Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Wątek: Aberracje 17-40

  1. #21
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    49
    Posty
    299

    Domyślnie

    Mam 17-40 jako podstawowe szkło na 50D i nigdy nie zauważyłem takiej AC.

  2. #22
    Bywalec Awatar radmro
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Kraków/Warszawa
    Wiek
    56
    Posty
    196

    Domyślnie

    Widzę, że niektórzy się zdenerwowali moja wypowiedzią więc dla świetego spokoju uściślę: DLA MNIE było za krótkie i za ciemne. A gwoli pełnej ścisłości 17-40 pojawilo sie w w ofercie Canona jako budżetowy zoom szerokokątny na pełną klatkę i dopiero pojawienie sie w miarę dostęnych cenowo lustrzanek APS-C sprawiło, że troche z braku alternatywy stał się obiektywem standardowym wyższej klasy. To tyle, żeby już więcej nie odchodzić od tematu wątku.
    5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
    flickr

  3. #23
    Dopiero zaczyna Awatar as...
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    45

    Domyślnie

    dla Ciebie..

    Dla mnie 17-40L na cropie jest idealne.
    Jak jest za krótkie przykręcam 70-200L.

    Ciemne
    Jak jest ciemno, bardzo ciemno to trzeba przykręcić jeszcze lampę i robi się jasno.

    Dla mnie amatora f4 wystarcza.
    Na cropie nie znalazłem lepszego i trwalszego std. zoom-a od 17-40L
    5d2+ lenistwo: 16-35L II 2.8+70-200L 2.8 + 580ex(nie używam)
    + jeszcze 24L II i 85II L , były 17-50tami, c17-55 x2, 17-40L, 50-135 (wspaniałe szkło) 70-200L 4 i canon 350d je widział wszystkie

  4. #24

    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    14

    Domyślnie

    Zauważyłem ciekawe zjawisko, chyba duża cześć tych aberracji powstaje przy składaniu RAWa w oprogramowaniu. Aktualny ACR nie radzi sobie chyba zbyt dobrze z rawem z 7d. Dla porównania daję obrazek z DPP od 7d.

    Rawy bez wyostrzania i jakiejkolwiek korekty.


  5. #25
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Możliwe, że DPP koryguje z automatu, na podstawie danych o szkle i swojej bazy. ACR/LR nie ma takiej możliwości.

    Z ciekawości sprawdziłem kadry z 40D i pierwszego lepszego 17-40 z półki sklepowej. Cropy 100% z LR.



    .

  6. #26
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Możliwe, że DPP koryguje z automatu, na podstawie danych o szkle i swojej bazy. ACR/LR nie ma takiej możliwości.
    DPP koryguje tylko wtedy, gdy się postawi odpowiedni "ptaszek" dla danego zdjęcia.

  7. #27

    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    14

    Domyślnie

    Nie sądzę by DPP korygował z automatu, dopiero po włączeniu opcji usuwania aberracji chromatycznych znikają one w DPP całkiem , tak są poprostu mniejsze niż w ACR.
    Z Twoich sampli wynika że 17-40 jednak tak po prostu ma

  8. #28
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vink Zobacz posta
    Z Twoich sampli wynika że 17-40 jednak tak po prostu ma
    Nie wiem, miałem tylko jeden egzemplarz, na parę testowych zdjęć. Może to był jakiś 'gorszy'
    .

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •