w 5 pozycja kierowcy bardzo mi się podoba - przez jego prawą nogę fajnie poruszoną kojarzy się z taką 'potężną' hulajnogą
w 5 pozycja kierowcy bardzo mi się podoba - przez jego prawą nogę fajnie poruszoną kojarzy się z taką 'potężną' hulajnogą
1,2 - zbyt duży kontrasty tło/ modelka , z takimi matryca cyfrowa sobie nie poradzi, tak więc dominują przepalenia z utratą większości szczegółów, a szkoda. Modelka warta niejednej sesji8). Z drugiej serii świetne 5 - piękne dynamiczne ujęcie, oddanie ruchu jeszcze lepsze niż w 4 (też mi się podoba) przez dynamiczne rozmazanie tła . W 5 - dłuższa ogniskowa potęguje ten efekt. Nie przeszkadza poruszona noga. Jak dla mnie zbyt mocne zamrożenie kadru odbiera dynamikę ujęciu np tu -6- obiekt jak wklejony w tło, trochę jak montaż, zdjęcie ogólnie mi się podoba , ładne ujęcie samego "jeźdźca", 7 -lepiej oddaje ruch, obciąłbym trochę dołu. 8 - tu mi nie widzi się kompozycja kadru i balans bieli.
5D gripped, Canon 5, lampka 430 EX, Canon 35L, Canon 50 1.4, Canon 85 1.8, Canon 16-35/2,8L MK II, Canon 70-200/2.8L, TC Kenko 2x, kilka szkiełek analogowych, dużo chęci i notorycznie mało czasu...
to tylko 1 %...
Witam
Czy twoja puszka ma skłonność do prześwietleń, czy świadomie podbijasz ekspozycję ? Osobiście skorygował bym troszkę na minus w większości zdjęć. Portrety jakoś do mnie nie trafiają, za to motory rewelacja. Fajne panoramki i świetnie trafione momenty, jedynie mógłbyś przyciemnić tło (winetą lub na maskach) bo trochę rozprasza.
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o ekspozycje w 3,4 i 5 bo tam chyba najbardziej widać prześwietlenie (nie licząc 1), to z tego co pamiętam + z informacji z pliku wychodzi że ekspozycja była ustawiona na +0,33 EV.
Było wtedy bardzo słonecznie + słońce odbijało się od betonu, więc myślałem że zdjęcia, jeśli będę się sugerował ustawieniami aparatu, wyjdą niedoświetlone (tak na chłopski rozum), dlatego specjalnie podbijałem o 1/3 EV, jak widać nie potrzebnie (ale na LCD wszystko wyglądało OK).
Używałem wtedy pomiaru "ewaluacyjny-segmentowy (powiązany z 35 segmentami AF)" tak to się chyba nazywa i to był chyba mój błąd, bo trzeba było użyć "częściowego, 9% kadru" lub "centralnie ważonego" (chociaż sam nie wiem czym on się różni od tego ewaluacyjno-segmentowego)
Zdjęcia "skoczków" były robione z +2/3 EV
Gdzie popełniłem błąd? Jakiego pomiaru powinienem był użyć?
Jak przyciemnić tło na maskach? Rozumiem że mówisz o fotoszopie, ale dalej nie wiem o co chodzi![]()
Ostatnio edytowane przez william4i ; 13-07-2008 o 02:06
EOS 50D; 350D; Tokina 12-24, EF 18-55; EF 85/1.8; EF 50/1.8; Sigma 30 1.4, 580 EX II i kilka szkieł m42
5 świetnie uchwycona
11 bardzo dobre kolory
co do reszty motorów tych na niebie, podrasowałbym niebo, kolory bledną.
Gdzie Wy widzicie te rażące prześwietlenia w 3, 4, 5 ?
EOS 50D; 350D; Tokina 12-24, EF 18-55; EF 85/1.8; EF 50/1.8; Sigma 30 1.4, 580 EX II i kilka szkieł m42
Super...w 16 to naturalny zoom effect czy zabawa w PS ?
16 - wjechało mi do mieszkania aż strach w oczach i teraz nie wiem - świetne, robi wrażenie jakby cały czas jechał
pozdrawiam
Dobre body, palnik oraz szkiełka: Canon EF 50/1,8 II, Canon EF 100 f/2.8 Macro USM, Canon EF 70-200/4 L, Canon 35 1.4 L, canon 17-40/4L, canon fish eye, 24-105/4L, Bilora 1122 i inne drobiazgi