby to sprawdzić plus to nie do końca koje zmartwienie, ale jestem skłonny uwierzyć w tekst na fotopolis bardziej niż w marketing Sony.
Tobie to chyba dzwonia głownie monety od twojej ukochanej firmy.. (?) ..bo jak wpadne na jakis wpis to mam wrazenie,że dział marketingu pisze.... Jak dalej nie łapiesz,że dziwnym jest porównywanie ceny wejścia jakiegos nowego sprzętu na rynek,ze sprzetem obecnym od ponad roku to nie ma sensu ciagnąć treści.
Jezeli przyjmiemy ze fotografia to tylko hobby to z doswiadczenia jezeli chodzi o model 2 systemowy to ma to tylko racje bytu jezeli chcesz miec drugie body mniejsze i planujesz male obiektywy typu 28, 35 lub 50. Natomiast z doswiadczenia wiem ze taki zestaw tez nosi sie w torbie ,tez sie o niego dba i nieraz sie go nie chce zabierac albo nie ma jak.
Ma to sens tylko w przypadku jezeli lubisz rozne systemy jestes kolekcjonerem i lubisz bawic sie roznymi aparatami etc.
Natomiast jezeli myslisz ze to zastapi twoj obecny zestaw czy zmniejszy kompaktowosc albo filozofie dzwigania to nie sadze a juz nie wspominam o jakosci zdjec majac aktualnie topowe R5.
Problem w tym,że chyba nie ma tego najlepszego systemu i wszędzie sa jakieś kompromisy plus nasze własne potrzeby,stąd szukanie w innych systemach. Ale chyba faktycznie to najbardziej praktycznie jest w Canonie, Sony czy Nikonie,gdzie sa FF i apsc na tym samym mocowaniu. Im więcej sprzętu,tym bardziej rozprasza,zamiast skupiać się na tematach.
Może w Fuji budżetują w rublu transferowym?
A tak poważnie, to może mają różną politykę na lokalne rynki (Fuji zawsze Polskę traktowało dobrze, Sony jedzie sztampą po kontynentach), a może zwyczajnie Fuji szybciej i lepiej reaguje na kursy walutowe. Może być też tak, że zwyczajnie nie mam racji :-) Sony przecież też zrewiduje cenę swojego aparatu za czas jakiś. Pewnie za 5 miesięcy.
Poczytałem.
FX30 ma standardową matrycę dual gain z z bazowym ISO 100 i 320 (czyli dokładnie tak jak we wszystkich A6xxx i A7x).
Oczywiście w wypadku stosowania C-Log czy CineAI te progi się zmieniają na 125 i 400 oraz 800 i 2500 <- przy czym są to wyłącznie zabiegi cyfrowe, fizycznie matryca nadal pracuje w swoim natywnym zakresie (w wypadku CineAI bazowe ISO 800 to fizycznie ISO 100 na matrycy itp).
Nie znalazłem żadnej informacji jakoby funkcjonalność ta była dostępna tylko przy zapisie RAW na zewnątrz.
Jeżeli A6700 dostał tą samą matrycę, to na pewno używa również klasycznego Dual gain - przy czym zapewne nie ma takiej opcji w menu, bo nigdy nie było (za wyjątkiem kamer rodziny FX). Zapewne stąd Fotopolis postanowił napisać, że tej funckjonalności nie ma. Co oczywiście jest nieprawdą.
p,paw.
--- Kolejny post ---
Absolutnie zdaję sobie z tego sprawę a moje "rozważania" są raczej wirtualne. Utrzymanie hobbystycznie dwóch systemów spowoduje, że jeden z nich wyląduje w szufladzie.
Moje przenosiny na Sony podyktowane były zmęczeniem rozmiarem systemu oraz fascynacją systemem ML (wielu znajomych wtedy pukało się w głowę, twierdząc, że lustrzanki nigdy nie umrą - jakoś dziś nie chcą na ten temat rozmawiać...)
Zatoczyłem trochę koło, bo mój obecny system jest jednak spory (oczywiście R5 jest mniejsze od 5Dmk4) ale daleko mu do kopaktowości rodziny A6xxx.
Co do jakości obrazka z R5 to bym nie przesadzał - Sony nadal jest krok do przodu, również w APS-C.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że gdybym kupił sobie takie 24-240 to pewnie mógłbym tylko z nim jeździć, no ale przy moich zainteresowaniach jednak brakuje szerokiego końca (uwielbiam niedawno kupione RF 14-35 f/4) no i ten 24-240 jednak orłem nie jest.
p,paw
https://www.youtube.com/watch?v=QrpqFf0rlEM
Tutaj masz wszystko omowione.
Oglądałem ten film przy okazji poszukiwania informacji o FX30.
Gość generalnie rzecz biorąc pomieszał sporo spraw - i wcale nie udowodnił, że Dual ISO działa tylko w wypadku nagrania RAW external.
Po pierwsze nie mówi w jakim trybie nagrywa - standardowy, Clog czy CineEI. Jeżeli wewnętrzne nagrywa w trybie standardowym to zmiana szumu następuje pomiędzy ISO 320 a 400 - a on zaczyna od 800. W wypadku ProRES na zewnątrz również zaczyna od ISO 800. W wypadku ProRes także zmiana powinna następować poniżej ISO 800 - w końcu w wypadku RAW nie da się zastosować ani CLog ani CineEI.
Wyniki moim zdaniem zupełnie niemiarodajne a test wykonany w niesprecyzowanych warunkach.
Według wszystkich innych źródeł FX30 ma klasyczną matrycę dual gain z progiem 320/400 (i odpowiednio 150/400 i 2000/2500 dla Clog/CineEI) zarówno dla nagrywania wewnętrznego i zewnętrznego.
Co do A6700 - patrząc na RAW'y na DPReview - matryca jest dual gain, próg ISO 320. Per pixel szumi trochę bardziej niż A6600 - co przy gęstszej matrycy przy dzisiejszej technologii jest dość oczywiste.
p,paw
Konkurencyjny Canon R7 wg optycznych szumi bardziej niz Lumiksa GH6 i Fuji X-H2, czyzby produkcja matryc dobiła do ściany?
Northrupowie ściemniają
https://www.youtube.com/watch?v=LOixGQSE1M8&t=280s
Mówią, że choć A6700 ma tylko 11 klatek na sekundę to migawka jest bezgłośna
za to EOS R7 na 15 klatkach na sekundę hałasuje.
"Jeśli chcesz żeby było cicho i nie chcesz rolling shutter
możesz nadal chcieć Sony." -Chelsea
"Masz rację, lepiej być cicho." -Tony
-Tyle że pokazują bezgłośność serii A6700 na elektronicznej migawce,
gdzie występuje rolling shutter.
Tak brzmi A6700 przy 11 kl/s na mechanicznej
https://www.youtube.com/watch?v=zt3qE7Xt7-A&t=205s
Nie wspomnieli, że EOS R7 ma też tryb migawki elektronicznej
i że w nim osiąga szybkostrzelność 30 klatek na sekundę
i jest bezgłośny.
Dodatkowo R7 ma funkcję buforowania -aparat rejestruje RAW do 30 kl/s
pół sekundy przed naciśnięciem spustu migawki.
https://snapshot.canon-asia.com/arti...d-pre-shooting
--- Kolejny post ---
Northrupowie ściemniają
https://www.youtube.com/watch?v=LOixGQSE1M8&t=280s
Mówią, że choć A6700 ma tylko 11 klatek na sekundę to migawka jest bezgłośna
za to EOS R7 na 15 klatkach na sekundę hałasuje.
"Jeśli chcesz żeby było cicho i nie chcesz rolling shutter
możesz nadal chcieć Sony." -Chelsea
"Masz rację, lepiej być cicho." -Tony
-Tyle że pokazują bezgłośność serii A6700 na elektronicznej migawce,
gdzie występuje rolling shutter. ?
Tak brzmi A6700 przy 11 kl/s na mechanicznej
https://www.youtube.com/watch?v=zt3qE7Xt7-A&t=205s
Nie wspomnieli, że EOS R7 ma też tryb migawki elektronicznej
i że w nim osiąga szybkostrzelność 30 klatek na sekundę
i jest bezgłośny.
Dodatkowo R7 ma funkcję buforowania -aparat rejestruje RAW do 30 kl/s
pół sekundy przed naciśnięciem spustu migawki.
https://snapshot.canon-asia.com/arti...d-pre-shooting
Zapętliłeś się.
To wina forum.
Nie mogłem w dodatku się edytować.
To buforowanie z R7 to jest chyba najgorsza implementacja tego typu funkcjonalności jaką widziałem i sporo za tą z Olympusa/OM system.
Buforują do jednego wielkiego pliku i aby z niego wyekstrahować później pojedyncze klatki potrzebne jest oprogramowanie Canona i sporo cierpliwości.
Szybkość serii czy to mechanicznej czy elektronicznej jest po stronie Canona,
Prędkość odczytu decydująca o rolling shutter dla Sony a6700 chyba jeszcze nikt nie zmierzył wiarygodnie, trzeba poczekać by mieć co porównać. Natomiast spodziewam się, że odczyt w Sony będzie szybszy niż w R7
Przy fotografowaniu niezbyt szybkiego biegu Tonego w kierunku aparatów
Canon EOS R7 przy 15 kl/s wykazał się wyższą skutecznością AF
od A6700 przy 11kl/s.
https://www.youtube.com/watch?t=554&...ature=youtu.be
--- Kolejny post ---
Optyczne dobrze mierzy rolling shutter.
[na dole] https://www.optyczne.pl/79.4-Inne_te...87_obrazu.html
vs
R7 https://www.optyczne.pl/65.4-Inne_te...87_obrazu.html
Tu testy wideo innych aparatów https://www.optyczne.pl/inne_testy.html
Niektórzy mierzą tez czas odczytu całej matrycy co bardziej odpowiada sytuacji foto niż wideo.
Takich danych dla Sony a6700 nie widziałem jeszcze ale z tych które są w podeslanych odnośnikach do optycznych myślę, że tendencja zostanie utrzymana.
Skuteczność AF na dość trudnych obiektach niezle oddają testy z https://mirrorlesscomparison.com/ i ich ranking af pod katem ptaków w locie. R7 testowali, z czasem pewnie i a6700 dodadzą.
Generalnie na chłodno Sony pokazało nowy aparat ale o jakimś wyprzedzeniu rynku czy pokonaniu wszystkich jednym ciosem albo nokaucie konkurencji bym nie mówił.
Będę miał okazje to pewnie spróbuje jak ten aparat działa ale żebym biegł z wypiekami na twarzy zamawiać w preorderze to nie :)
@robcio
Jak masz jakieś pytania do autora testów sprzętu filmowego z optyczne,
to ma on kanał na yt.
Co dwa tygodnie w środy o 20:00 prowadzi lajfy
https://www.youtube.com/@AmadeuszAndrzejewski/streams
Najbliższy w przyszłą środę. Na pewno będzie omawiał swój test Sony A6700.
Zawsze odpowiada na pytania zadawane w komentarzach.
Tu omawiał test EOS R7 https://www.youtube.com/watch?v=xgwQyz2sv1o&t=2813s
https://www.youtube.com/watch?v=mfpD8O2crPs
Najnowsza zabawka od Sony przegrzewa sie juz po 4 minutach nagrywania, ale wazne, ze system jest otwarty i mozna podpiac viltroxa :D
Nie nabijam sie, po prostu informuje. Funkcje filmowe ma tam bardzo bogato rozbudowane, wiec nie zgodze sie z przeznaczeniem, ze to model tylko do zdjec. Gdyby tak bylo to nie pakowaliby by tam wszystkiego co obecnie w filmie mozna chciec. No moze poza tym, zeby dalo sie tego uzywac ;)
Potrzymuje zdanie z pierwszego posta w tym temacie - w porownaniu do Canona R7 jest blado, zwlaszcza jesli mocny atatu czyli wlasnie funkcje filmowe okazuja sie nie dzialac tak jak mozna bylo tego oczekiwac za taka cene.
Ja Twój post odebrałem nieco inaczej ale może tylko ja. Nie wiem dlaczego np. nie podesłałeś filmu bardziej pokazującego bezpośrednie porównanie skoro już się tak odnosisz do tego...
https://www.youtube.com/watch?v=F4-l-uBaLaM
Przy takich temperaturach, jakie obecnie mamy, to mi się nawet chłodziarka przegrzewa :mrgreen: