Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: Pomoc w wyborze stałek

  1. #11
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    No jednak w 85L ten bokeh jest magiczny. Niby różnica nie jest wielka ale.... 8).
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    widzialem porownanie cichego, wg mnie lepiej zostawic sobie kase z roznicy miedzy 85 1.8 a 85 1.2. Na 135L mgielka bardziej magiczna Z cala odpowiedzialnoscia to mowie i wyglada naturalniej
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  3. #13
    Uzależniony Awatar BuRton
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Czeski Cieszyn
    Wiek
    54
    Posty
    681

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arturs Zobacz posta
    Właśnie z tym 85mm jest taki problem że swego czasu niektórzy koledzy z naprawdę "górnej półki" fotografów ślubnych (jak np. kol. Jarek Grabek "oskarkowy") twierdziło że różnica pomiędzy tymi szkłami jest niewarta tych pieniędzy w kontekście różnicy obrazu który one produkują... chyba że już poglądy im sie zmieniły...
    Ergox. Sam na początku uznałeś, że 85L to ma być Twoje podstawowe szkło do portretu.

    Zgadzam się, że największą różnicą w 85-kach jest cena. Ale to nie jedyna różnica i jednak jest ich więcej a jednym subiektywnym testem na C-B bym się nie kierował w wyborze swojego podstawowego szkła.

    Diabeł tkwi w szczegółach .
    Ostatnio edytowane przez BuRton ; 08-11-2008 o 09:32

  4. #14
    Bywalec Awatar mssk
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    53
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez banan82 Zobacz posta
    ... Na 135L mgielka bardziej magiczna ...
    ale 135L na światło 2.0, a 85L to 1.2
    a to jest istotne.
    Cytat Zamieszczone przez BuRton Zobacz posta
    Ergox. Sam na początku uznałeś, że 85L to ma być Twoje podstawowe szkło do portretu...
    ...
    Diabeł tkwi w szczegółach .
    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    No jednak w 85L ten bokeh jest magiczny. Niby różnica nie jest wielka ale.... 8).
    i z tym muszę się zgodzić

    Cytat Zamieszczone przez Flowenol Zobacz posta
    ...
    A może przejrzyj swoje zdjęcia i zobacz jakich ogniskowych najczęsciej używałeś, bo wydać 15K to nie problem, problem jest wtedy gdy wydasz je źle a tak się na ogół dzieje gdy inni doradzają...
    znalazłem taki programik Exposure Plot dzięki któremu można przeanalizować m.in. jakich ogniskowych używaliśmy na zdjęciach znajdujących się w zaznaczonym katalogu / katalogach / podkatalogach.
    faktycznie sprawdź, czego najczęściej używałeś.


    być może faktycznie na początek na FF idealnym zestaw będzie 35L 85L i 135L.
    wybór należy do Ciebie
    ja jakościowo (co prawda do cropa) wolę 85L niż 35L. ten dłuższy jest magiczny
    Ostatnio edytowane przez mssk ; 08-11-2008 o 09:59
    Regulamin pkt 8.

  5. #15

    Domyślnie

    Panowie, dzięki raz jeszcze za pomoc. Faktycznie ten 85 /f1,8 jest doskonałym szkłem. Przeczytałem sobie dyskusje i poogladałem zdjęcia. Jak na moje odczucie to więcej emocji jednak mimo wszystko budzi we mnie 85L, a jeśli nie robi się fot dla kasy, a to chyba satysfakcja najważniejsza.

    Takie mam przynajmniej na podstawie zdjęć oglądanych na: http://pl.pixel-peeper.com/ zdanie i tego co przeczytałem na forum.

    Inna sprawa, to faktem jest, że im droższy obiektyw, tym zazwyczaj podczepiony pod lepszą puszkę, a to często oznacza większą praktykę i lepsze zdjęcia więc nie jest to takie znowu oczywiste do porównania w serwisach z fotami. Oczywiście nie jest to całkowitą regułą.

    mssk - dzięki

    Exposure Plot miałem kiedyś zainstalowany i zaraz go sobie znowu ściągnę i pooglądam, dzieki za link.

    Może już w przyszły piątek za special price (jak pan w sklepie dla idiotów obiecał dal mnie zrobić:-)) szkiełka sobie kupię:-)

    pozdro

  6. #16
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Jeśli lubisz zdjęcia w plenerze, albo krajobrazowe to nie powinieneś rezygnować z 24L, myślę że dobrze radzi Ci tu większość osób aby wziąć jednak 35L, 135L i 85/1.8. Za pozostałą kasę masz 24L. Praktycznie masz idealny zakres, potem najwyżej wymienisz 85 na L. Tu masz najmniejszą ryzykowną zmianę.

  7. #17
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez banan82 Zobacz posta
    widzialem porownanie cichego, wg mnie lepiej zostawic sobie kase z roznicy miedzy 85 1.8 a 85 1.2. Na 135L mgielka bardziej magiczna Z cala odpowiedzialnoscia to mowie i wyglada naturalniej
    135L jest szkłem prawie idealnym, ma tylko jedną wadę - 135 zamiast 85mm :-). U mnie w portrecie 85mm znacznie częściej w użyciu niż 135. Z tego drugiego to już jest lekki teleobiektyw i co za tym idzie bardziej płaska perspektywa i inny rodzaj zdjęć.
    Ostatnio edytowane przez MMM ; 08-11-2008 o 20:06

  8. #18

    Domyślnie

    renes - masz rację, ale...

    24 i 135 i tak będą na plener czekały do wiosny, w ten sposób kupiłbym 4 obiektywy z tego 3 klasy L, a najczęsciej wykorzystywany w studio kupiłbym teoretycznie najsłabszej jakości.

    Oczywiście wiem, że przy tej ogniskowej w studio specjalnej różnicy nie zobaczę, bo na f/1,2 się raczej w studio zazwyczaj nie pracuje... a ten 85 f/1,8 ma szybszy AF i moze i lepiej się do studia by nadał, ale trochę dziwnie aby L'ki mi wiekszości lezały i czekały do wiosny a "najsłabszym" obiektywem najczęściej bym się posługiwał. Tak sobie myślę teraz, może się mylę...

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar banan82
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Scotland
    Wiek
    42
    Posty
    1 165

    Domyślnie

    no takie sa te 85tki canonowskie. Roznica niewielka w jakosci ale jest. Lke kupuje sie tylko dla 1.2 i chyba tyle bo cala reszta jest po stronie wersji ze swiatlem 1.8. Nie przejmuj sie ze to nie Lka, super obiektyw jest. Co do 135 to zgodze sie z MMM. To juz tele jest i bardziej plaskie jest dlatego chyba najbardziej nadaje sie na plener chociaz no wczoraj focilem portrety "wewnatrz" i bylo calkiej ok chociaz ciasno. Co poradzic.
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  10. #20
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ergox Zobacz posta
    Oczywiście wiem, że przy tej ogniskowej w studio specjalnej różnicy nie zobaczę, bo na f/1,2 się raczej w studio zazwyczaj nie pracuje... a ten 85 f/1,8 ma szybszy AF i moze i lepiej się do studia by nadał, ale trochę dziwnie aby L'ki mi wiekszości lezały i czekały do wiosny a "najsłabszym" obiektywem najczęściej bym się posługiwał. Tak sobie myślę teraz, może się mylę...
    Jakich przysłon chcesz używać w studiu? Masz tak dobrze wyciemnione pomieszczenie że da się użyć f/2 czy f/1.4 bez widocznego wpływu światła zastanego? Masz do tego lampy z płynną regulacją mocy żeby regulować kontrasty między nimi w taki sposób aby ustawiona ilość światła pozwoliła na użycie tych przysłon? Jak nie, to i tak będziesz używać f/4 - f/11 a do tego lepiej nada się 24-105 bo ma bardzo dobrą jakość obrazu (znakomita ostrość, kontrast i kolory) i bardzo pewny AF, a do tego daje wygodę zmiany ogniskowej.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •