Zobacz pełną wersję : 5D Mark II - Filmy
Wystarcza, wystarcza. Może ze 2 razy w życiu aparat przerwał mi z powodu zapełnienia bufora, a filmy ostatnimi czasy zdarza mi się pokręcić częściej.
....czasami wystepuje cos co ciezko mi wytlumaczyc ... robie zdjecia na karcie x233 przelanczam sie w tryb robienia filmu a tu bufor niewyrabia mimo ze zapisal juz zdjecia i po 2 sek wylancza sie nagrywanie, wlanczam ponownie i kreci bez problemu. Nie wiem od czego jest to uzaleznione bo nie zawsze wystepuje. Sam nie wiem chyba wychodzi na to ze bezpieczniej krecic na jednym body / lub oddzielnej karcie
Mam to samo i też nie wiem od czego to jest uzależnione.
Filmuję na x233 i jeszcze szybszych,ale problem pojawia się niezależnie od prędkości i producenta karty,a potrafi zająkać się w najmniej spodziewanym momencie.
Trochę to irytujące...
Trochę to irytujące...
szczegolnie jak jest wany jakis moment krecony :( mam najnowszy firmware wiec ciezko mi to zdiagnozowac
Przechodziłem przez każdy firmware i z każdym było to samo.
Tak z czystej ciekawości ... jakie sa wasze ulubione szkła do wideofilmowania ??
streaker
15-11-2010, 00:38
arrow - te, które akurat mam w torbie :D
aligator16
15-11-2010, 00:59
heh widać kamery odchodzą w niepamięć... przynajmniej częściowo :)
W życiu bym nie powiedział że te klipy nagrywali lustrzanką, super robota ;)
http://www.youtube.com/watch?v=9FQUn9CD7CI&feature=channel
Nagrywają, nagrywają i to nie tylko klipy muzyczne.
dolomity
15-11-2010, 21:21
Tak z czystej ciekawości ... jakie sa wasze ulubione szkła do wideofilmowania ??
Nie mam wielkiego doświadczenia, ale najczęściej sięgam po 70-200.
szkoda ze C 27-70 nie ma stabilizacji ... jak dla mnie wowczas szklo idealne i uniwersalne do video ...
http://vimeo.com/16796755 - byłem jako drugi operator. Sprzęt : 5d2, Samyang 14, 35L, 85 1.8 i 70-200 (nie pamiętam których używałem).
Reszta klipów na : http://www.msvideo.pl/wideofilmowanie/teledyski-opera
P.S. Montaż, pomysł itp nie moje.
P.S.2 - Hmm, chyba widać co kręcone Canonem, a co kamerą? :D
Widać, Ciebie zresztą też widać. Powiedz montażyście żeby lepiej wycinał, albo kamerzyście żeby dobrze kadrował :)
Oj taaam, tylko raz i to krótko :P
Andrzej Olender
04-12-2010, 14:53
Jak tak pokazujecie swoje filmy to i moja mini produkcja ;)
http://vimeo.com/17334394
Jak tak pokazujecie swoje filmy to i moja mini produkcja ;)
http://vimeo.com/17334394
Całkiem przyjemny filmik, i komandosi ruszają się żwawo:mrgreen:
Kpt.Price mówi Nice :twisted:
Klimaty ASG najbardziej podobają mi się w wydaniu mini fabułek a'la COD MW.
To jest już profeska:
http://www.youtube.com/watch?v=rzQMGMuD1sU
Ok, wbijam też w ten temat. Przedstawiam backstage z sesji zdjęciowej.
Niestety, brakuje mi jeszcze slide'a, który kiedyś sobie sprawie i muszę poćwiczyć płynność ruchu, miałem w sumie bardzo mało materiału i w studio dość ciemno, ale coś tam skleciłem:
http://vimeo.com/17472486
http://www.youtube.com/watch?v=qWmQP-Ys_h8&feature=player_embedded
Proszę o opinie :)
Ostatnia produkcja...
http://www.youtube.com/watch?v=kC3rEm0sZ7o
P.S.2 - Hmm, chyba widać co kręcone Canonem, a co kamerą? :D
Tak, trochę za szybka prędkość migawki niszczy klimat, szkło otwarte na maxa bez nd w słoneczny dzień? 24p czy 30p?
Tak, trochę za szybka prędkość migawki niszczy klimat, szkło otwarte na maxa bez nd w słoneczny dzień?Niestety, coś za coś, bo na ND jeszcze czas nie przyszedł :D
24p czy 30p?24.
Panowie jak już się pojawiłem w tym temacie, to mam pytanie:
czy np. jakiś prosty statyw z głowicą olejową pomógłby w tej sytuacji?
Np. coś takiego:
http://allegro.pl/statyw-video-wymienna-glowica-olejowa-3d-solidny-i1340667775.html
i drugie pytanie czy jest jakieś rozwiązanie na płynną zmianę ostrości? Widziałem kiedyś takie specjalne obejmy do obiektywów, ale w Polsce chyba tego jeszcze nie ma?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
w sytuacji szarpanych ujęć, zapomniałem dodać. sorry za podwójny post.
Apropo filmów.
W moim 5dMII przy kręceniu filmów pojawił się jeden dość mocno widoczny bad pixel. Jest to dość uciążliwe, bo przeważnie kręce jakieś ciemne miejsca, i oglądajać materiał na fullHD telewizorze/monitorze świeci i rzuca się dość mocno w oczy.
Przy robieniu zdjęc, poradziłem sobie już z mapowaniem (dekielek + 30s na manualnym czyszczeniu matrycy), ale niestety działa to na filmach.
Jakiś fajny plugin do postprodukcji do vduba możecie polecić który by to zniwelował?
pozdrawiam!
HurricanE
07-12-2010, 10:43
Panowie jak już się pojawiłem w tym temacie, to mam pytanie:
czy np. jakiś prosty statyw z głowicą olejową pomógłby w tej sytuacji?
Np. coś takiego:
http://allegro.pl/statyw-video-wymienna-glowica-olejowa-3d-solidny-i1340667775.html
i drugie pytanie czy jest jakieś rozwiązanie na płynną zmianę ostrości? Widziałem kiedyś takie specjalne obejmy do obiektywów, ale w Polsce chyba tego jeszcze nie ma?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
w sytuacji szarpanych ujęć, zapomniałem dodać. sorry za podwójny post.
Statyw z linku nic ci nie da. Niestety statywy video którymi można panoramować top koszt minimum 1000zł (takie minimum minimum) - ja mam głowice 501hd manfrotto i do tego nogi i też czasem się przychaczy i nie ma tej płynności o jakiej myślimy.
To o czym piszesz do ustawienia ostrości to FollowFocus - drogie ustrojstwo jak na nasze kieszenie - do kompletu potrzebujesz obejmy i szyny wraz z płytką.
Łukasz
Dzięki za info, bo się zastanawiałem nad kupnem, a w takim razie odpuszczę sobie i póki co, chyba zainwestuje w tego glide tracka:
http://allegro.pl/glide-track-canon-5d-7d-1d-nikon-d3s-kamera-i1341627480.html
Na razie bawię się amatarsko więc nie stać mnie na nic sensowniejszego, priorytetem są zdjęcia, filmy to ciekawy dodatek, który polubiłem.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Acha jakbyś mógł jakąś w miarę tanią sensowną głowicę polecić?
Kolekcjoner
07-12-2010, 11:15
Panowie jak już się pojawiłem w tym temacie, to mam pytanie:
czy np. jakiś prosty statyw z głowicą olejową pomógłby w tej sytuacji?
Np. coś takiego:
http://allegro.pl/statyw-video-wymienna-glowica-olejowa-3d-solidny-i1340667775.html
Wiesz równie dobrze możesz wyrzucić tę stówkę do kibla - skutek ten sam, a zachodu dużo mniej ;-)8-).
Dlatego zapytałem mądrzejszych i odpuszczam ten zakup i zadaje kolejne pytanie o w miarę sensowną głowicę do glide tracka - z góry mówię, że nie będę kręcił, reklam, teledysków, filmów komercyjnych itd. więc budżet jest malutki póki co.
streaker
07-12-2010, 12:54
Taką podstawową głowicą do filmowania dslr jest np. mafrotto 701hdv (klasyczne kartridże olejowe) za niecałe 400zł. Osobiście mam większego brata - 501hdv (płytki teflonowe + olej), z tym, że u mnie chodzi jak marzenie, kwestia odpowiedniego ustawienia tarć i blokad :) . Do tego jeszcze porządny, stabilny statyw - to jest kolejne 400zł - i z takim zestawem można się bawić :)
Co do glidetracka - w takiej kwocie możesz zamówić sobie w igusie samą szynę z wózkiem (system DryLin) - to są szyny, które wykorzystuje glidetrack (sd to szyna 10-40, hd to 16-60, można wziąć coś pomiędzy, czyli 10-80). Potem tylko wizyta u ślusarza, żeby nawiercić i nagwintować otwory (wymiary i skoki znajdziesz na wikipedii) i jakieś końcówki możesz sobie jeszcze zrobić (powinieneś).
Nie wiem co za szyna jest w powyższej aukcji użyta, ale imo igus wygląda solidniej - to kawał twardego, sztywnego metalu - tylko nie dostajesz zestawu 'unpack and play' ;)
Ja kupiłem Velbona dv-6000 i sprawuje się w miarę ok.
Fajny ten Igus, ale jak tak podsumowałem sobie wszystko, bo tam można skomponować taką szynę już z wózkiem, to wyszło ok. 430 zł netto plus Vat więc w zasadzie doliczyć do tego ślusarza i jakieś zakończenia to wyjdzie podobnie, może ciut taniej. Chyba że źle to policzyłem, a Ty streaker zmontowałeś sobie coś takiego?
micles a powiedz czy ten statyw Velbona ma odkręcaną głowicę, czy tylko jest ta szybkozłączka, bo chodzi oto żeby głowicę dać na slide'a, a slide'a na sam statyw, ale z tego co widzę, to chyba niestety nie ma.
streaker
07-12-2010, 21:40
HooMaR - tak - na razie doszła mi szyna (10-80) z wózkiem (10-80-15), teraz szukam ślusarza, który mi to nagwintuje - jak się okazuje gwintowanie calowe nie jest u nas popularne. Na razie znalazłem jednego konkretnego - jeszcze jutro ma potwierdzić, czy na pewno coś takiego potrafią zrobić.
Dodatkowo chcę sobie dorobić otwory 1/4", żeby można było szybko założyć slide'a bezpośrednio na głowicę i aparat bezpośrednio do wózka.
I jeszcze hamulec i blokadę można sobie dorobić - widziałem jak ludzie wiertali i gwintowali z boku wózka otwór, a później plastikową śrubą dokręcali do szyny, żeby blokować.
micles a powiedz czy ten statyw Velbona ma odkręcaną głowicę, czy tylko jest ta szybkozłączka, bo chodzi oto żeby głowicę dać na slide'a, a slide'a na sam statyw, ale z tego co widzę, to chyba niestety nie ma.No właśnie odkręcana, i nawet te pokrętła do blokowania głowicy się nie blokują jak przykręcisz głowicę do płaskiej powierzchni.
Żeby uprzedzić następne pytanie : głowica ma gwint calowy, taki sam jak ten w aparacie, zatem żeby zamontować głowicę możesz sobie kupić śrubę używaną do mocowania kamer cctv do obudowy (nie mogę przypomnieć sobie keywordów w google, w każdym razie w sklepach z kamerami przemysłowymi będą wiedzieli o co chodzi - cena ~2,44zł za szt)
Dzięki Micles, w takim razie chyba zainwestuję w ten statyw. Ewentualnie wymienię swojego aktualnego Velbona, z którego i tak rzadko korzystam.
Ekstremalne warunki, 1/30 iso1600-6400, głównie 35 1.4@1.4/i sam14 2.8@2.8 :
http://www.vimeo.com/17742210
Ekstremalne warunki, 1/30 iso1600-6400, głównie 35 1.4@1.4/i sam14 2.8@2.8 :
http://www.vimeo.com/17742210
Podobało mi się.
Poza kilkoma ujeciami tańczących, mam jedynie zastrzeżenie, do synchronizacji obrazu z rytmem. Niestety im blizej końca, tym bardziej rozjeżdzaja sie. Ludzie tańczą o ułamek sekundy nie w rytm.
Taa? Bo ja przy montażu to co do klateczki dopasowywałem... Może w 3-4 ujęciach tańczą w trochę innym tempie i o ile pierwszy takt pasuje, to już następne mogą się rozjechać. Chyba że mówimy o znacznym rozjechaniu, to wtedy spróbuj ściągnąć film i puścić go sobie nie w przeglądarce, bo może jakimś dziwnym trafem u ciebie na vimeo rozjeżdża się dźwięk i obraz :P
Ekstremalne warunki, 1/30 iso1600-6400, głównie 35 1.4@1.4/i sam14 2.8@2.8 :
http://www.vimeo.com/17742210
Staraj się nie schodzić z czasem poniżej 1/50. Inaczej będziesz miał problem z obrazem, brak płynnego panoramowania, klatkowanie, smużenie itp.
streaker
13-12-2010, 17:28
Teoretycznie tak, ale jeśli kamera jest nieruchomo, to wolę trochę bardziej rozmazany ruch, niż iso 6400, które na wspomnianym filmie niestety widać w paru ujęciach.
Staraj się nie schodzić z czasem poniżej 1/50. Inaczej będziesz miał problem z obrazem, brak płynnego panoramowania, klatkowanie, smużenie itp.Wiem, ale :
Teoretycznie tak, ale jeśli kamera jest nieruchomo, to wolę trochę bardziej rozmazany ruch, niż iso 6400, które na wspomnianym filmie niestety widać w paru ujęciach.Dlatego też +2/3EV wygrało.
Tezet-gdynia
13-12-2010, 18:47
Ekstremalne warunki, 1/30 iso1600-6400, głównie 35 1.4@1.4/i sam14 2.8@2.8 :
http://www.vimeo.com/17742210
Za muzyke masz plusa :mrgreen: Za wizualna strone plusa z minusem :p Za przekaz masz minusa :p W sumie nie wiadomo czy to jakas reklama imprezy, cyklu imprez, klubu, oswietlenia klubowego, czy moze promocja dj'a, albo jakiejs plyty. Napisy pojawiajace sie sporadycznie - srednio wyrazne i za szybko znikaja, do teraz nie wiem jak ten palacz skreta sie nazywa. Widok dj'a wsciekle walczacego z volume faderem gdy muzyka sie nie zmienia - bezcenne ;-)
W sumie nie wiadomo czy to jakas reklama imprezy, cyklu imprez, klubu, oswietlenia klubowego, czy moze promocja dj'a, albo jakiejs plyty. W sumie to my sami też nie wiemy. Videorelacja - niech na tym stanie :P
Widok dj'a wsciekle walczacego z volume faderem gdy muzyka sie nie zmienia - bezcenne ;-)Oj tam, miało być różnorodnie, przymykaliśmy oko na spójność muzyki z wykonywanymi ruchami, zależało nam głównie na rytmicznym montażu i oddaniu klimatu (mój ulubiony kawałek - ta cichsza partia pośrodku)
Testował ktoś nowy hack do zmiany bitrate video w 5dmk2?
http://magiclantern.wikia.com/wiki/Bit_rate
Aż tak dużej różnicy wg mnie nie będzie, więc w ogóle nie próbowałem - imo nie opłaca się. Jakby zrobili resampling zamiast binningu, to spoko, mogę instalować, nawet jakby przy każdym włączeniu nagrywania trzeba było wklepać/wykręcić tajny kod :D
Aż tak dużej różnicy wg mnie nie będzie, więc w ogóle nie próbowałem - imo nie opłaca się. Jakby zrobili resampling zamiast binningu, to spoko, mogę instalować, nawet jakby przy każdym włączeniu nagrywania trzeba było wklepać/wykręcić tajny kod :D
Czasami może się opłacać (szum się słabo kompresuje), tak jak i przy mocnym postprocesie. Resamplingu raczej nie będzie bo to musi wspierać matryca (chociaż nie widziałem "bebechów" od 5tki wiec pewności nie mam).
streaker
15-12-2010, 18:36
A testował ktoś MagicLantern na firmware 2.0.9 ?
Próbował ktoś sie bawić ze starymi szkłami manualnymi ? np C 28/2.8 FD
Próbował ktoś sie bawić ze starymi szkłami manualnymi ? np C 28/2.8 FD
Ja używałem pentacona 28mm do kręcenia filmów, efekty są całkiem ok, filmy nie wymagają dużej rozdzielczości od szkła (czasami nawet jest lepiej bo nie ma aliasingu). Szkła FD są problematyczne bo muszą być przerobione lub na adapterze z lupką.
To chyba jedyny film jaki udostępniłem z pentacona http://vimeo.com/11054455
czy wpływ ma na matryce kręcenie w dyskotekach gdzie jest duza emisja silnego źródła światła, laserów ??
czy wpływ ma na matryce kręcenie w dyskotekach gdzie jest duza emisja silnego źródła światła, laserów ??
game over
http://www.youtube.com/watch?v=J0TgaGePhJA
czy wpływ ma na matryce kręcenie w dyskotekach gdzie jest duza emisja silnego źródła światła, laserów ??
http://www.canon-board.info/showthread.php?p=843728
mam pytanie. czy ktoś z Was używał Kessler Pocket Dolly i np. Slide Kamera HSK-5? bo oba są zbliżone. jest jakaś większa różnica w działaniu jakości wykonanie, etc.?
Czy jest to dostępne w kraju ?! aby pomacać przed zakupem ??
ok już znalazłem i cena nawet akceptowalna .... pytanie do znawców montażu filmów .... w jakim programie jest możliwość pokazania na jednym kadrze dwóch rożnych ujęć
Po raz pierdylionowaty : Adobe Premiere, Sony Vegas, AVID, jakieś Uleady i Pinakle i inne szajsy... Praktycznie wszystko do montowania filmów, co nie jest Windows Movie Makerem (chociaż i w nim pewnie się da)
wszystko do montowania filmów, co nie jest Windows Movie Makerem (chociaż i w nim pewnie się da)
jak miałem 16 lat i montowałem w nim to pamiętam ze coś było do ściągnięcia do tego :mrgreen:
http://www.canonrumors.com/
http://philipbloom.net/2010/12/30/shoot-2k-3k-and-4k-on-the-canon-550d-t2i-coming-in-2-weeks/
Ladne newsy :shock:
myslidar
31-12-2010, 10:43
Ciekawie :)
http://www.youtube.com/watch?v=eUZcS7NfBck
http://www.youtube.com/watch?v=u0dJLawfh60
http://www.youtube.com/watch?v=aphLAKst0xg
Czemu filiżanka jest pusta?
myslidar
31-12-2010, 15:35
Strasznie słabe te 3 reklamy. Gdyby nie końcówka to nigdy bym nie pomyślał, że to reklama banku, a jakaś mega amatorka.
trochę głupio przyznać ale o kawie przypomnielismy sobie jak przegladalismy materiał a nie mieliśmy więcej filizanek do tluczenia. :)
Wygląda jak amatora bo to jest amatora. Fikmiki na konkurs.
Zobacz pomysł znajomego znajomej :
http://www.youtube.com/watch?v=-0wK9dnjPEc
myslidar
31-12-2010, 17:39
trochę głupio przyznać ale o kawie przypomnielismy sobie jak przegladalismy materiał a nie mieliśmy więcej filizanek do tluczenia. :)
Wygląda jak amatora bo to jest amatora. Fikmiki na konkurs.No to teraz rozumiem.
Przyznać się tu natychmiast - któremu brakowało mniejszej GO w Piątce?!
;)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
http://philipbloom.net/2011/01/01/epicstolen/
Przyznać się tu natychmiast - któremu brakowało mniejszej GO w Piątce?!Ale to to ma matycę Super35 (prawie APS-H), zatem?
Witam,
jestem słabo zorientowany, czy 5dm2 kręci już filmy 24 hfp?
streaker
07-01-2011, 01:56
A mnie się podoba pierwszy film hirosza - ten z Filipem - zawód: syn :D Bomba :D Tylko lektora mogliście lepszego załatwić (i do lepszego mikrofonu)
Dziurex - http://www.tinyurl.pl/?J1iEfMyM
Kolekcjoner
07-01-2011, 15:19
Witam,
jestem słabo zorientowany, czy 5dm2 kręci już filmy 24 hfp?
Tak .
abyczkowski007
10-01-2011, 00:52
Witam,
Jak przygotować film do publikacji w internecie (vimeo,youtube)?. Chodzi mi głownie w jakiej rozdzielczości i jakim formacie zapisujecie gotowy materiał. Jak zapisywać filmiki aby wyglądały jakościowo podobnie do tych:
http://www.itvwagrowiec.pl/film,koleja_do_rogozna,743.html
pozdrawiam
Vimeo : http://vimeo.com/help/compression
Na Youtube trochę słabiej opisane : http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?hl=pl&answer=132460 ale jak zrobisz wg vimeo'wego i wrzucisz na youtube to będzie dobrze.
abyczkowski007
10-01-2011, 02:18
Dzięki :-D
mam pytanie do zorientowanych:
czy filmy kręcone w HD 1080i, są wycinkiem matrycy, czy cała matryca rejestruje obraz, zmniejszając programowo jego rozdzielczość do wymaganych 1920x1080?
streaker
10-01-2011, 18:16
Cała matryca, przy czym jego zmniejszenie odbywa się przez proste wycięcie linii, a nie żaden bardziej wyrafinowany algorytm.
yhym,
dzięki bardzo za odpowiedź. :)
Filmy nie są kręcone w 1080i.
Filmy nie są kręcone w 1080i.
5D nagrywa progresywnie, czyli 1080p (http://pl.wikipedia.org/wiki/1080p). Większość kamer HD ze średniej pólki tego nie potrafi.
O dobrodziejstwach skanowania progresywnego przekonamy się, kiedy w czasie montażu chcemy zrobić crop-a (co przy przejściu z 1080p->720p ma sens) albo zmienić tempo (klatkarz) filmu.
5D nagrywa progresywnie, czyli 1080p (http://pl.wikipedia.org/wiki/1080p). Większość kamer HD ze średniej pólki tego nie potrafi.
czyli 1080p jest lepszym materiałem do obróbki, niż 1080i?
Dobrze zrozumiałem?
krzysztofr
11-01-2011, 19:12
Tak 1080p jest lepsze.
Jeżeli materiał ma być prezentowany na komputerze to przeplot należy obowiązkowo usunąć (jest to proces stratny).
streaker
11-01-2011, 19:29
Tylko co chcecie usuwać, jak 5d2 (i wszystkie inne canony) nagrywa progresywnie ;)
Nic, oni po prostu lubią sobie poteoretyzować w nie tym wątku co trzeba. Przeplot ma też swoje zalety, ale tak zauważyli powyżej (i ja jeszcze bardziej powyżej) - wszystkie dSLRy Canona kręcą w progressive. I dobrze.
Skończyłem montować mój shit, pewnie do północy będzie dostępny na wimeło.
streaker
11-01-2011, 23:51
Uhu... to się nam trafił progresywny fanatyk xD
Oczywiście wolę pracować na progresywnym materiale, ale interpolowany też ma swoje zalety.
Zrobione :
http://vimeo.com/18676913
widzialem na fb. musze przyznac, ze oddales to co tam sie dzialo ;)
jedyne co mi sie nie podoba, to intro, tzn napis 'bez trzymanki'. ale sam film ********y ;)
Oczywiście wolę pracować na progresywnym materiale, ale interpolowany też ma swoje zalety.
Jakie? Masz na myśli interpolowany czy z przeplotem ?
Interlacowany. No skończcie już.
Ale ja tylko z ciekawości pytam. Od 3ch miesięcy uczę się "video dslr", wcześniej używałem kamery z przeplotem. Nie wiem do czego możnaby go użyć.
Ale ja tylko z ciekawości pytam. Od 3ch miesięcy uczę się "video dslr", wcześniej używałem kamery z przeplotem. Nie wiem do czego możnaby go użyć.
do wszystkiego do czego się używało przeplotu czyli w skrócie do wyświetlania na telewizorze
Uhu... to się nam trafił progresywny fanatyk xD
Oczywiście wolę pracować na progresywnym materiale, ale interpolowany też ma swoje zalety.
A to bardzo ciekawe. Chętnie usłyszałbym o tych zaletach.
Zmotywowani dzisiejszymi targami ślubnymi zmontowaliśmy (hmm... zaległy? sierpniowy? :D) materiał ślubny :
http://vimeo.com/19072500
streaker
23-01-2011, 12:39
Fajny, przyjemny skrót, solidna robota - ALE obowiązkowo musicie zainwestować ja jakieś steady lub inaczej kręcić niektóre ujęcia (albo używać do takich szerokich kadrów zwykłej kamery ccd) - ta padaka, która wyszła po stabilizowaniu ujęcia przed blokiem i następnego z kościoła jest dla mnie nieakceptowalna.
Wiem, wiem, to były dopiero początki obeznawania się z piątką :D
Przeszukałem wcześniej forum CB przy użyciu "jedynie słusznej wyszukiwarki" na http://maciejko.net/cbsearch i nie znalazłem nic takiego a wydaje mi się że niejednemu z Was szczęka opadnie
Czyli jak się robi filmy Canonem 5D Mark II i 7D ...
Miłego oglądania
http://fotoblogia.pl/2010/11/26/powrot-king-konga-czyli-niezwykla-reklama-nakrecona-lustrzankami
Pozdrawiam
Moj drugi (filmowany) teledysk - Alex Clare "Relax my beloved"
http://genero.tv/watch-video/27218/
(wersja SD i HD)
wiecej info tutaj:
http://videodslr.pl/teledysk-alex-clare-relax-my-beloved-t1318.html
Hubolsky
03-02-2011, 20:58
Naprawę szczena opada, ale mój lapek chyba by obrabiał taki film z 12 lat ;-)
Różowy gdzieniegdzie chyba pojawia się tam, gdzie nie powinien (selective color globalnie na cały obraz, niewymaskowane :D)
No i pierwszy closeup szklanki się trzęsie.
Tyle, co złego udało mi się wypatrzeć. Reszta genialna, aż dziw, że PL :D
Przeszukałem wcześniej forum CB przy użyciu "jedynie słusznej wyszukiwarki" na http://maciejko.net/cbsearch i nie znalazłem nic takiego a wydaje mi się że niejednemu z Was szczęka opadnie
Czyli jak się robi filmy Canonem 5D Mark II i 7D ...
Miłego oglądania
http://fotoblogia.pl/2010/11/26/powrot-king-konga-czyli-niezwykla-reklama-nakrecona-lustrzankami
Pozdrawiam
nie umniejszając lustrzankom...czy ktoś zwrócił uwagę na osprzęt jakim dysponowali... i rok obróbki i efektów specjalnych... więc to jest tak jak ze zdjęciami i PSem... można się zachwycać zdjęciami a można się zachwycać obróbką...tutaj raczej tym drugim. Film świetny, ale pokazuje raczej sprawność i umiejętnosci ludzi oraz możliwości komputerów a nie możliwosci lustrzanki.
Dzięki za link, fajnie się oglądało:)
fryzjerek
13-02-2011, 18:01
Witam mam pytanko czy przy filmowaniu 5d mkII Iso ma jakies znaczenie?? Bo powiem szczeze ze nie widze roznicy miedzy tymi dwoma filmami
http://www.sendspace.com/file/d76isg
oba nakręcone w pokoju gdzie paliła sie tylko lampka jedno z iso 200 drogie z iso 1600 i różnicy brak czyli wychodzi na to ze nie ma wpływu isno na filmowanie czy sie myle ?
witam, mam pytanie bo strasznie głowię się już od b.długiego czasu nad wyborem canona do nagrywania filmow. Zastanawiam się nad 5D MKII albo 7D. Czytałem b.dużo informacji o obydwu modelach i wiem co mają a czego nie mają ale ciągle nie jestem zdecydowany. Chodzi o to że strasznie boli mnie brak 60p w 5D, 7D to ma ale z drugiej strony 7D to taki 550D tylko że bez ML oraz bardziej trwały. Dlatego zastanawiam się czy nie kupić 5D MKII a potem 550d który jest znacznie tańszy od 7D a ma te same parametry z tego co mi wiadomo no i te same co 60D. Jak myślicie to będzie dobry wybór? bo już miałem kupować 7D ale jakoś boli mnie ze przepłacił bym za niego a jak mam już wykładać sporo kasy to wolę dopłacić trochę i miec 5D MKII ktory jest moim faworytem a potem dokupic 550D do slow motion.
Na canonach 5d mkii pracowałem juz sporo czasu więc mam dobre obeznanie z tym sprzętem ale nie mialem okazji pracować na 7D i ciągle nie wiem czy warto. Boję się że żałował bym zmarnowanej kasy jakbym kupił 7D a opinii jest b.duzo, niewątpliwie martwi fakt braku ML na 7D.
Proszę o opinie najlepiej kogoś kto pracował na 7D i może powiedzieć co nieco o tym aparacie i jak ma sie w stosunku do tańszych modeli jak i do modelu 5D
Jak myślicie to będzie dobry wybór?Dokładnie tak samo sobie wykombinowałem.
Proszę o opinie najlepiej kogoś kto pracował na 7D i może powiedzieć co nieco o tym aparacie i jak ma sie w stosunku do tańszych modeli jak i do modelu 5D
7d jest stworzony do filmowania bardziej niż 5dII od strony użytkowej: przyciski, nieco bardziej dostosowane menu. Jednak porównując obrazy, moim faworytem jest 5d mkii, powód? Jeszcze więcej zabawy z małą głebią oraz zdecydowanie(!) mniejsze szumy na wysokich czułościach. 7d wolę używać do max 1250iso, 5d porównywalnie szumi na 1600-2000 iso. Takie poczyniłem obserwacje.
Pozdrawiam
Jeszcze goraca produkcja ode mnie :) Wypad torowy InitialJDMslask do Wroclawia na REDECO.
Zapraszam na seans w HD (http://www.youtube.com/watch?v=34FtyGzsM70)
Jeszcze goraca produkcja ode mnie :) Wypad torowy InitialJDMslask do Wroclawia na REDECO.
Zapraszam na seans w HD (http://www.youtube.com/watch?v=34FtyGzsM70)
co to za dubstep na podkładzie?
adam.cooly
18-06-2011, 07:07
było by super gdyby nie ten podkład muzyczny
Na dropie lepiej jakby był start z kolesiem machającym ręką (tym czarnym). Ogólnie pozytywnie.
Panowie z TVN Turbo mogliby się czegoś od ciebie nauczyć :-D
Klasa.
Tezet-gdynia
24-06-2011, 13:17
Jeszcze goraca produkcja ode mnie :) Wypad torowy InitialJDMslask do Wroclawia na REDECO.
Zapraszam na seans w HD (http://www.youtube.com/watch?v=34FtyGzsM70)
Sub na youtubie polecial ! Grube samochody, Grube ujecia, Gruby montaz, Gruba muzyka. Podsumowujac motoryzacyjne produkcje - na pelnym bucie !
Kolejne produkcje, poki co amatorka z milosci do motoryzacji:)
Ostatnio produkowalismy sie na SSSuper Drift Cup 2011 w Sosnowcu:
"przygotowania" (http://youtu.be/O8aK9ePEvPw?hd=1) - w zasadzie ich brak, akurat jak zdolalem dojechac na teren Makro, to organizatorzy juz wszystko mieli ogarniete i przygotowane, wiec jedynie krotka zajawka :) - kadrowanie, montaz, edit - pdmk
Dzien pierwszy (http://youtu.be/ln899yjMyL4?hd=1) - montaz i kadry kolegi
Dzien drugi (http://youtu.be/sJLqYhjFEIc?hd=1) - kadry wspolne, montaz tez kolegi
Slowmo dzien pierwszy (http://vimeo.com/25525436) - kadrowanie, montaz, edit - pdmk (pora na body 60p, wyciskanie materialu twixtorem z 30p z mk2 daje spore artefakty pomimo blendingow jezeli chce zachowac wieksza dynamike).
Shooterek
20-09-2011, 05:17
Jeszcze goraca produkcja ode mnie :) Wypad torowy InitialJDMslask do Wroclawia na REDECO.
Zapraszam na seans w HD (http://www.youtube.com/watch?v=34FtyGzsM70)
Ogólnie świetnie zrobione, dobrze zgrane z muzyką, ale.. nie zrozum mnie źle, film mi się bardzo podobał, ale właśnie nasuwa mi się jedno pytanie, dlaczego taka muzyka, może ja czegoś nie chwytam, ale ona do mnie nie trafia, nie w takim filmie, osobiście obejrzałem sobie tą produkcję z podmienioną ścieżką w kilku wersjach:
http://www.youtube.com/watch?v=dZZuFxb3R4c
http://www.youtube.com/watch?v=RQ5ljyGg-ig
http://www.youtube.com/watch?v=SGPma5IR0ho&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=p_0u254OFks&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8NknmpdEEFI
http://www.youtube.com/watch?v=Ry4BzonlVlw&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=DRVvFYppU0w&feature=relmfu
Dla mnie, może jestem dziwny, ale muzyka w tego typu produkcji powinna być "epicka", jeżeli mogę tak to ująć ;)
Witam, Panowie i Panie, czytam ten wątek juz dluuugo i nic konkretnego nie uzyskalem. Mianowicie mam 5mkII i chce nakrecic filmiki np obiektywem 70-200 na f4 ale aparat ciagle mi zmienia przyslone wg siebie na f16, f22. Co moge zrobic by miec ujęcia na przyslonie f4 ?
Troche sie zawiodlem kupując tą puszke z mysla o zadkim filmowaniu.
annoying
24-03-2013, 18:52
Witam, Panowie i Panie, czytam ten wątek juz dluuugo i nic konkretnego nie uzyskalem. Mianowicie mam 5mkII i chce nakrecic filmiki np obiektywem 70-200 na f4 ale aparat ciagle mi zmienia przyslone wg siebie na f16, f22. Co moge zrobic by miec ujęcia na przyslonie f4 ?
Troche sie zawiodlem kupując tą puszke z mysla o zadkim filmowaniu.
Canon DLC: Article: EOS 5D Mark II: How to Use Manual Video Exposure (http://www.learn.usa.canon.com/resources/articles/2011/eos5dmarkii_howtousemanual_article.shtml)
Bylby ktoś uprzejmy to na język ojczysty przełożyc ?
Google Translate (http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.learn.usa.canon.com%2Fresources %2Farticles%2F2011%2Feos5dmarkii_howtousemanual_ar ticle.shtml&act=url)
Hm a ktos sobie wgrał juz firmware wersja 1.1.0 ? i Jak to dziala ? czy inne moze parametry, ustawienia aparatu ulegly pogorszeniu, np iso, odszumianie, Af ? Gdzie dostane taki firmware 1.1.0 ?
Dziekuje poprzednikom za pomoc,
Hm a ktos sobie wgrał juz firmware wersja 1.1.0 ? i Jak to dziala ? czy inne moze parametry, ustawienia aparatu ulegly pogorszeniu, np iso, odszumianie, Af ? Gdzie dostane taki firmware 1.1.0 ?
Dziekuje poprzednikom za pomoc,
EOS 5D Mark II (http://www.canon-europe.com/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_5D_Mark_II.aspx?type=download&page=1)
Chodziło o 2.1.2 ? 1.1.0 datowane jest na 2009-6-02...
kosdkp, mam obecnie 2.0.9 w 5d2 i chcialbym miec mozliwosc krecenia filmow w full manualu o ktorym wczesniej pisalem. Jesli zainstaluje 1.1.0 nic nie strace ?
kosdkp, mam obecnie 2.0.9 w 5d2 i chcialbym miec mozliwosc krecenia filmow w full manualu o ktorym wczesniej pisalem. Jesli zainstaluje 1.1.0 nic nie strace ?
A co? Nie możesz filmować w manualu? ;)
Wyjaśnij jaki jest sens dawngrade oprogramowania aparatu?
oj chyba nie czytacie ze zrozumieniem.
Od początku pisze ze moj 5d2 nie kreci filmow na full manualu, czyli samowolnie zmienia przyslone na f18, f22 itp, wiec zaproponowaliscie mi firmware ktory umozliwi krecenie filmow na dowolnej przyslonie.
r00mak, jak widac moj aparat nie moze filmowac
oj chyba nie czytacie ze zrozumieniem.
Od początku pisze ze moj 5d2 nie kreci filmow na full manualu, czyli samowolnie zmienia przyslone na f18, f22 itp, wiec zaproponowaliscie mi firmware ktory umozliwi krecenie filmow na dowolnej przyslonie.
r00mak, jak widac moj aparat nie moze filmowac
Z czystej ciekawości sprawdziłem na 2.1.2, M - kręci, nie narzuca przesłony.
Full mauall czyli co? Skoro zmienia przesłonę to Tv?
oj chyba nie czytacie ze zrozumieniem.
Od początku pisze ze moj 5d2 nie kreci filmow na full manualu, czyli samowolnie zmienia przyslone na f18, f22 itp, wiec zaproponowaliscie mi firmware ktory umozliwi krecenie filmow na dowolnej przyslonie.
r00mak, jak widac moj aparat nie moze filmowac
Jak masz problem z tym firmware to zrób uaktualnienie. Do najnowszego najlepiej.
Witajcie ponownie, zesmuciliscie mnie. Sprawdzilem jeszcze raz - i na Tv przyslone zmienia i na wszystkich innych trybach. Ładnie dobiera iso ale jak wykadruje na monitor z canon-boardem :) to wlacza przyslone f10. Widac ze wystarczajaco jasny monitor i nie zmienia czasu tylko przyslone.
Martwi mnie ten fakt, moze mam wadliwe body skoro taka sytucje mam ?
Gdzie moge zrobic uaktualnienie ?
--- Kolejny post ---
Ok, pobralem 2.1.2 na pulpit, jutro wgram do body. Powie ktos krotko jak to sie robi ?
Witajcie ponownie, zesmuciliscie mnie. Sprawdzilem jeszcze raz - i na Tv przyslone zmienia i na wszystkich innych trybach. Ładnie dobiera iso ale jak wykadruje na monitor z canon-boardem :) to wlacza przyslone f10. Widac ze wystarczajaco jasny monitor i nie zmienia czasu tylko przyslone.
Martwi mnie ten fakt, moze mam wadliwe body skoro taka sytucje mam ?
Gdzie moge zrobic uaktualnienie ?
--- Kolejny post ---
Ok, pobralem 2.1.2 na pulpit, jutro wgram do body. Powie ktos krotko jak to sie robi ?
http://www.canon-board.info/dla-poczatkujacych-27/update-firmware-w-aparacie-11381/
Zresetuj wszystkie ustawienia w aparacie do fabrycznych i wtedy spróbuj.
W ustawieniach filmowania zmień tryb z "symulacja ekspozycji" na "ekran filmu" i po sprawie.
manfred1
07-09-2013, 20:51
Szybka produkcja na konkurs organizowany przez Reserved. Temat : "Jedz, módl się, kochaj".
Film zrealizowany od A do Z w 12h (scenariusz, nagrywanie, montaż, muzyka).
Jedz, módl się, kochaj on Vimeo (http://vimeo.com/15643314)
Odświeżę temat bo interesuje mnie w końcowej części zmiana ostrości. To jest ręczne sterowanie czy jakiś mechanizm na obiektyw założony.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.