To nie ma najmniejszego znaczenia poza jakim CMYK-iem się znajduje, istotne jest to, że leży w obrębie przestrzeni RGB mapującej przestrzeń barwną CcMmYOGllklkK Epsona.
I co to jest "sam CMY"? CMY, CMYK, RGB to tylko cyferki bez znaczenia, nabierają realnych wartości dopiero wtedy, gdy ich koordynatom przydzielimy wartości przestrzeni niezależnej. Istnieje niezliczona CMYK-ów i RGB-ów o niezliczonej ilości kształtów i pojemności, nie można więc mówić o gamucie "jakiegoś" RGB, CMY czy CMYK-a bez skonkretyzowania, o który konkretnie nam chodzi.
Alez ja dokladnie o tym mowie o skonkretyzowaniu o jakim CMYK'u mowimy.
Bede twierdzil ze pojecia CMY lub CMYK nalezy uzywac jako synonimu substraktywnego mieszania barw ktory z definicji ma nieograniczony gamut.
To warunek konieczny, acz niewystarczający. Aby dało się wydrukować konkretne barwy przekształcenie koordynatów barwnych poszczególnych pikseli obrazu na koordynaty urządzenia musi być przekształceniem liniowym. A nie jest. Nie bez powodu podałem Pantone 295 jako przykład.
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Skoro wiem już o wpływie nośnika na kolory nasuwa mi się kolejne pytanie:
Czy oglądając wizualizację gamutu kolorów dla płótna i papieru foto (różnica kolosalna)mam rozumieć, że drukarka do produkcji danego koloru używa innych proporcji tuszy ,czy zawsze drukuje to samo a wyniki są różna z powodu parametrów nośnika?
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Spróbowałby gdybym miał wzornik
Ostatnio edytowane przez Rafal12 ; 08-01-2011 o 17:11 Powód: Automerged Doublepost
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
W tym przypadku chodzi o parametry nośnika - pigment wsiąka w nieregularną strukturę matowego podłoża, a jego otoczka nie tworzy jednolitej warstwy polimeru. W efekcie nie da się osiągnąć tak dobrej gęstości optycznej jak w przypadku papierów powlekanych.