Zobacz pełną wersję : 5D Mark II - Filmy
Hubert01
05-06-2009, 11:19
Nie wiem czy ten temat był już poruszany ale jednak zapytam.
Nie wiem, może coś źle mam ustawione, ale obraz przy ruchach aparatem (podczas nagrywania) jest szarpany, brak mu płynności. I to bez różnicy czy w kiepskim świetle czy na dworze.
Też tak macie?
Nie wiem czy ten temat był już poruszany ale jednak zapytam.
Nie wiem, może coś źle mam ustawione, ale obraz przy ruchach aparatem (podczas nagrywania) jest szarpany, brak mu płynności. I to bez różnicy czy w kiepskim świetle czy na dworze.
Też tak macie?
Jak oglądasz na LCD to też tak jest czy tylko na kompie?
czasami na kompie to zjawisko tez wystepuje, zastanawiam sie czy to nie wina karty, wkoncu do takiej zabawy jak filmowanie trzeba szybkich kart, sam nie wiem jakie minimum jest potrzebne, na rynku sa karty od x80 do x533 ale ostatnio uzywalem starej karty 4gb za 20 zl i tez nagrywal tyle ze na poczatku pokazal po prawej stronie jakis paseczek ... chyba korzystal z wewnetrznego bufora bo nienadazal zapisywac na karcie ... ale bylo to tylko przez moment,
Hubert01
05-06-2009, 11:50
Odtwarzane filmy były na Macu Pro i na Viscie 64 bitowej, i wszędzie tak samo.
Na LCD widać to mniej dokładnie tan brak płynności przy ruchach aparatem. Jakbym w 24 klatkach nagrywał albo i mniej. A może jednak jakiegoś kodeku brakuje?
Edit:
Aaa, możliwe, że to wina karty. Włożę SanDiska III i zobaczę.
Ja miałęm podobny problem, na monitorze skoki, ale na LCD już było płynnie. Na LCD widzisz mniej dokładnie ? :)
Hubert01
05-06-2009, 12:37
Wiesz co, muszę jeszcze dokładnie sprawdzić jak wrócę do domu.
Ale raczej wina komputerów to nie jest bo parametry maja niezłe. Pozostaje karta. Filmiki nagrywałem na 8GB Kingstonie x133.
Możliwe, ze jak włożę Sandiska Extreme III to będzie lepiej.
A jeszcze zapytam o jedno. Konwertujecie te movy do jakiegoś innego formatu przed montażem?
skompresuj sam dźwięk w filmie z PCM do MP3 - wtedy jest super, miałem ten sam problem
zmiana rozszerzenia z mov /ktore tna niezaleznie czy player to quicktime czy inny, chociaz normalne filmy full hd odtwarzane sa bez problemu/ na mkv czyni cuda. co ciekawe na roznych komputerach jest roznie bo czasami nawet movy nie tna - pewnie kwestia kombinacji zainstalowanych kodekow i playera... nie doszedlem jeszcze.
szkoda, ze w fw 1.1.0 nie dodali trybu 720p bo full hd czasami nie potrzebuje a 640x480 to za malo i nie widescreen.
przy okazji nasza najnowsza /i zarazem pierwsza/ produkcja - ja krecilem, kolega montowal: http://www.flickr.com/photos/bartheq/3596638044/ (:
Hubert01
05-06-2009, 14:34
Przerobiłem na mkv, odtworzyłem w vlc i jest znacznie płynniej płynniej, ale te smużenie krawędzi przy ruchach aparatem jest nadal:/ i nieważne jakie czasy naświetlania ustawie:/ oraz podczas ruchu jest niewyraźny, rozmyty. Czy ten typ już tak ma?
bartheq a Ty czego uzywasz do montowania filmikow ?? ostatecznie zostawiasz w HD czy tez divx czy inny format, generalne mam dylemat do czego kompresowac aby wstawiac na stronke, portal bo reklamowki zostawiam w HD
jeszcze jedno, robil ktos z Was efek w montazu polegajacy na kilkusekundowym zwolnieniu lub przyspieszeniu odtwarzanego filmu ??
robil ktos z Was efek w montazu polegajacy na kilkusekundowym zwolnieniu lub przyspieszeniu odtwarzanego filmu ??
blisko 2 minuty (http://canon-board.info/showpost.php?p=635101&postcount=331)?
http://www.youtube.com/watch?v=thykLWADhOc
1.40 minuta o cos takiego mi chodzi :) sorry za lamerskie pytanie ale czy jakis program oferuje cosik takiego ??
heh ja się na filmach nie znam ale czy to była zwykła kamera i czy soft ma coś do tego?
ten efekt przypomniał mi odcinki TimeWarp (http://www.youtube.com/watch?v=X0-TbUUXDtM&feature=fvst) ;-)
z innej beczki - znalazłem świetny darmowy konwerter do plików - między innymi przekodowuje MOV do czegoś strawniejszego dla np. PS3 itp. SUPER © - link: http://www.erightsoft.com/SUPER.html
dzieki tego mi bylo trzeba :)
Hubert01
07-06-2009, 21:19
Znalazłem w necie info co to ten blur podczas ruchu aparatem, to jest po prostu blur:) 5dmkII już tak ma i tyle. Podczas ruchu krawędzie będą się rozmywały niezależnie do ustawionego czasu naświetlania. Im delikatniejsze, płynniejsze i wolniejsze ruchy tym mniej jest to zauważalne.
przypuszczam ze kazda kamera to ma, w mniejszym lub wiekszym stopniu dlatego tez pewna reka i doswiadczenie i w fachu kamerzysty swoje robi :)
strus_pedziwiatr
10-06-2009, 19:11
zmiana rozszerzenia z mov /ktore tna niezaleznie czy player to quicktime czy inny, chociaz normalne filmy full hd odtwarzane sa bez problemu/ na mkv czyni cuda. co ciekawe na roznych komputerach jest roznie bo czasami nawet movy nie tna - pewnie kwestia kombinacji zainstalowanych kodekow i playera... nie doszedlem jeszcze.
szkoda, ze w fw 1.1.0 nie dodali trybu 720p bo full hd czasami nie potrzebuje a 640x480 to za malo i nie widescreen.
przy okazji nasza najnowsza /i zarazem pierwsza/ produkcja - ja krecilem, kolega montowal: http://www.flickr.com/photos/bartheq/3596638044/ (:
Ja jestem w tej materii bardzo początkujący - raptem z 60-70 skręconych kawałków + kilka montaży. Ale korzystając z: http://mediacoder.sourceforge.net/start/welcome.htm?p=19819&build=4385
przerabiam z HD na 720p (z MOV na MPG bo wstawiam to do MS Movie Makera w Viście, a ten to dobrze wczytuje) z minimalną kompresją - jakość ok.90%. W formacie MOV na komputerze (i to nie jednym) zawsze coś się w QuickTime momentami zatrzymuje, a po przekonwertowaniu na 720p idzie już płynnie bez żadnych skoków i bardzo ładnie wstawia się do Windows Movie Maker'a. A na wyświetlaczu MKII HD zawsze płynny.
Mój nowy filmik. Trochę podwodnych ujęć jest.
Jeszcze z ery "odkręcanych" obiektywów ;)
Water Patrol HD - Vimeo (http://www.vimeo.com/4796764)
Miłego weekendu;)
Mój nowy filmik. Trochę podwodnych ujęć jest.
Jeszcze z ery "odkręcanych" obiektywów ;)
Water Patrol HD - Vimeo (http://www.vimeo.com/4796764)
Miłego weekendu;)
pochwal się jakiej obudowy do tych podwodnych używasz..
artus, jak napisałem w opisie, w Egipcie miałem worek Ewy 8)
Ciekawy filmik z TS :)
http://vimeo.com/4946315
Normalnie jak zabawa kolejką za czasów Składnicy Harcerskiej :D
Pojawił się nowy firmware do 5d Mk II - jest teraz możliwość ręcznego ustawiania przysłony, migawki i ISO w trybie filmowania.
Pojawił się nowy firmware do 5d Mk II - jest teraz możliwość ręcznego ustawiania przysłony, migawki i ISO w trybie filmowania.
No co ty?? masz na myśli ten który 2 czerwca wyszedł w związku z czym ten news jest lekko nieświeży.. czy wiesz coś o czym nikt inny nie wie ;)
A nie wiem czy to ten, wczoraj dostałem maila via "Canon Professional", być może mają trochę opóźnienia w informowaniu użytkowników ;-) Jeśli tak, to sorki za zamieszanie.
szkoda że po podłączeniu mikrofonu poziom dźwięku jest automatyczny ,czyli np. jak jest cisza to daje takie wzmocnienie że słychać szum
http://vimeo.com/5000009
rL ... film mistrz
http://vimeo.com/5000009
rL ... film mistrz
łoo zarąbiste!!
na vimeo jest jeszcze parę niezłych
http://vimeo.com/51313027
http://vimeo.com/4975323
http://vimeo.com/4968011
w szukajkę wpisać 5d i trochę się znajdzie..
http://vimeo.com/5000009
rL ... film mistrz
robi wrazenie eh
łoo zarąbiste!!
ja się chyba na video nie znam więc może pomożecie mi zrozumieć i wytłumaczycie - jak dziecku :) - co w tym filmiku jest zarąbistego poza wszechobecnym bokehem, paru wypicowanych modeli i nastrojowego podkładu muzycznego...?
co w tym filmiku jest zarąbistego poza wszechobecnym bokehem, paru wypicowanych modeli i nastrojowego podkładu muzycznego...?
To jest tak, jak w początkach kina - wystarczyło, że w filmie pociąg wjeżdżał na stację, a publika piała z zachwytu:-D
ja się chyba na video nie znam więc może pomożecie mi zrozumieć i wytłumaczycie - jak dziecku :) - co w tym filmiku jest zarąbistego poza wszechobecnym bokehem, paru wypicowanych modeli i nastrojowego podkładu muzycznego...?
Sęk w tym, że dla mnie wszystko ładnie współgra i tworzy świetnie całość. Jest parę fajnych ujęć pokazujących dużo detalu przy fajnej głębi itp. Poprostu oddziałuje na mnie pozytywnie bardzo. Do tego też to, że sam bym tak nie umiał (postproces obrazu, złożenie, dopasowanie dzwięku itd.) i jest się czym zachwycić :-P
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
P.S.:
http://vimeo.com/5046187
Niesamowite na plener, sale weselną etc. Możnaby tez jeszcze zmknąć w sofcie czy coś. Ale jak sprawdziłem cenę to padłem - ok. 2500 zielonych amerykanckich :-P Za 1 sztukę oczywiście. Tańsze są takie co nie zmieniają temp. - ok. 1700. No ale niezły patent.
goomis lepiej bym tego nie ujal, bokeh sam w sobie ... no coz jednych zachwyca innych nie, calosc filmu jako taka podoba mi sie, dobrze zaplanowane, wykonane i poskladane w clip :)
fajna zabawa GO
ale podstawową zaletą tego filmu dla wielu oglądających jest fakt że zrobiono go 5DII : )
jak na niektórych portalach dasz kwadratowe zdjęcie i napiszesz "skan z negatywu" to od razu jest lepsze : )
a filmik tak na serio to robi na mnie wrażenie
i cieszę się że na to 5DII mnie na razie nie stać bo nie miąłbym czasu na zabawę filmami : (
ja się chyba na video nie znam więc może pomożecie mi zrozumieć i wytłumaczycie - jak dziecku :) - co w tym filmiku jest zarąbistego poza wszechobecnym bokehem, paru wypicowanych modeli i nastrojowego podkładu muzycznego...?
no wlasnie to.
Dla mnie tez swietne. Ma styl , klase , klimat.
CZego ty oczekujesz?
W zasadzei do wszystkiego mozna zadac takie pytanie jak twoje.
no wlasnie to.
Dla mnie tez swietne. Ma styl , klase , klimat.
CZego ty oczekujesz?
W zasadzei do wszystkiego mozna zadac takie pytanie jak twoje.
czego? może jakiejś spójności, zgrania z podkładem muzycznym, może jakiś wątek prowadzący... tu nie widzę nic poza ładnymi modelami odstawionymi w ciuchy Laurenta, zbliżenia na ciuchy ( w końcu to reklama), barierki, gołębie a wszystko zatopione w mega bokehu. dla mnie ani ładu ani składu...
Pod taki podkład muzyczny mógłbyś wstawić wszystko - bujającą się ślicznotkę, spadające piórko czy co tam sobie wyobrazisz - niech bokeh wali po oczach ( wszakże to cecha profi foto/video :)) a publika rozpłynie się w zachwytach.
filmik ten ma się nijak np do innego, reklamowego filmiku z początku tego wątku:
http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2326 (przejście do helikoptera trochę skopane ;)).
Mało tego - widziałem ciekawsze produkcje naszych forumowiczów aniżeli ta reklamówka Laurenta.
odnoszę wrażenie, że otrzymując możliwość filmowania z jakością do tej pory niedostępną dla przeciętnego zjadacza chleba zaczynamy się podniecać byle czym, oby tylko był mega bokeh. Podobnie jak w fotografii - co już chyba powoli mija - wystarczyło sfotografować byle co, ale pełną klatką i najlepiej 85L, oby bokeh bił po oczach i już się adwersaże rozpływali jaki to fotograf masta :D
Zresztą po wątku któregoś przedmówcy wspominającego o reakcjach na kadr w kwadrat ze średniego formatu widzę, że w odczuciach nie jestem sam...
no ale jak wspomniałem - ja się nie znam a o gustach się nie dyskutuje :)
Nowart, :twisted: :mrgreen:
Trudno się nie zgodzić. Takie gusta, jacy odbiorcy.
Tu strzelnica z 7 puszek :shock: I to jest coś co można pokazać...
http://vimeo.com/5062435?pg=embed&sec=&hd=1
Nowart,
Tu strzelnica z 7 puszek :shock: I to jest coś co można pokazać...
http://vimeo.com/5062435?pg=embed&sec=&hd=1
Ze zacytuje:
co w tym filmiku jest zarąbistego poza wszechobecnym bokehem, paru wypicowanych modeli i nastrojowego podkładu muzycznego...? :)
Nie mniej fil mi sie podoba. Choc RL bardziej:)
Ze zacytuje:
co w tym filmiku jest zarąbistego poza wszechobecnym bokehem, paru wypicowanych modeli i nastrojowego podkładu muzycznego...? :)
Nie mniej fil mi sie podoba. Choc RL bardziej:)
kiepski cytat - nie ma ani wszechobecnego bokehu w którym tonie cały film, nie ma wypicowanych modeli z katalogów mody tylko zwykli ludzie, muzyczka też odbiega od nastrojowej ballady... :p
ok, jak widać każdemu podoba się co innego więc zostawmy już ten temat w spokoju.
pozdrawiam ;)
To ja moze jescze napisze czemu podoba mi sie film RL zeby nie bylo tylko o bokehu:)
Tajemniczosc, podbita kontrastami i bokehem wlasnie. ladna stylizacja. Muzyka swietnie pasujaca. Orginalni modele ( tarz modela ( piegi) swienie podkreslona kontrastami). Wszysttko to powoduje ze odbior filmu mowi mi jedno: klasa. Dlatego chce kupic te ciuchy, chec tam byc, byc czescia tego swiata. Bez bokehu caly obraz stracilby swoj wymiar. Tlo zaczelo by rozpraszac/przeszkadzac. Ladne , niesztampowe, proste, przyjemne.
DZieki
Chlopaki, moze czas przestac sie onanizowac GO, wczesniej bylo podobnie z ISO - i po prostu pojsc robic zdjecia i filmy?
Szczerze mowiac, zaczyna mnie frustrowac czytanie watku, bo nic nowego sie nie dowiaduje o filmowaniu 5D II, a zaczynam tracic czas na linki do flimikow pokazujacych jedynie experymenty z GO, mam wrazenie od drugiej fali kupujacych to body...
Pierwsza fala jakos sie przestala udzielac - pewnie wlasni robi filmy ;-)
Bez obrazy, pozdrawiam!
Chlopaki, moze czas przestac sie onanizowac GO, wczesniej bylo podobnie z ISO - i po prostu pojsc robic zdjecia i filmy?
Szczerze mowiac, zaczyna mnie frustrowac czytanie watku, bo nic nowego sie nie dowiaduje o filmowaniu 5D II, a zaczynam tracic czas na linki do flimikow pokazujacych jedynie experymenty z GO, mam wrazenie od drugiej fali kupujacych to body...
Pierwsza fala jakos sie przestala udzielac - pewnie wlasni robi filmy ;-)
Bez obrazy, pozdrawiam!
to czego szukasz w tym watku?
Dobrej fabuly?
CZy dobrego dokumentu. Przeciez tu nie o tym.
Wydaje mi sie ze dyskusja jest jak najbardizej na temat. ba, nawet lepiej niz watkach o zdjeciach, jest mnostwo przykladow sampli itd..
MM-architekci
18-06-2009, 15:51
Czy to normalne ze po zmianie na ten nowy soft AF przy filmowaniu nie dziala ? Dostalem na jeden dzien do pomacania nowa 5d i nie jestem zorientowany w jej temacie a grzebiac w menue nie znalazlem nic.
Czy to normalne ze po zmianie na ten nowy soft AF przy filmowaniu nie dziala ? Dostalem na jeden dzien do pomacania nowa 5d i nie jestem zorientowany w jej temacie a grzebiac w menue nie znalazlem nic.
ale jak byś chciał żeby działał?
Używałeś przycisku AF-on czy spustu? jak ustawiony jest AF dla trybu LV/filmów w menu aparatu?
Ja mam nowy soft i działa tak jak Cwanon chce (a nie jak ja bym chciał ;(
Ale za to w trybie M Auto ISO działa normalnie tzn. od 100 do 3200 płynnie chodzi..
MM-architekci
18-06-2009, 16:45
Ym momencik bo ja zielony ;]
Generalnie czy aufofocus dziala przy filmowaniu czy poprostu nie ? i czy tak samo jest dla focenia z LV ?
Jesli powinien dzialac to gdzie sie go wlacza , na obiektywi wiadomo ok ;].
Czy wlaczam tryb M czy Av nie ma znaczenia.Spust nic nie robi , AF-ON w trybie Av mierzy parametry , ale mi sie rozbija o ostrosc.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Ok juz sie polapalem kiedy i jak dziala AF i ktorym przyciskiem , i w M i w Av dziala heh.
W kwestii filmów z 5DmkII http://vimeo.com/5214298?pg=embed&sec=
Polecam, robi wrażenie, pokazuje co potrafi ta puszka z dobrymi szkłami w dynamicznych ujęciach jakimi niewątpliwie są sceny z jazdą na BMX.
UrGuR ??
Jak na filmik o rowerach....:oops:
Nogi 1:06 są fajne :mrgreen: i tyle.
Tak wiem, co ludzie potrafią na rowerach, bo sam uprawiałem ten sport (sprzedałem mój rower w tym tygodniu) a skończyłem z powodu kontuzji kolana. Sam umiałem mniej więcej tyle co Ci na filmie (no troche mniej) i wiem, ze ludzie potrafią o wiele, wiele trudniejsze sztuczki.
"All video and stills shot with the Canon 5D Mark II"
http://spyder.datacolor.com/learn_videos_spydercube1.php
Hubert01
24-06-2009, 21:22
http://www.dvinfo.net/conf/attachments/canon-eos-5d-mk-ii-hd/12151d1241939565-cinevates-new-rig-5d2-dc_dcc6468.jpg
http://www.dvinfo.net/conf/attachments/canon-eos-5d-mk-ii-hd/12152d1241939565-cinevates-new-rig-5d2-dc_dcc6464.jpg
http://www.dvinfo.net/conf/attachments/canon-eos-5d-mk-ii-hd/11289d1237137171-my-new-mattebox-rig-genus1low.jpg
..a to wszystko nie tylko dla wygody ale po to by ludzie myśleli ze to kamera, a nie aparat bo z aparatem to obciach:)
Kolekcjoner
25-06-2009, 00:20
To ja jeszcze dorzucę (nie wiem czy nie było):
Hudson has released his first firmware for the 5D Mark II.
Features include:
- Onscreen audio meters
- Zebra stripes
- Crop marks
- Manual audio level controls
- Lower noise than stock firmware
For more info: http://magiclantern.wikia.com/wiki/Magic_Lantern_Firmware_Wiki
ktoś z was używał tego firmware ?
da się regulować czułość mikrofonu ?
http://magiclantern.wikia.com/wiki/Magic_Lantern_Firmware_Wiki
ktoś z was używał tego firmware ?
da się regulować czułość mikrofonu ?
http://magiclantern.wikia.com/wiki/Magic_Lantern_Firmware_Wiki
jest napisane że można - ale tez że jeszcze nie ma takiej skończonej i dopracowanej wersji..
chyba jeszcze nie bylo tej linki:
http://theeoscars.com/5dblog/
Tomasz Buttler
01-07-2009, 18:43
ciekawy zbiór filmików spod igły 5D MarkII, pewnie niedługo zaczną nim kręcić w Hollywood :)
Jan Bielecki
06-07-2009, 14:48
ciekawy zbiór filmików spod igły 5D MarkII, pewnie niedługo zaczną nim kręcić w Hollywood :)
...kreci sie juz ;> Niektore ujecia w Slumdog'u byly realizowane przy uzyciu 5d mkII ;)
...kreci sie juz ;> Niektore ujecia w Slumdog'u byly realizowane przy uzyciu 5d mkII ;)
Tyle że Slumdog nie był kręcony w Hollywood :p .
allxages
09-07-2009, 04:24
Nasze życie w 42 sekundy:
http://designyoutrust.com/2009/06/15/last-day-dream-2009-by-chris-milk/
parę ciekawych gadżetów do filmów z 5tki:
http://www.redrockmicro.com/dslr/index.html
http://www.steadicam.com/handheldmerlin.html
http://www.redrockmicro.com/microRemote.html
robi się z tego już całkiem profi kamera
Kolekcjoner
11-07-2009, 18:13
parę ciekawych gadżetów do filmów z 5tki:
http://www.redrockmicro.com/dslr/index.html
http://www.steadicam.com/handheldmerlin.html
http://www.redrockmicro.com/microRemote.html
robi się z tego już całkiem profi kamera
I do tego całkiem nietania ;)8-).
I do tego całkiem nietania ;)8-).
no a co myślałeś.. w końcu to Canon.. dziwię się że sami takich gadżetów nie sprzedają.. a co do ceny - zależy do czego się porównuje.. inne systemy oferujące podobną jakość (nie mówię że identyczną ale np. choćby RED) to znacznie większe pieniądze i chyba stąd wysyp tych wszystkich produkcji oraz akcesoriów.. W sumie to dobrze bo wreszcie prawie każdy kto chciałby poczuć jak to robią "profi" może sobie wypróbować..
BTW najbardziej podobają mi się te wihajstry z przekładniami i gałkami do manualnego ostrzenia i zoomowania..
Kolekcjoner
12-07-2009, 00:48
no a co myślałeś.. w końcu to Canon.. dziwię się że sami takich gadżetów nie sprzedają..
Może zaczną. Rynek albo wymusi albo nie. Tyle że na ile znam naszą wspaniała firmę to ceny będą .... "w końcu to Canon.." :lol:.
Mam zaszczyt zaprezentowac pierwszego kamerzyste ( Rzeszow) ktory idize z duchem czasu:).
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://img20.imageshack.us/img20/6139/mg3716.jpg)
Hubert01
14-07-2009, 14:35
Ja też już kręciłem, ale narazie tylko plenerek:)
A w Polsce jest już pewnie kilka firm, które używają 5tki, a na pewno jedna. Mogę podac:) Z firma nie mam nic wspólnego oczywiście. Na Vimeo się na nią natchnąłem.
podczas filmowania czasami gubi mi 3 klatki co widać jako przeskok ,czy ktoś spotkał się z tym problemem ?
na innym forum mają ten sam problem
http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=14&t=3592
Ja też już kręciłem, ale narazie tylko plenerek:)
A w Polsce jest już pewnie kilka firm, które używają 5tki, a na pewno jedna. Mogę podac:) Z firma nie mam nic wspólnego oczywiście. Na Vimeo się na nią natchnąłem.
podaj, bo nie chce mi się szukać ;)
Hubert01
14-07-2009, 21:41
Wysłałem na PW:)
http://vimeo.com/2681050
i kulisy
http://vimeo.com/2859439
i to dobre jest ;) .. http://vimeo.com/3585390 ale nie wiem czy tak bym przypiął aparat..
Szanowni Forumowicze!
Mam pytanie dotyczące filmów z nowego Canona. Otóż o ile na podglądzie filmy "grają" płynnie to po przegraniu na dysk komputera (MacPro, 2 giga ramu, IntelCore Duo 2,4 gh, 256 mb - karta graficzna) zaczynają się schody i to dosłownie. Film odtwarzając się w QT rwie, przejścia nie są płynne zarówno oglądając w standardowej rozdzielczości jak i po zmniejszeniu okienka. Po renderowaniu jest tak samo. Próbowałem nagrywać na kartach CF o różnej prędkości zapisu ale wynik zawsze jest ten sam - rwie. Wygląda to jakby co kilka sekund w filmie brakowało kilku klatek. Film sprawia wrażenie chaotycznego nagrania - zarówno kręcąc z ręki jak i ze statywu.
Proszę o porady co jest nie tak. Czy to wnika kompa, karty czy samego aparatu? Oglądałem wiele próbnych filmów z marka w necie i tam wszystko gra.
PS: Gdy nagrywam w PAL wszystko gra, można powiedzieć, że jakość spełnia oczekiwania.
Próbowałeś przekonwertować na jakikolwiek lepszy format?
robilem na prores, h.246, i inne. Efekt zawsze ten sam.
xpressive
22-07-2009, 20:12
2gb ramu, może robić swoje. a komp zapchany ? dawno formacik był ? to też robi swoje ; )
jest porządek. jest spory zapas na dysku.
Próbowałem nagrywać na kartach CF o różnej prędkości zapisu ale wynik zawsze jest ten sam - rwie. Wygląda to jakby co kilka sekund w filmie brakowało kilku klatek.
Jaki zwiazek ma szybkosc zapisu na CF, skoro piszesz ze w puszce wyszystko chodzi poprawnie ? IMHO to nie zapis jest problemem.
PS: Gdy nagrywam w PAL wszystko gra, można powiedzieć, że jakość spełnia oczekiwania.
Materiał PAL nie wymaga takiej wydajnosci od procesora jak h264/mpeg-4;
Nie znam makówek, ale QT ma PCta to marny odtwarzacz. Czy możesz użyć innego odtwarzacza ?
Znalazłem na szybko coś takiego http://programy.pctips.pl/mac_1285/x264.QuickTime.Codec.1.1.html
Jaki zwiazek ma szybkosc zapisu na CF, skoro piszesz ze w puszce wyszystko chodzi poprawnie ? IMHO to nie zapis jest problemem.
Ma taki związek, że podejrzewałem że rwanie wynika z szybkosci zapisu danych na kartach. Wkładałem swoje, coraz szybsze i zawsze efekt był ten sam.
Materiał PAL nie wymaga takiej wydajnosci od jak h264/mpeg-4;
Nie znam makówek, ale QT ma PCta to marny . Czy możesz użyć innego odtwarzacza ?
Znalazłem na szybko coś takiego http://programy.pctips.pl/mac_1285/x264.QuickTime.Codec.1.1.html
dziekuje sprawdzę
Szanowni Forumowicze!
Mam pytanie dotyczące filmów z nowego Canona.
Szanowny A-la-Nie.
Proszę zapoznać się z Regulaminem Forum: http://canon-board.info/announcement.php?f=19&a=3 i na przyszłość nie robić bałaganu na forum łamiąc punkt 3.
Połączyłem z właściwym wątkiem i polecam metody wyszukiwania: http://canon-board.info/announcement.php?f=11&a=20
Szanowny A-la-Nie.
Proszę zapoznać się z Regulaminem Forum: http://canon-board.info/announcement.php?f=19&a=3 i na przyszłość nie robić bałaganu na forum łamiąc punkt 3.
z właściwym wątkiem i polecam metody wyszukiwania: http://canon-board.info/announcement.php?f=11&a=20
dobrze, że dobrze wykonujesz swoją pracę na tym forum.
Mam pytanko do użytkowników Sony Vegas i publikujących na Vimeo : jakie ustawienia aby było płynnie? Na kompie klip renderowany do 1280x720 leci płynnie, na vimeo traci na płynności... Sprawdzałem na szybszym kompie - to samo. Stosowałem zalecenia odnośnie upload'u HD na stronie vimeo, próbowałem w avi (h264, xvid, divx), wmv, mp4; różny bitrate - bez efektu... Pomocy :)
MaXi_JaZz
05-08-2009, 20:31
witam, siedzę na sieci przez komórkę, wiec ciężko walczyć z google, nie mam dostępu do instrukcji.
Czy da się wyzwalać lampy inne niż canonowskie(dokładnie bezprzewodowy wyzwalacz phottix) w trybie LV z migawką ustawioną na tryb cichy 2?
z góry dziękuję
A jak to się ma do filmów w 5dmk2?
strus_pedziwiatr
08-08-2009, 10:50
Szanowni Forumowicze!
Mam pytanie dotyczące filmów z nowego Canona. Otóż o ile na podglądzie filmy "grają" płynnie to po przegraniu na dysk komputera (MacPro, 2 giga ramu, IntelCore Duo 2,4 gh, 256 mb - karta graficzna) zaczynają się schody i to dosłownie. Film odtwarzając się w QT rwie, przejścia nie są płynne zarówno oglądając w standardowej rozdzielczości jak i po zmniejszeniu okienka. Po renderowaniu jest tak samo. Próbowałem nagrywać na kartach CF o różnej prędkości zapisu ale wynik zawsze jest ten sam - rwie. Wygląda to jakby co kilka sekund w filmie brakowało kilku klatek. Film sprawia wrażenie chaotycznego nagrania - zarówno kręcąc z ręki jak i ze statywu.
Proszę o porady co jest nie tak. Czy to wnika kompa, karty czy samego aparatu? Oglądałem wiele próbnych filmów z marka w necie i tam wszystko gra.
PS: Gdy nagrywam w PAL wszystko gra, można powiedzieć, że jakość spełnia oczekiwania.
QT na PC po prostu tak ma...Z aparatu idzie OK, a QT zrywa.. i to sprawdziłem też na kilku różnych, dość dobrych, maszynach.
Aby spokojnie oglądać filmy z 5d2 na PC konwertuję je MediaCoder'em na zwykły MPEG-2 z przeskalowaniem na 720p (1280x720) i jakością 90%, wtedy nawet Windows Media Player odtwarza płynnie.
Co więcej, tak przekonwertowany film łyka mi spokojnie Movie Maker pozwalając na dalszą obróbkę takich filmów dla moich skromnych potrzeb prezentacyjnych.
Karty CF nie mają tu żadnego znaczenia, byle wyrabiały się czasowo z zapisem obrazu. Korzystam z kilku rodzajów o różnej szybkości i jest OK.
QT na PC po prostu tak ma...Z aparatu idzie OK, a QT zrywa.. i to sprawdziłem też na kilku różnych, dość dobrych, maszynach.
Aby spokojnie oglądać filmy z 5d2 na PC konwertuję je MediaCoder'em na zwykły MPEG-2 z przeskalowaniem na 720p (1280x720) i jakością 90%, w
Hm... w miarę nowoczesny PCtet powinien te aviki pod QuickTimem dość płynnie odtwarzać. Brak płynności jest prawdopodobnie zasługą karty. Miałem ten sam problem zmiana karty na ATI 4670 pomogła. Oczywiście konwersja też jest pewnym rozwiązaniem, szczególnie, że oryginalne pliki są bardzo duże.
Kolekcjoner
11-08-2009, 21:09
Z moich doświadczeń wynika, że głównym "hamulcowym" są dyski, które zwyczajnie się nie wyrabiają.
sztajmes
12-08-2009, 04:07
Mam starszawy komputer na Core Duo 2.4 Ghz procesorze i nie mam klopotu z plynnym odtwarzaniem AVCHD nagrywanym w 24 Mbps 1920 x 1080p. A jest to potezna dawka przeliczania:)
5D2 ma kompresje h264 wiec prawie ze identyczna jak AVCHD z tym ze 5D2 zapisuje w 38 Mbps 1920 x 1080!!
Nie sadze wiec ze normalny w miare nowy komputer moze miec klopoty z odtwarzaniem filmu z Canona.
Potrzebne sa odpowiednie codeki, po zainstalowaniu VistaCodecs_v525.exe i ffdshow-rev2936_20090503_xxl.exe wszystkie moje problemy znikly jak reka odjal, gram w Media Player bez problemu.
Nie mam tez najmniejszego problemu z obrobka filmow AVCHD , uzywam Studio 12 ktore obsluguje ten format, wiec nie sadze ze beda jakies klopoty z filmem z 5D2:)
Niestety nie mam 5D2 ( jeszcze ) :)
sztajmes
Artek_Bartek
14-08-2009, 16:22
kupiłem przewodzik HDMI by obejrzeć filmiki prosto na TV...
niestety nic nie widać...
czy to kwestia jakichś tajemnych ustawień, których w instrukcji nie udało mi się znaleźć?
sprawdź w instrukcji. IMHO - tam powinno być wszystko.
Opcja filmowania może się przydać w ciekawych warunkach ;]
http://www.youtube.com/watch?v=H4LvmeA__wA
Czas podnieść ten wątek ;)
Tak sobie myślę: 7D ma PAL i NTSC w 25/50 i 30/60 oba 7D i 5DII mają Digic4, tak?
Sądzę, że kroi się fajny firmware dla piątki pod koniec roku, marketingowo niezły atak na A850, poparty 7D user reports.
allxages
02-09-2009, 14:31
g3, naoglądałeś się tego filmiku http://www.youtube.com/watch?v=HZp9WMy4ihg ? :) To ktoś wklejał w jakimś wątku już zresztą
Mi najbardziej brakuje wlasnie wiekszego FPS i jeszcze jakby histogram byl wyswietlany w trakcie filmowania byloby gites :)
Mialem problem z migotaniem obrazu ze wzgledu na czestotliwosc (swiatlo arri, kinoflo, redhead, prad w sieci stablilny) wiec nie wiem czy to tez nie jest jakas niedorobka.
Mi najbardziej brakuje wlasnie wiekszego FPS i jeszcze jakby histogram byl wyswietlany w trakcie filmowania byloby gites :)
Mialem problem z migotaniem obrazu ze wzgledu na czestotliwosc (swiatlo arri, kinoflo, redhead, prad w sieci stablilny) wiec nie wiem czy to tez nie jest jakas niedorobka.
a przestaw sobie szybkość migawki tak żeby nie była równa 50 lub wielokrotnością (w USA 30 lub wielokrotność) - powinno pomóc na mogotanie
Czas podnieść ten wątek ;)
Tak sobie myślę: 7D ma PAL i NTSC w 25/50 i 30/60 oba 7D i 5DII mają Digic4, tak?
Sądzę, że kroi się fajny firmware dla piątki pod koniec roku, marketingowo niezły atak na A850, poparty 7D user reports.
moze i oba maja ten sam procek ale 7d bedzie mial ich dwa - stad pytanie - czy myslicie, ze w nowej piatce bariera w uzyskaniu 50/60fps moze byc to, ze jest tylko jeden digic4 ?
moze i oba maja ten sam procek ale 7d bedzie mial ich dwa - stad pytanie - czy myslicie, ze w nowej piatce bariera w uzyskaniu 50/60fps moze byc to, ze jest tylko jeden digic4 ?
ale po co wam więcej niż te 30/60 fps?? przecież żaden popularny standard tego nie uwzględnia..
wiecej nie - ale podwojny pal by sie przydal do "slow motion"... Tylko czy to jest realne przy jednym procku ? Oczywiscie mam na mysli hd ready.
Kolekcjoner
02-09-2009, 21:13
IMHO w piątce najbardziej brakuje 24/25 kl/s i być może to dadzą w nowym firmware. Bardzo by się też przydał "zwykły" PAL 720x576.
a przestaw sobie szybkość migawki tak żeby nie była równa 50 lub wielokrotnością (w USA 30 lub wielokrotność) - powinno pomóc na mogotanie
przestawialem po kolei mozliwe kombinacje czas/przyslona i tylko na kilku ustawieniach migotanie nie bylo widoczne, moze to wina tego egzemplarza puszki.
ale po co wam więcej niż te 30/60 fps?? przecież żaden popularny standard tego nie uwzględnia..
dokladnie, dla slow motion.
...
dokladnie, dla slow motion.
Też mi tego brakuje...
przestawialem po kolei mozliwe kombinacje czas/przyslona i tylko na kilku ustawieniach migotanie nie bylo widoczne, moze to wina tego egzemplarza puszki.
A dla jakiego rodzaju oświetlenia sprawdzałeś?
To nie "wina" ale "cecha" - u mnie tak samo miga - to kwestia tego że częstotliwość migawki nakłada się z częstotliwością sieci zasilającej
dokladnie, dla slow motion.
Aha, na to nie wpadłem..
A dla jakiego rodzaju oświetlenia sprawdzałeś?
To nie "wina" ale "cecha" - u mnie tak samo miga - to kwestia tego że częstotliwość migawki nakłada się z częstotliwością sieci zasilającej
jak juz napisalem wczesniej oswietlenie studyjne pro (arri, kinoflo, redhead), testowane na roznych lampkach i masakra w wizjerze. musialem ostro przymykac szkla zeby tego efektu nie bylo widac, zmiana czasu wplywala tylko na szybkosc tych latajacych pasow.
w instrukcji jest napisane, że coś takiego może wystąpić na LCD aparatu ale nie będzie tego widać na filmach.
Tutaj wszystko ma wg. mnie znaczenie - częstotliwość oświetlenia, fps przechwytywana przez matrycę, czas migawki, częstotliwośc odświeżania LCD aparatu itd. ... Nie przejmować się i CZYTAĆ INSTRUKCJĘ!! Nie wiem nie znam się na tym ale skoro pisza o tym w instrukcji, że jest i nie ma wpływu to znaczy, że nie ma co o tym myśleć ;-)
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co to jest jello effect przy kręceniu filmów lustrzankami ?
Spotkałem się z tym na forum cinema5d i nie mogę nigdzie trafić na wyjaśnienie na czym polega to zjawisko.
http://www.vimeo.com/5096969 > popatrz na "pływający" obraz przy szybkim przesuwaniu aparatu.
tmaciak, dzięki, faktycznie jak galaretka (jello) ;-)
Goomis - na niektorych ustawieniach sprawdzalem co sie nagralo i bylo dokladnie to samo co wczesniej na ekranie lcd. nie sprawdzalem na wszystkich ustawieniach, bo na to nie ma czasu w 'normalnej' produkcji. i nie zawsze wierz slepo w to co znajdziesz w instrukcji ;)
Loram - dodam, ze jelly dziala tez w pionie, a ze obrazek jest w pionie "krotszy" to ten niefajny efekt jest jeszcze bardziej widoczny
Podsumowujac c5d2 to taka sobie kamera, ktora robi calkiem przyzwoite zdjecia ;)
Po co wam te 24/25 fps? Natywne jest 30 fps, więc wszystkie inne fps byłyby realizowane programowo, a to mogę zrobić u siebie na kompie.
jello effect występuje w każdej kamerze używającej CMOS, więc nie tylko o lustrzanki chodzi.
Po co wam te 24/25 fps? Natywne jest 30 fps, więc wszystkie inne fps byłyby realizowane programowo, a to mogę zrobić u siebie na kompie.
:lol: Wlasnie sek w tym, ze powinno byc natywnie wybieralne, a nie obchodzone soft'owo.
W 7D tez myslisz, ze natywne jest 30?
jello effect występuje w każdej kamerze używającej CMOS, więc nie tylko o lustrzanki chodzi.
Np. Panasonic GH1 (Live MOS), ktory lustrzanka nie jest, tez ma efekt jello, tyle, ze na poziomie 'high end prosumer' (EX1, RED), duzo lepszym, niz 5D II.
:lol: Wlasnie sek w tym, ze powinno byc natywnie wybieralne, a nie obchodzone soft'owo.
W 7D tez myslisz, ze natywne jest 30?.
Nie rozumiem z czego rechot, przecież właśnie o tym napisałem: po cholerę mieliby dawać programowe 24/25 fps, jeśli równie dobrze, o ile nie lepiej, mogę zrobić to na kompie:) 5DII ma natywne 30 fps, a 7D nie wiem.
Np. Panasonic GH1 (Live MOS), ktory lustrzanka nie jest, tez ma efekt jello, tyle, ze na poziomie 'high end prosumer' (EX1, RED), duzo lepszym, niz 5D II.
Przecież napisałem, że nie tylko lustrzanki. Na poziomie dużo lepszym efekt jello?:)
Juz doszczegolawiam: na poziomie dużo lepszym = duzo mniejszy efekt jello
Kolekcjoner
07-09-2009, 21:34
jello effect występuje w każdej kamerze używającej CMOS, więc nie tylko o lustrzanki chodzi.
Tyle, że w 5D mkII jego natężenie jest większe ze względu na rozmiar matrycy. W przeciętnych kamerach rozmiar sensora jest wielokrotnie mniejszy niż w 5D.
Tak czy tak jeśli 5D używają w produkcjach filmowych to nie jest to coś co dyskwalifikuje ten sprzęt z użycia - ot jeszcze jedno ogranicznie.
Tak czy tak jeśli 5D używają w produkcjach filmowych to nie jest to coś co dyskwalifikuje ten sprzęt z użycia - ot jeszcze jedno ogranicznie.
Swieta prawda, podobnie jest z GH1 - tam przeszkadza wielu osobom banding na wyzszych ISO oraz mud. A ludzie, ktorzy robia tym sprzetem cos bardziej profesjonalnego - twierdza, za sa w stanie natychmiast taki efekt spreparowac, tyle, ze... nie przeszkadza im to zupelnie w ich produkcjach...
Trzeba widziec jak tego uzywac, nie jest to kamkoder, gdzie jedynie wciskamy REC :p
Nie rozumiem z czego rechot, przecież właśnie o tym napisałem: po cholerę mieliby dawać programowe 24/25 fps, jeśli równie dobrze, o ile nie lepiej, mogę zrobić to na kompie:)
Hmm ciekawe :) Zalozmy, ze nagrales reportaz albo teledysk i chcesz to puscic w PALu w polskiej TV (25 fps), czy obraz i dzwiek po konwersji z 30fps na 25 fps bedzie Twoim zdaniem taki sam?
Wedle stanu mojej wiedzy (jak zwykli mawiac podczas czas temu jakis modnych telewizyjnych komisji sledczych) wszystko Ci sie rozjedzie:
- obraz bedzie o 1/6 wolniejszy, chyba ze zretimujesz ujecie (co ma swoje ograniczenia i moze byc uciazliwe),
- z dzwiekiem podobnie, spowolnienie oznacza tu np. obnizenie barwy glosu, wkrada sie wiec spore a-synchro.
Ten pan co zrobił ten filmik 5DII mówi: no new fw for 5DII.
Czyli będzie to co jest (funkcjonalność) za niższą cenę w 2010 (A850).
http://blog.planet5d.com/2009/09/planet5d-interview-with-the-master-vincent-laforet/
Wszystko pięknie ładnie z 5d mk II
Można się podniecać jakością i tak dalej.
Ale jest jeden poważny problem: tryb 30 klatek na sekundę. O ile w USA jest to parametr umożliwiający emisję takiego filmu dosłownie wszędzie to w Europie 30 klatek na sekundę sprawia, że aparat służy praktycznie do niczego. Bo mamy system PAL.
Niestety Canon ma w dupie odbiorców europejskich i jak na razie nic nie wskazuje, że zostanie dodany parametr kręcenia filmów 25 klatek na sekundę.
Filmu z canona 5d II do tv nie zrobisz.
Zwalnianie filmu z 30 na 25 jest koszmarem. Traci się jakość, zaczyna się rwanie. W nagraniach dzwiękowych nie da się zastosować tego rozwiązania. Bo dźwięk również należało by skrócić o te pięć klatek na sekundę. W praktyce oznacza to totalne zniekształcenie ścieżki dźwięku.
To przykre. To naprawdę przykre,
Kolekcjoner
10-09-2009, 23:57
W praktyce lepiej tego parametru nie zmieniać.
Z punktu widzenia dźwięku nie ma żadnego znaczenia czy w sekundzie mieści się 24, 25, 30 czy 100 klatek. Sekunda to sekunda ma być 48000 próbek i tyle. Do DVD i tak trzeba konwertować całość.
BTW: w kwestii nowego firmware dającego funkcjonalność z 7D - bardzo w to wątpię. Napiszę inaczej - nie miejcie złudzeń.
no ma
bo jeżeli masz film zarejestrowany z 30 klatek na sekundę i musisz zrobić 25 to oznacza że wycinasz/skracasz 5 klatek. Żeby dźwięk "spasował" również musi zostać odchudzony o 5 klatek. Warstwa wideo i warstwa dźwiękowa musi pasować. Skracając wideo musisz "ścisnąć" fonię.
Z tego powodu funkcja nagrywania w canon 5d mk II to lipa i ściema. Przerobienie 30 na 25 klatek masakruje.
Można sobie tylko pokręcić do netu albo tam gdzie masz ntsc.
Uważasz, że 7d będzie miał możliwość kręcenia 25 klatek na sekundę ?
Kolekcjoner
11-09-2009, 00:22
no ma
bo jeżeli masz film zarejestrowany z 30 klatek na sekundę i musisz zrobić 25 to oznacza że wycinasz/skracasz 5 klatek. Żeby dźwięk "spasował" również musi zostać odchudzony o 5 klatek. Warstwa wideo i warstwa dźwiękowa musi pasować. Skracając wideo musisz "ścisnąć" fonię.
Z tego powodu funkcja nagrywania w canon 5d mk II to lipa i ściema. Przerobienie 30 na 25 klatek masakruje.
Można sobie tylko pokręcić do netu albo tam gdzie masz ntsc.
Uważasz, że 7d będzie miał możliwość kręcenia 25 klatek na sekundę ?
7D ma taką możliwość.
Co do dźwięku to tego się tak nie robi - nic się nie ściska/rozciąga. Ścieżka dźwiękowa pozostaje niezależna od ilości kl/s. Najczęściej zresztą dźwięk jest nagrywany i miksowany zupełnie niezależnie od obrazu i synchronizowany w postprocesie już po montażu obrazu. Ilość kl/s jeśli jest zmieniana to realizowane jest to za pomocą algorytmów, które w żaden sposób nie ruszają czasu nagrania - sekunda pozostaje sekundą - zmienia się tylko liczba obrazów. Tak jest to przynajmniej realizowane np. w Premierze czy AAE. Co nie zmienia oczywiście faktu, że takie zmiany mogą wpływać ujemnie na jakość obrazu, analogicznie jak np. przepróbkowywanie z 44kHz na 48.
no ma
bo jeżeli masz film zarejestrowany z 30 klatek na sekundę i musisz zrobić 25 to oznacza że wycinasz/skracasz 5 klatek. Żeby dźwięk "spasował" również musi zostać odchudzony o 5 klatek. Warstwa wideo i warstwa dźwiękowa musi pasować. Skracając wideo musisz "ścisnąć" fonię.
Z tego powodu funkcja nagrywania w canon 5d mk II to lipa i ściema. Przerobienie 30 na 25 klatek masakruje.
Można sobie tylko pokręcić do netu albo tam gdzie masz ntsc.
Uważasz, że 7d będzie miał możliwość kręcenia 25 klatek na sekundę ?
Wygląda to nieco inaczej niż myślisz. Wyobraź sobie dwie linie biegnące obok siebie. Jedna to audio druga video. długość w czasie tych linii to jedna sekunda . Linia video jest podzielona na 30 klatek a fonia jest próbkowana standardowo 48000 razy. Teraz trzeba zmienić ilość klatek z 30 na 25 na sekundę więc program musi wybrać klatki kluczowe a pozostałe dopasować czyli przeliczyć i wygenerować np. z 5 klatek zrobić cztery. to nie jest takie proste że się wyrzuca 5 klatek. Gdyby tak było to komputer zrobił by to natychmiast, a przelicza np. 3 min. przez 7 min. Po takim przeliczeniu znów masz dwie linie , tylko że jedna jest zupełnie nie ruszona i trwa jedną sekundę a druga całkowicie przeliczona , składająca się z 25 klatek ,i też trwa jedną sekundę. Niestety przeliczenie pogarsza jakość obrazu ale dżwięk zostaje źrudłowy .
Canon 5D MKII podbija Afganistan
http://gadzetomania.pl/2009/10/04/canon-5d-mkii-podbija-afganistan-w-full-hd-video/
Hej, mam pytanie czy 5d zapisuje filmy w innym formacie niż mov? Coś mi się obiło motion jpeg, ale nic nie ma w specyfikacji.
Hej, mam pytanie czy 5d zapisuje filmy w innym formacie niż mov? Coś mi się obiło motion jpeg, ale nic nie ma w specyfikacji.
Na szczęście nie. M-jpg to było w TX1 (movie ixus).
OK. A czy jakaś dobra duszyczka byłaby w stanie, udostępnić mi ze 3 filmiki w różnych warunkach, na różnych iso (100, 1600, 6400 - najlepiej żeby były to warunki wymagające wykorzytania takowych czułości), ale w standardzie SD?
OK. A czy jakaś dobra duszyczka byłaby w stanie, udostępnić mi ze 3 filmiki w różnych warunkach, na różnych iso (100, 1600, 6400 - najlepiej żeby były to warunki wymagające wykorzytania takowych czułości), ale w standardzie SD?
no ale co to da że już w SD będą? tracisz w ten sposób mnóstwo informacji - SD jest 5 razy mniejsze niż HD i jeszcze kwestia czym będzie zakodowane.. jak oceniać to surowy materiał albo gotowy produkt..
Profesional sound to your 5D II videos:
http://www.beachtek.com/dxa5d.html
Kolekcjoner
21-10-2009, 23:59
Profesional sound to your 5D II videos:
http://www.beachtek.com/dxa5d.html
Tylko co z tego jak w aparacie jest automat, który i tak bedzie "pompował" dźwięk. Moim zdaniem kupowanie czegoś takiego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Tylko co z tego jak w aparacie jest automat, który i tak bedzie "pompował" dźwięk. Moim zdaniem kupowanie czegoś takiego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
czyli jak już coś to albo tylko na mikrofonie zew. jechać albo dźwięk zapisywać na minidiskach (tanie MP3 odpadają) i potem synchro robić? albo i to i to..
Kolekcjoner
22-10-2009, 00:13
czyli jak już coś to albo tylko na mikrofonie zew. jechać albo dźwięk zapisywać na minidiskach (tanie MP3 odpadają) i potem synchro robić? albo i to i to..
Jak chcemy uzyskać w miarę przyzwoity efekt to tak jak piszesz dobry mik zewnętrzny (np. jakiś ROde). Jak chcemy mieć profesjonalny dźwięk to zewnętrzny rejestrator, preamp, mikrofony i dźwiękowiec który umie się tym posługiwać :-D.
Jak chcemy uzyskać w miarę przyzwoity efekt to tak jak piszesz dobry mik zewnętrzny (np. jakiś ROde). Jak chcemy mieć profesjonalny dźwięk to zewnętrzny rejestrator, preamp, mikrofony i dźwiękowiec który umie się tym posługiwać :-D.
no ba... a jak chcesz mieć przyzwoicie oświetlony plan to też ekipa z głównodowodzącym oświatleniowcem ;)
Kolekcjoner
22-10-2009, 00:22
no ba... a jak chcesz mieć przyzwoicie oświetlony plan to też ekipa z głównodowodzącym oświatleniowcem ;)
Albo kogoś kto czuje temat światła. Dlatego filmy to taki trudny temat 8-).
no ale co to da że już w SD będą? tracisz w ten sposób mnóstwo informacji - SD jest 5 razy mniejsze niż HD i jeszcze kwestia czym będzie zakodowane.. jak oceniać to surowy materiał albo gotowy produkt..
A chciałbym zobaczyć, jak taka rozdzielczość wygląda na tv.
Przy okazji, jak oceniacie pracę w trybie filmowym obiektywów stabilizowanych? Mówię oczywiście o drganiach.
Przy okazji, jak oceniacie pracę w trybie filmowym obiektywów stabilizowanych? Mówię oczywiście o drganiach.
Drgania mniejsze niż w szkłach niestabilizowanych :) Ale to chyba oczywiste?
Tak sądziłem, ale np. w 40D przy trybie live view, stabilizacja działa tylko przez chwilę, widać to dobrze na 10x powiększeniu :)
miałem jeszcze coś ... po podpięciu 24-105 i włączonej stabilizacji nagrywa się dźwięk mechanizmu stabilizującego
tu macie teledysk nakręcony canonem 5d mark II http://www.youtube.com/watch?v=55vMO5LzMHM
co sądzicie?
co sądzę: dla mnie wygląda to cienko, kadr, czasami oświetlenie wygląda banalnie, niby taki tajemniczy klimat a na ulicach wiszące szyldy. dla mnie słabo.
A chciałbym zobaczyć, jak taka rozdzielczość wygląda na tv.
która? i na jakim TV?
na plazmie 42" HD i SD dzieli przepaść.. nawet nie ma co porównywać..
na TV który chodzi tylko w PALu to oczywiście że różnicy nie zauważysz
Przy okazji, jak oceniacie pracę w trybie filmowym obiektywów stabilizowanych? Mówię oczywiście o drganiach.
nie mam aktualnie żadnego szkła z ISem więc nie odpowiem.. ale właśnie jak piszą koledzy - mikrofon wbudowany wychwytuje nawet szum silnika AF więc IS też będzie słychać
Mam prośbę o oświecenie mnie w jednej dziwnej kwestii. Otóż przy ustawieniu trybu autofokusa jako Live (czy Live buzia), nawet kiedy na obiektywie mam włączony AF, PODCZAS nagrywania filmów ostrość nie jest ustawiana automatycznie, przynajmniej podczas moich testów. Pytam, bo przyznam, że już sam nie wiem, czy czytałem, że kiepsko, bo kiepsko, ale jednak ten wolniejszy autofokus wtedy samoczynnie działa, czy tylko mi się tak zdaje (że czytałem), a działa tylko i wyłącznie po naciśnięciu guzika AF-ON. A instrukcja jest dość enigmatycznie sformułowana w tej kwestii.
Pozdrawiam
rsaw
Tezet-gdynia
24-10-2009, 15:47
...
nie mam aktualnie żadnego szkła z ISem więc nie odpowiem.. ale właśnie jak piszą koledzy - mikrofon wbudowany wychwytuje nawet szum silnika AF więc IS też będzie słychać
A wszystko dlatego ze silnik od af i is jest na sztywno wbudowany w obiektyw, a obiektyw jest na sztywno w body, w ktorym to mikrofon jest na sztywno ;) Kazde nawet najmniejsze drganie i wibracja bedzie przeniesiona niestety na mikrofon :( Wiec albo elastyczne polaczenie obiektyw-body albo elastyczne polaczenie body-mikrofon ;) Ktore jest tansze i latwiejsze w konstrukcji chyba mowic nie trzeba ;)
Mam prośbę o oświecenie mnie w jednej dziwnej kwestii. Otóż przy ustawieniu trybu autofokusa jako Live (czy Live buzia), nawet kiedy na obiektywie mam włączony AF, PODCZAS nagrywania filmów ostrość nie jest ustawiana automatycznie, przynajmniej podczas moich testów. Pytam, bo przyznam, że już sam nie wiem, czy czytałem, że kiepsko, bo kiepsko, ale jednak ten wolniejszy autofokus wtedy samoczynnie działa, czy tylko mi się tak zdaje (że czytałem), a działa tylko i wyłącznie po naciśnięciu guzika AF-ON. A instrukcja jest dość enigmatycznie sformułowana w tej kwestii.
Pozdrawiam
rsaw
działa tylko jak wciśniesz AF-ON
działa tylko jak wciśniesz AF-ON
Dzięki.
By zamknąć temat, to ostrzy tylko do momentu złapania ostrości - trzymanie AF-ON nic nie daje, w razie potrzeby doostrzenia trzeba ponownie nacisnąć AF-ON.
Pozdrawiam
rsaw
arturs, wiem jak wygląda na plazmie hd, ale np. filmy dvd też wyglądają bardzo dobrze. Do niedawna hd nie istniało i jakoś nikt nie narzekał :p Szkoda jednak, że ani 5d, ani 7d nie nagrywają w rozdzielczości dvd. Zakładając np. usługę ślubną (puki co, zdecydowana większość nie mna blu raya, lub nie chciałaby do niego dopłacać) trochę problematycznym byłoby nagrywanie w full hd i potem zmniejszanie. Nie wspominając o tym, jak pamięciożerna jest taka rozdziałka... Może to 640x480 do czegoś by się nadało.
Witam.
wreszcie się przemogłem i zacząlem nagrywać troszkę filmów przy pomocy 5D mkII i naprawdę daje to wiele frajdy a wszystko przez genialny film:
http://vimeo.com/5000009
jednak mam narazie 2 główne problemy:
1. Jak konwertować mov na avi by nie tracić kolorów bo u mnie jakieś to wszystko wyblakłe się robi.
2. Jak na Manualu ustawiam sobie ostrośc z np. 50/1.4 i mam pieknie wszystko rozmazane w tle to po wcisnieciu nagrywania aparat sam dokonuje poprawek i tak jakby przymykal przyslone aby uzyskac wiecej ostroci na tlo. Jak go zmusic aby tego nie robil ??
może trzeba zaktualizować firmware ?
Mam Canona 5D i zastanawiam się nad kręceniem filmów i robienia zdjęć jednoczeście jednym aparatem podczas ślubów. Zastanawiam się czy to ma sens:?:
Problem tkwi w kamerzystach. Robią foty i podbieraniąpodbierając robote, robiąc za małe pieniądze i dlatego mając kamere wysokiej jakości w aparacie można dołożyć do zdjęć półgodzinny film za małą dopłatą albo dla samej reklamy w walce z konkurencją.
Licze na sensowne wypowiedzi:-D
bucefal14
09-11-2009, 20:23
sensownie - to nie da się kamerować i robić zdjęcia jednocześnie jednym aparatem.
Widziałem fotografujących kamerzystów.
Nie widziałem filmujących fotografów.
...więc luka na rynku jest:mrgreen:
bucefal14
09-11-2009, 20:33
a gdzie można w necie obejrzeć zdjęcia tych kamerzystów?
5D MkII czy warto nim kamerować?
Biorac pod uwage sample z 85 1.2 i podobnych topowych szkiel "krecacych filmy" z 5dmkII - to warto. Ale nie jako zastapienie oferty kogos z kamera. Jako uzupelnienie i niespodzianka na plycie - tak.
Widze to jako swietny dodatek ktory w sprawnych rekach moze przyniesc nie jedno "Ooooo!" u klienta :)
Kolekcjoner
10-11-2009, 00:05
Mam Canona 5D i zastanawiam się nad kręceniem filmów i robienia zdjęć jednoczeście jednym aparatem podczas ślubów. Zastanawiam się czy to ma sens:?:
Problem tkwi w kamerzystach. Robią foty i podbieraniąpodbierając robote, robiąc za małe pieniądze i dlatego mając kamere wysokiej jakości w aparacie można dołożyć do zdjęć półgodzinny film za małą dopłatą albo dla samej reklamy w walce z konkurencją.
Licze na sensowne wypowiedzi:-D
Nie wiem czy ma sens w przypadku ślubow, bo ich nie robię ale może być trudno osiągnąć dobry efekt, szczególnie że do takich zadań aparat się średnio nadaje. To jednak rodzaj reporterki i zwykła kamera ma tu niewątpliwie zalety choćby pod względem ergonomii.
Podzielam uwagi sceptyków. Nie powiem, że się nie da, ale jest to utrudnione.
Handelson
10-11-2009, 00:15
Podzielam uwagi sceptyków. Nie powiem, że się nie da, ale jest to utrudnione.
Myślę podobnie jak Himi, lepiej skupić się nad szukaniem dobrych kadrów a filmowanie zostawić innym (oby) zawodowcom... ;)
tak jak przedmówca zaznaczył ... forma jakiegoś konusa jak najbardziej ale żeby bawić się na poważnie w film to mi się wydaje ze to tylko zarzynanie sie robota ... moim zdaniem robić jedno a dobrze a nie wszystko z różnym skutkiem, nie mniej jednak sprawiłem sporo frajdy młodym i gościom kręcąc krótkie filmy sytuacyjne
Zauwazcie, ze mowimy o zupelnie roznych filmach!
Zazwyczaj kameruni oddaja strasznie dlugi, jak dla mnie nudny material.
Dodadza moze teledyk, skrot.
I tutaj jest pole do popisu dla filmujacego aparatu. 15 minut materialu!
Ale raczej nie w wykonaniu jednej osoby - tej, ktora rownoczesnie robi zdjecia.
forma jakiegoś konusa
Eeee... czyli, ze co? :mrgreen:
Problem jest taki, ze wiele osob myli pojecia. Filmowanie mase godzin wesela, ktore potem jest poskladane w finalne 2-3h i jest ogladane potem przez rodzine w 80% na przewijaniu, a robienie scenek po 1-3 min z roznymi ujeciami, z swietna, filmowa GO to DWIE ZUPELNIE inne bajki.
Nie da sie jednoczesnie robic zdjecia i filmowac? Nie da sie. Jasne, ze sie nie da. Ale nie chodzi tu o to. Robiac zdjecia w pewnych momentach krecimy scenki po 1-3min albo mniej - i tak ciagle, zaleznie od ujecia, sceny. Potem w domowym zaciszu skladane jest w to jakis sensowny film trwajacy 10-15min. Takie filmy sie oglada w calosci, czesto wiele razy, a filmy z typowych wesel leca na przewijaniu.
To sa dwie zupelnie inne sprawy.. Takie skladanki sa swietnym uzupelnieniem sfotografowanej imprezy, ktore mozna przeciez dac na DVD nagrane do zdjec. A typowy kamerzysta niech sobie trzepie dlugie i ciagle filmy osobno, od tego jest w koncu.
he he nie konusa a mialo byc bonusa :)
Zauwazcie, ze mowimy o zupelnie roznych filmach!
Zazwyczaj kameruni oddaja strasznie dlugi, jak dla mnie nudny material.
Dodadza moze teledyk, skrot.
I tutaj jest pole do popisu dla filmujacego aparatu. 15 minut materialu!
Ale raczej nie w wykonaniu jednej osoby - tej, ktora rownoczesnie robi zdjecia.
Ogladalem zdjecia i film nakrecone ta sama puszka przez jedna osobe. Efekt swietny, nie widac by jedno bylo kosztem drugiego. Film nie byl dwu godzinna masakra przy ktorej kazdy usypia, mial ok 10min i jest swietnie zmontowany.
OK, ale nie nakrecisz jednoczesnie np. przyjmowania komunii.
Przysiege tez bedziesz cial?
Pewnie sie da, nie przecze.
Film mozna potraktowac wtedy jako tlo do muzyki moze?
Ogladalem zdjecia i film nakrecone ta sama puszka przez jedna osobe. Efekt swietny, nie widac by jedno bylo kosztem drugiego. Film nie byl dwu godzinna masakra przy ktorej kazdy usypia, mial ok 10min i jest swietnie zmontowany.
uwierze jak zobacze (i pewnie nie tylko ja ;))
Film byl bonusem do zdjec, kameran dedykowany tez byl. Film od kamerzysty byl typowym nudnym kotletem, jak VHS z mojej studniowki.
Oczywiscie glowne ujecia typu obraczki itp byly wklejone statycznie ze zdjec, swietny montaz zalatwil reszte.
jak ktoś juz kiedyś napisał-dlugi film z wesela jest pretextem do wypicia kolejnej flaszki z rodziną-a wiadomo że wtedy 2 godzinne zdają egzamin.
niestety imreza w kościele jest bez powtórek-wiec kamerowanie i robienie fotek chyba odpada.
podoba mnie się praca tego pana
http://www.youtube.com/watch?v=GZtHo-eqayY&feature=related
Ilu z was marzących o klipie ślubnym jako bonus do zdjęc ma 5d2? Ja mam od kilku dni i tak jak przed zakupem cicho planowałem może taką opcję tak teraz jestem pewien - marne szanse bez dodatków, o których było tu już wiele. Przede wszystkim sama ocena ostrości na LCD (nieuchylnym jak wiemy) jest trudna, podobnie jak ręczne ostrzenie na małej GO. Nie mam statywu, dotąd nie potrzebowałem - możliwe, że jego posiadanie ułatwia nieco sprawę. Dla mnie największy problem to ocenia ostrości na LCD, oglądam na vimeo wiele ,,bokehowych'' ahtystycznych filmów z bokeh w roli główniej. Tak można wytłumaczyć problem z łapaniem ostrości tam gdzie chcemy. Ja tego tłumaczenia nie przyjmuję.
michal_sokolowski
10-11-2009, 17:57
taaa.
bokeh w roli głównej, coś w tym jest.
przesadzacie, wcale nie jest tak trudno. kewstia praktyki. lcd ma na tyle duza rozdzialke ze spokojnie to widac.
Himi,
zgadzam sie z tym piszesz.
Dla wytrwalych dodam, ze do statycznych ujec, kilkusekundowek - 5d II wyostrzy ci w LV po nacisnieciu przycisku. A face recognition? Dla zuchwalych :razz:
Powiem tak, mając dobry statyw z bardzo dobrą głowicą i cierpliwą parę mógłbym spróbować. Dla mnie największy problem raptem po 3 dniach posiadania piątki to ostrzenie manual przez to LCD. Ale możliwe, że do opanowania. Nie wiem, czy do ogarnięcia jest temat zdjęć i kręcenia nawet 1 minutowych shotów niepozowanych. Coś mi się zdaje, że na wiosnę zabawię się na którymś zleceniu.
Kolekcjoner
10-11-2009, 19:34
Powiem tak, mając dobry statyw z bardzo dobrą głowicą
himi ale to przy filmie abecadło - szczególnie kręconym dslr. Dobry statyw to połowa sukcesu tyle, że to nie tani "dodatek".
Tak, doskonale wiem i m.in dlatego wciąż go nie mam. Do fotografii jaką robię nie był niezbędny.
Widzisz, ja akurat nagrywajac 85 1.8 zawsze trafiam i trzymam ostrosc na LCD.
Kazdy ma inaczej. Film ma 1920x1080, zawsze skaluje finalnie do 1280x720 - nawet jak nie celniesz ostroscia lekko, to masz spory margines bledu przy takiej malej rozdzialce. Tak samo nietrafione foto w 21mpix przeskaluj na 1280x720.
justanimage
10-11-2009, 22:25
podoba mnie się praca tego pana
http://www.youtube.com/watch?v=GZtHo-eqayY&feature=related
Ogladanie tego w jakosci YT to gorzej niz zbrodnia, to błąd! :)
Tutaj w lepszej rozdziałce:
http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2327
Dobry statyw to połowa sukcesu
Albo jakis stabilizator utrzymywany na ciele, nie koniecznie taki stajacy na 3 nogach na podlozu.
Ja myślę, że jednak stojący na trzech. To jednak mało ergonomiczna filmowo puszka.
Tak, doskonale wiem i m.in dlatego wciąż go nie mam. Do fotografii jaką robię nie był niezbędny.
Gosc o ktorym wspominalem mial statyw z odpowiednia glowica, podczas krecenia aparat byl na statywie, pozniej odpinal do zrobienia paru fotek. Obserwowalem go przez cale wesele (podgladanie lepszych) i radzil sobie doskonale, w pierwszej kolejnosci kilka zdjec, pozniej kilka/kilkanascie sekund filmu. Sam film byl sklejony z kilkusekundowych ujec, wrzucone kilka zdjec, dobra muzyka+montaz i mamy klip 10min ktory robi 101x lepsze wrazenie od pracy kamermana.
Kolekcjoner
11-11-2009, 01:27
Ja myślę, że jednak stojący na trzech. To jednak mało ergonomiczna filmowo puszka.
Dokładnie tak. Trzeba pamiętać, że dslr to nie kamera ;) - cieżki statyw z dobrą głowicą (najlepiej olejową) i nagle się okaże, że ujęcia same się robią ;-)8-).
Dokładnie tak. Trzeba pamiętać, że dslr to nie kamera ;) - cieżki statyw z dobrą głowicą (najlepiej olejową) i nagle się okaże, że ujęcia same się robią ;-)8-).
Tu chyba wiekszosc bez statywu;
http://www.crunchgear.com/2008/11/06/a-better-canon-5d-mkii-video-than-that-last-one/
Dokładnie tak. Trzeba pamiętać, że dslr to nie kamera ;) - cieżki statyw z dobrą głowicą (najlepiej olejową) i nagle się okaże, że ujęcia same się robią ;-)8-).
no wlasnie! to nie kamera, w zwiazku z tym nie ma wad profesjonalnych kamer - czyli ich rozmiaru i wagi. w zwiazku z tym nie potrzebujemy ciezkich filmowych statywow i wielkich glowic. wystarczy zwykly dobry statyw i zwykla dobra glowica olejowa.
powiem wam, ze do fotek mialem moj stary statyw goldphoto yh324c:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://midlandcamerahouse.com.au/images/Yh-324c.jpg)
+ glowice yh420:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://images04.olx.pl/ui/1/63/20/t_14366320_1.jpeg)
i zrobilem tym, swoj pierwszy filmik przy okazji pierwszego wypadu na 'fotki' z 7D:
http://vimeo.com/7232256
ale to byla meczarnia pod wzgledem plynnosci i tego ile uwagi trzeba bylo wlozyc w to by panoramowanie nie rwalo, a i tak srednio to wyszlo.
co do samego statywu spisal sie super, czasami tylko zalowalem ze lzejszy nie jest ;)
jakies 2 tygodnie temu kupilem manfrotto 701hdv:
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.dvshop.ca/camera/images/manfrotto701hdv.jpg)
i jesli chodzi o plynnosc ruchu to jest niebo a ziemia :] niestety ze wzgledu na pogode i chwilowe klopoty ze zdrowiem nie moge pokazac zadnego sensownego filmiku. tak czy inaczej olejowa glowice szczerze polecam :)
justanimage
11-11-2009, 08:48
am film byl sklejony z kilkusekundowych ujec, wrzucone kilka zdjec, dobra muzyka+montaz i mamy klip 10min ktory robi 101x lepsze wrazenie od pracy kamermana.
Jak możesz to wrzuc to cudo... chętnie zobaczymy...
testowałem obie 501hdv i 701hdv, ta pierwsza robi zdecydowanie lepsze wrażenie, szczególnie dobrze to czuć po podpięciu się z zestawem z 70-200 2.8...smoooth ride 8)
inna sprawa, że do tego lepiej mieć ciężki statyw, z węglowym 190 Manfrotto trzeba się pilnować, żeby całością nie kręcić w miejscu....
dobra głowica olejowa jest też niezastąpiona do panoramowania czy śledzenia obiektu przy seriach, z akcesoriów filmowych zdecydowanie polecam jako pierwszy zakup
no cóż czyli nie ma siły aby materiał z reki kręcić :)
remiremix
11-11-2009, 12:47
Hmmm , powiem tak , wady kamery tak naprawdę są jej zaletami ,dużo łatwiej utrzymąc kamerę , aby obraz był w miarę dynamiczny i statyczny , mamy firmę , która zajmuje się produkcją wideo i ostatnio wszystko robimy na 5d mark II , jest to świetna "kamera" , ale modułowa , trzeba inwestować w pozostałe komponenty np. steadycam, follow focus , lcd , rejestratory dźwięku , strasznie uciążliwa praca podczas postprodukcji , ale naprawdę warto ... umieszczam przykładowy teledysk , który właśnie ukończyliśmy , robiony na
2 x 5d mark , obraz został przycięty do 20:9 http://www.youtube.com/watch?v=ayr0qXppofo&fmt=18
arrow - nie ma. Nie taki, który dasz klientom. Ja powiem szczerze, od wczoraj eksperymentuję z różnymi szkłami bawiąc się głównie ustawieniami GO, na tyle bezpiecznymi, by zachować modela w GO i jednocześnie separować od tła. To się udaje:) Poważnie więc myślę o wywaleniu większej kasy na solidny statyw i głowicę olejową i....sprawdzeniu na wiosnę w sezonie swoich możliwości. Jak się uda to kilku klientów dostanie prezent:)
Hmmm , powiem tak , wady kamery tak naprawdę są jej zaletami ,dużo łatwiej utrzymąc kamerę , aby obraz był w miarę dynamiczny i statyczny , mamy firmę , która zajmuje się produkcją wideo i ostatnio wszystko robimy na 5d mark II , jest to świetna "kamera" , ale modułowa , trzeba inwestować w pozostałe komponenty np. steadycam, follow focus , lcd , rejestratory dźwięku , strasznie uciążliwa praca podczas postprodukcji , ale naprawdę warto ... umieszczam przykładowy teledysk , który właśnie ukończyliśmy , robiony na
2 x 5d mark , obraz został przycięty do 20:9 http://www.youtube.com/watch?v=ayr0qXppofo&fmt=18
Zgadzas się, inwestycje są nieuniknione. Spokojny ten teledysk, nie wiem, czy akurat mocną stroną 5D2 są tak kontrastowe kadry, przez te okna wpadało tyle światła, że jest mocno popalone...
foloow focus macie manual? który steady wybraliście?
aktualnie mam statyw Manfrotto 055XPROB wraz z glowicą Manfrotto 322RC2. Zastanawiam sie nad tym zestawem jak sie sprawdzi w boju, w ostatecznosci mozna dokupic ta preferowana przez was głowice olejową.
justanimage
11-11-2009, 15:08
co to jest follow focus?
jak działa?
tu masz opisane
http://en.wikipedia.org/wiki/Follow_focus
wystarczy w google wrzucic
Jakiego programu używacie do przerobienia filmów aby dało się ja zapisać na DVD lub wrzucić do YT?
kiedyś na początku wątku chyba była o tym mowa ... każdy używa innego ... ja używam pinnacle
Jakiego programu używacie do przerobienia filmów aby dało się ja zapisać na DVD lub wrzucić do YT?
właśnie "kręcę" :grin: i nagrywam pierwsze filmy,
Ulead DVD Movie fac.5 radzi sobie z tym w miarę dobrze, innych nie sprawdzałem,
adamkozlowski79
11-11-2009, 19:54
podoba mnie się praca tego pana
http://www.youtube.com/watch?v=GZtHo-eqayY&feature=related
"W maskę jeża..."
Ech tak to bywa jak fotograf bierze się za kręcenie filmów. Nudne, bez sensu, do d***, brzydkie. I jeszcze na co mu taki sprzęt jak nie potrafi dobrze ustawić parametrów do filmowania. Pomijając fakt, że sprzętu ma niby dużo, ale nie do końca taki jaki trzeba ;)
Tak więć panowie fotopstrykowie z 5D2 - cieszę się waszym szczęściem i jestem z wami, ale filmowanie tym sprzętem to inwestycja nie tylko finansowa ale i intelektualno-imaginacyjna.
Tak jak ślubny rynek jest coraz bardziej psuty przez fotopstryków bez pomysłu którzy robią coś za pół darmo, tak i ten rynek pewnie zostanie zepsuty przez takich co będą kręcić nie dlatego, że potrafią, ale dlatego tylko, że mogą.
A przecież w Selgrosie za 400 zł jest kamerka full HD Toshiby na karty microSD. Nie lepiej to kupić? ;)
Kolekcjoner
11-11-2009, 21:04
Tak jak ślubny rynek jest coraz bardziej psuty przez fotopstryków bez pomysłu którzy robią coś za pół darmo, tak i ten rynek pewnie zostanie zepsuty przez takich co będą kręcić nie dlatego, że potrafią, ale dlatego tylko, że mogą.
To na rynku ślubnych kamerunów jeszcze są tacy co potrafią ;)? Pierwsze słyszę :mrgreen:.
michal_sokolowski
11-11-2009, 21:06
polecam statyw naramienny - do 500 zł można kupić.
zaletą jest to, że mamy dwie ręce wolne. Jedną ręką możemy ostrzyć, a drugą...
A efekty całkiem niezłe.
http://www.foton.kalisz.pl/?strona=sklep_produkt&grupa1=1&grupa2=1&grupa3=&pid=86
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
poza tym "trzęsąca się kamera" też ma swój klimat.
taki artystyczny trochę ;-)
poza tym "trzęsąca się kamera" też ma swój klimat.
taki artystyczny trochę ;-)
to jeszcze zalezy w jaki sposob sie trzesie, trzesienie z reki wyglada amatorsko ;). takie fajne trzesienie spokojnie mozna jako postprocessing zrobic.
michal_sokolowski
11-11-2009, 22:30
to jeszcze zalezy w jaki sposob sie trzesie, trzesienie z reki wyglada amatorsko ;). takie fajne trzesienie spokojnie mozna jako postprocessing zrobic.
nie no wiesz, chodzi o takie artystyczne trzęsienie...
a poważnie to miałem na myśli trzęsienie wpływajace na wrażenie "dokumentalizmu".
właśnie "kręcę" :grin: i nagrywam pierwsze filmy,
Ulead DVD Movie fac.5 radzi sobie z tym w miarę dobrze, innych nie sprawdzałem,
Filmy, te na YT w dobrej rozdzielczości jakie mają rozszerzenia?
michal_sokolowski
11-11-2009, 22:53
Filmy, te na YT w dobrej rozdzielczości jakie mają rozszerzenia?
.wmv na przykład.
Filmy, te na YT w dobrej rozdzielczości jakie mają rozszerzenia?
tu masz wszystko wyjasnione: http://www.google.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=132460&topic=16612&hl=pl-PL
chociaz osobiscie polecam bardziej vimeo, ze wzgledu na lepsza jakosc filmow i osoby tam bedace zwiazane bardziej z trescia filmowa i artystyczna (wieksza kultura i sensowniejsze komentarze).
warunki uploadu filmow podobne jak na yt.
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jakich kompów używacie do montażu bądź też obróbki filmów z marka II? Niestety na moim nie mogę pobawić się w HD gdyż bardzo mi zarywa. Teraz będę składać nowego kompa:
win 7 64bit
quad 9550
no i około 8GB ramu
Czy to udźwignie montaż HD?
Obecnie pracuję na:
amd 5200+
2GB ramu
XP 32bit
i niestety tnie mi się niemiłosiernie :/ (za to w rozdziałce 640x480 idzie w miarę dobrze:D)
Może macie jakąś tańszą bądź lepszą konfigurację ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Dziwna sprawa bo ja mam lapka dwurdzeniowego 1.8GHz z 1GB ram i 32bit XP i ciągnie HD bez problemu... Na stacjonaranym PC nie wspomnę ale tam to już inny config jest.
U mnie na lapie przy pełnym rozmiarze obraz niestety skacze i się lekko haczy. Też mam dwurdzenia, ale mało ram
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jakich kompów używacie do montażu bądź też obróbki filmów z marka II? Niestety na moim nie mogę pobawić się w HD gdyż bardzo mi zarywa. Teraz będę składać nowego kompa:
win 7 64bit
quad 9550
no i około 8GB ramu
Do montazu spokojnie wystarczy. Co do plynnosci odtwarzania, moj laptop z C2D 2.4 grzal sie na 80-90% do momentu az zainstalowalem sterowniki ktore wspomagaja sie karta graficzna Ati. Obciazenie spadlo do 20-30%.
dzik czy te stery wspomagają też odtwarzanie filmów x264 na lapku? Mój sprzęt ma już 2 lata ale ciągle świetnie mi służy. Jest tam właśnie karta ATI X1400. Czy można by przeżucić na nią część pracy przy odtwarzaniu czy obróbce materiału HD?
moj laptop z C2D 2.4 grzal sie na 80-90% do momentu az zainstalowalem sterowniki ktore wspomagaja sie karta graficzna Ati. Obciazenie spadlo do 20-30%.
Otóż to! Składając/kupując teraz komputer do filmów należy bardziej się kierować kartą graficzną niż procesorem. Wspomniana przewaga Mac OS bierze się właśnie stąd, że Apple przytomnie zaimplementowało bibliotekę Open CL na swojej platformie GPGPU. Obecnie podobnie przyspieszają również wszystkie pecety - czy to z kartą ATI/AMD, czy NVIDII.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
dzik czy te stery wspomagają też odtwarzanie filmów x264 na lapku? Mój sprzęt ma już 2 lata ale ciągle świetnie mi służy. Jest tam właśnie karta ATI X1400. Czy można by przerzucić na nią część pracy przy odtwarzaniu czy obróbce materiału HD?
Sprawdź na stronie ATI - X1400 to trochę już stara karta.
remiremix
12-11-2009, 13:01
To bardziej kwestia kodeku jaki jest zastosowany w 5d mark II , pracując nad materiałem , który ma z ponad 1h Adobe Premiere może renderować nawet z 3 dni !!! Pracując oczywiście w full hd , także najlepiej jest przekonwertować pliki np. do avi , pliki będą ważyły 2 razy tyle , ale i praca na nich będzie łatwiejsza
kartę graficzną mam Gainwarda 9600GT 512MB 256bit, która obsługuje OpenGL 2,1.
Dużo czytałem na forum filmowym i pisali, żeby grafiką specjalnie się nie kłopotać ... chyba, że to quadro od nVidi.
No cóż, jezeli ktoś ma jakąś konfigurację sprzętową swojego kompa, na którym montuje, to niech śmiało pisze.
Dziękuję za odpowiedzi :)
nie wiem, ale chyba nikomu nie chce się już powtarzać, poszukajcie wcześniej, podawane były kodeki, ustawienia, odtwarzacze...
nawet najnowszy komp, niezadbany i z kiepskim tandemem kodek/odtwarzacz będzie rwał...:oops:
dzik czy te stery wspomagają też odtwarzanie filmów x264 na lapku? Mój sprzęt ma już 2 lata ale ciągle świetnie mi służy. Jest tam właśnie karta ATI X1400. Czy można by przeżucić na nią część pracy przy odtwarzaniu czy obróbce materiału HD?
Nie wiem czy pomoze przy obrobce, dla mnie wazne ze bardzo pomogla przy otwarzaniu :)
Poczytaj o ati avivo.
Ja mam w laptopie ATI Mobility Radeon HD 2300.
justanimage
18-11-2009, 09:57
dzieki za linka, fajny tekst, chociaż ilość sprzetu dodatkowego raczej mnie przeraziła niż zachecila do kupna 5d2 ;)
Bardzo ciekawe.
W fotografii problemem bywa odpowiedni balans bieli, który - mając dostęp RAW-ów - stosunkowo łatwo skorygować.
Jak to wygląda u Canona, który w odróżnieniu od RED-ów, nie udostępnia surowego filmu?
Tommygun
18-11-2009, 10:26
To chyba pozostanę "nie pro" ;)
Bev, nie poruszyłeś tematu mikrofonu, wbudowany aż tak dobrze się sprawdza? Na wietrze wiem jak, sprawdzałem na youtube, dlatego pytam - czy masz jakieś doświadczenia z mikrofonem do 5d a jeżeli tak, czy mógłbyś coś polecić? Tak do amatorki, nie aż pro.
Doleslav
18-11-2009, 11:20
Bev, napisz jak Ci się sprawuje HandStand z Kalisza. Nie jest za maly/lekki? A może jakiś link do Twojego filmu zrobionego z jego pomocą?
Witam Wszystkich,
Od wczoraj do kolekcji sprzętu z firmy na N.... dołączył brat z firmy Canon.
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie:
- czy w 5D MK II można zdalnie sterować włączeniem i wyłączeniem nagrywania?
Pozdrawiam, i dziękuję za odpowiedź:)
Bardzo ciekawe.
W fotografii problemem bywa odpowiedni balans bieli, który - mając dostęp RAW-ów - stosunkowo łatwo skorygować.
Jak to wygląda u Canona, który w odróżnieniu od RED-ów, nie udostępnia surowego filmu?
IMHO najprostszy sposób na właściwy WB:
jeśli ustawisz WB w trybie fotografowania (np. AV) na np. custom i przejdziesz do trybu filmowania to WB zostaje zapamiętany z trybu fotgrafowania.
potem żeby korygować balans zostaje tylko raczej zaawansowany postprocessing
Fajny wpis blogowy, ale temat ujęty pobieżnie (brak nawet info o Nikonach czy 1D4!), liczne nieścisłości (nie można porównywać obiektywów video i foto, profesjonalizm DOF adapterów?, rolling shutter to co i gdzie jello?) albo błędy (autofocus jest!)...
Linki fajne, ale zabrakło podstawowego - Laforeta. Opisał te akcesoria już jakiś czas temu dosyć dokładniej.
Generalnie na akcesoria żeby zrobić coś więcej niż statyczne ujęcia z statywu trzeba wydać 3x piątki. Na początek ;)
Filmik z Chin spoko, wygląda, że jesteś częściej na wakacjach niż ja, stąd ta zazdrość :mrgreen:
bmfcker - o nikonach nie pisałem, bo testowałem je pod kątem wideo i nie polecam. 1D mark iv - jak najbardziej dodam do zestawienia.
Testowałeś i nie tylko nie opisałeś, ale też nie dodałeś nawet do listy :!:
Co do nieścisłości to będę podkręcał tekst. Odnośnie błędów i autofocusa - gdzie ów autofocus jest? No bo chyba nie mówisz o tym co jest w Canonie 5D? Taki autofocus to do niczego się nie przyda.
Spoko, nikt od bloga nie oczekuje chyba dziennikarskiej wnikliwości, po prostu jak już liczysz na oglądalność i wrzucasz to na, jak by nie było duże forum, to oczekiwana jest odrobina obiektywności i staranności w opracowaniu.
AF jest, to jak funkcjonalny to inna sprawa. Więc nie można powiedź - NIE MA...
Jestem otwarty na wszelkie sugestie - wideo zajmuję się dopiero od tego roku i większość moich doświadczeń wiąże się z prostymi kamerkami oraz DSLRami właśnie. Byłem też podczas kilku sesji filmowch na planie (REd One, betacamy,...), ale nie uważam, że pozjadałem wszelkie rozumy:)
Na planie tych sesji rozmawialiście sobie o fps? Wiesz, że spodziewany jest update softu do 5D2 w tym temacie?
Ani ja nie zjadłem. To temat rzeka i mocno rozwojowy...
pzdr
Bardzo mi się podoba cały artykuł, jednak dla mnie jako ucznia-amatora kwestia dodatkowych 'dupereli' ze względów cenowych jest nie do przeskoczenia.
AdamMaxx
18-11-2009, 20:21
Jak tak patrzę na szyny i ich rozmiary a zwłaszcza cenę zastanawiam się gdzie leży moja stara maszyna do cięcia glazury. Tylko przymocować kawałek statywu i jedziemy :).
da sie, zdalnie z komputera do ktorego kablem jest podpiety canon ;)
da sie, zdalnie z komputera do ktorego kablem jest podpiety canon ;)
Kurcze nie żartuj...
To ten gość nakłamał tutaj: http://vimeo.com/5088576 ???
nie przeadzajmy, wszystko zalezy od tego co chcemy uzystac w naszym filmie. nie potrzebujemy od razu wszystkich dodatkowych akcesoriow.
z samym aparatem ze statywem i dobra glowica mamy baaardzo duze pole do popisu - a przeciez te rzeczy ma wiekszosc z nas z racji fotografowania (no moze procz dobrej glowicy olejowej).
wiekszosc z tych rzeczy ma na celu poprawienie wygody, np: uchwyty do trzymania aparatu na ramieniu, viewfinder, follow focus, monitor - przeciez nie sa to rzeczy niezbedne i mozna bez nich spokojnie zyc na poczatku.
poza tym nie trzeba od razu kupowac oryginalnych czesci znanych firm, ktore sa drogie ze wzgledu na logo. mozna kupic podobne podzespoly kilkanascie razy taniej, a przy tym dobrej jakosci.
profesjonalnie wygladajacy sprzet nie zrobi z nas profesjonalistow ;)
nie zartuje, powaznie...
skoro wiesz ze mozna, to po co pytasz ?
swoja droga musze to wybrobowac jak mi aparat wroci z serwisu.
Kurcze nie żartuj...
To ten gość nakłamał tutaj: http://vimeo.com/5088576 ???
no na filmiku widać że gość używa pilota canonowskiego i z diody światłowodem do odbiornika transmituje podczerwień.. hmm.. lepszy cwaniak.. to może działać..
nie zartuje, powaznie...
skoro wiesz ze mozna, to po co pytasz ?
Pytałem bo:
- Canona 5D MK II mam od wczoraj,
- Nie kupiłem pilota, w instrukcji nic nie napisali,
- Pytanie zadałem rano bo zastanawiałem się nad zamówieniem pilota,
- Nie było odpowiedzi do wieczora to poszukałem na różne sposoby w sieci i znalazłem ten film na vimeo.
Ponawiam pytanie:
Czy ktoś z forumowiczów mających 5D MK II ma pilota RC-1 i może sprawdzić czy aktywuje on zdalnie nagrywanie?
tekst, który mimo wszystko jest moim zdaniem dobrym wprowadzeniem dla świeżo upieczonych posiadaczy de piątek :)
bev, odpowiedz mi proszę prosto, najchętniej w opcji TAK lub NIE...zresztą forumowicze też mogą sobie zrobić taki krótki teścik :twisted:
-czy większą motywacją do założenia bloga jest chęć podzielenia się z innymi doświadczeniami czy promocja jakiś "produktów" (sprzętu foto, firmy, czy też samego bloga jako nośnika informacji)?
-czy prowadzisz jeszcze jakieś blogi, strony może całe kampanie?
-czy pracujesz dla jakiejś agencji (interaktywnej, reklamowej, PR, whatever inc....)
-czy znane są ci pojęcia marketing szeptany, wirusowy etc.?
-czy jestem naiwny wierząc, że można oczekiwać w internecie przekazu niesponsorowanego, niecelowego i nie robiącego ze mnie targetu?
-na koniec, czy tylko mnie wk...bycie targetem?;)
no offence:cool:
bev, odpowiedz mi proszę prosto, najchętniej w opcji TAK lub NIE...zresztą forumowicze też mogą sobie zrobić taki krótki teścik :twisted:
-czy większą motywacją do założenia bloga jest chęć podzielenia się z innymi doświadczeniami czy promocja jakiś "produktów" (sprzętu foto, firmy, czy też samego bloga jako nośnika informacji)?
-czy prowadzisz jeszcze jakieś blogi, strony może całe kampanie?
-czy pracujesz dla jakiejś agencji (interaktywnej, reklamowej, PR, whatever inc....)
-czy znane są ci pojęcia marketing szeptany, wirusowy etc.?
-czy jestem naiwny wierząc, że można oczekiwać w internecie przekazu niesponsorowanego, niecelowego i nie robiącego ze mnie targetu?
-na koniec, czy tylko mnie wk...bycie targetem?;)
no offence:cool:
przejrzałem bloga BEV'a i myślę że za dużo naczytałeś się teorii spiskowych, pewnie zaraz okaże się że BEV sprzedaje te listwy/szyny i flycamy, a popołudniami składa w piwnicy małe monitorki :mrgreen:
zwłaszcza że moje zdanie jest na temat filmowania 5d2 jest identyczne jak na kolegi blogu, o czym tu wielokrotnie pisałem.. ale pewnie mamy spółkę ;)
sebcio80
20-11-2009, 02:06
tekst jest ok, i nawet jesli byłby tekstem sponsorowanym (a raczej nie jest) to nie umniejsza to informacją w nim zawartym, sa one dosc ogolne, ale daja pojecie amatorom fotografii, ze fimowanie to jednak wiedza, osprzet i doswiadczenie
Sam sobie odpowiem :) - Nie doczekałem się odpowiedzi na zadane pytanie, zaryzykowałem zakup RC-1 w ciemno - znam już odpowiedź. Może w przyszłości ktoś będzie miał podobne pytanie...
Można zdalnie sterować funkcją nagrywania w 5D Mark II !
Do zdalnego włączenia i wyłączenia nagrywania potrzebny jest pilot RC-1.
RC-1 jeden przycisk wyzwala migawkę, a drugi odpowiada przyciskowi SET.
Jaki to dokladnie model pilota? RC-1 z tego co widze bardzo ogolna nazwa.
Najlepiej link. Jestem bardzo zainteresowany zakupem wlasnie takiego pilota.
Jaki to dokladnie model pilota? RC-1 z tego co widze bardzo ogolna nazwa.
Najlepiej link. Jestem bardzo zainteresowany zakupem wlasnie takiego pilota.
wpisz w googlach "Canon RC-1" to znajdziesz na pewno.. z tego co widzę na allegro http://www.allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=Canon+RC-1 jest sporo zamienników
Ok zle i za szybko przeczytalem post, zrozumialem przycisk SET jako przycisk REC... :)
Czyli oryginalne RC-1 maja przyciski Spustu i SET, SET oczywiscie w marku 2 odpowiada za nagrywanie. Szukalem pilota z przyciskiem REC... :)
Ja kupiłem na allegro za 12zł + przesyłka. Opisany był jako odpowiednik RC-1.
Sam sobie odpowiem :) - Nie doczekałem się odpowiedzi na zadane pytanie, zaryzykowałem zakup RC-1 w ciemno - znam już odpowiedź. Może w przyszłości ktoś będzie miał podobne pytanie...
Można zdalnie sterować funkcją nagrywania w 5D Mark II !
Do zdalnego włączenia i wyłączenia nagrywania potrzebny jest pilot RC-1.
RC-1 jeden przycisk wyzwala migawkę, a drugi odpowiada przyciskowi SET.
kilka lat temu kupilem cos takiego na allegro:
https://canon-board.info/imgimported/2009/11/remote_fv-1.jpg
źródło (http://dpanswers.com/images/remote_fv.jpg)
jianisi remote control
dziala start i stop w trybie nagrywania w 7d.
pilocik kosztuje jakies grosze a dziala z kilkudziesieciu metrow (testowalem na d80)
carton_king
21-11-2009, 13:08
mam pytanie do uzytkowników 5Dmark II , otóż nie moge dość do takiego ustawienia aparatu aby filmując działał automatyczny AF, moge ustawić go przed zrobieniem zdjecia na zadany obiekt korzystając z przycisku AF-ON ale podczas "krecenia" AF po prostu nie działa... moge go przestawia manualnie niezaleznie od tego czy obiektyw jest w trybie MF czy AF...
moze jakas opcję mam wyłączoną ?:)
dzieki z gory za odp ;)
konrad
mam pytanie do uzytkowników 5Dmark II , otóż nie moge dość do takiego ustawienia aparatu aby filmując działał automatyczny AF, moge ustawić go przed zrobieniem zdjecia na zadany obiekt korzystając z przycisku AF-ON ale podczas "krecenia" AF po prostu nie działa... moge go przestawia manualnie niezaleznie od tego czy obiektyw jest w trybie MF czy AF...
moze jakas opcję mam wyłączoną ?:)
dzieki z gory za odp ;)
konrad
nic nie masz przestawione - tak to działa, są 3 tryby AF, ale żaden się nie nadaje w zasadzie do niczego i nie działa w pracy ciągłej - 5d2 raczej nie można używać jako kamery do kręcenia na szybko - pozostaje tylko ręczne wyostrzanie - jeśli się obiekt porusza to wymaga niestety wprawy..
Statyw i manualne ostrzenie - to jedyna opcja. Zadanie nie jest więc łatwe, ale coś da się wycisnąć.
no będę musiał spróbować ... zwłaszcza ze trochę więcej zacząłem filmować :) dzięki za info bo czas edycji zaczął mnie przerażać
a co z opcja wykrywania twarzy? tam jakos dziala AF? czy nie mozna go wykorzystac, jako AF? (przepraszam za brak ogonkow, ale pisze na jakims iBook'u z angielskim systemem).
w polsce ludzie do byle czego potrafia sie przyczepic
a co z opcja wykrywania twarzy? tam jakos dziala AF? czy nie mozna go wykorzystac, jako AF? (przepraszam za brak ogonkow, ale pisze na jakims iBook'u z angielskim systemem).
nijak nie działa.. w żadnym z trybów jest praktycznie nie do wykorzystania (przynajmniej nie nadaje się to do pokazania na filmie)
Kolekcjoner
22-11-2009, 22:45
Nie wiem może ja się nie znam ale na żadnym filmie "nie nadaje się do pokazania" praca autofocusa. Zresztą Panowie z RED-a czy innych firm produkujących sprzęt filmowy też pewnie nie mają pojęcia o rzeczy, bo nie stosują w swoich wynalazkach AF-a ;)8).
Nie wiem może ja się nie znam ale na żadnym filmie "nie nadaje się do pokazania" praca autofocusa. Zresztą Panowie z RED-a czy innych firm produkujących sprzęt filmowy też pewnie nie mają pojęcia o rzeczy, bo nie stosują w swoich wynalazkach AF-a ;)8).
a red electronic lenses ? co oznacza AF przy nazwie ?
Kolekcjoner
23-11-2009, 01:24
Do reportażu - czemu nie ;)?
Ktoś śledzi newsy i wie na czym stanął video-mode w 5d2?
Jello effect - Jest? Przestanie być? Wkurza?
Natywny, prawdziwy 1080p30 - Jest? Będzie?
1080p24? 720p60?
Ktoś śledzi newsy i wie na czym stanął video-mode w 5d2?
Jello effect - Jest? Przestanie być? Wkurza?
Natywny, prawdziwy 1080p30 - Jest? Będzie?
1080p24? 720p60?
Zelatyna pewnie zostanie, ma byc 1080p 24/25 canon prawie oficjalnie to obiecal.
Jak ktos oczekuje filmow to niech poczeka na aparaty z digic5, obecny nie byl do filmow stworzony, nowy ma zapewnic brak zelatyny i interpolacje obrazu z calej matrycy co zmniejszy szumy, obecnie digic czyta co n-ta linie.
interpolacje obrazu z calej matrycy co zmniejszy szumy, obecnie digic czyta co n-ta linie.O właśnie, o to też miałem zapytać.
Dzięki za info!
Programy do przetwarzania mov'ow z 5d2 (h.264) przez kartę graficzną
ODTWARZANIE :
(freeware) http://mpc-hc.sourceforge.net/
na GF 8600m gs filmy z 5d2 odtwarza wyjątkowo płynnie!
MONTAŻ :
(Vegas >=9.0 i Premiere >=CS3)
(trial) http://www.divideframe.com/?p=gpudecoder
Nie wiem czy działa, bo mam Vegasa x64, a ten GPU Encoder jest tylko na 32.
TRANSCODING :
(trial) http://www.badaboomit.com/
Inne rzeczy, które dzisiaj wyczytałem :
-Avid obsługuje h.264 natywnie.
-Do zwykłego transcodingu polecają MPEG Streamclip i NeoScene. Przekonwertowywać na w miarę bezstratny format, taki z którym radzi sobie nasz system i program do obróbki video (na przykład Cineform)
testowałem obie 501hdv i 701hdv, ta pierwsza robi zdecydowanie lepsze wrażenie, szczególnie dobrze to czuć po podpięciu się z zestawem z 70-200 2.8...smoooth ride 8)
Chętnie posłucham o wrażeniach z użytkowania 701hdv. Zwłaszcza, że, jak to w Polsce, nie za bardzo jest to gdzie przetestować (szczególnie poza W-wą). W najbliższym czasie zamierzam nabyć 701 lub 501, a może nawet 503. Szczególnie zależy mi na płynności panoramowania dla stosunkowo lekkiego zestawu korpus + tele (ok. 2,5 kg).
Chętnie posłucham o wrażeniach z użytkowania 701hdv. Zwłaszcza, że, jak to w Polsce, nie za bardzo jest to gdzie przetestować (szczególnie poza W-wą). W najbliższym czasie zamierzam nabyć 701 lub 501, a może nawet 503. Szczególnie zależy mi na płynności panoramowania dla stosunkowo lekkiego zestawu korpus + tele (ok. 2,5 kg).
bawilem sie obiema w sklepie dobre kilkanascie min i wzialem 701 ze wzgledu na rozmiary i wage. do lekiego lustra niczego masywniejszego nie potrzeba (max udzwig 4kg). roznic w plynnosci miedzy nimi nie zauwazylem.
A w 701 jest płynna regulacja oporu? I jeszcze jedno: ta sprężyna balansu zestawów do 1,5kg może do czegoś się przydać przy zamontowanym zestawie foto z dłuższym obiektywem (zakładam mocowanie statywowe obiektywu) czy to raczej gadżet?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.