Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Wątek: Bio 100

  1. #11

    Domyślnie

    Kolekcjoner z książkami nie żartowałem, i sa naprawdę lekkim piórem pisane

    Odnośnie twojego silnika to bez wiekszych obaw możesz lać bio choć nie wiem jak tam z uszczelkami.

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Pytałem jedynie o praktyczne opinie - jak u innych.
    Odpowiedziałem jak jest w praktyce

  2. #12
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    A nie taniej tankowac olej od frytek z McD?
    Ostatnio edytowane przez Czacha ; 22-06-2011 o 12:57

  3. #13
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Ja słyszałem, że też na Tescowym jeździli .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Spr,

    widzę, że znasz się na rzeczy, więc chciałem zapytać o drugi biegun, tj. tzw. paliwa "klasy premium". Chodzi mi o BP Ultimate, Orlen Verva itp. Są zauważalnie droższe, trudno mi jest dostrzec jakiś dramatyczny wzrost osiągów czy obniżenie spalania. Czy jest sens kupować takie paliwa, czy też jest to tylko marketingowy myk, żeby sprzedawać to samo, tylko drożej?

    Zastosowanie - w miarę współczesne diesle (Mondeo mk4)
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  5. #15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha Zobacz posta
    A nie taniej tankowac olej od frytek z McD?
    tak ale trzeba filtrować specjalnymi filtrami i ogólnie takowy olej może ulegać rozwarstwieniu wiec lepiej go nie zalweać;poza tym w pl to nielegalny proceder.
    Kolekcjoner zwykly olej roslinny to już prawie bioester na którym jeździsz. Z różnica w lepkości, liczbie cetanowej, no i piekielnie "łapie" wodę i wysysa wszystkie szlamy ze zbiornika.
    W necie jest pełno przepisów jak zrobić ze zwykłego oleju bio, w polsce można to robić ale po wyprodukowaniu celnik musi oclić wyprodukowane paliwo.
    Kiedyś rolnicy tak robili ale teraz maja zwroty akcyzy więc jest to nie oplacalne, zreszta przy cenie tego oleju jest raczej mało oplacalne.
    Szybciej i taniej zalać na stacji normalny on.
    Ale niektórzy lubią kombinować

    Kolaj
    może zacznę od tego że wszystkie stacje w pl dostaja paliwko z tego samego źródła, więc gadanie że jest tu lepsze a tam gorsze to efekt placebo.

    Paliwa dzielimy na paliwa standard jak i te super extra.

    Jak już wspominałem paliwa mają dodatek bioestrow bo taka jest ustawa.
    Jesli w wypadku normalnego paliwka jest to 20% to w wypadku tego "lepsiejszego" paliwka jest to mniejsza ilość - zobacz chociażby na kolor jednego i drugiego(masz takie wzierniki-banki ze "śmigiełkiem" na dystrybutorach) tansza ropa jest żółta - świadczy to o dużej ilości domieszek estrowych które są jasne, prawdziwy olej napędowy ma kolor złotego brazu - podobny jak świeży olej silnikowy(dobra kwestia sporna bo są zupełnie jasne oleje jak i ciemniejsze).

    No ale do sedna. w droższych paliwach liczba cetanowa jest z reguły taka sama jak w paliwach normalnych-mowa o dieslu.
    Owe "lepsiejsze" paliwo posiada więcej dodatków które miedzy innymi konserwują układ zasilania jak i wspomagają prawidłową pracę-wyłapują wilgoć z paliwa czy konserwują zbiornik i utrzymują w czystosci przewody
    Oczywiście bez szału, ale jeśli jeździsz na takich paliwach na pewno pozbywasz się problemu wody w układzie która w zimie daje ostro w kość.

    Aha paliwa są produkowane sezonowo - na sezon letni paliwa mają inne dodatki i na zimowy inne.

    Kurcze ale wypisałem a nie odpowiedziałem jasno na pytanie:
    Odpowiedź o sens kupowania droższego paliwa jest kwestią indywidualną ale jesli masz diesla w common railu lepiej zalewać lepsze paliwo.
    Nawet jak masz nowszy samochód lej mu czasem to droższe paliwko nie zaszkodzi a utrzyma układ zasilania w dobrym stanie a wlaśnie układ zasilania-czyli układ wtryskowy w dieslach jest najbardziej podatny na uszkodzenia-teraz są układy precyzyjne, kiedyś diesle jezdziły po 700 000 km i dopiero regenerowało się układ wtryskowy teraz ze względu na pracę w wysokim ciśnieniu układ szybciej się zużywa ale kosztam większej dynamiki-prawie jak benzyna, i ekonomi

    Mam nadzieję że udało mi się odpowiedzieć na zadane pytanie- wybaczcie że tak się rozpisałem ale silniki diesla to mój konik

    jesli macie jakieś pytania piszcie

  6. #16

    Domyślnie

    jaki jest sens kupowania "klekota" jeżeli można kupić normalny samochód z silnikiem 1.8-2.5l do tego wrzucić gaz i jeździć jak człowiek i do tego tanio?
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  7. #17
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spr Zobacz posta
    tak ale trzeba filtrować specjalnymi filtrami i ogólnie takowy olej może ulegać rozwarstwieniu wiec lepiej go nie zalweać;poza tym w pl to nielegalny proceder.
    ... i dlatego jezdze utrubiona benzyna, moze nie wielka, ale jednak ... a nie ropożernym kaszlakiem

  8. #18
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spr Zobacz posta
    poza tym w pl to nielegalny proceder.
    Wiadomo .

    No dobrze, a jak już leję to Bio to czy mieszanie tego ze zwykłym olejem stanowi jakiś problem czy jest to bez znaczenia? Na forum forda czytałem że najlepiej mieszać pół na pół ale tu z kolei nie bardzo widzę sens takiego działania. Czy w ogóle Twoim zdaniem jest sens lania o jakiś czas zwykłego oleju jak się jeździ na bio?
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  9. #19

    Domyślnie

    szulertu zaczyna się drażliwy temat bo różne opinie są na temat gazu, ja powiem tylko tyle ze wychodzi to drożej niż diesel a nawet 2,5benzyną miał byś duże problemy z moim"klekotem" który ma pojemność 2,4 i jest w turbinie
    Ale sumarycznie gaz wychodzi tak samo mi samochód pali 7m5l ropy na 100km przy dość znacznych osiągach-trochę modyfikacji jest głownie z zakresu turbodoładowania.
    2,5 benzyna bedzie palić ok15l/100km w gazie będzie to16-17l/100
    dla latwiejszego rachunku 8* 5 = 40zł - diesel
    17* 2,3 = 39,1zł -gaz + okresowy przegląd i regulacja gazu - 100zł/rok na przegladzie rejestracyjnym +50zł + odpowiedni olej do aut zasilanych gazem zmieniany tak czesto jak w dieslu - 10tys km+ filtr gazu.
    W dieslu oczywiście większe koszty serwisowe w wypadku awarii które stosunkowo rzadko wystepują.
    Złota zasada mówi że im mniej jest tym mniej może się zje*** . Porównując lpg z dieslem wole diesla i jego spokojną klekoczącą pracę-choć mogę być nie obiektywny ze względu na moje upodobanie do diesla.
    Jeśli nie liczyć kosztów założenia instalacji.
    Dla mnie to zbyt upierdliwe co tyle robić przy lpg a oszczednosc pozorna.

    Aczkolwiek patrząc teraz z perspektywy kupna samochodu zakupił bym 2litry w benzynie - wystarczająco mocne a jeszcze ekonomiczne no i raczej 6cylindrów niz4.

    Czacha nie bardzo rozumiem cytujesz moje słowa dot. specyfikacji zużytego oleju roślinnego którego nie warto lać i konkluzja to benzyna w turbo???


    Kolekcjoner pisałem że normalna ropa to 20% bio więc odpowiedź na twoje pytanie jest że to już zbytnie zawracanie D mieszaniem tego 50:50 bo sumarycznie i tak wyjdzie że jezdzisz na bio.
    Co do tankowania zwykłej ropy tankuj ją od października do kwietnia w pozostałe miesiace mozesz jeździć bez obaw na bio.
    Przy niższych temp a co za tym idzie pompa będzie miała większe opory i szybciej dojdzie do zużycia jej elementów.
    Jeżdżąc na bio mozesz raz na jakiś czas zalać lepszego diesla by troszkę przeczyścił wtryskiwacze i usuną wodę z układu.
    No i w październiku jak już zaczniesz lać tylko on polecam zmienić filtr paliwa bo po bioestrze jak pisałem strasznie się syfi a do przyjemnych nie należy jak będziesz potrzebował wyprzedzając wejść samochodem na wyższe obroty a tu nagle zacznie przerywać silnik - taki jest objaw zapchanego filtra paliwa

  10. #20
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spr Zobacz posta
    szulertu zaczyna się drażliwy temat bo różne opinie są na temat gazu, ja powiem tylko tyle ze wychodzi to drożej niż diesel a nawet 2,5benzyną miał byś duże problemy z moim"klekotem" który ma pojemność 2,4 i jest w turbinie
    Ale sumarycznie gaz wychodzi tak samo mi samochód pali 7m5l ropy na 100km przy dość znacznych osiągach-trochę modyfikacji jest głownie z zakresu turbodoładowania.
    2,5 benzyna bedzie palić ok15l/100km w gazie będzie to16-17l/100
    dla latwiejszego rachunku 8* 5 = 40zł - diesel
    17* 2,3 = 39,1zł -gaz + okresowy przegląd i regulacja gazu - 100zł/rok na przegladzie rejestracyjnym +50zł + odpowiedni olej do aut zasilanych gazem zmieniany tak czesto jak w dieslu - 10tys km+ filtr gazu.
    W dieslu oczywiście większe koszty serwisowe w wypadku awarii które stosunkowo rzadko wystepują.
    Złota zasada mówi że im mniej jest tym mniej może się zje*** . Porównując lpg z dieslem wole diesla i jego spokojną klekoczącą pracę-choć mogę być nie obiektywny ze względu na moje upodobanie do diesla.
    Jeśli nie liczyć kosztów założenia instalacji.
    Dla mnie to zbyt upierdliwe co tyle robić przy lpg a oszczednosc pozorna.

    Aczkolwiek patrząc teraz z perspektywy kupna samochodu zakupił bym 2litry w benzynie - wystarczająco mocne a jeszcze ekonomiczne no i raczej 6cylindrów niz4.

    Czacha nie bardzo rozumiem cytujesz moje słowa dot. specyfikacji zużytego oleju roślinnego którego nie warto lać i konkluzja to benzyna w turbo???


    Kolekcjoner pisałem że normalna ropa to 20% bio więc odpowiedź na twoje pytanie jest że to już zbytnie zawracanie D mieszaniem tego 50:50 bo sumarycznie i tak wyjdzie że jezdzisz na bio.
    Co do tankowania zwykłej ropy tankuj ją od października do kwietnia w pozostałe miesiace mozesz jeździć bez obaw na bio.
    Przy niższych temp a co za tym idzie pompa będzie miała większe opory i szybciej dojdzie do zużycia jej elementów.
    Jeżdżąc na bio mozesz raz na jakiś czas zalać lepszego diesla by troszkę przeczyścił wtryskiwacze i usuną wodę z układu.
    No i w październiku jak już zaczniesz lać tylko on polecam zmienić filtr paliwa bo po bioestrze jak pisałem strasznie się syfi a do przyjemnych nie należy jak będziesz potrzebował wyprzedzając wejść samochodem na wyższe obroty a tu nagle zacznie przerywać silnik - taki jest objaw zapchanego filtra paliwa
    Nie no w zimie jeżdżę na zwykłej ropie.
    Co do mieszania dzięki za odpowiedź :-D - tak myślałem.

    Co do gazu. W dwóch autach mam gaz i sprawuje się to w sumie bardzo dobrze. Tyle że jak kolega wyżej napisał trzeba to dobrze przekalkulować, bo koszty paliwa to nie wszystko.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 23-06-2011 o 13:28
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •