Zobacz pełną wersję : EOS 1Ds mark III
oskarkowy
19-12-2009, 20:52
no tak, przez wiele lat fotoreporterzy i studyjni pracujacy na 1D/1Ds II nie mogli robic ostrych zdjec bo nie mogli zobaczyc czy AF trafil na LCD, zenada po prostu
Ale ja się odnosiłem do tego, że "na pewno trafia".. Miałem ten aparat przez rok, tak samo "na pewno trafia" jak wszystkie inne.
sebcio80
19-12-2009, 21:09
Ale ja się odnosiłem do tego, że "na pewno trafia".. Miałem ten aparat przez rok, tak samo "na pewno trafia" jak wszystkie inne.
ja majac 1D i 5D wiem ze zdecydowanie czesciej musze zagladac na LCD w 5D bo AF w tym body jest po prostu slaby, zupelnie nie powtarzalny
pamietam jak niedawno robilem stara 1D gdzie nie bylo nawet mozliwosci zoomowania zdjec zeby okreslic czy AF trafil, fotografowanie wtedy bylo przyjemniejsze
Jak widzicie pewności co do trafienia AF niema, więc duży LCD to zaleta i nikt mnie nie przekona, że jest inaczej. Co z tego, że AF trafia w 90%. Zawsze zostaje te 10%. Ja lubię być pewien.
anyway....pomacalem dzis 5d2 i 1ds2 i jutro przyjezdza do mnie 1ds3
obsluga jedynek po roku z nikonem jest dla mnie taka badziej ....nikonowa;)
w kazdym razie pozamiatane;)
sebcio80
20-12-2009, 04:39
anyway....pomacalem dzis 5d2 i 1ds2 i jutro przyjezdza do mnie 1ds3
obsluga jedynek po roku z nikonem jest dla mnie taka badziej ....nikonowa;)
w kazdym razie pozamiatane;)
co jak co, wiele mozna napisac dobrego o serii 1D ale ergonomia jest na zenujacym poziomie, niemoznosc zmiany trybu AF, ISO, zdjec seryjnych bez odrywania oka od wizjera jest po prostu nierozumieniem
wszystko to powinn byc pod prawa reka, jak w serii xxD
Mariusz.P
20-12-2009, 22:37
Jak czytam te wywody o celności Af 5D to gęba mi się śmieje :lol:, że ja mam jakieś inne 5D mkI bo ani razu mi się nie zdarzyło żebym nie trafił tam gdzie celowałem. 5D używam do portretu i zdjęć weselnych z jasnymi szkłami f1,4 i f1,2. Do sportu mam 40D. A jeszcze mam zepsute 17-40 bo ostre jest od f4 jak tamrony, w ogóle cała moja szklarnia jest jakaś nie canonowska bo ostro, kontrastowo inaczej jak piszą na tym forum. Miałem również zepsutą 350D bo tam AF, też trafiał w punkt nawet przy serwo i serii na 100-300 USM. oddałem go tacie, i wtedy ten AF przestał tak skutecznie działać....
Wiadomo AF w 1D to sam wszędzie złapie, a ten z nikona :mrgreen
A tak na serio 1D,1Ds,7D i nikosie D700 i D3 mają świetne AF, pozostałe 5D, 40D, D300 skuteczne, reszta zależy od fotografującego. ;-)
Z tym trefnym AF w 5D i 5D2 to jest troche przesady....ale tez trzeba przyznac ze AF w 1ds to zupelnie inna para kaloszy...z jednym i drugim mozna zyc tyle ze z tym drugim zycie jest przyjemniejsze jakby;)
@Mariusz.P - wejdz na KKM, tam kazdy Canon ma rewelacyjny AF i sam kadry znajduje ;-)
Duzo jest przesady w tym, ze AF w 5d jest slaby. Nie jest rewelacyjny, ale 1ds mk3 kosztuje ok. 2x wiecej.
Mariusz.P
21-12-2009, 12:18
Jak to rozumieć, że co trafny AF w 5D to nienormalna sytuacja? Nie jest on tak szybki i czuły jak w jedynkach ale trafia, Trzeba uważać na płytką GO i to że czujnik AF ma budowę inną niż kwadracik w wizjerze, że pozostałe nie są krzyżowe i czułe tylko na linie poziome lub pionowe w zależności, który się wybierze. Przy ostrzeniu na AF to fotograf musi wybrać odpowiednią linię w motywie i trzeba dać czas automatyce. Podczas ostrzenia nie zmieniać położenia płaszczyzny, wielu dobrych fotografów przed dociśnięciem spustu do końca podświadomie lekko cofa się lub przechyla, w jedynkach szybsza reakcja AF i wyzwolenia migawki daje większą pewność na uniknięcie błędu w obsłudze. Z tego powodu jedynki używa się do reporterki z 5D jest o wiele trudniej, ale jak ktoś pisze że jego 5D nie trafia za każdym razem niech najpierw przemyśli wykona test z pomocą statywu i kontrastowej sceny i zobaczy w czym problem. Jeszcze raz AF z jedynek i Nikonów rozleniwia i tyle.
czy af z nikona rozleniwia? byc moze ale to po prostu normalny AF jest;)
najsmieszniejsze jest to ze puszka za 7 tys w nikonie (albo i taniej jak wezmie sie pod uwage D300) dziala tak samo a moze nawet lepiej niz AF w jedynkach
Janusz Body
21-12-2009, 17:00
co jak co, wiele mozna napisac dobrego o serii 1D ale ergonomia jest na zenujacym poziomie, niemoznosc zmiany trybu AF, ISO, zdjec seryjnych bez odrywania oka od wizjera jest po prostu nierozumieniem
wszystko to powinn byc pod prawa reka, jak w serii xxD
Chyba piszesz o modelach do #2 włącznie w #3 jest już całkiem inaczej.
sebcio80
21-12-2009, 17:09
Chyba piszesz o modelach do #2 włącznie w #3 jest już całkiem inaczej.
no przeniesli ISO na prawa reke ale wybor trybu AF, wybor fps, korekcja lampy błyskowej czy pomiar swiatla jest caly czas pod lewa reka,
uzywanie tych funkcji gdy mamy podpiety np 70-200 2.8 wymaga nie tylko oderwania oka od wizjera ale opuszczenia wlasciwie body na pasku
Krasuski
27-12-2009, 20:34
może się komuś przyda:
http://www.fotografuj.pl/News/Nowy_firmware_dla_lustrzanek_EOS_5D_Mark_II_EOS_1D _Mark_III_EOS_1Ds_Mark_III_oraz_transmitera_WFT_E2 _E2A/id/3528
co jak co, wiele mozna napisac dobrego o serii 1D ale ergonomia jest na zenujacym poziomie, niemoznosc zmiany trybu AF, ISO, zdjec seryjnych bez odrywania oka od wizjera jest po prostu nierozumieniem
używałeś kiedykolwiek jedynki?
ja w swojej zmieniam te parametry bez odrywania oka od wizjera, nie rozumiem z czym problem??
po przesiadce z D700 na smarka jedyna rzecza ktora mnie wkurza to to ze ten pypec...znaczy sie dzojstik w pozycji pionowej jest za daleko od kciuka....poza tym jesli chodzi o ergonomie nie mam zastrzezen
Kolekcjoner
27-12-2009, 23:44
Panowie o ergonomii można tak dyskutować do skończenia świata i o jeden dzień dłużej nie dochodząc do żadnych konstruktywnych wniosków, bo to kwestia bardzo indywidualna :-P.
sebcio80
28-12-2009, 00:00
używałeś kiedykolwiek jedynki?
ja w swojej zmieniam te parametry bez odrywania oka od wizjera, nie rozumiem z czym problem??
trzymajac 1D z zapietym 70-200 2.8 lub 300 2.8 zmieniasz tryb zdjec seryjnych i AF bez odrywania oka od wizjera? ktora reka? chcialbym to zobaczyc
Panowie o ergonomii można tak dyskutować do skończenia świata i o jeden dzień dłużej nie dochodząc do żadnych konstruktywnych wniosków, bo to kwestia bardzo indywidualna :-P.
Oczywiście, ale w sprawie obsługi dżojstika trzeba się zgodzić ;)
Nie byłoby problemu, gdyby nie to, że "normalnie" bardzo wygodnie się nim ustawia punkt ostrzenia i przez to szybko i łatwo się do niego przyzwyczaja...
A potem - przy pionowym kadrze - boli (wiadomo: "Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie, jako smakujesz, aż się popsujesz...") ;)
PS
Przyznaję, że z dwoma dżojstikami wyglądałby... no niezbyt. Inna sprawa, że jeśli do ostrzenia używam AF-ON, to... tęsknię za EFC.
trzymajac 1D z zapietym 70-200 2.8 lub 300 2.8 zmieniasz tryb zdjec seryjnych i AF bez odrywania oka od wizjera? ktora reka? chcialbym to zobaczyc
Z 70-200 2.8 nie ma żadnego problemu. 300 2.8 też dałoby radę - gwint jest stalowy i wytrzyma.
Zawsze można się do czegoś przyczepić. A w XXD jak zmieniasz tryb pracy bez odrywania oka od wizjera? :mrgreen:
trzeszcz6
28-12-2009, 00:35
A w XXD jak zmieniasz tryb pracy bez odrywania oka od wizjera? :mrgreen:
Chodzi zapewne o to, że w XXD można to zrobić jedną ręką a drugą trzymać obiektyw, w 1d obie ręce muszą być na body co przy ciężkich obiektywach jest średnio wygodne :)
Jesli ktos kupuje jedynke i zamiast pracowac na M żągluje non stop trybami, to z zalozenia to pomylka - bylo siedziec na 450D - wszystko malutkie, wygodne i pod reka a nie wypisywac *******y a propos ergonomii jedynek.
Dosyc ryzykowna teza...oprocz M uzywam glownie Av i w zasadzie inne programy moglyby dla mnie nie istniec...Uwazam ze Av+multispot to bardzo dobre rozwiazanie...nie za bardzo rozumiem to jakis wstyd uzywanie programow? tak samo jak nieuzywanie Lek z lepszymi korpusami?
Nie - to nie wstyd. Tylko absurdem jest wypisywanie, ze ergonomia przelaczania trybow w jedynkach jest do d...y w porownaniu z nizszymi modelami bo tam to sie robi jedna reka pokretlem. Tak - teza jest, ze uzywajac jedynek zmiana trybow jest na zupelnie innym poziomie/czestotliwosci niz w nizszych korpusach. Sam napisales, ze glownie uzywasz AV. Inni glownie TV a ja M. Chodzi o to, ze sam masz sprecyzowane zastosowanie takiego body i zabawa programami raczej nie nalezy do czestych a co za tym idzie domyslam sie, ze madrzejsci inzynierowie statystycznie sprawdzili fakt takiej a nie innej zmiany programow wynikajacej z niczego innego jak ze statystyk uzywalnosci. A nie przypisali sobie to pod dwie rece, bo popelnili gafe wypuszczajac kolejna generacje jedynek z nieergonomicznymi ustawieniami 8-)
trzymajac 1D z zapietym 70-200 2.8 lub 300 2.8 zmieniasz tryb zdjec seryjnych i AF bez odrywania oka od wizjera? ktora reka? chcialbym to zobaczyc
300/2.8 i cięższe to w znakomitej większości monopod !
70-200/2.8 tutaj to nie widzę problemu.
Zawsze więc lewa ręka wolna.
Zresztą sportowy zestaw to często 1D + 400/2.8 lub 300/2.8 oraz 1D + 70-200/2.8 i wszystko się ogarnia dwiema rękami (nie powiem stołeczek się przydaje ;))
sebcio80
01-01-2010, 19:49
Tylko absurdem jest wypisywanie, ze ergonomia przelaczania trybow w jedynkach jest do d...y w porownaniu z nizszymi modelami bo tam to sie robi jedna reka pokretlem.
moim zdaniem jest do d..y ;-)
da sie z tym zyc, doskwiera mi tylko brak C1, C2, C3
70-200/2.8 tutaj to nie widzę problemu.
to Ty body z 70-200 2.8 trzymasz tylko prawa reka? gratulacje :)
moim zdaniem jest do d..y ;-)
da sie z tym zyc...
Wiesz - do **** sa rowniez zbyt male bagazniki w Porsche i Miniaczach, za twarde zawieszenie w Ferrari i zbyt wielkie gabaryty vanów czy terenowek... ech...
to Ty body z 70-200 2.8 trzymasz tylko prawa reka? gratulacje :)
To przychodzi z czasem :) od noszenia tego żelastwa i szkła.
Ale na poważnie, możliwość utrzymania w jednej ręce 1D + 70-200/2.8 (~3 kg) to przy pracy z drugim body nie jakaś specjalna ale obowiązkowa umiejętność.
https://canon-board.info//brak.gif
źródło (http://www.sportsshooter.com/pix/specialGallery/0809/101082609101907.jpg)
iktorn92
01-01-2010, 20:47
Ja przy 40d + grip dawałem rade ustrzymac calosc prawa reka fakt ze na dluzsza mete jest to uciazliwe ale pare strzałów jak najbardziej da się....
sebcio80
01-01-2010, 20:54
Ale na poważnie, możliwość utrzymania w jednej ręce 1D + 70-200/2.8 (~3 kg) to przy pracy z drugim body nie jakaś specjalna ale obowiązkowa umiejętność.
ja to i utrzymam przez chwile 400 2.8 w jednej rece ale na dluzsza mete to raczej niezdrowe dla bagnetu ;-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Wiesz - do **** sa rowniez zbyt male bagazniki w Porsche i Miniaczach, za twarde zawieszenie w Ferrari i zbyt wielkie gabaryty vanów czy terenowek... ech...
pewnie tak, dlatego tych aut nigdy nie chcial bym miec ;-)
mnie te wciskanie przycisku przy zmianie trybu denerwuje, ale niech bedzie jak jest... tylko dlaczego w takiej puszce jak 1D nie mozna zapisac wlasnych ustawien pod szybkim dostepem... to juz jest zenada
oszczepnik
24-11-2010, 21:08
witam
tylko nie strzelajcie do pianisty :) ale jak mam włączyć znowu ISO 3200 w 1 DS MK III? Cholerka na początku było ok później zacząłem sie bawić w CF i nie mam możliwości ponownie tego włączyć zakres jest od 200 do 1600, zaznaczę, że w Cf włączyłem możliwość rozszerzenia ISO na H i L, ale mimo to nie mogę tego przestawić podczas fotografowania. Może ktoś ma trochę cierpliwości.
wylacz highlight tone Prio
oszczepnik
24-11-2010, 21:18
Proste :) podziękował
Pytanie do posiadaczy tej zacnej puszki: czy w Ds3 jest dostępny ISO bracketing? Jest w Ds2, ale w Ds3 nie mogę się do niego dokopać.
oszczepnik
28-11-2010, 22:41
ja nie znalazłem choć szczerze w 2 w ogóle z tego nie korzystałem.
pozdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.