Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Wątek: Bio 100

  1. #21

    Domyślnie

    Kolekcjoner wiesz ja na prawdę nie mam nic do lpg no ale tak jak opisałem wyżej koszty sa bardzo zbliżone do diesla więc trzeba się mocno zastanowić czy jest sens, no i pojemność jaką gazujemy uważam że sens jest dopiero od 2,5 w górę mniejsze pojemności raczej nie opłacalnie sie gazuje ze względu na koszty inwestycji i eksploatacji.

    No i odwieczna teza ze gaz psuje silnik - niektóre tak ze względu na słabą trwałość gniazd zaworowych
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    p.s
    oczywiscie teza ze gaz psuje silnik jest nie prawdziwa jeśli używamy oleju silnikowego dostosowanego do gazu jak i należycie dbamy o samochód, bo ogólnie to najlepiej nie jeździć wtedy nie będzie się nic psuło
    Ostatnio edytowane przez spr ; 23-06-2011 o 14:43 Powód: Automerged Doublepost

  2. #22
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    346

    Domyślnie

    No ale żeby nie było tak różowo, to w nowych dieslach jest DPF (filtr cząstek stałych), który potrafi się zatkać, szczególnie gdy jeździmy często na krótkich odcinkach. Wymiana filtra to tez niemała kasa, ale w sumie serwisowanie każdego w miarę nowego auta wiąże się z dość sporymi wydatkami.
    Podpisy kłamią

  3. #23

    Domyślnie

    model wystarczy zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu i nagle okazuje się że filtr cząsteczek stałych nie jest jakimś wielkim złem jak to wszyscy ostatnimi czasy twierdzą, jest praktycznie bezobsługowy, komputer w 99% samochodów z tym filtrem poinformuje Cię że filtr jest pełny i musisz samochodem trochę mocniej polatać- chodzi o rozgrzanie kolektora wydechowego i dopalenie resztek w filtrze, bo owy tajemniczy filtr to swego rodzaju zbiornik na kolektorze wydechowym, a niektóre nawet wyposażono w specjalną swiecę do wypalania nagromadzonych cząstek sadzy
    Oczywiście wymaga on wymiany ale to tak jak z kołem dwumasowym -swoją drogą zaraz ktoś napisze że w dieslach jest koło dwumasowe które się psuje - eh...każda cześć ma swoją żywotność, w wypadku dPF będzie to ok200tys km- przy prawidłowym używaniu więcej przy nieprawidłowym nawet15tys km auto nie przejedzie. z dwumasa to samo, ja w moim wymieniłem po ok450 tys km
    To samo sprzęgło po 150tys powinniśmy wymieniać

    Nie ma co sie bać, lać paliwo i jeździć z bananem na mordzie że mamy własne wozidło

  4. #24
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    37
    Posty
    136

    Domyślnie

    Kolega spr ma dużą wiedzę na temat biodiesla i warto poczytać co pisze (z wieloma rzeczami się zgadzam). Chciałbym jednak uściślić kilka faktów, bo wydaje mi się, że są dość istotne.

    Przede wszystkim zawartość estrów metylowych kwasów tłuszczowych, FAME- Fatty Acid Methyl Esters, czy po prostu biodiesla, w zwykłym, kupowanym na stacji benzynowej oleju napędowym wynosi obecnie 5% objętościowych (niedługo 7%, wg PN-EN 590), a nie 20%. To spora różnica. Warto też dodać, że biodiesel miesza się w dowolnych ilościach z olejem napędowym, więc można lać to i to bez żadnych kłopotów.

    Kolejnym aspektem jest rozruch zimą. 16.11 do 29.02. w tym terminie sugeruję tankowanie zwykłego oleju napędowego Jest to gatunek F, zimowy, z temperatura blokady zimnego filtra przy -20. Oczywiście tankując na każdej stacji benzynowej, tankujemy właśnie taki ON. Biodiesel ma niestety problemy przy niskich temperaturach, ale zaczyna się to dopiero przy -5 C. Gdy już się odpali, problem na szczęście znika

    Proszę również nie mylić oleju po frytach z McDonaldsa, z FAME! To błąd na poziomie pomylenia metanolu z etanolem, a wszyscy wiemy jak to się kończy... Zwykły olej, to trigliceryd o ogromnej lepkości, który faktycznie wymaga nagrzewnic, itd. żeby na nim jeździć. Biodiesel nie wymaga żadnej dodatkowej aparatury. Problemem mogą być jedynie gumowe uszczelki w starszych samochodach, które mogą ulegać degradacji pod wpływem paliwa.

    Również nie mogę się zgodzić z tym kolorem ON, który miałby zależeć od zawartości biodiesla. Kolor zależy od dodatków, frakcji z których został otrzymany, oraz składu. Olej napędowy o takich samych właściwościach może mieć zupełnie różny kolor, od żółtego, do brązowego.

    Nie wiem tylko skąd pomysł, że ON sprzedawany na polskich stacjach, to ten sam produkt pod różnymi etykietami?

    Mimo drobnych problemów, polecam jeżdżenie na biodieslu. Nawet jeśli cenowo wychodzi porównywalnie do oleju napędowego, to myślę, że warto wspierać polską gospodarkę (biodiesel u nas sprzedawany, to głównie biodiesel produkowany przez Polaków).

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spr Zobacz posta
    2,5 benzyna bedzie palić ok15l/100km
    A gdzie to tak jest?

  6. #26

    Domyślnie

    no proszę poj. 2,5l i spalanie 15l to chyba by musiał mieć ponad 250 koników i podłoga
    mi mój pali 9l benzyny 11l gazu przy cenie 2,19 wychodzi 24 zł/100km do tego co roczny przegląd techniczny droższy o 60 zł proszę
    znajomemu honda CRV (tak to się chyba nazywa) pali 10l ropy, a drugiemu bmw 320D w automacie 13l są wyjątki oszczędności
    A może masz tam jeszcze telefon bez drutu...? - Podróż za jeden uśmiech - 1971

  7. #27

    Domyślnie

    Elandril
    Dzięki za uzupełnienie
    Racja sprawdziłem dodatki biokomponentowe i faktycznie 5% w posce w standardowym ON, ale są też na niektórych stacjach b80- czyli 20% fame z tąd pomyłka, z tego co pamiętam orlen miał przez chwile b80 i tu źródło błęd.

    A z tym że ON w Polsce jest ten sam wszędzie wiem z pierwszej ręki od kumpla który je przewozi zresztą o tym się mówi.

    Ale nie zgodze się z temperaturami które podałeś.Może odpalisz nawet przy -20(ja mam grzałke w filtrze i grzane przed wtryskiem więc odpalę)ale nadal w zbirniku masz paliwo kóre gęstnieje i opory na pompie są znaczne bo nadal i dochodzi do szybszych zużyć tego elementu.
    Także dla bezpieczeństwa już w okresie jesiennym gdy temp spada do 4*C odradzil bym jazdę na b100, no a mieszać można.

    Z resztą wypowiedzi zgodzę się w 100%

    Aha jeszcze taka uwaga.Spalanie bio daje zwiększoną (tzw. EGR lub AGR) w silniku który dopala owe związki tlenkow azotu.Ale co za tym idzie gromadzi nam sie więcej nagaru w kolektorze dolotowym.Chociaż i tak ludzie nie wiedza o tym i jeżdżą:P nawet nie czyszczą kolektora.

    pan.kolega
    szuler

    porównałem silniki z palety bmw bo wyjściowo porównywałem do mojej jednostki która jest produkcją wlasnie tej firmy.

    2,5 rozważałem przy 200koniach

    a z tym 320d to dziwne bo jeździłem nim i nie mogłem uzyskać więcej jak 7,3l/100 w mieście, nawet jak się bardzo starałem

    szuler jakie 2,5 pali ci 9-11l??

  8. #28
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Co do gazu to moje doświadczenia z silnikami 2.3 benzyna - palą w mieście do 12-15l LPG. Przy normalnej jeździe nawet można zejść poniżej 10l
    Diesel 2.5 - 7l ropy
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Elandril Zobacz posta
    Mimo drobnych problemów, polecam jeżdżenie na biodieslu. Nawet jeśli cenowo wychodzi porównywalnie do oleju napędowego, to myślę, że warto wspierać polską gospodarkę (biodiesel u nas sprzedawany, to głównie biodiesel produkowany przez Polaków).
    Odbyłem dziś rozmowę ze swoim samochodem. Zupełnie do niego ta argumentacja nie trafiła.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  10. #30
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    37
    Posty
    136

    Domyślnie

    Nieposłuszna bestia

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •