Mam 17-40 jako podstawowe szkło na 50D i nigdy nie zauważyłem takiej AC.
Mam 17-40 jako podstawowe szkło na 50D i nigdy nie zauważyłem takiej AC.
Widzę, że niektórzy się zdenerwowali moja wypowiedzią więc dla świetego spokoju uściślę: DLA MNIE było za krótkie i za ciemne. A gwoli pełnej ścisłości 17-40 pojawilo sie w w ofercie Canona jako budżetowy zoom szerokokątny na pełną klatkę i dopiero pojawienie sie w miarę dostęnych cenowo lustrzanek APS-C sprawiło, że troche z braku alternatywy stał się obiektywem standardowym wyższej klasy. To tyle, żeby już więcej nie odchodzić od tematu wątku.
5d2 + 6D + 24-70 2.8 + 70-200 2.8 IS II + 24 1.4 + 50 1.4
flickr
dla Ciebie..
Dla mnie 17-40L na cropie jest idealne.
Jak jest za krótkie przykręcam 70-200L.
Ciemne
Jak jest ciemno, bardzo ciemno to trzeba przykręcić jeszcze lampę i robi się jasno.
Dla mnie amatora f4 wystarcza.
Na cropie nie znalazłem lepszego i trwalszego std. zoom-a od 17-40L
5d2+ lenistwo: 16-35L II 2.8+70-200L 2.8 + 580ex(nie używam)
+ jeszcze 24L II i 85II L , były 17-50tami, c17-55 x2, 17-40L, 50-135 (wspaniałe szkło) 70-200L 4 i canon 350d je widział wszystkie
Zauważyłem ciekawe zjawisko, chyba duża cześć tych aberracji powstaje przy składaniu RAWa w oprogramowaniu. Aktualny ACR nie radzi sobie chyba zbyt dobrze z rawem z 7d. Dla porównania daję obrazek z DPP od 7d.
Rawy bez wyostrzania i jakiejkolwiek korekty.
Nie sądzę by DPP korygował z automatu, dopiero po włączeniu opcji usuwania aberracji chromatycznych znikają one w DPP całkiem , tak są poprostu mniejsze niż w ACR.
Z Twoich sampli wynika że 17-40 jednak tak po prostu ma![]()