Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Przeliczniki...

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar radioel
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Elblag
    Posty
    114

    Domyślnie

    czyli powody marketingowe, tak jak przypuszczałem...małe tranzystorki, mniej produktów i materiałów potrzebnych na wytworzenie = mniejsze koszty ale czy to jest jedyny powód?
    5D mk2 + od 17 przez 24 do 70 a następnie dalej do 200 wszystko L klasie. W atelier lampy 300-1000Ws.

  2. #2
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 208

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez radioel Zobacz posta
    czyli powody marketingowe, tak jak przypuszczałem...małe tranzystorki, mniej produktów i materiałów potrzebnych na wytworzenie = mniejsze koszty ale czy to jest jedyny powód?
    powtorze sie: chodzilo o pieniadze. i jesli nie jest to jedyny powod, to zdecydowanie wystarczajacy zreszta, fakt istnienia przelicznika byl hamulcem dla wielu uzytkownikow i dopiero takie "budzetowe" 5D otworzylo droge do korpusu cyfrowego duzej grupie fotografow. tak ze gdyby dalo sie tanio klepac FF to by sie firmy nie bawily w cropa

    inna kwestia, ze crop to nie tylko wady. tanszy korpus z duza szybkostrzelnoscia i funkcjonalne wydluzenie ogniskowych to w niektorych dziedzinach fotografii duzy plus. zreszta, jak chcesz posluchac o wyzszosci cropa, to przejdz sie na jakies forum fan(atyk)ow 4/3...
    www albo tez flickr

  3. #3
    Początki nałogu Awatar jceel
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Posty
    282

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    inna kwestia, ze crop to nie tylko wady. tanszy korpus z duza szybkostrzelnoscia i funkcjonalne wydluzenie ogniskowych to w niektorych dziedzinach fotografii duzy plus. zreszta, jak chcesz posluchac o wyzszosci cropa, to przejdz sie na jakies forum fan(atyk)ow 4/3...
    Najciekawsze jest to, że u Canona przewagę cropa nad pełną klatką widać właśnie tam gdzie teoretycznie crop powinien być zmiażdżony, a mianowicie na polu ultra szerokokątnych zoomów o tym, że 10-22 jest świetny i (wg. niektórych przerasta nie tylko 17-40, ale i 16-35) nie trzeba nikogo przekonywać. A na dodatek jest sporo tańszy niż 16-35.
    EN57D DIGITAL.

  4. #4
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 208

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jceel Zobacz posta
    Najciekawsze jest to, że u Canona przewagę cropa nad pełną klatką widać właśnie tam gdzie teoretycznie crop powinien być zmiażdżony, a mianowicie na polu ultra szerokokątnych zoomów o tym, że 10-22 jest świetny i (wg. niektórych przerasta nie tylko 17-40, ale i 16-35) nie trzeba nikogo przekonywać. A na dodatek jest sporo tańszy niż 16-35.
    tu sie nie do konca zgodze. troche latwiej zrobic dobry obiektyw ultraszerokokatny na fi77 do malego formatu niz do wiekszego formatu.

    niemniej, z przewyzszaniem przez 10-22 nowego 16-35 bym mocno polemizowal. zwlaszcza, ze ten drugi po wpieciu do pelnej klatki, o wyraznie nizszych wymaganiach do rozdzielczosci optycznej, jest ekstra lensem.

    a ze roznica w cenie jest... standard do sredniego formatu tez kosztuje nieproporcjonalnie wiecej niz do malego obrazka. co jest w pelni zrozumiale.

    nie porownuj 10-22 bezposrednio z 16-35. porownaj zestaw 40D + 10-22 z 5D + 16-35. tak, zeby oba lensy dzialaly tak jak je stworzono - jako zoomy UWA. porownanie 40D + 10-22 z 40D + 16-35 to porownanie zestawu zoom UWA z zestawem zoom szerokokatny. zupelnie inna broszka. ta druga broszka ma w tej sytuacji w czorta nieuzywanego szkla, ale za ktore placisz
    www albo tez flickr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •