Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE
To spójrz w przykład "artursa" - tam widać tą jakość!(ale i też jakość stałek :-D ) W każdym razie widać! :-D
[IRONIA]No a i 1DmkIII to już jest dobry aparat dla amatora a 1DsMKIII nawet można powiedzieć, że bardzo dobry. Niestety nie znakomity bo kurde filmów nie kręci![/IRONIA]
![]()
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
IMO Jedynki już są sprzętem w pełni profesjonalnym, co nie wyklucza użycia ich przez amatorów, oczywiście. Jeśli mnie stać, to kto mi zabroni?
Piątka nie jest aparatem profesjonalnym, nie ma uszczelnień, nie ma wyczynowego AF. Została zaprojektowana w założeniu jako backup profesjonalnego sprzętu studyjnego, ale ze względu na jakość obrazowania, chętnie sięgają po nią amatorzy, których nie stać wywalić 5000 funtów na 1Ds.
Jakość obrazowania piątka ma na poziomie najlepszych profesjonalnych DSLR na tej planecie ale budowy już nie. Dzięki temu jest tańsza i bardziej dostępna, także i dla amatorów.
Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE
Ten wór jest pojemny.![]()
Jeszcze raz: piątka generuje profesjonalne obrazki ale na Borneo do dżungli czy do fotografowania wojny w Iraku bym jej nie zabrał. Za delikatna. Nie jest sprzętem dla zawodowca.
Natomiast wkrótce zabieram ją na walki bokserskie. Pożyczę 70-200 z wypożyczalni i zobaczę jak sprawuje się AF w dynamicznych scenach, bo w statycznych jest perfekcyjny, ale to żadne wyzwanie.
Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE
Dokładnie, ale dla niektórych wyznacznikiem "profesjonalizmu" jest cena i to w dodatku przyrównywana do naszych realiów.. ja też amatorem jestem, też mnie stać więc sobie kupiłem bo lubię.. i co? robi to ze mnie profesjonalistę? wg mnie nie.. ale każdy swoje wie..
Dobrze się sprawuje- na boksie (przynajmniej zawodowym) jest bardzo jasno więc bez problemu będziesz miał większość trafień.. tyle że 3,5fps to rewelacja nie jest - ale za to wymaga myślenia kiedy spust wcisnąć - a nie bezmyślną serią 10 fpsów jak w 1dmk3
tylko ten 70-200 to 2.8is wypożyczysz a nie sigmę mam nadzieję![]()
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|
Hm, a Canon tlumaczyl wprowadzenie movie mode wlasnie na prosbe agencji reporterskich, gdzie oprocz fotografii przydalyby sie krotkie klipy z interesujacych akcji. Dla reporterow, ktorzy chca miec lekki, maly, wielofunkcyjny aparat.
A moja stara 5D to taka delikatna nie jest, byla w dzungli w +35 i wilgotnosc 100% (az w 85L AF przestal dzialac na 5min), byla na Sniezce przy -12, wiatr ~100km/h (az lod sie zaczal na niej osadzac) i jest ok. Moze nowsza jest bardziej delikatna, choc nie sadze.
.