Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 114

Wątek: Uwaga na zakupy torby czy plecaka Lowepor

  1. #41
    Bywalec Awatar Elmarqo
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    245

    Domyślnie

    Jeśli Impra jest w porządku to dlaczego nie napisze wprost, że uwzględnia reklamację i kończy ten żałosny wątek. Przecież CB jest bardzo opiniotwórczym forum i wszyscy z nas będą pamiętać, jak sprawa została załatwiona. To że uszkodzenia towaru z winy producenta się zdarzają - wiemy wszyscy. Natomiast o jego renomie i klasie świadczy fakt, jak zachowuje się trudniejszej sytuacji w takiej w jakiej na przykład znalazł się nasz kolega.

  2. #42
    czestomierz
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popmart Zobacz posta
    nie ale uważam ze dystrybutor może odmówić gwarancji w oficjalnym kanale. i do dego będzie miał rację.

    w przypadku np canona ten kanał jest traktowany jako EU ; ale oczywiście to tylko jego dobra wola .

    btw. załuż proszę przedsiębiorstwo i dawaj się okradać cwaniakom. twoja wola. masz problemy z logicznym myśleniem i bielmo na oczach tworzy ci twoje partykularne podejście.
    Z przyjemnoscia podjałbym sie monopolu dystrybucji, nawet przy istniejących cwaniakach. Znajdz tylko dla mnie ktoregos monopoliste dystrybutora, który zrezyguje ze swojej dzialalnosci bo cwaniaki zabieraja mu klientów.
    A Jezeli ja mam problemy z logicznym mysleniem i bielmo na oczach to jak myslisz jak świadczy o Tobie to co o mnie napisales (nie robiłem takich wycieczek do Ciebie).

  3. #43
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    nie ma problem zainwestuj z kieruj sobie dowolnym "monopolem"

    choć w tym przypadku to niezbyt mądre tak określać lokalnego dystrybutora który nie załatwia reklamacji towaru który nie przeszedł przez jego ręce ....

    rozumiem ze jak kupisz np procesor intela w niemczech i ci się zepsuje to pójdziesz do np ABC Data lub NTT i będziesz się dziwił że nie akceptują gwarancji choć są autoryzowanymi dystrybutorami tej marki? Pomijając fakt że tam nawet z tobą nie będą chcieli rozmawiać... no naprawde przemyśl to.

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar Nemeo
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Silesia
    Posty
    1 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Elmarqo Zobacz posta
    Jeśli Impra jest w porządku to dlaczego nie napisze wprost, że uwzględnia reklamację i kończy ten żałosny wątek.
    Właśnie, przecież to by rozwiązało całą sprawę.
    Niestety takiej deklaracji ze strony Impry nie ma, a to daje dużo do myślenia.

  5. #45
    Początki nałogu Awatar pawel-foto
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    57
    Posty
    342

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Elmarqo Zobacz posta
    Jeśli Impra jest w porządku to dlaczego nie napisze wprost, że uwzględnia reklamację i kończy ...
    Chyba niezupełnie. Bo już chyba napisali, że uwzględniają reklamację. Ale chyba nie tędy droga, że trzeba wytaczać działa na forum aby domagać się swojego prawa do reklamacji. Jakby była w porządku to by nie było tego wątku.
    1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)

  6. #46
    czestomierz
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popmart Zobacz posta
    nie ma problem zainwestuj z kieruj sobie dowolnym "monopolem"

    choć w tym przypadku to niezbyt mądre tak określać lokalnego dystrybutora który nie załatwia reklamacji towaru który nie przeszedł przez jego ręce ....

    rozumiem ze jak kupisz np procesor intela w niemczech i ci się zepsuje to pójdziesz do np ABC Data lub NTT i będziesz się dziwił że nie akceptują gwarancji choć są autoryzowanymi dystrybutorami tej marki? Pomijając fakt że tam nawet z tobą nie będą chcieli rozmawiać... no naprawde przemyśl to.

    w europie producent musi zapewnic gwarancje we wszystkich krajach w których jest obecny min. 12 miesiecy. Niezaleznie w ktorym z krajow zostaly kupione dane produkty, takie niestety jest prawo. Jak wnioskuje z Twoich wypowiedzi nie chcialbys aby tak bylo. Jezeli Producent nie ma swojego oficjalnego przedstawiciela w danym kraju to tylko wtedy gwarancja nie moze byc zrealizowana z oczywistego powodu. Nie wiem jaki status maja ABC DATA i NTT i nie chce wiedziec.
    Ale ok masz racje, bo juz nie chce mi sie o tym pisac w tym watku. Zwlaszcza, ze interesuje mnie czy moja gwarancja na plecak bedzie wazna czy nie. Czekam na reakcje i zapewnienie ze strony Impry, ze wszystko zalatwia jak nalezy, a nie jak cwaniaki.

  7. #47
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czestomierz Zobacz posta
    w europie producent musi zapewnic gwarancje we wszystkich krajach w których jest obecny min. 12 miesiecy. Niezaleznie w ktorym z krajow zostaly kupione dane produkty, takie niestety jest prawo. Jak wnioskuje z Twoich wypowiedzi nie chcialbys aby tak bylo. Jezeli Producent nie ma swojego oficjalnego przedstawiciela w danym kraju to tylko wtedy gwarancja nie moze byc zrealizowana z oczywistego powodu. Nie wiem jaki status maja ABC DATA i NTT i nie chce wiedziec.
    Ale ok masz racje, bo juz nie chce mi sie o tym pisac w tym watku. Zwlaszcza, ze interesuje mnie czy moja gwarancja na plecak bedzie wazna czy nie. Czekam na reakcje i zapewnienie ze strony Impry, ze wszystko zalatwia jak nalezy, a nie jak cwaniaki.
    kompletna nieznajomośc przepisów prawnych.

    1.Istnieje odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową na 24 mc (jest to dość skomplikowany w formie akt w różnym okresie trwania realizowany na różnych warunkach) i nie ma z tym wiele wspólnego tgz gwarancja. Sprzedawca nie może się od niego uchylać w jakikolwiek sposób

    2.Gwarancja producenta na towar dla odbiorcy końcowego jest dobrowolną umową zawieraną bądź nie w momencie dokonywania transakcji. zawarcie umowy gwarancyjnej nie zwalnia z odpowiedzialnością sprzedawcy ale producent także nie musi dawać tgz gwarancji może polegać jedynie na dokumentach zakupu i drodze "niezgodności towaru z umową" (reseler- klient koncowy) i renkojmi (między producentem/dystrybucją a reselerem)

    3.Do realizacji obu warunków konieczny jest dokument zakupu (zazwyczaj na terenie danego kraju lub w bardzo nietypowych przypadkach danego regionu i tylko gwarancja jest uwzględniana a nie "zgodnośc z umową"), aby realizować zgodność towaru z umową lub rękojmę oczywiście trzeba mieć polski dokument zakupu.


    4. w handlu między firmami obowiazuje rękojmia i takowa jest potrzebna do realizacji roszczeń z tytułu wadliwgo towaru (ma nieco inne zasady niż niezgodność towaru) i tu właśnie tego brakuje towar został zakupiony w GB i tam posrednik musi realizować umowę ponieważ nioe posiada jej z lokalnym dystrybutorem towaru (brak faktury zakupu)

    5. Trza się troszkę oriętować w prawach rynku a nie dyrdymały opowiadać.
    Ostatnio edytowane przez popmart ; 22-03-2008 o 16:31

  8. #48
    czestomierz
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popmart Zobacz posta
    kompletna nieznajomośc przepisów prawnych.

    1.Istnieje odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową na 24 mc (jest to dość skomplikowany w formie akt w różnym okresie trwania realizowany na różnych warunkach) i nie ma z tym wiele wspólnego tgz gwarancja. Sprzedawca nie może się od niego uchylać w jakikolwiek sposób

    2.Gwarancja producenta na towar dla odbiorcy końcowego jest dobrowolną umową zawieraną bądź nie w momencie dokonywania transakcji. zawarcie umowy gwarancyjnej nie zwalnia z odpowiedzialnością sprzedawcy ale producent także nie musi dawać tgz gwarancji może polegać jedynie na dokumentach zakupu i drodze "niezgodności towaru z umową" (reseler- klient koncowy) i renkojmi (między producentem/dystrybucją a reselerem)

    3.Do realizacji obu warunków konieczny jest dokument zakupu (zazwyczaj na terenie danego kraju lub w bardzo nietypowych przypadkach danego regionu i tylko gwarancja jest uwzględniana a nie "zgodnośc z umową"), aby realizować zgodność towaru z umową lub rękojmę oczywiście trzeba mieć polski dokument zakupu.


    4. w handlu między firmami obowiazuje rękojmia i takowa jest potrzebna do realizacji roszczeń z tytułu wadliwgo towaru (ma nieco inne zasady niż niezgodność towaru) i tu właśnie tego brakuje towar został zakupiony w GB i tam posrednik musi realizować umowę ponieważ nioe posiada jej z lokalnym dystrybutorem towaru (brak faktury zakupu)

    5. Trza się troszkę oriętować w prawach rynku a nie dyrdymały opowiadać.
    przeciez Ty nie napisales nic co byłoby niezgodne z tym co ja napisałem. Jedynie przedłużyłes okres do 24 m. ale to jest standardowy czas, podalem min. 12m poniewaz sa przypadki w ktorych jest on wlasnie skrocony. Uzywam slowa gwarancja poniewaz potocznie tak sie mowi na zobowiazania producenta wobec kupujacego, ale oczywiscie mozna tez mowic o niezgodnosci towaru z umowa co pewnie moim zdaniem jest nawet korzystniejsze.

    Jezeli chodzi o Twoj punkt 4 to o relacjach miedzy firmami nie pisalem, bo chyba nie o tym mowimy.

    Rowniez nie napisalem, ze do uznania "gwarancji" niezgodnosci towaru z umowa nie jest potrzebny dokument zakupu, wrecz jest potrzebny. I nie musisz miec polskiego dokumentu zakupu w Polsce jezeli reklamujesz produkt (napisales dydrymał), producent najczesciej w dolaczonym dokumencie do produktu (lista serwisów) informuje Cie o tym gdzie nalezy skladac reklamacje w okreslonym kraju. Napisalem oczywiscie wczesniej, ze jezeli takiego punktu producent nie posiada to nie jest zobowiazany przyjac reklamacje w danym kraju.

    Zreszta przyznam, ze nie jestem orłem w tym temacie, swoja wiedza opieralem jedynie na tym co powiedzili znajomi prawnicy, oczywiscie nie kazdy z nich jest wszechwiedzacy. Chetnie wyslucham Ciebie jezeli rozwiniesz temat i dokladnie opiszesz jakie prawa ma kupujacy, do kogo moze sie zwracac itp. moze nawet zalozyc osobny watek, jezeli takiego jeszcze nie bylo. Pewnie Twoja wiedza w tym zakresie wyjdzie wielu osobom na dobre w tym mnie pierwszemu bo zawsze warto w takich sprawach wiedziec jakie ma sie prawa i na co zwracac uwage.

  9. #49
    impra
    Guest

    Domyślnie

    Witam.
    Jestem.
    Tak jak napisałem w pierwszym poście wystarczyło odpowidzieć na maila odnośnie zgoszenia reklamacji. Dostaliśmy od poszkodowanego maila z informacją że źle został przez nas potraktowany. Było to około 2 miesiące temu. Nie jestem w stanie określic daty gdyż wszystko jest na komputerze sklepowym.
    Napisaliśmy zapytanie o model plecaka oraz zaproponowaliśmy wymianę. Informacja o modelu była nam potrzebna gdyż nie wiedzieliśmy czy dany plecak jest na stanie.
    Nigdy nie olaliśmy klienta jeśli chodzi o reklamacje. Na allegro sprzedajemy kilka ładnych latek i naszym priorytetem była błyskawiczna i bezproblemowa obsługa klienta. Nasze komentarze chyba mówią same za siebie.
    Jakiekolwiek reklamacje na produkty lowepro były i są realizowane bezzłocznie. Żadnego czekania. Klient przychodzi z uszkodzoną torbą i wychodzi z nową. Tak też miało być z naszym poszkodowanym. Ale na maila nie odpowiedział.
    Po tym jak bardzo dobrze wypowiadał się na tym forum w kilku poprzednich postach o sklepie torbylowepro zastanawiam się dlaczego po kilku zakupach u nich zdecydował się na zakup u nas. Ja sam gdy mam swój stały sklep nie szukam ofert tańszych o 10-20pln tylko kupuję u zaufanych sprzedawców.
    W postach oraz w mailu naszego poszkodowanego nie ma i nie było chęci szybkiego załatwienia reklamacji tylko zrobienie szumu i czarnego PR naszej firmie. Gdyby była chęć reklamacji to po naszym mailu już dawno sprawa byłaby załatwiona.
    Z naszej strony sprawą zajmę się we wtorek od rana ale będzie to załatwione drogą prywatną. Odnajdę tego maila i skontaktuje się z poszkodowanym mailowo.

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czestomierz Zobacz posta
    przeciez Ty nie napisales nic co byłoby niezgodne z tym co ja napisałem. Jedynie przedłużyłes okres do 24 m. ale to jest standardowy czas, podalem min. 12m poniewaz sa przypadki w ktorych jest on wlasnie skrocony. Uzywam slowa gwarancja poniewaz potocznie tak sie mowi na zobowiazania producenta wobec kupujacego, ale oczywiscie mozna tez mowic o niezgodnosci towaru z umowa co pewnie moim zdaniem jest nawet korzystniejsze.

    Jezeli chodzi o Twoj punkt 4 to o relacjach miedzy firmami nie pisalem, bo chyba nie o tym mowimy.

    Rowniez nie napisalem, ze do uznania "gwarancji" niezgodnosci towaru z umowa nie jest potrzebny dokument zakupu, wrecz jest potrzebny. I nie musisz miec polskiego dokumentu zakupu w Polsce jezeli reklamujesz produkt (napisales dydrymał), producent najczesciej w dolaczonym dokumencie do produktu (lista serwisów) informuje Cie o tym gdzie nalezy skladac reklamacje w okreslonym kraju. Napisalem oczywiscie wczesniej, ze jezeli takiego punktu producent nie posiada to nie jest zobowiazany przyjac reklamacje w danym kraju.

    Zreszta przyznam, ze nie jestem orłem w tym temacie, swoja wiedza opieralem jedynie na tym co powiedzili znajomi prawnicy, oczywiscie nie kazdy z nich jest wszechwiedzacy. Chetnie wyslucham Ciebie jezeli rozwiniesz temat i dokladnie opiszesz jakie prawa ma kupujacy, do kogo moze sie zwracac itp. moze nawet zalozyc osobny watek, jezeli takiego jeszcze nie bylo. Pewnie Twoja wiedza w tym zakresie wyjdzie wielu osobom na dobre w tym mnie pierwszemu bo zawsze warto w takich sprawach wiedziec jakie ma sie prawa i na co zwracac uwage.


    nadal mylisz 2 rzeczy niezgodność towaru z umową i umowę gwarancyjną . tę pierwszą wyegzekfujesz jedynie na podstawie polskiego dokumentu zakupu u sprzedawcy , gwarancje w sieci serwisowej producenta, czasem różnie to bywa ale 90% przypadków również niezbędny jest polski dokument zakupu. ponieważ dystrybucje towarów prowadzą często niezależne firmy w różnych państwach i umowa gwarancyjna jest umową dowolną gdzie producent określa warunki a ty się nanie zgadzasz lub nie, i nie jest ona ani nakazana ani w jakikolwiek sposób regulowana prawem.

    a i właśnie w tym wątku przede wszystkim haczyk jest w obrocie towaru miedzy firmami.


    ------------------------------------------------------------------------------------
    Cytat Zamieszczone przez impra Zobacz posta
    Witam.
    Jestem.
    Tak jak napisałem w pierwszym poście wystarczyło odpowidzieć na maila odnośnie zgoszenia reklamacji. Dostaliśmy od poszkodowanego maila z informacją że źle został przez nas potraktowany. Było to około 2 miesiące temu. Nie jestem w stanie określic daty gdyż wszystko jest na komputerze sklepowym.
    Napisaliśmy zapytanie o model plecaka oraz zaproponowaliśmy wymianę. Informacja o modelu była nam potrzebna gdyż nie wiedzieliśmy czy dany plecak jest na stanie.
    Nigdy nie olaliśmy klienta jeśli chodzi o reklamacje. Na allegro sprzedajemy kilka ładnych latek i naszym priorytetem była błyskawiczna i bezproblemowa obsługa klienta. Nasze komentarze chyba mówią same za siebie.
    Jakiekolwiek reklamacje na produkty lowepro były i są realizowane bezzłocznie. Żadnego czekania. Klient przychodzi z uszkodzoną torbą i wychodzi z nową. Tak też miało być z naszym poszkodowanym. Ale na maila nie odpowiedział.
    Po tym jak bardzo dobrze wypowiadał się na tym forum w kilku poprzednich postach o sklepie torbylowepro zastanawiam się dlaczego po kilku zakupach u nich zdecydował się na zakup u nas. Ja sam gdy mam swój stały sklep nie szukam ofert tańszych o 10-20pln tylko kupuję u zaufanych sprzedawców.
    W postach oraz w mailu naszego poszkodowanego nie ma i nie było chęci szybkiego załatwienia reklamacji tylko zrobienie szumu i czarnego PR naszej firmie. Gdyby była chęć reklamacji to po naszym mailu już dawno sprawa byłaby załatwiona.
    Z naszej strony sprawą zajmę się we wtorek od rana ale będzie to załatwione drogą prywatną. Odnajdę tego maila i skontaktuje się z poszkodowanym mailowo.
    pan chyba nie rozumie poszkodowany nie wysyłał maila !!!! tylko dzwonił i został przez kogoś spuszczony na drzewo .
    Ostatnio edytowane przez popmart ; 22-03-2008 o 21:07 Powód: Automerged Doublepost

Strona 5 z 12 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •