Witam,
mam pytanie, co myślicie o cyfrowych, profesjonalnych kompaktach typu canon G10/G11 albo Ricoh do reporterki? Jak one wypadają w starciu z lustrzankami?
pozdrawiam,
Marcin
Witam,
mam pytanie, co myślicie o cyfrowych, profesjonalnych kompaktach typu canon G10/G11 albo Ricoh do reporterki? Jak one wypadają w starciu z lustrzankami?
pozdrawiam,
Marcin
Są cichsze i mniej rzucają się w oczy. Wady obrazowania mniejszych matryc pewnie znasz, więc jeżeli nie przeszkadza Ci płaska głębia ostrości, to dlaczego nie.
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
Albo Canona 400D/450D lub 1000D we wersji srebrnej (czy 500D dostępny jest w tym kolorze to nie wiem) i do tego obiektyw EF 35/2, EF 28/2.8 lub EF 24/2.8 (ten ostatni będzie chyba najlepszy, z racji na szerszy kadr).
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
A może Leica?
Leica to chyba raczej nie dla amatorów zadających takie pytania... Zbyt wysoka cena, w przypadku, jeśli nie przypadnie do gustu...
Wg mnie albo film i jakiś aparat dalmierzowy, albo jakaś mała lustrzanka. Nigdy nie miałem w ręce, ale zestaw Olympus E-(ten najmniejszy, 420?) + szeroki pancake brzmi nieźle.
MacGyver, dlaczego akurat srebrne? :P
A do tego można z dwóch stron podejść. Jak się chce być niezauważonym, to raczej coś w kierunku 450D z 28/1,8, jeśli ma się to gdzieś/umie się ukryć ze sprzętem, fajne rzeczy wychodzą z duetu 10-20 i 70-200, wymiksowane na szeroko i wąsko. Tylko do streetu, przydaje się dobry AF, albo duża matówka. Bo najwięcej czasu traci się na ustawienie ostrości. Dobry myk to Av, obiektywik o ekw. 28mm, f/8 i MF. Wtedy po prostu wyciągasz aparat, kłap-kłap (ze dwa razy dla pewności) i idziesz dalej po prostu.
I im bliżej jesteś, tym łatwiej zrobić dobre zdjęcie, bo paradoksalnie, ale cię nie zauważą. Najtrudniej jest z 70-200, ale jak się coś trafi już to jest miło![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Ludzie z różnym sprzętem chodzą. Od 5D II z 35/1.4 przez Canony xxxd z obiektywami od 20 do 50, Panasonica LX-3, do Leici serii M z całą gamą obiektywów.
Wszystko zależy od tego co Ci pasuje. Jednym będzie pasować duża lustrzanka z szybkim autofocusem, a innym dalmierz z manualnym ustawianiem ostrości.
Spróbuj kiedyś z jakimś kompaktem wyjść na ulicę i najlepiej sam porównaj. Mnie nie przekonuje wolny auto focus i brak wizjera lustrzankowego lub dalmierzowego. Duża głębia ostrości może być plusem, jeśli umiejętnie ją wykorzystasz.