Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Czyli jeśli nastawiamy się na druk w labie lepiej sobie uprościć i robić zdjęcia od razu w sRGB. Bo jeśli mamy AdobeRGB to trzeba konwertować do sRGB i w efekcie kolor za każdym razem będzie inny niż podczas obróbki na etapie raw. Dobrze piszę?
EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
www.magaczewski.blogspot.com
www.fotogaleria.magaczewski.pl
Źle piszesz.
1. Robisz w RAW
2. Wołasz do ProPhoto - największej możliwej przestrzeni
3. Obrabiasz w PS
4. Konwertujesz do przestrzeni docelowej
5. Ewentualnie dokonujesz minimalnych korekt koloru
Zupełnie nie rozumiem dlaczego "...kolor za każdym razem będzie inny niż podczas obróbki.... Jeśli panujesz nad "gospodarką kolorami" to nie ma problemu.
Każda obróbka jest w jakimś stopniu niszcząca. Wołając do dużej przestrzeni i konwertując na końcu obróbki do profilu labu minimalizujesz straty. A co będzie jak będziesz chciał zdjęcie wydrukować na A3+ albo A2 albo 2 x 3 metry? Będziesz powtarzał całą obróbkę od nowa? Gamuty papierów - a takie formaty to już tylko można drukować - są o wiele większe od fotolabu.
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
1.Ale, jeśli dajmy na to obrabiam zdjęcie w LR w większej przestrzeni to dojdę do jakiegoś tam efektu, który mnie zadowala. Jeśli teraz to wszystko wyeksportuję do JPG dla labu to ten JPG będzie się trochę różnił od tego co widziałem w LR?
2. Jeśli chodzi o drukowanie w drukarni to zgadzam się, że dobry jest zapas bo i możliwości większe, ale na razie dominują chyba klasyczne laby.
EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
www.magaczewski.blogspot.com
www.fotogaleria.magaczewski.pl
Ty zawsze masz siłę
Znowu się uczepię - jak już wyeksportuję z adobeRGB to wtedy i tak muszę zrobić korektę pomijając fakt czy ten eksport przynosi ciekawe czy nie ciekawe efekty. Jeśli mamy zdjęcia krajobrazów to nie jest problem, gorzej przy portretach, bo właśnie np. kolor skóry jest tym najbardziej rozpoznawalnym na zdjęciach.
EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
www.magaczewski.blogspot.com
www.fotogaleria.magaczewski.pl
Przyjmij do wiadomości istnienie słowa i czynności - KONWERSJA
http://canon-board.info/showpost.php...1&postcount=35
i przeczytaj post:
http://canon-board.info/showpost.php...2&postcount=36
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.