Zobacz wyniki ankiety: Czy następca 5D ma szansę pokazać się w Sierpniu/tym roku ?

Głosujących
730. Nie możesz głosować w tej sondzie
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 3929

Wątek: 5D i co dalej... ?

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    jak juz sie kupuje takie body to po to zeby korzystac z jego calych mozliwosci, a wiec szkiel FF
    oczywiście. W swoich zawodowych zastosowaniach można używać stałek na FF (lub oczywiści edobrego zooma), a turystycznie 10-20 i 18-200 :smile:
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez espe Zobacz posta
    ale w D3 crop nie jest po to aby sobie kadrowac zdjęcie, ale żeby zawodowiec w ekstremalnej sytuacji (a takie są i po to jest taka puszka) mógł wykonac 11 kl/sek. Nie dostrzegam tu ani marketingowej papki ani poronionego pomysłu. Dla niektórych, byc może nielicznych jest to bardzo ważna funkcjonalnośc, niektorzy zapewne wolelby nawet dwukrotny crop i 13-14 klatek. Są sytuacje gdzie tak wydawałoby się chora predkośc jest niezbędna.
    tylko, że wtedy nie nadąża AF, o czym uprzedzają konstruktorzy puszki. Niestety można się liczyć z tym, że część klatek będzie nieostra. Sens użycia 11 fps robi się więc problematyczny. No są sytuacje gdzie się odległość nie zmienia i to się wtedy przyda, ale ...

    ...ale wróćmy do następcy 5D :smile:
    Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 08-08-2008 o 21:26 Powód: Automerged Doublepost
    Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    148

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta

    ...ale wróćmy do następcy 5D :smile:
    ..słusznie, jesze tylko jedno:

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta

    tylko, że wtedy nie nadąża AF, o czym uprzedzają konstruktorzy puszki. Niestety można się liczyć z tym, że część klatek będzie nieostra. Sens użycia 11 fps robi się więc problematyczny. No są sytuacje gdzie się odległość nie zmienia i to się wtedy przyda
    w takich sytuacjach najczęsciej ustawia się ostrośc wczesniej (przed obiektem) i przy sprincie czy samochodzie na wprost strzela się serią jak tylko najszybciej się da, wysoka czułośc załatwi kwestię kombinacji czas/przysłona, a jedno z 11 zdjęc z duzym prawdopodobienstwem będzie udane. O kropelkach nie wspomnę, tu można powtarzac.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    wracając do 5D pogadalem sobie wczoraj z jednym tych fotografów, którzy zamęczają piątkę do granic możliwości (80% śluby, 20% imprezy), 6 dni w tygodniu praktycznie cały czas praca aparatem.
    To czego chciałby w nowej "piątce" to bynajmniej nie więcej pixeli, to akurat ma gdzieś, uszczelnienia również (jakoś nie narzeka), za to bardzo chciałby przynajmniej 5-6 kl/sek (jednak), wieksza czułośc (lekko), szybszy i pewny AF, system błysku Nikona (on akurat uzywa lampy). Na pytanie czemu nie Nikon: guzikologia, cały czas zastzrezenia do wyglądu skóry w jpegach, przyznał że NEF-y genialne, ale JPGi plastikowe, przy jego obciążeniu pracą nie ma czasu na obróbki NEF/RAW. Fajnie jest czasami posłuchac tak prostych wymagan.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    wracając do 5D pogadalem sobie wczoraj z jednym tych fotografów, którzy zamęczają piątkę do granic możliwości (80% śluby, 20% imprezy), 6 dni w tygodniu praktycznie cały czas praca aparatem.
    To czego chciałby w nowej "piątce" to bynajmniej nie więcej pixeli, to akurat ma gdzieś, uszczelnienia również (jakoś nie narzeka), za to bardzo chciałby przynajmniej 5-6 kl/sek (jednak), wieksza czułośc (lekko), szybszy i pewny AF, system błysku Nikona (on akurat uzywa lampy). Na pytanie czemu nie Nikon: guzikologia, cały czas zastzrezenia do wyglądu skóry w jpegach, przyznał że NEF-y genialne, ale JPGi plastikowe, przy jego obciążeniu pracą nie ma czasu na obróbki NEF/RAW. Fajnie jest czasami posłuchac tak prostych wymagan.
    Ostatnio edytowane przez espe ; 08-08-2008 o 22:09 Powód: Automerged Doublepost

  3. #3
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 207

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    oczywiście. W swoich zawodowych zastosowaniach można używać stałek na FF (lub oczywiści edobrego zooma), a turystycznie 10-20 i 18-200 :smile:
    18-200 moze byc. niech Ci bedzie
    ale Sigma 10-20, jesli mnie nos nie myli, bedzie od tych 16mm kryla pelna klatke (a czort jeden wie, czy i nie ciut wczesniej). i jakosciowo nie bedzie to wyraznie gorsze per-pixel od 10mm w cropie. wiec moze w ten sposob kombinowac?

    w 18-200 zapewne ten numer nie przejdzie, bo te szkla, zeby nie tracic kompletnie kontrastu, maja ograniczniki toru optycznego (czy jak to sie nazywa), ktore ograniczaja obraz obiektywu na matrycy.

    Cytat Zamieszczone przez espe Zobacz posta
    (...)
    w takich sytuacjach najczęsciej ustawia się ostrośc wczesniej (przed obiektem) i przy sprincie czy samochodzie na wprost strzela się serią jak tylko najszybciej się da, wysoka czułośc załatwi kwestię kombinacji czas/przysłona, a jedno z 11 zdjęc z duzym prawdopodobienstwem będzie udane.
    tak nawiasem mowiac, to jeden z nowszych aparatow Canona zostal publicznie ukrzyzowany za to, ze niektore jego egzemplarze, w specyficznych warunkach, robia nieostre srednio 1 na 10 zdjec w serii.
    no i niejako w tym momencie, mowienie o 1 udanym z 11 zdjec w serii jest lekko diametralnym odwroceniem standardow. i raczej bym w ten sposob nie przekonywal ludzi, ze to 1/11 ma sens jako aparat reporterski ;-)
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 08-08-2008 o 22:26
    www albo tez flickr

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •