Tzn. tak teoria mówio praktykę mnie nie pytajcie;p
TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się
no nareszcie rozkminiam tego fotosika ,wq .. tylko mnie ten pływający baner ,nie kupie tego produktu ,jakis och..y programista przysłużył się firmie.:-D
Ale do rzeczy,skany wykonane na 2400dpi 24 bit,lekko zmniejszone i przekształcone z tifa do jpg.
1.
2.
na skanach dobrze widoczne uszkodzenia i usyfienia negatywu,jakie chronicznie otrzymuje z labu.
Negatyw Kodak Color Plus 200,obiektyw Fd 50/1,8 SC na f4 lub 5,6 niepamietam już.
Ostatnio edytowane przez analogforever ; 07-10-2008 o 21:52
T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki
Ożżżż... CZY KTOŚ JEŹDZIŁ NA WROTKACH PO TYM FILMIE????
Ujmę to tak..
Kiedy w jednym z warszawskich labów dostałem taki negatyw, skończyło się na karczemnej awanturze (moja wina..), zwrocie wszystkich kosztów i 2 czystych filmach jako rekompensacie
W nawiązaniu do bitów i konwersji.. Pozwolę sobie zacytować naszą koleżankę: "Proszę z cierpliwością do mnie", a od siebie dodam DAJĘ Z SIEBIE WSZYSTKO, ALE NADAL SIĘ UCZĘ![]()
Natomiast przyznam że zainteresowałeś mnie kodakiem.. moze pora na drugie podejście? Ziarno podoba mi się znacznie bardziej od tego, które dostaję na Fuji. Na twoich kwiatkach niemal czuć fakturę papieru. Jakbyś jeszcze dodał czym, na czym, i przez jaki słoik robi się takie ładne kolory..?
Zawsze i wszędzieA na poważniej - parę przykładów już kiedyś od Ciebie dostałem, ale jakbyś wrzuciła coś nowego..? :wink: Z jakimś ładnym cropem na ziarnoo... NO NIE DAAAJ SIĘ PROSIĆ :-D
"Naród wspaniały, tylko ludzie k**" - J.Piłsudski
EOS RT + Elan 7e (EOS 30 + BP300) + EOS v300 + REBEL GII + Eos 700 + Canon Canonet GIII QL17 + 450d
C 50 f1.8 I i II / C 28 f2.8 / C 70-210 f4 / T 17-50 f2.8 XR Di / Tokina 19-35 f3.5-4.5 / S 28-105 f2.8-4 ASPH / + pierścieni dużo + różnetakie kolorowe + manfrottka + EPSON Photo Perfection v350
Nie umiem zamieszczać tak dużych plików dlatego pewnie fotosik sobie tutaj namieszał trochę :/
Kodak elite color 400 UC, forsowany na 800, bez lamp, skan niestety nie jest surowy , z wlaczona opcję redukcji ziarna ale nie czyszczony jak widać
sprzet no wiec to jest prawie na 100% obiektyw 50 1,8 ,
a więc w orginale był to plik jpg 6624 x 4351, 10mb, 24 bit, rozdzielczość 4800, jednak fotosik nie chcial go przyjac i kazal wybrac opcje resize (cokolwiek to resizuje i w jakikolwiek sposob wybralam 3200 czyli najwieksza z mozliwych)
a tutaj crop (tu juz sie fotosik nie chcial na szczescie resizowaćrozmiar 800 x800, pozostale dane jak wyzej
Tzn. tak teoria mówio praktykę mnie nie pytajcie;p
TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się
XLesio
Pod zdjęciami dopisałem na czym zrobiłem te obrazki,body T90.
skany wykonane na oprogramowaniu CyberView X który jest programem do tego skanera ,jako że w bazie danych skanera nie ma tego typu negatywu ,uzyłem taki gdzie pisze tylko Kodak 200, w każdym razie jeśli chodzi o kolorystyke to nie ma tu mojej ingerencji ,taką daje skaner,pierwsze zdjęcie jest ustawione w opcji autofokus,drugie z małą korekcją w manual focus,jako że skaner nie ma szyby trzeba pilnować ostrości ponieważ z tym jest największy problem,I teraz wracając do tego co napisałem wcześniej ,ziarno wydaje mi się że jest napewno uzależnione od ostrości jaką złapie autofokus skanera i jest to niepowtarzalne ,w zależności jak np wygięty jest film.Na drugim zdjęciu widać że w okolicach czerwonej róży ziarno jest bardzo ostre i patrząc na inne obszary tego zdjęcia widać że zaczyna mięknąć co odpowiada to mniejszej ostrości obrazu.Na szczęście mam odbitki tych skanów na papierze zrobione z negatywu i są od deski do deski bardzo ostre ,a o nasyceniu barw i przejściach tonalnych nawet nie ma co wspominać ,bo skanery fotograficzne źle to oddają ,chociarz ten kolorystykę oddaje ok.
Można użyć najlepszego oprogramowania wspomagającego skanowanie czyli Silver Fast ,zrobiłem nawet próby na demówce którą można pobrać na stronie producenta i skanując z tym oprogramowaniem jest lepsze oddanie przejść tonalnych ,ale ma inne wady ten program które mi nie odpowiadają.
Wracając do zniszczenia filmu na odbitkach które oddał mi lab nie ma nawet jednej skazy,ale gdy zobaczyłem że pan bo odbicu filmu ma manie zwijać negatywy na ręku i wkładać do koperty szamotając się jednocześnie z jej otwarciem myśle że odkryłem przyczyne widocznych skaz.Sama maszyna przeciągowa do wywoływania filmów też dokłada ryski ,przynajmniej w tym labie z którego korzystam .
T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki