Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 02-04-2009 o 19:01
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
tyle ze to nie byla gazeta pokroju "fakt" czy "super express", a osoby byly wymienione z imienia i nazwiska..
a swoja droga dziwne ze w Polsce jest taki opor przeciwko weryfikacji prac, jak rowniez kontroli tego co bylo przy pomocy oprogramowania ktore moglby ten proces bardzo przyspieszyc.. a jeszcze dziwniejszy jest brak konsekwencji przy wykryciu tych plagiatow..
ale to temat na inna dyskusje![]()
fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności
EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple
No szkoda, już miałem nadzieje że idzie ku dobremu.
Ale mam pytanie, co jest ważniejsze, to żeby krzywe były idealne czy żeby trójkąt pokrywał jak największą powierzchnię kolorów.
Bo jeśli dobrze rozumiem tak rozjechane krzywe oznaczają że biały nie będzie biały...yyyy tak myślę.
Gamut w notebooku jest malutki jak gaboński orzeszek ziemny i w sumie to nie ma specjalnej różnicy czy to 45% czy aż 49% AdobeRGB. To dalej jest strasznie mało a z większości lustrzanek wychodzi AdobeRGB bez problemu. Rozjechane krzywe oznaczają, że profilowanie jeszcze ten orzeszek zmniejszy. Ideałem jest prosta na wykresie. Ukośna, przecinająca ten kwadrat po przekątnej. Rozjechane krzywe oznaczają że np. w światłach trzeba stosować poprawki do poszczególnych składowych. Poprawki sązapisane w LUT (Look Up Table) i dla bardzo rozjechanych mogą wyglądac np. tak:
Dla zakresu 200-210
- od czerwonego odejmij 10
- od zielonego odejmij 3
- do niebieskiego dodaj 15
wszystko po to, żeby otrzymać szary RGB (205, 205, 205) - dla każdego innego koloru jest to samo tj. stosuje się te same poprawki żeby barwy oddane były wiernie... Wiernie to przesada ale w przybliżeniu wiernie ;-)
ale to powyższe oznacza też że składowe mają zmniejszoną przestrzeń w tym (200-210) zakresie.
- czerwona ma zakres od 0 do 245 (nawet jak w zdjęciu jest 255 to odejmij10)
- zielona ma zakres od 0 do 252
- niebieska ma najgorzej bo od 15 do 255 (nawet jak jest 0 to dodaj 15)
Edit: Rozjechane krzywe oznaczają, że bez oprofilowania to nic nie będzie wyświetlane poprawnie. szary nie będzie szary. (Czarny i biały to szczególne przypadki szarości - te skrajne)
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 03-04-2009 o 08:18
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
ja mam cos takiego http://www.komputronik.pl/Notebooki/...elny,id,66996/ moge smialo polecic, dziala ze az milo. do zdjec? nadaja sie, jak kazdy jednak efekty nie beda tak dobre jak no normalnym monitorze.
Nikon Lowepro Zeiss Tamron Sigma Sony VAIO Manfrotto i duzo innych dupereliCanon? moze niedlugo!
Błehehehehe.... prawdę piszą? Ano prawdę! i tylko prawdę!!! Przecież nie piszą o TYM konkretnym VAIO tylko tak ogólnie. Nie piszą, że w TYM VAIO barwy są dobre ale klient jest równiutko nabijany w butelkę tj. w SonyZamieszczone przez LINK jak wyżej
![]()
VAIO miałem tylko jedną rzecz - dysk na USB. Popsuł się po tygodniu. "Precz z Sony", że zacytuję takiego jednego. :-)
Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 03-04-2009 o 10:03
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Fajna tobra ale 200$.... przy odrobinie chęci i małych nakładach można samemu zbudować podobny model. Tutaj (youtube) Chase Jarvis i jego przerobiona torba Pelican Cases 1490.
A co powiecie o Macbooku pro ? - zastanawiam się nad wymianą na coś takiego. Czy ktoś ma jakieś wrażenia po przesiadce ?
a powiedzcie jaka jest różnica między laptopem firmy X i Y... ta sama płyta główna, ten sam ram, ten sam proc... różnią się jedynie matryce i dyski twarde... więc zamiast zastanawiać czy Sony czy Dell czy XXX może warto poczytać kto co z czego składa i wybrać to co jest lepsze a nie markowe IMO
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
BTW: jak ktoś chce to mam do sprzedania "wypaśne" Sony VAIO VGN-AR61S
Ostatnio edytowane przez dj_drops ; 19-05-2009 o 13:55 Powód: Automerged Doublepost
Reklama (z łac. reclamo, reclamare) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
http://noop.pl <-homesite