Ostatnio edytowane przez arturro72 ; 23-12-2009 o 20:28 Powód: Automerged Doublepost
C50d +Canon EF 17-40mm f/4 L USM+ Canon 50 mm f/1.4 EF USM
+ Canon 70-200 mm f/4.0L EF USM+Speedlite 430EX II
Najpierw potrzebowałem UWA 2.8 (często focę w ciemnicy) do cropa - wybór jest jeden - Tokina (brałem jeszcze pod uwagę Sigmę 12-24, która jako jedyna byłaby przydatna po przesiadce na FF, ale niestety, jest cholernie ciemna). Później okazało się, że 16 to jeszcze za szeroko, no i miałem do wyboru Canony : 28 1.8, 35 2.0, 24 1.4, 35 1.4. Dwa ostatnie odpadły z powodu ceny, a 35 2.0 - bo nie ma USMa. (jest jeszcze Sigma 30 1.4, która nie pasuje do FF) Przy przesiadce na FF oba szkła dadzą dadę (11-16 na 15mm już kryje całą matrycę i ostrością też zabija (mydlane jedynie samiutkie samiuteńkie rogi), 28 1.8 w centrum też daje radę, na brzegach już gorzej), ale nie są one docelowymi szkłami i będę musiał je wymienić na Samyanga 14 2.8 i 24L albo 35L.
Ostatnio edytowane przez micles ; 23-12-2009 o 20:43
arturro72 potrzebuje do zdjęć dzieci w domu, w szkole, na wycieczkach...W domu na pewno przyda się 2,8 ew.1,8. Dzieci są chyba jednak "nieco" ruchliwsze niż nowożeńcy w trakcie ślubu-wydaje się, że istotny jest szybki i celny AF oraz zakres ogniskowych. Co Twoim zdaniem sprawdzi się w takich zastosowaniach lepiej T11-16, C28, C17-40, a może C10-22![]()
ja tam bym nie mógł pracować na xxxD ergonomia jest traginczna :-P Z reszta teraz to i też mało chętnie wracam do xxD :-P
Mimo to ja bym wziął 17-55/2.8 IS USM a potem jak wejdzie 60D to zmienił puchę (obojętnie czy 50D czy 60D czy 7D - to już kwestia czysto osobisto ekonomiczno-finansowa) ;-)
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
Póki robiłem na 350d i nie miałem w łapach niczego innego - nie narzekałem.
Jedno podstawowe pytanie, które musi każdy sobie zadać : czy chcę później FF.
1) tak, i kupuję szkła pasujące do FF
2) tak, ale szanuję sprzęt, więc nie będzie problemów z odsprzedażą szkieł cropowych
3) nie, crop mi wystarcza
Po odpowiedzi na to pytanie wybór staje się o wiele łatwiejszy...
Jeżeli miałbym dokonywać decyzji na dzień dzisiejszy (a właściwie na dzień "za dwa miesiące"), to zamiast Tokiny 11-16 brałbym Samyanga (pomimo, że Tokina była przez rok męczona pewnie w 90% na < 14mm), bo jest lepszy do FF. (nie wiadomo jeszcze jak wypadłby w bezpośredniej walce z 11-16 na cropie, ale pewnie porównywalnie). Do tego potrzebowałbym znowu czegoś w 20-35mm, no i znowu problem, bo na 24L i 35L nie byłoby mnie stać z tamtejszym budżetem, a te szkła są jednak szkłami must-have
Dlatego kolejny raz wybierałbym pomiędzy 28 1.8, a Tamronem 28-75, ale skłaniałbym się po raz kolejny do 28 1.8, bo jaśniej i solidniej (nie wyobrażam sobie posiadania szkła z ruchomym tubusem).
(w sumie to pewnie przekonam się do tej 28 1.8 na FF i zostanie na dłużej niewymieniona)
Ostatnio edytowane przez micles ; 23-12-2009 o 21:25
Rozpatrujemy Twoje opcje 2.i3./bez planów na FF :-)/. Optyczni zrobili test/na nikonie d200/ wg którego samyang jest mniej ostry-szczególnie na brzegach, ma większą dystorsję, ale znacznie mniej aberruje. Trzeba też brać pod uwagę, że Samyang nie ma mocowania filtrów, ale kosztuje 2,5x mniej.
Ostatnio edytowane przez Sunders ; 23-12-2009 o 21:51
Bez planów na ff?
Mój idealny zestaw semi-pro pod cropa :
Tokina 11-16 2.8 (za tą cenę, za którą go kupiłem : 1300 nówka nieużywka)
Canon 17-55 2.8 IS (główne szkło - tak na oko 75% zdjęć nim)
Któryś 70-200 (taki na którego kogoś stać, przy czym na pewno nie 4.0 IS (lepiej 2.8)).
Do tego później kto co lubi :
Samyang 8 3.5 (jak ktoś lubi fisha)
Jakiś długi telasek (300 4.0 IS, 400 5.6, 100-400) (jak ktoś foci ptaki/samoloty/etc)
Do tego później jak ktoś nie wie co z kasą robić :
Na koniec stałki (24,28,35,50,85,135,200)
I i tak na końcu będzie FF ^^
Ostatnio edytowane przez micles ; 23-12-2009 o 21:58