Strona 9 z 26 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 259

Wątek: dziwne kolory w Lightroom pomocy

  1. #81
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    O, super, dzięki wielkie! Nie nastawiam się co prawda, że to jakoś cudownie "naprawi" Lightroomowe kolorki, ale spróbować warto.

    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    Zastanawia mnie jeszcze jedno. Czy można, zamiast kupować kartę Macbeth ColorChecker, ściągnąć jej wierny kolorymetrycznie cyfrowy zapis, i w PS, na oprofilowanym monitorze, dokonać konwersji bezwzględnie kolorymetrycznej do przestrzeni monitora, a następnie zrobić zdjęcie ekranu? I tak spreparowanej próbki użyć na wejściu skryptu?
    Cyfrowe wzorce karty dostępne są np. tu:
    http://www.colorremedies.com/realwor...downloads.html
    Ostatnio edytowane przez tomdz ; 11-07-2008 o 17:04 Powód: Automerged Doublepost
    Body, stałki, zoomik

  2. #82
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    tylko musialbys sciagnac raw'a zrobionego 400D, co raczej jest trudnym zadaniem, nie wiem czy ktos posiadajacy 400D ma tablice macbeth colorchecker.

    ale tak jak obiecywalem, preset do 400D:
    presecik
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  3. #83
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    Dzięki za preset, wypróbuję w domku

    Co do wcześniejszego zapytania - jest dostępny plik, który ma wzornik zapisany w LAB, czyli współrzędne chromatyczne powinny być poprawne. Konwersja absolutnie kolorymetryczna do profilu monitora powinna zagwarantować identyczne odtworzenie barw na ekranie (ewentualnie clipping gamutu może wystąpić, ale wtedy można by choć na oko pozostałe barwy skalibrować, bo skrypt by pewnie przekłamywał w takiej sytuacji). Później strzał i porównywanie RAW z oryginałem (czy to automatycznie czy pi-razy-ocznie).
    Nic, takie teoretyzowanie, trzeba będzie po prostu obadać sprawę. Chciałem tylko wysondować, czy to ma jakikolwiek sens
    Body, stałki, zoomik

  4. #84
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    musisz miec zdjecie tej tablicy poniewaz twoim celem jest przykotowanie profilu konwersji z przestrzeni aparatu na przestrzen docelowa. bez takiego profilu wszelkie wywolywaczki moga wyswietlac niepoprawne kolory, a taki cyfrowy wzornik na nic sie nie zda poniewaz nie przedstawia danych zebranych z matrycy. kalibracja polega na probkowaniu miejsc w poszukiwaniu oczekiwanego koloru i w przypadku natrafienia na odchylke, wypracowania poprawki.

    tak mniej wiecej przedstawia sie ten proces.
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  5. #85
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    No ależ o tym mówię :-) Wyświetlić wzornik na ekranie (przy oprofilowanym monitorze powinien w teorii dać wierne barwy) i pstryknąć mu fotkę I porównać z "oryginałem".
    Body, stałki, zoomik

  6. #86
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    to sie nigdy nie uda, jak narazie nie ma monitora ktory wyswietlilby idealnie kolory tablicy wiele z nich jest reprodukowalna tylko w druku, a poza tym dochodza ci elementy jak siatka/matryca ekranu.

    taki sposob jest awykonalny, a moze byc jeszcze sytuacja ze wejdzie ci zafarb

    np. crt jest w stanie oddac idealna czern ale bieli juz nie odda, a lcd jeszcze gorzej bo nie odda idealnej czerni
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  7. #87
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    Hmm... to może ta tablica jest jakaś trefna, bo wydaje mi się, że nie ma w niej nic, czego by monitor nie wyciągnął - i na oko i sprawdzając przez gamut warning. Nie zawiera też smolistej czerni czy całkowitej bieli.
    Natomiast co do matrycy ekranu możesz mieć rację (i pewnie masz, bo by było za prosto)
    Body, stałki, zoomik

  8. #88

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez werek Zobacz posta
    tylko musialbys sciagnac raw'a zrobionego 400D, co raczej jest trudnym zadaniem, nie wiem czy ktos posiadajacy 400D ma tablice macbeth colorchecker.

    ale tak jak obiecywalem, preset do 400D:
    presecik
    Hmmm... Sorki, że zadam pewnie głupie pytanie ale muszę się upewnić.

    To jest preset do lightrooma który należałoby zaaplikować każdej fotce raw którą chcemy wywołać LRem bo inaczej kolorki będą nienaturalne itd tak?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Edit: Do czego służą pliki .xmp ?
    Ostatnio edytowane przez Bystry ; 12-07-2008 o 13:50 Powód: Automerged Doublepost

  9. #89
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    xmp przechowuje zmiany
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  10. #90

    Domyślnie

    Pozwolę sobie scross-postować to co napisałem w innym wątku, bo dopiero teraz znalazłem tę dyskusję:

    Dla tych, którzy wywołują RAWy w Photoshopie CS3 (ACR 4.5) lub Lightroomie 2 i nie chcą albo nie mogą albo nie potrafią bawić się w profilowanie swojego aparatu:

    Ze strony Adobe Labs można ściągnąć nowe profile różnych aparatów. Jest ich chyba 6 albo 7. Po instalacji tych profili, w Lightroomie lub ACR można korzystać z Canonowskich Picture Styles - Faithful, Neutral, Standard, itd. itp. - tyle że w takiej trochę przybliżonej wersji zrobionej przez Adobe. Po krótkiej zabawie widzę, że Neutral jest trochę inny niż w DPP, a Faithful i Standard oddane są dość wiernie. Z pozostałych styli nie korzystam, więc nie wiem jak się mają do wersji oryginalnej.

    Dodatkowo jest jeszcze jeden profil uniwersalny, Adobe Standard.
    Według mnie (przynajmniej dla Canona 5d) jest on dużo lepszy od wcześniejszego ACR 3.3 lub ACR 4.4. Nigdy więcej pomarańczowej gęby w LR!
    Naprawdę warto spróbować.

    Na dzień 11.8.2008,
    profile (na razie wersja beta) są tu: http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Profiles
    a ACR 4.5 jest tu: http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

Strona 9 z 26 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •