Przypomniało mi się, perełkowy ekran do slajdów/filmów, odbicie jest tak duże, że nie wymaga doświetlenia, aby tło było całkiem białe![]()
Przypomniało mi się, perełkowy ekran do slajdów/filmów, odbicie jest tak duże, że nie wymaga doświetlenia, aby tło było całkiem białe![]()
No i kupiłem karton 2.7m + wieszak łańcuszkowy. Jak dojdzie napiszę kilka słów. Do tej pory działałem na tanich plastikowych tłach 1.6m, ale rozwieszanie tego na statywach, widoczna jednak faktura, ciut za mała szerokość i straty światła (te tła są przezroczyste i ciężko zapanować nad światłem, które się wydostaje tyłem) mnie dobijały.
O ile białe tła plastikowe/agro/polipropycośtam jeszcze uszły jak się je przepaliło na xFF to czarne to już było sitko (do moich stockowych zastosowań przynajmniej, gdzie izolacja musi być perfect)
mam jeszcze pytanie z innej beczki - jakie filtry żelowe stosować na lampy niesystemowe ? a może starczy przezroczysta kolorowa folia, taka jak jest np. na oprawkach do bindowania dokumentów ?
z softem moze byc ten problem ze nawet na minimum bedzie za mocno swiecil i kontrast na krawedziach poleci. Jak jest miejsce to mozna probowac sie odsunac ale przy portretach to musi byc naprawde duzy soft i dlugie szklo zeby zmiescic chocby portret.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
z filtrami to jest tak ze firmowe powinny miec bardziej nasycony kolor i wyzsza wytrzymalosc temp chociaz mi sie rosco z probnika potrafia pofalowac, a jakis noname kupiony dawno temu w muzycznym nie.
Ostatnio edytowane przez Maggot ; 31-12-2010 o 17:37 Powód: Automerged Doublepost
W najbliższych dniach czeka mnie sesja u klienta, czarne tło, portrety 2/3, planuję kupić szare kartonowe SAVAGE 2,72x11m i tu pojawia się pytanie czy zestaw statywów 806 z poprzeczką utrzyma całość, nie chodzi mi o przypuszczenia ale o opinię osoby która ma taki zestaw?
Szukam lokalu na studio (dla tego wolę tło większe z zapasem) ale na razie wchodzi w grę tylko rozwiązanie mobilne, mam kombika więc dość łatwo będzie mi całość przewozić do klientów, ale czy przy tej kombinacji będzie to stabilne w miarę?
Ostatnio edytowane przez wrednick ; 11-06-2011 o 10:26
5d II/1.4 50 USM/1.8 85 USM/szukam lokalu na studio (Zabrze i okolice)
www.grygiel-fotografia.pl
Jest stabilne, jezeli ci nie beda wchodzic tam gdzie tlo wisi pionowo i na zgieciu. Ale jak masz 2 tla to zmienianie tel to juz meka, samemu jednak ciezko ;] A jezeli chcesz stabilnosc to moze autopole i poprzeczka?
Dzięki za szybkie info, znalazłem w funsporcie taki zestaw W901 również chyba u nich zamówię tło, wyjdzie taniej przesyłka.
Powiesz mi jeszcze jak to wygląda z ugięciem całości? Czy jest na tyle duże żeby powodować znaczące fałdy na tle?
5d II/1.4 50 USM/1.8 85 USM/szukam lokalu na studio (Zabrze i okolice)
www.grygiel-fotografia.pl
Jeśli chodzi o autopole to akurat u tego klienta zdjęcia będą wykonywane w wielkiej hali??: ale nie wiedziałem że coś takiego jest więc dzięki za info.
Powiedzcie mi jeszcze jak z prześwitywaniem teł, konkretnie szare kartonowe savage, w mieszkaniu gdzie również będzie używane, za nim znajduje się duże okno, będzie prześwitywać?
Ostatnio edytowane przez wrednick ; 11-06-2011 o 15:51
5d II/1.4 50 USM/1.8 85 USM/szukam lokalu na studio (Zabrze i okolice)
www.grygiel-fotografia.pl
Bezpośrednio przez takie kartonowe tło nic Ci nie będzie prześwitywać.
Ale pomyślałbym jednak nad tym jak to okno szczelnie zasłaniać do zdjęć, ponieważ ciężko będzie Ci w takiej sytuacji ogarnąć scenę.
Takie przebijające miejscami światło mocno utrudni ocenę oświetlenia na podstawie pilotów a jeżeli będzie odpowiednio mocne to wpłynie też na samo oświetlenie, co z reguły nie jest pożądane.
czy ktos z was wie gdzie kupic takie cos?
we fripersie juz sie wyprzedalo...
http://fripers.pl/product_info.php/i...statywowy.html