Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 75

Wątek: [test] Nasadki na lampę błyskową :-)

  1. #51
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    zupelnien sie z Toba nie zgadzam, ja stofena w zasadzie nie sciagam z lamp, jednak nigdy w zasadzie nie mam palnika na wprost, w pomieszeniach palnik w gore i dzieki stofenowi mamy troche switła na wprost, do tylu, na boki a cala reszta w gore odbita od sufitu,

    natomiast na zewnatrz palnik ze stofenem ustawiony pod katem 45 stopni swietnie sie sprawdza, jasne ze czesc swiatla idzie w kosmos, ale cos za cos, to co dochodzi w kadr jest dosc miekkie (jak na lampa na body)
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  2. #52
    Uzależniony Awatar Wats0n
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Posen Bloody Posen
    Wiek
    43
    Posty
    996

    Domyślnie

    Światło zmiękczane jest przez powierzchnię świecenia. To co świeci na wprost w przypadku mydelniczki nie różni się specjalnie od gołej lampy. Tak więc na zewnątrz tyle samo osiągniesz zmniejszając moc lampy.

    Co do wnętrz - jasne, palnik w górę, nie na wprost. Co nie zmienia faktu, że mimo częściowego odbicia od sufitu/ścian/czegokolwiek i tak większość padającego na fotografowaną postać światła idzie na wprost z powierzchni zbliżonej do gołej lampy.

    Początkowo zachwycałem się tym rozwiązaniem. Dopóki nie przeanalizowałem zdjęć kumpla, starego i doświadczonego fotografa, który w pułapkę stofena wlazł za głęboko.
    Tako rzecze Watson.
    There are no stupid questions, just stupid people.
    Wątek galeryjny na CB/Portrety@CB/Meksyk@CB/Sport@CB //Galeria przejściowa

  3. #53
    Uzależniony Awatar arrow
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    637

    Domyślnie

    no tak wychodzi na to ze opanować światło to podstawa w fotografii i wyróżnia amatora od pro
    Canon FF

  4. #54
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waldit2t Zobacz posta
    A jaki dyfuzor najlepiej do strzelania na wprost ? zaden sufit i sciany, myslalem o stofenie ale chyba sie nie nadaje, a co z materialowymi nakladkami? jaki byscie polecili ?
    Omnibounce albo dmuchaniec, ostatecznie LightSphere... albo karteczka jako "sztuczny sufit"
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  5. #55
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    paisley-Szkocja
    Posty
    96

    Domyślnie

    a co powiecie o tych typach :

    1-http://allegro.pl/item948412805_dyfuzor_do_kazdej_lampy_minisoftbox_ wawa.html

    2-http://allegro.pl/item954935340_profesjonalny_dyfuzor_softbox_uniwer salny_bonus.html
    najwazniejsze to miec pasje....

  6. #56
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waldit2t Zobacz posta
    a co powiecie o tych typach :

    1-http://allegro.pl/item948412805_dyfuzor_do_kazdej_lampy_minisoftbox_ wawa.html

    2-http://allegro.pl/item954935340_profesjonalny_dyfuzor_softbox_uniwer salny_bonus.html
    Pierwszy bez sensu -jak Stofen czy Lightsphere, tylko bez większości zalet.
    Drugi - wygląda jak mój "dmuchaniec" - jeżeli potrzebujesz świecić na wprost to jest zdecydowanie lepszy niż Stofen itp.
    zdRAWki
    PS rób klikalne linki, proszę
    Fotograf platoniczny

  7. #57
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Miasto
    paisley-Szkocja
    Posty
    96

    Domyślnie

    z góry dzięki za info,

    a co do ostatniej wypowiedzi, który twoim zdaniem lepszy, dmuchany czy ten składany? i jak jest zamocowany? na rzepy czy gumka?

    z gory dzieki
    najwazniejsze to miec pasje....

  8. #58
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waldit2t Zobacz posta
    z góry dzięki za info,

    a co do ostatniej wypowiedzi, który twoim zdaniem lepszy, dmuchany czy ten składany? i jak jest zamocowany? na rzepy czy gumka?

    z gory dzieki
    Biorąc pod uwagę sposób rozpraszania światła - oba równie dobre. Ja mam dmuchańca, na gumkę. Ten, co podałeś (składaniec) jest na rzepy.
    zdRAWki
    Fotograf platoniczny

  9. #59
    Uzależniony Awatar ElSor
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Ozimek (OPO)
    Wiek
    43
    Posty
    504

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waldit2t Zobacz posta
    a co powiecie o tych typach :

    2-http://allegro.pl/item954935340_profesjonalny_dyfuzor_softbox_uniwer salny_bonus.html
    Mam i powiem ze daje dosyc dobre efekty jak sie doblyskuje na wprost.

    Do blyskania w ciemnych pomieszczeniach uzywam omnibounce'a
    A490+SDK
    Galeria CB | Sport CB || PhotoShop jest jak cebula . . . ma warstwy

  10. #60
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    1 075

    Domyślnie

    Lumiquest Promax System - jak dla mnie, najlepszy mobilny modyfikator światła lampy. Są większe, ale już kiepsko trzymają się na lampie. Sporo możliwości - całe światło odbite na wprost, 80% w sufit a 20% na wprost, białe, srebrne, złote wkładki.

    Np. Lumiquest Big Bounce (czy jakoś tak) jest już za duży i ciężki, i nie zawsze dobrze się trzyma lampy. Promax system jest rozmiarowo optymalny - nie za duży, nie za mały, dobrze się trzyma nawet gdy wywijamy aparatem z lampą.

    Całkiem nieźle się sprawdza bez żadnych modyfikatorów Metz 58 - główny palnik w sufit, a kukułka doświetla na wprost (zwykle kukułkę mam na 1/4 mocy). Coś a la promaxowe 20%/80% w lampie gratis.

Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •