Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 54

Wątek: Przepalone fotki w ostrym słońcu

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar jinks
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    40
    Posty
    2 178

    Domyślnie

    Na takie ostre światło to tylko:
    - polar (jak pierwszy raz uzyłem byłem w szoku - zawsze myślałem, że służy tylko do uzyskania ładnego nieba, lepszych kolorów i wyeliminowania odblasków a tu się okazuje, że pięknie redukuje ostre kontrasty),
    - doświetlanie lampą (najlepiej na sankach z załozonym dyfuzorem),
    - możesz spróbować przy wywoływaniu rawa użyć fill light (ACR) lub shadow (Capture One), ale przy zbyt mocnym użyciu najczęściej daje to trochę nienaturalne efekty - niektóre kolory stają się "laserkowe, odblaskowe". Jeśli więc chcemy zachować pewną jakość możemy poprawić te ostre cienie tylko w pewny zakresie.
    Ostatnio edytowane przez jinks ; 10-06-2008 o 15:20
    Miłego dnia
    moja www

  2. #22

    Domyślnie

    Jeśli postać jest głównym motywem zdjęcia > Aparat na manual, zmierzyć punktowym postać, lampka mocno na minus w celu dodania blasku w oczach i doświenia cieni. Otrzymasz pięknie oświetloną postać z lekko prześwietlonym tłem. Osobiście uwielbiam takie zdjęcia.

    Jeśli postać nie jest głównym motywem > Apartat na manual, zmierzyć tło i dopalać lampką ile trzeba.

    Cytat Zamieszczone przez BelYaal Zobacz posta
    To ja sie dolacze jesli mozna i zapytam o to dopalenie lampa. Zdazylo mi sie, ze postac byla w cieniu, a z tylu ladnie oswietlony teren, czyli bardzo duza rozpietosc, na ogol przy takiej fotce postac wychodzi czarna przy matrycowym, wiec chcialem postac wlasnie dopalic lampa, zatem pomiar jasnego i przestawienie aparatu na manual, aby miec tlo z ustawieniami jak zmierzyl aparat, lampa (580 EX II) na HSS i ... efekt jak na 2 fotce... czyli postac nadal ciemna, lampa na +.. i efekty niewiele lepsze. Moglem niby lampe w manual, ale nie zawsze jest czas na eksperymenty. Niby mozna postac wykopac na slonce... no ale zalozmy, ze by nie wypadalo
    Co tu zle bylo zrobione?
    Smiena 8M

  3. #23
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem jak lampa ma powodować lepsze doświetlenie czy nawet prześwietlenie tła? Chyba raczej jest dokładnie odwrotnie?

  4. #24
    Początki nałogu Awatar BelYaal
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    387

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canclerz Zobacz posta
    Jeśli postać nie jest głównym motywem > Apartat na manual, zmierzyć tło i dopalać lampką ile trzeba.
    Wlasnie to ile trzeba jest za malo, jak widzisz tu na fotce nr 2 ciemne kamienie niewiele zlapaly dodatkowego swiatla i pomimo, lampy na maksa na plus przy HSS nie udalo mi sie wystarczajaco dopalic ciemnej postaci
    Aparat mam i ja

  5. #25

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Nie bardzo rozumiem jak lampa ma powodować lepsze doświetlenie czy nawet prześwietlenie tła? Chyba raczej jest dokładnie odwrotnie?
    W przypadku o którym mówiłem mieliśmy na wejściu jasne tło i ciemną postać w cieniu. Jeśli ustawisz punktowy pomiar oświetlenia na postać i naświetlisz ją poprawnie to okaże się, że tło jest nieco prześwietlone. Prawda ? Lampa nie służy tutaj do oświetlenia postaci, tym bardziej nie służy do doświetlenia tła, służy do doświetlenia cieni (cieni w postaci jesli można tak powiedzieć, oczodoły itp. pamietaj, że postać nie jest w tym przypadku oświetlona bezpośrednim światłem naturalnym) oraz dodania 'błysku' w oku. Dlatego lampę na minus, by była, ale była "niewidoczna". Postaram się coś wrzucić dla lepszego zobrazowania.
    Smiena 8M

  6. #26
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    55
    Posty
    485

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ryszard_ochódzki Zobacz posta
    Po drugie lampa. Z założonym stofenem bardzo się przydaje.
    A jak ten stofen działa na zewnątrz ?
    Pozdrawiam,
    Pirx

  7. #27

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BelYaal Zobacz posta
    Wlasnie to ile trzeba jest za malo, jak widzisz tu na fotce nr 2 ciemne kamienie niewiele zlapaly dodatkowego swiatla i pomimo, lampy na maksa na plus przy HSS nie udalo mi sie wystarczajaco dopalic ciemnej postaci
    Tylko, że zdjęcie wodospadu to sytuacja odwrotna, ekstremalnie jasny motyw główny i ciemne tło. Co więcej, zdjęcie zrobione w trybie TV, a nie w manualu, a to w połaczeniu z aktywnym punktem AF na ekstremalnie jasnym motywie głównym robi różnicę.

    Jeśli możesz to pokaż to zdjęcie o którym mówisz, z jasnym tłem i postacią w cieniu, której nie mogłeś doświetlić w manualu. Jestem szczerze ciekawy.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    A jak ten stofen działa na zewnątrz ?
    Z własnego doświadczenia wiem, że świetnie.
    Ostatnio edytowane przez Canclerz ; 10-06-2008 o 20:23 Powód: Automerged Doublepost
    Smiena 8M

  8. #28
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    55
    Posty
    485

    Domyślnie

    Ok, tylko jak ma działać dyfuzor, gdy wkoło nie ma nic od czego rozproszone dyfuzorem światło mogłoby się odbić ?


    Wg mnie w takiej sytuacji dyfuzor tylko zmniejsza zasięg lampy.
    Z własnego doświadczenia wiem, że przy dopełnieniu fleszowym, gdy nie ma od czego odbić światła lepiej jest walić lampą na wprost z odpowiednio dużą (np. -2EV) korektą FEC.

    W pomieszczeniach Stofen sprawdza się, ale też tylko wtedy, gdy sufit, ściany są białe. W przeciwnym wypadku powstają zafarby upierdliwe do usunięcia nawet w RAW-ach.
    Może ja po prostu nie umiem korzystać ze Stofena, ale dużo lepsze efekty uzyskuję z białą tekturką nad palnikiem odchylonym o 60 stopni.
    Pozdrawiam,
    Pirx

  9. #29

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Ok, tylko jak ma działać dyfuzor, gdy wkoło nie ma nic od czego rozproszone dyfuzorem światło mogłoby się odbić ?


    Wg mnie w takiej sytuacji dyfuzor tylko zmniejsza zasięg lampy.
    Z własnego doświadczenia wiem, że przy dopełnieniu fleszowym, gdy nie ma od czego odbić światła lepiej jest walić lampą na wprost z odpowiednio dużą (np. -2EV) korektą FEC.

    W pomieszczeniach Stofen sprawdza się, ale też tylko wtedy, gdy sufit, ściany są białe. W przeciwnym wypadku powstają zafarby upierdliwe do usunięcia nawet w RAW-ach.
    Może ja po prostu nie umiem korzystać ze Stofena, ale dużo lepsze efekty uzyskuję z białą tekturką nad palnikiem odchylonym o 60 stopni.
    Mówiąc w uproszczeniu przy palniku odchylonym o 60 stopni i "tekturce", 10% światła odbija się od tekturki, a reszta w niebo. Stofen działa jak tradycyjna żarówka dając rozproszone światło we wszystkich kierunkach dookoła "bańki".
    Znacznie więcej światła trafi do fotografowanego obiektu, co widać także na załączonym przez Ciebie obrazku.
    Smiena 8M

  10. #30
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Ok, tylko jak ma działać dyfuzor, gdy wkoło nie ma nic od czego rozproszone dyfuzorem światło mogłoby się odbić ?
    .
    Czy czasem nie jest tak iz dzieki temu iz masz zalozony dyfuzor nie potrzeba wowczas odbijac swiatla - dyfuzor sam je rozprasza?
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •