Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: Efekt rozmytej wody (jeziora, morza, wodospady)

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    A mamy tu jakieś przeciwwskazania dla krzyżowania dwóch polarów (taka płynna przysłona bez zmiany głębi ostrości)?

    Spodziewam się, że przy mocnych "przymknięciach" może pojawić się tam jakiś zafarb, ale to się da oczywiście wyeliminować później. Dochodzi czasami brak cennych błyskotek na wodzie, ale tu może też być niekiedy pożądane albo nawet można trafić z polaryzacją tak żeby się uchowały - nie mówiąc o płynnej ich regulacji... No i w końcu wysoka cena 2 polarów i konieczność odwrócenia szkiełka w jednym z nich dla uzyskania efektu "przysłony". Jednak drugi polar może być tańszy, bo wystarczy liniowy (i tak o AutoFocusie może już zapomnieć przy takim przyciemnieniu). Może jeszcze przejściówka dla drugiego polara, który mógłby być większy niż pierwszy dla uniknięcia winiety...

    - Chyba znowu sobie sam odpowiedziałem.

    ps Podoba mi się pomysł kol. Tomasza. Można by to od razu połączyć z jakimś HDRem, gdyż bracketing i tak chyba nie działa dla identycznych ekspozycji? ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  2. #2
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Przyszedł mi do głowy pomysł, może głupi, na radzenie sobie bez filtra - zrobić serię zdjęć, a potem nałożyć na siebie w PS odpowiednio przyciemniając
    A jeszcze lepiej na analogu - tam sobie można do woli razy naświetlać jedną klatkę.
    A mamy tu jakieś przeciwwskazania dla krzyżowania dwóch polarów (taka płynna przysłona bez zmiany głębi ostrości)?
    Osobiście nie próbowałem, ale problem ten nie tak dawno był poruszany na jednym z forów właśnie w aspekcie bardzo silnego przyciemnienia - i podobnież nie jest to zasadniczo za dobry pomysł, szczególnie przy maksymalnym zaciemnieniu. Choć przy takich mniejszych może się sprawdzić.
    Może jeszcze przejściówka dla drugiego polara, który mógłby być większy niż pierwszy dla uniknięcia winiety...
    Tu jest pewien problem - niektóre obiektywy mają gwinty filtra zaprojektowane tak 'na styk', że już założenie czegokolwiek ponad jeden filtr daje winietę - np. EF 28-105 f/3,5-5,4 USM winietuje przy 28 mm już z jednym filtrem i adapterem Cokin P (tak, winietuje otwór w adapterze, a nie holder!), a taki Mir-1W 37 mm f/2,8 winietuje z filtrem M52 założonym przez adapter M49/M52.

    Pzdr

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    A mamy tu jakieś przeciwwskazania dla krzyżowania dwóch polarów (taka płynna przysłona bez zmiany głębi ostrości)?
    W sumie starczą dwa liniowe. Ale myślę, że lepszą jakość osiągniesz stosując przysłony typu 40


    ps Podoba mi się pomysł kol. Tomasza. Można by to od razu połączyć z jakimś HDRem, gdyż bracketing i tak chyba nie działa dla identycznych ekspozycji? ;-)
    Po co bracketing? Wystarczy jakiś wężyk i seria. Albo wykorzystać bracketing WB
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    A jeszcze lepiej na analogu - tam sobie można do woli razy naświetlać jedną klatkę.
    Wprost przeciwnie. Na analogu nic z tego nie wyjdzie.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Golinski ; 20-08-2008 o 12:42 Powód: Automerged Doublepost
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #4
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Wprost przeciwnie. Na analogu nic z tego nie wyjdzie.
    A to dlaczego? Jakoś nie widzę różnicy uzyskanego efektu poprzez nałożenie półprzezroczystych zdjęć cyfrowych w PS i wielokrotnego naświetlenia jednej klatki na filmie?

    Pzdr

    Grzesio
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    A to dlaczego? Jakoś nie widzę różnicy uzyskanego efektu poprzez nałożenie półprzezroczystych zdjęć cyfrowych w PS i wielokrotnego naświetlenia jednej klatki na filmie?

    Pzdr

    Grzesio
    To spróbuj wielokrotnie naświetlić jedną klatkę filmu iso100 w słoneczny dzień bez filtrów, na f8 przy łącznym czasie 2s.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Po co bracketing? Wystarczy jakiś wężyk i seria. Albo wykorzystać bracketing WB
    Bracketing WB robi 3 fotki ale z jednego klapnięcia lustrem! 8) - Dopiero dziś to do mnie dotarło.
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •