Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 38

Thread: 430ex II odblysnik

  1. #21
    Uzależniony nagor's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Słupsk
    Posts
    522

    Default

    Quote Originally Posted by Mellan View Post
    Już zaskoczyłem o co chodzi z tą siateczką :-D

    Wraz z poliwinylowym (chyba) odbłyśnikiem, wysuwa się nasadka rozpraszająca, taki przezroczysty plastik z powierzchnią "w krateczkę". Prawdopodobnie ktoś jej nie wsunął z powrotem, stąd wrażenie nadruku siateczki.
    NIE NIE NIE...
    to nie tak ten rozpraszac to co innego.
    kurde niech mi przysla z serwisu lampę to zobacze bo mam dostep w pon do 580 ale II i nie wiem czy ona ma tez tak czy nie..
    Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
    zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg

    www.nagor.prv.pl - FOTOblog.

  2. #22
    Pełne uzależnienie Mellan's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Poznań
    Age
    59
    Posts
    1,851

    Default

    Quote Originally Posted by nagor View Post
    ...
    to nie tak ten rozpraszacz to co innego.
    ...
    Nic innego nie ma.
    Jak przyślą ci z serwisu to zobaczysz to, co ja widzę pisząc te słowa.
    Gładka jak pupa niemowlaka. :-D
    C-F-K - forever

  3. #23
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Wrocław
    Age
    45
    Posts
    2,655

    Default

    Quote Originally Posted by roshuu View Post
    Czy moglbys powiedziec cos wiecej na temat zastosowania stefka w tej pozycji?
    ps. znalazlem kilka tematow dotyczacych stefana na tym forum ale jakos nie znalazlem odpowiedzi na to pytanie..

    A i jeszcze jedno - czy jest roznica pomiedzy orygiinalnym dyfuzorem Sto-Fen za 70zl a tanszymi odpowiednikami z polki za 20zl?

    moim skromnym zdaniem stofen to najprostszy i najlepszy wynalazek zakladany na palnik, wszystkie inne to glupota (no biala karteczka tez jest ok)

    sprawdza sie rewelacyjnie wlasnie przy palniku podniesionym pionowo w gore, dzieki niemu swiatlo rozchodzi sie we wszystkie strony, duzo do gory, mniej na boki, bo przodu i do tylu, wiec swiatlo wypelnia lepiej przestrzen, odbija sie od wszystkich scian i rzecz jasna sufitu

    uzywam najczesciej nasadek w kolorze zoltym, aby zrownowazyc balans bieli, dziala to swietnie, oczwiscie biale tez mam, a ze zabieraja troche mocy lampy to nic dziwnego,

    roznica miedzy oryginalem i podróbami jest prawie zadna, to w gruncie rzeczy tylko kawalek plastyku
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  4. #24
    Pełne uzależnienie roshuu's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Warszawa, Radzymin
    Posts
    1,107

    Default

    Quote Originally Posted by sebcio80 View Post
    moim skromnym zdaniem stofen to najprostszy i najlepszy wynalazek zakladany na palnik, wszystkie inne to glupota (no biala karteczka tez jest ok)

    sprawdza sie rewelacyjnie wlasnie przy palniku podniesionym pionowo w gore, dzieki niemu swiatlo rozchodzi sie we wszystkie strony, duzo do gory, mniej na boki, bo przodu i do tylu, wiec swiatlo wypelnia lepiej przestrzen, odbija sie od wszystkich scian i rzecz jasna sufitu

    uzywam najczesciej nasadek w kolorze zoltym, aby zrownowazyc balans bieli, dziala to swietnie, oczwiscie biale tez mam, a ze zabieraja troche mocy lampy to nic dziwnego,

    roznica miedzy oryginalem i podróbami jest prawie zadna, to w gruncie rzeczy tylko kawalek plastyku
    Dzieki za odpowiedz. Rozwiales moje watpliwosci co do stefka. Rozumiem, ze uzywasz go caly czas na lampie? Skoro nasadka zabiera troche mocy blysku, co faktycznie jest oczywiste, to moze podkrecac moc +1 na aparacie?
    A gdybyc mial porownac karteczke na palniku ustawionym pionowo do zalozonego stefka to za czym bys bardziej obstawal?
    6D + 5D + 14 /2.8 + 35/1.4 + 50/1.4 + 85/1.8 + Fuji X-T1 + 35/1.4

  5. #25
    Moderator Bangi's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Kraków
    Age
    43
    Posts
    5,282

    Default

    Odkopie trochę temat...
    Ja mam stofen (made in china), ale stosuję też czasem karteczkę i moje przemyślania sią takie.
    Stofen jest OK, ale nie zawsze. Np. w moim mieszkaniu mam jeden pokój z żółtymi ścianami i sufit biały. Jak robię fotki dzieciaka z palnikiem w górę (ze stofenem) lub ewentulanie pod kątem to w tym właśnie pokoju straszny żółty zafarb otrzymuję, szczególnie na twarzy dziecka. Jeżeli do tej samej fotki używam białej karteczki, która de facto kierunkuje torchę światło (gdyż nie rozchodzi się już wszędzie tylko góra i przód) to zafarbu nie ma i jest zdecydowanie lepiej. Tak więć IMHO wszystko zależy od sytuacji, co się lepiej sprawdzi. Trzeba po prostu użwyać świadomie z głową.
    Oczywiście w przypadku stofena stosuję krektę lapmy max do 1EV i w przypadku karteczki również (przy odbijaniu od sufitu).

  6. #26
    Pełne uzależnienie axk's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    SK
    Posts
    2,027

    Default

    Quote Originally Posted by Bangi View Post
    Jak robię fotki dzieciaka z palnikiem w górę (ze stofenem) lub ewentulanie pod kątem to w tym właśnie pokoju straszny żółty zafarb otrzymuję, szczególnie na twarzy dziecka.
    Dyfuzor sam od siebie wprowadza zafarb (a ściany pewnie dodatkowo potęgują efekt) - biała kartka nie.
    EOS + Speedlite

  7. #27
    Moderator Bangi's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Kraków
    Age
    43
    Posts
    5,282

    Default

    Bardzo możliwe bo fotki na polu też jakby lekko zażółknięte, czasami, szczególnie twarze a da się temu jakoś zaradzić...? może orygginalny stofen nie farbuje?

  8. #28
    Pełne uzależnienie dinderi's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Raszyn
    Age
    51
    Posts
    3,028

    Default

    Quote Originally Posted by Bangi View Post
    Jak robię fotki dzieciaka z palnikiem w górę (ze stofenem)
    Jeśli fotografujesz z palnikiem w sufit, to na co Ci stofen?
    Nie używam stofena wogóle. Zbędny, zabierający światło element. Światło reguluję odbiciem od sufitu, a w trudnych warunkach od czoła.
    Na dobrze naświetlonych zdjęciach i prawidłowym balansie bieli ewentualne zafarby są minimalne.
    Jeśli nie możesz poradzic sobie, mimo prawidłowego naświetlania i odbijania od białego sufitu, z prawidłowymi kolorami, uzyj ColorChecker'a.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  9. #29
    Moderator Bangi's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    Kraków
    Age
    43
    Posts
    5,282

    Default

    Zauważyłem, że jak daję stofen i odbijam od sufitu to jednak trochę światła idze od lampy również "poziomo" i np. nie ma cieni pod oczami, podbnie jakby był odbłyśnik

  10. #30
    Pełne uzależnienie dinderi's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Raszyn
    Age
    51
    Posts
    3,028

    Default

    Quote Originally Posted by Bangi View Post
    Zauważyłem, że jak daję stofen i odbijam od sufitu to jednak trochę światła idze od lampy również "poziomo" i np. nie ma cieni pod oczami, podbnie jakby był odbłyśnik
    Takie cienie powstają tylko, jeśli jesteśmy bardzo blisko fotografowanego obiektu, czyt. bardzo małe pomieszczenie. A ponieważ odbłyśnik załatwia sprawę, dlatego uważam stofen za niepotrzebnego złodzieja światła.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •