No to jest następca setki. Ultrakompaktowa lustrzanka ;).
Canon EOS 200D - Canon Polska
https://www.dpreview.com/news/203069...l-sl2-eos-200d
Wersja do druku
No to jest następca setki. Ultrakompaktowa lustrzanka ;).
Canon EOS 200D - Canon Polska
https://www.dpreview.com/news/203069...l-sl2-eos-200d
I może będzie robił ostrzejsze zdjęcia niż 6d mk II, ale na pewno 6d mk II będzie wygodniejszy :D
Przecież wiadomo, że 100d, a teraz 200d to nie jest aparat o którym warto pisać, od dziś warto tylko o 6d mk II ;)
Logicznie jadą z numeracją. Jeszcze parę lat i dojdą do 300D i historia zatoczy koło :)
Zobaczymy ile przyjdzie zapłacić za niego w złotówkach. Gdyby cena oscylowała w okolicach np. 1999 za samo body to byłaby fajna alternatywa dla bezluster.
Cena za body ustalona na 2660. Teraz mam dylemat, miałem zamienić 100D na nowszą wersję ale mocno się zastanawiam czy warto. 100D lubił sobie spudłować, szczególnie w pochmurne dni. 200D też ma 9pkt. AF, co prawda ma DP ale jakoś ostrożnie podchodzę do jego nieomylności bo szybkość a celność to dwie różne sprawy. Zaczynam zerkać z pewną nieśmiałością na 750D lub 760D. Cena podobna ale oba mają pewniejszy 19pkt. AF. Tylko dynamiki w 200D mi będzie żal. Właściwie to bym kupił 200D ale nie chcę być testerem :-) Poczekam do pierwszych recenzji użytkowników.
Brałem pod uwagę, ale DPP Canona który używam nie czyta mi rawów z 77D i 800D. Wciąga tylko te z 80D. A jpeg-i mnie jakoś nie przekonują. Swoją drogą ciekawe dlaczego w tak krótkim czasie po premierze użytkownicy w ciepłych krajach oddają je w tak zaniżonych cenach? Obecna cena tego aparatu w Polsce to jakiś żart. Jakbym miał do wydania ponad 3 koła to bez zastanawiania się dołożyłbym do 80D. A tak w ogóle to nie wiem kto odpowiada za składanie aparatów w Canonie. Mam wrażenie że gość jest trochę "rozgarnięty". Chyba mając do dyspozycji 1 komplet Lego Batmana potrafi zrobić z klocków dwie figurki... Potem wypuszczają aparaty - jednemu zakosimy wizjer, drugiemu system AF, a do 1400D może wsadzimy pryzmat bo patrz pan na stole został... I 4K też trzeba wsadzić bo przecież 80D jakoś się udało bez tego wykonać, co się będzie marnować... Oni tam chyba mają płacone od części - komu więcej zostanie to premia...
juz bylo D30, D60 a potem 30D i 60D, a jeszcze w miedzyczasie Nikon mial D60...
obeszlo sie bez czarnej dziury ;)
zamienilem 100D na 750D. dobra zmiana. to jest calkiem niedrogi korpus, duzo lepsza matryca i balans ze szkielkami typu 70-300 L.
200D IMHO jak chcesz koniecznie malutkie pod ten nowy 18-55 albo 24 STM.
chyba bardziej, ze przed premiera takie sobie, dopiero po premierze beznadziejne. ale reszta sie zgadza :D
Ale jeśli ktoś chce mieć certyfikowaną* najlżejszą lustrzankę na świecie, radziłbym trzymać się z dala od wersji kolorowych. Canon tylko zlecił zważenie i rozpoznanie dla wersji czarnej. Wciąż nie wiadomo ile waży biały więc nie jest potwierdzone że również jest najlżejszy.
*Najlżejsza lustrzanka cyfrowa z matrycą APS-C i odchylanym ekranem. Stwierdzenie dotyczy modelu w kolorze czarnym: około 453 g, pomiar wg standardów testowania stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association. Stan na 28 czerwca 2017 r., wg rozpoznania dokonanego przez firmę Canon, Inc.
Myślałem, że 100D to jednorazowa akcja. Będą iść z tymi numerkami to się zapętlą ze starą 3 cyfrową serią Canona:)
Zamienilem 100D i zestaw Fuji XE1/18-55/50-230/35f2 na 750D/18-55/55-250/10-18
Powod 1: gibany ekranik, duzo lepszy AF, lepsza matryca w cropowym body do plecaka landszaftowego obok 6D
Powod 2: mniejszy i duzo lzejszy od 6D zestaw APSC w podroz, w cenie niewiele wyzszej niz brakujacy mi obiektyw Fuji (10-24). I przy tym z canonowskimi kolorami. Nie ze lepsze od Fuji, ale jednak 12 lat przyzwyczajen swoje robi :)
Odczuwasz jakieś braki względem fuji?
Fuji 18-55 jest lepszym obiektywem niz Canon 18-55. mechanicznie i pod wzgledem mikrokontrastu. chcialbym taki obiektyw do 750D.
poza tym ciezko mowic o jakims odczuwaniu brakow. decyzja nie byla spontaniczna tylko dobrze przemyslana, wiec wiedzialem co zyskam i z czego bede musial zrezygnowac.
to co mi sie bardziej podobalo w Fuji to ogolna jakosc mechaniczna i kultura pracy. domyslne kolory Fuji (Provia) tez sa przesliczne i przy zdjeciach ludzi bardziej mi sie podobaja niz standardowe kolory Canona.
w sumie wszystkie trzy, ten AF tez bedzie lepszy. nie zmieni sie relatywnie maly uchwyt co 750D duzo lepiej balansuje z 70-300 L...
Hehe widzę że podążam podobnym tropem. W chwili obecnej mam 100D i X-E1 :-) Pierwszy był Fuji i po pierwszych zachwytach nad kolorkami doszedłem do wniosku że jednak Canon daje WB nie do pobicia. Szczególnie 100D jest w tym naprawdę rewelacyjny na AWB. Natomiast jeśli chodzi o AF to masz chyba na myśli szybkość a nie celność? Fuji jest wolny jak ślimak ale jak już złapie ostrość to nie ma bata - jest ostre. Canon za to mi potwierdzi i często d... z tego. Rok temu wszedłem na Rysy i miałem dwa najważniejsze zdjęcia z tamtego miejsca do wyrzucenia. W tym roku znowu mam zamiar tam wejść ale z innym Canonem. Gdyby nie AF to 100D miałby u mnie dożywocie. W pogodne dni jest dobry, ale jak tylko przyjdą chmury i brakuje kontrastu to jest loteria. Robię portret na molo w Międzyzdrojach a on mi ustawia ostrość na białym hotelu daleko w tle. Kurde słabo trochę...
Ps. Szkła do Fuji rewelacja, nawet 16-50 jest nie do pobicia. Za Canonem przemawia też dobry soft do obróbki rawów.
zgadza sie, taki urok bezlusterkowcow.
w kwestii AF chodzilo mi o roznice miedzy 100D a 750D. fazowy jest o niebo lepszy, ale i kontrastowy w 750D jest sporo poprawiony i ze szklami STM jest zauwazalna roznica w LV
ogolnie zgoda, z jednym zastrzezeniem... duzo lepsze zdjecia wychodza mi szklem, ktore mam (go* plastikowy EFS 10-18) niz tym, ktorego ceny za Chiny Ludowe nie potrafie sobie zracjonalizowac wiec nigdy nie kupie (XF 10-24).
>Akustyk, mam jeszcze jedno pytanie. Jak Twoim zdaniem wypada matryca w 750d w porównaniu do xe1? Pamiętam jak miałem xe1, że ta matryca była bardzo elastyczna, można było dużo wyciągnąć z cieni i świateł, szum nie był też jakiś uciążliwy no i detal bardzo fajny. Mógłbyś napisać kilka słów o tej w 750d w kontekście xe1?
ciezko mi bezposrednio porownac, bo nie mialem okazji porobin nimi rownoczesnie zdjec.
ogolne wrazenie mam takie, ze matryce Canona w Rebelach (tak 18Mpix jak i 24Mpix) maja bardzo czysciutkie i pelne detali niskie ISO, za to gorsze wysokie ISO. na tyle, ze na zdjeciach 100D ISO 100 mialem wrazenie duzo wiekszej ilosci szczegolow niz X-E1 na bazowym ISO 200 (w obu przypadkach Lightroom). ale to naprawde zauwazalnie wiecej. z innych wrazen - ISO 3200 w X-E1 mniej szumiace niz to samo ISO w 100D/750D. przy czym trzeba pamietac, ze ISO 3200 w 750D to jest odpowiednik ISO 6400 w X-E1 a na tej czulosci to i X-E1 odpadal.
podkresle powyzsze: chodzi mi o wrazenia w kontekscie wywolywania RAW-ow w Lightroomie. zadne obiektywne i surowe porownania i testy. wiele tu moze zalezec od innych czynnikow.
inne wrazenia - canonowskie matryce lepiej reaguja na nasycanie kolorow i latwiej zachowuja plynne przejscia tonalne i intensywne barwy. w Fuji (w Lightroomie) suwak nasycenia dosc szybko dojezdza do miejsca, gdzie koncza sie "przyjemne" kolory a zaczynaja juz tylko oczeje* i slady utraty ciaglosci tonalnej. ogolnie, jak juz wiele razy wspominalem - Fuji mi sie bardzo ale to bardzo podoba na domyslnym nasyceniu standardowego profilu Provia. wyraznie bardziej niz canonowski Standard albo nawet Neutral. w Fuji podoba mi sie tez Monochrome (chociaz BW w Canonie tez wyglada swietnie). nie podobaly mi sie Astia i zwlaszcza Velvia ani proby mocniejszego nasycania Provii w zdjeciach krajobrazowych. pod tym wzgledem matryce Canon podobaja mi sie znacznie bardziej i to jest naprawde duza roznica.
co do cieni/swiatel - IMHO Fuji troche lepiej zachowuje swiatla (nieco blizej tego co znam z 6D niz w przypadku 100D/750D) za to gwaltowniej przechodzi w cienie.
czyli ogolnie to jest tak, ze to sa dosc inne matryce, zoptymalizowane pod inne zastosowania. Canonowskie mi sie bardziej podobaja na zdjeciach przyrody/krajobrazu, Fuji w zdjeciach ludzi.
jako ze watek jest o 200D - wez poprawke, ze charakterystyka tej matrycy nie musi byc dokladnie taka sama jak 750D. moze byc, bo pewnie Canon byl za leniwy, zeby tu cos mieszac (albo tez madry na tyle, zeby nie mieszac w czyms, co ludzie juz znaja i uzywaja), ale i moga byc jakies drobne roznice
200D ma prawdopodobnie matrycę z 80D. Nie wiem jakie jest wasze zdanie ale przeglądając surowe pliki ta nowa matryca mnie nie bardzo przekonuje. Co prawda daje trochę większą szczegółowość na wysokich czułościach i większą dynamikę ale w ciemnych partiach obrazu moim skromnym zdaniem nie prezentuje się rewelacyjnie. O ile na 3200 jeszcze jest w miarę równo z matrycą z takiego 750D to na 6400 widać już przewagę amatorskiego korpusu. Tu nawet stary 100D daje podobny obraz. Tylko jak wiadomo inaczej się obrabia rawy ze 100D a inaczej 80D - tu widać niezaprzeczalny atut 80D. Zresztą popatrzcie jak prezentuje się ta matryca względem tej z 750D: https://www.dpreview.com/reviews/ima...07324970866101
Nieprzyjemnie te "ciapki" wyglądają. Tak na moje oko (ale ja ślepy jestem) wcale dużo więcej detalu nie ma, a Rawy wydają mi się jedynie bardziej wyostrzone. Ale nie bierzcie tego na poważnie - to tylko takie moje dewiacje. Chętnie poznałbym zdanie innych na ten temat.
Moze poczekajmy na profile do Lughtrooma, beda wyrownane warunki brzegowe. Bo tak to jest porownywanie roznych bytow
W DXOMark 80d ma zauważalnie wyższy DR i wyższe wysokie ISO. Na kryterium "krajobraz" czyli DR wpłwa szum na bazowym ISO, a na "sport" wpływa szum na średnio wysokim ISO czyli nie więcej niż 1600 w tym przypadku.
Czyli w zasadzie wg DXO 80D szumi mniej niż 750d do ISO ok. 1600. Czy jest możliwe, że na wyższych ISO kolejność się odwraca? Nie wiem, ale zastanawiam się, czy dpreview kontroluje temperaturę w swoim laboratorium i czy odczytują temperaturę matrycy.
Na dpreview.com pojawiły się głosy użytkowników 100D (SL1) którzy przenieśli się na 200D (SL2), że mimo tego samego systemu AF jest lepiej z łapaniem ostrości przez OVF - https://www.dpreview.com/forums/thre...-post-60130296
A w trybie Live View z DPAF oczywiście też jest lepiej, niz poprzednio.
Cena już trochę spadła i zaczynam się mocno zastanawiać nad 200d. Jeszcze myślę nad 750D, który ma lepszy af i chyba odrobinie gorszą matrycę.
Poza tym 200d jest praktycznie wymiarów bezlusterkowca, a optyka Canona jednak nie kosztuje fortuny.
Czy jest już na forum posiadacz 200d? Jestem ciekaw subiektywnych wrażeń z użytkowania.
Wg mnie warto dopłacić. To nie jest tylko różnica pomiędzy DPAF a Hybrid CMOS III. Ale także spora jeśli chodzi o tradycyjny układ PDAF i wyraźna jeśli chodzi o jakość matrycy (DR! :lol:). Całość przyprawiona nowym DiGiC-iem, co rzutuje na działanie korpusu praktycznie w każdym aspekcie (nowe algorytmy). Nie to, że 750d nie da się robić zdjęć, ale 800d to korpus bardzo odważny jak na Canona ;)
Czyli mowa o 800d czy o 200d?
200D i 800D sa tak podobne do siebie jak kiedys 100D i 700D. W 200D i 800D masz ta sama matryce, procesor. Roznica jedynie w fazowym AFie. Tym razem 200D ma rowniez gibany ekranik.
Jak wygląda praca AF w live view pomiędzy 200D, 800D i 80D? Wszystkie oferują Dual Pixel przez co łatwiej filmować?
Czy jest sens decydować się teraz na zakup 77D/80D, czy lepiej poczekać? Może mamy jakiś cashback na horyzoncie?
Cześć,
Na forum jestem nowy natomiast przeczytałem już pół internetu :) i chciałbym się Was czegoś doradzić.
Jestem zainteresowany zakupem aparatu Canon 200D ze względu min. na gabaryty. Aparat ma mi służyć do fotografii produktowej w domu lub w magazynie, czasami to nagrania filmiku produktu i wstawienia go na YT oraz do użytku prywatnego (zdjęcia z wakacji itp) Chce kupić nowy sprzęt także używanych nie biorę pod uwagę.
Mam mętlik w głowie ponieważ jak czytam internet to niektórzy polecają bardziej 750D, inni 600D (chociaż tutaj chyba nowego już nie kupię)
Co moglibyście mi doradzić ?
Kurs fotografii produktowej, na którym dowiesz się, co jeszcze będzie Ci potrzebne oprócz aparatu. Na kurs powinien wystarczyć jakikolwiek sprzęt mający manualne ustawienia (nawet stary kompakt wyższej klasy, ze stopką do lampy błyskowej, wartości 100-200zł), oczywiście nie zaszkodzi lustrzanka z podstawowym obiektywem (może być stara, za 200-300zł).
Jeśli od razu chcesz kupić nowy sprzęt, to odłóż połowę kasy na "inne wydatki" (kurs i dodatkowe wyposażenie), i poszukaj, co uda się kupić za to, co zostało.
Nowsze, ale technologicznie to samo rozwiązanie (przetworniki poza matrycą). Co gorsza jak ktoś rzeczywiście chce z nich "wyciskać" jakąś forsowną/nietypową obróbką, to szybko wyciśnie im flaki w postaci linii czujników AF (przykłady były nawet na tym forum). Te matryce to była zapchajdziura na czas uporania się z dual pixelem. I tak szybko jak się pojawiły, tak szybko zniknęły...
A swoją drogą chętnie bym się dowiedział jak z tym problemem radzą sobie inni producenci, w szczególności Sony :lol: Nawet chyba się domyślam...
Jakiej innej, sensownej odpowiedzi oczekiwałeś, jeśli nie napisałeś co potrafisz, jakie masz umiejętności? Treść pytanie sugeruje, że doświadczenie nie jest zbyt duże, stąd porada o kursie.
Ok, bierz 200d z 18-55 STM, to bardzo fajny zestaw na początek, bo ma nową matrycę, a obiektyw (jak na "kity" Canona) też jest całkiem dobry. Niestety po jego zakupie może się okazać, że będziesz musiał dołożyć np. 2000 na obiektyw do produktów, które chcesz fotografować, i kolejny 1000-2000 na oświetlenie, a po wszystkich zakupach i tak nie będziesz zadowolony z efektów, obwiniając "tych na forum", bo doradzili Ci 200d a nie jakiś "profesjonalniejszy" sprzęt.
To nie była porada "poszukaj w google", tylko "poproś kogoś, żeby Ci wytłumaczył czego potrzebujesz", bo na tym poziomie ogólności (do jakichś przedmiotów, filmików i na wakacje) nie da się (odpowiedzialnie) doradzić niczego innego.
Ok zdecydowałem się 200D, ale zastanawiam się czy przypadkiem nie kupić samego BODY a obiektyw wybrać jakiś inny.
I teraz kolejne pytanie. Jaki obiektyw byście polecili w zamian za KITOWY ? Mam już "Canon EF 50mm f/1.8 STM", ale chciałbym również zmiennoogniskowy z STM. Zastanawiam się nad "Tamron 17-50/2.8", ale chodzi mi po głowie myśl czy nie będzie on "za duży" do "najmniejszej lustrzanki świata" ? Czy nie będzie to komicznie wyglądać.
Świetnie bardzo dziękuje za podpowiedz. Na pewno go kupie (nie znałem tego obiektywu)
Przy okazji możecie napisać o nim kilka zdań ?