Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Canon 70-210 f/3.5-4.5 , a statyw

  1. #11
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Nie zauważyłem - a jaki to właściwie masz statyw?

    I wyzwalasz sprzęt wężykiem? Może poruszenia są od drgań aparatu z powodu naciśnięcia spustu?

    I statyw w fotografii portretowej? Jeśli to w plenerze to o ile nie masz mocno zachmurzonego nieba to w większości osiągasz czasy około 1/500 na iso200 f5.6 ... po co tu statyw/monopod?

    Coś mi się wydaje że trochę nie w tą stronę podążasz próbując rozwiązac problem poruszonych zdjęć.

    W pierwszej kolejności rozwiązania należy szukać po stronie uchwytu do aparatu... ale nie statywowego a organicznego (potocznie zwanym fotografem).

    Tylko widząc ton wypowiedzi podejrzewam, że po tej stronie nawet nie śmiesz szukać, bo na pewno wszystko dobrze robisz, jesteś nieomylny a to wszystko wina złośliwego, niedopasowanego sprzętu .

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bakek Zobacz posta
    Ja nie stwierdziłem, że mam rację i koniec. Oczywiście stwierdziłeś, że mam zerowe doświadczenie, ponieważ mam gorszy sprzęt i mniej postów na forum
    Ależ skąd - co to ma do rzeczy...

    Stwierdziłem to po takich wypowiedziach : "Statyw w takiej konfiguracji bardzo niewiele daje." - na przykład. Po reszcie też...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  3. #13
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Nie zauważyłem - a jaki to właściwie masz statyw?

    (...)

    I statyw w fotografii portretowej?
    O te rzeczy chciałem zapytać, ale mnie ubiegłeś ;-)
    Miałem ten obiektyw i statywu używałem tylko wieczorem/w nocy/z założonym silnym filtrem szarym. W innych sytuacjach spokojnie starczały moje ręce.

  4. #14
    Uzależniony Awatar jac+
    Dołączył
    Jun 2006
    Wiek
    50
    Posty
    842

    Domyślnie

    Mam to szkło od lat. Używałem go najpierw z jednocyfrowymi analogami, później z dwucyfrowymi cyfrówkami (piszę to, żeby dać pojęcie o masie samych puszek, a przez to o wyważeniu zestawów). Statyw mam niezbyt wysokich lotów (jakiś stareńki Vanguard). Otóż nigdy nie było problemu ze stabilizacją układu: statyw + aparat z zamontowanym szkłem. Osobiście problemu nie widzę.
    Mała spiżarnia: duża puszka, mniejsza puszka, pudełko sardynek, 5 słoików i naleśnik na deser

  5. #15

    Domyślnie

    17-40 L4 niewiele lżejszy bo waga 475 g nie ma łącznika ale to nie tele. Mam 100-300 i z body na statywie z dodatkowym gripem daję radę 100-300 waży 540 g. Mało tego zapiołem ostatnie pod kiepski statyw 5D z gripem i 70-200 2,8L za body a nie za łącznik bo grip nie pozwalał na zapięcie klamry w gów... statywie. Zdjęcia wyszły nie poruszone i nic się nie oderwało. Fakt, że wygody przy tym nie ma żadnej i trzeba delikatnie dotykać zestaw - dla tego dobry statyw lub monopod i tyle....

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Nie zauważyłem - a jaki to właściwie masz statyw?

    I wyzwalasz sprzęt wężykiem? Może poruszenia są od drgań aparatu z powodu naciśnięcia spustu?

    I statyw w fotografii portretowej? Jeśli to w plenerze to o ile nie masz mocno zachmurzonego nieba to w większości osiągasz czasy około 1/500 na iso200 f5.6 ... po co tu statyw/monopod?

    Coś mi się wydaje że trochę nie w tą stronę podążasz próbując rozwiązac problem poruszonych zdjęć.

    W pierwszej kolejności rozwiązania należy szukać po stronie uchwytu do aparatu... ale nie statywowego a organicznego (potocznie zwanym fotografem).

    Tylko widząc ton wypowiedzi podejrzewam, że po tej stronie nawet nie śmiesz szukać, bo na pewno wszystko dobrze robisz, jesteś nieomylny a to wszystko wina złośliwego, niedopasowanego sprzętu .
    Jaki ja mam ton wypowiedzi? Nikogo nie obrażam, ani nie atakuję, nie wywyższam się. Wszyscy stwierdzili, że jestem nikogo nie słuchającym, nic nie wiedzącym amatorem. Nie mówię, że to nie jest częściowo wina statywu. Ale po prostu myślę że lepiej będzie jak przykręcę ten obiektyw wraz z aparatem na łączniku statywowym do monopodu/statywu i chciałem się dowiedzieć jak gdzie można taki łącznik znaleźć, bądź kupić obiektyw podobny, ale z łącznikiem dedykowanym.
    A co do tego to raczej chodzi mi o monopod (o statyw też, ale w trochę mniejszym stopniu). A z monopodem nie wyzwala się raczej wężykiem. Zdjęcia też nie są bardzo poruszone- chodzi mi o to żeby były bardziej ostre. Myślę, że częściowo macie rację, że lepszy statyw by mi pomógł, ale nie do końca. W przyszłości zamierzam kupić lepszy statyw tak jak większość z was radzi, ale póki co myślę, że tamto rozwiązanie też mi pomoże.

  7. #17
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bakek Zobacz posta
    A co do tego to raczej chodzi mi o monopod (o statyw też, ale w trochę mniejszym stopniu). A z monopodem nie wyzwala się raczej wężykiem. Zdjęcia też nie są bardzo poruszone- chodzi mi o to żeby były bardziej ostre.
    A jesteś pewien że dobrze trzymasz ten monopod?
    http://www.outdooreyes.com/photo5.php3

    W pierwszym poście wyraźnie zaczynasz od narzekania na statyw a tu jednak o monopod Ci chodzi?

    Poza tym nadal nie rozumiem po co monopod do portretów... gdzie je robisz? W jakich warunkach oświetleniowych? Jakie czasy osiągasz? Czy na pewno opanowałeś podstawy fotografowania że jesteś pewien że to nie ty poruszasz sprzętem?

    Naprawdę... z tego co na razie piszesz to Ty raczej coś kopiesz w ustawieniach i Ci niewystarczająco ostre fotki wychodzą... spróbuj od tej strony poszukać (kursy, książki, praktyka na plenerach czy pod okiem doświadczonego fotografa) zamiast kombinować z wyimaginowanym raczej problemem braku uchwytu statywowego .

    Podpowiem troszkę - do portretu na maksymalnej ogniskowej tego szkła ustaw tryb Av, f 5.0, i ISO takie by mieć czas nie dłuższy niż 1/500 (no ostatecznie 1/320 jak się dobrze zaprzesz). Dopiero jak ISO musiałoby przekroczyć 800 (do 800 jest akceptowalne w większości aparatów, szczególnie do zdjęć wielkości internetowej) to albo potrzebujesz monopodu/statywu, albo robisz zdjęcia z bliższej odległości na okolicach 70-100mm wtedy czas możesz mieć ok 1/160 byle nie dłuższy.
    Przy portretach w plenerze w ciągu dnia naprawdę ciężko znaleźć takie warunki by musieć mieć aż tak długi czas naświetlania przy tak wysokim ISO...
    Stąd wrażenie że albo nie masz świadomości że w takich warunkach statyw/monopod do tego szkła Ci niepotrzebny, albo robisz w innych warunkach niż sobie wyobrażamy (ale ich nie opisałeś, zbyt ogólnie opisujesz problem skupiając się na potrzebie znalezienia mocowania statywowego zamiast na ogólniejszej potrzebie poprawy swojej techniki fotografowania), albo potrzebujesz statywu/monopodu dla lansu bo to bardziej 'profi' wygląda.


    A może po prostu fotek po zrzuceniu z aparatu nie wyostrzasz, tym bardziej po zmniejszeniu, i stąd wrażenie że nie są tak ostre jakbyś chciał?
    http://canon-board.info/showthread.php?t=19955.html

  8. #18
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Problem chyba w tym że chcesz sobie trochę pomajsterkować . Też to kiedyś przerabiałem. Aż złapałem się na tym że zamiast fotografować majsterkuję. Tak że nie obrażaj się na udzielających Ci dobrych rad kolegów i odpuść sobie ten łącznik. Zauważ że tylko obiektywy wykonane z metalu mają takie łączniki. Jeśli będziesz zgniatał swój plastikowy tubus jakąś przerabianą obejmą to Twoje kłopoty dopiero się zaczną.

  9. #19

    Domyślnie

    Stąd wrażenie że albo nie masz świadomości że w takich warunkach statyw/monopod do tego szkła Ci niepotrzebny, albo robisz w innych warunkach niż sobie wyobrażamy (ale ich nie opisałeś, zbyt ogólnie opisujesz problem skupiając się na potrzebie znalezienia mocowania statywowego zamiast na ogólniejszej potrzebie poprawy swojej techniki fotografowania), albo potrzebujesz statywu/monopodu dla lansu bo to bardziej 'profi' wygląda.
    zacienione miejsce w parku to nie są dobre warunki oświetleniowe- przy ISO 800 uzyskiwałem czasy około 1/90 przy przysłonie f4.0- monopod się przydawał- nie mówię, że było źle, ale chciałem żeby było jeszcze lepiej, ale to co napisałeś Vitez o tym żeby to profi wyglądało to mi nie grozi

    Robiłem zdjęcia do tableau naszej klasie- na statywie- z prostym oświetleniem studyjnym ISO 400, czas naświetlania 1/90 s, f3.5 70mm- jest leciutko poruszone- http://img20.imageshack.us/img20/2774/img1573.jpg
    wiem, że to tylko leciutko- tylko przy cropie 100% widać i lepszy statyw by pomógł, ale wolałbym w ogóle nieporuszone- wiem, że to co chcę zrobić to tylko taki półśrodek, ale po prostu tak jak mówi Sławek lubię pomajsterkować- i tak jak wcześniej pisałem posłuchałem się waszych rad i kupię sobie lepszy statyw (już dawno chciałem)

  10. #20
    Początki nałogu Awatar talarczyk
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Poznan
    Wiek
    32
    Posty
    399

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bakek Zobacz posta
    z
    Robiłem zdjęcia do tableau naszej klasie- na statywie- z prostym oświetleniem studyjnym ISO 400, czas naświetlania 1/90 s, f3.5 70mm- jest leciutko poruszone- http://img20.imageshack.us/img20/2774/img1573.jpg
    wiem, że to tylko leciutko- tylko przy cropie 100% widać i lepszy statyw by pomógł, ale wolałbym w ogóle nieporuszone-(...)
    imo, ten obiektyw na pełnej dziurze po prostu... jest lekko mydlany?

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •