... i przyjrzałem się dokładniej zdjęciom z menu. Patrzę i patrzę, coś te bliki znajomy kształt mają hmmmm.... no tak, EF50/1,8Tylko on daje takie ładne pięciokątne bliki.
... i przyjrzałem się dokładniej zdjęciom z menu. Patrzę i patrzę, coś te bliki znajomy kształt mają hmmmm.... no tak, EF50/1,8Tylko on daje takie ładne pięciokątne bliki.
Juz wiem, czemu ostatnimi czasy to szklo tak podrozalo - na forum to nazywaja "ukrytymi elkami"![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Jakoś mi to nie wygląda na pentagony z EF 50/1. 8.
Krawędzie są wklęsłe ku środkowi, a w 1.8 są jednak zaokrąglone.
Przy mniejszych otworach prawie proste, ale nie wklęsłe.
A tu jednak chyba nie było to f/8, więc byłoby wypukłe, a nie jest.
A ja wczoraj byłem w studio fotograficznym - wiecie takim profi... Chciałem przyjrzeć się jak oni to robią, ale niestety trafiłem na przerwę obiadową. Akurat zajadali się jakąś pizzą. Na tekturowych opakowaniach były kapelusze). No i ciasto wydawało mię jakieś znajome.
A tak na poważnie - w sumie pizzę do katalogu to można tez ruskim manualemwięc 50/1.8 też spokojnie da radę
.
no właśnie trochę*nie rozumiem tego podejścia, że jak zdjęcia komercyjne, to już muszą być same eLki używane do ich robienia. miałem okazję asystować przy różnych sesjach i prawie nikt nie korzystał ze stałek serii L, zoomy owszem, ale stałki to 35/2, 50/1.8, 85/1.8, jedyna stała eLa to 135/2.
5DmkII + C50/1.4 + C85/1.8 + 2,5kg jabłek w wersji PRO
"ADMINISTRACJO ! ZAPOBIEGAJ I LECZ SIĘ RUTYNOWO. DOBRO ADMINISTRACJI, GWARANTEM DOBRA OGÓŁU"
Tym bardziej, że przy ustawianiu sobie fotografowanych elementów i dzisiejszej obróbce wcale mnie to nie dziwi że tanią 50tką są robione zdjęcia komercyjne.
500d, 70-200 f/4 L, C50 f/1.8 II, Di622 mkII