Pokaż wyniki od 1 do 10 z 790

Wątek: 70-200 f/4 L IS czy 70-200 f/2.8 L

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar chuckyy
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Września
    Wiek
    46
    Posty
    482

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    klepcie się panowie klepcie po ramieniu, ale 2.8 nić nie zastąpi w reporterce lub w portretach przy słabym świetle, a IS wam ruchu nie zamrozi...
    ...prawdziwa jazda fotograficzna zaczyna się dopiero poniżej przysłony f4
    pozdrawiam
    Napisałem, że reporterki w słabym świetle nie zamierzam uprawiac, a jeśli nawet to stateczne sceny. IS zdecydowanie bardziej mi się przyda.

    Znamy Twoje podejście do fotografii i zapał do przysłony poniżej 2, ale dlaczego uważasz, że każdy obiektyw z wyższa nie jest wart uwagi?
    5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L

  2. #2
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chuckyy Zobacz posta
    Napisałem, że reporterki w słabym świetle nie zamierzam uprawiac, a jeśli nawet to stateczne sceny. IS zdecydowanie bardziej mi się przyda.

    Znamy Twoje podejście do fotografii i zapał do przysłony poniżej 2, ale dlaczego uważasz, że każdy obiektyw z wyższa nie jest wart uwagi?
    sprawa jest prosta przysłona f4 nie jest w stanie zapewnić Ci tyle światła (nawet przy ISO 800-1600) by naświetlić fotkę w "normalnych warunkach fotograficznych" : rozproszone światło dzienne wewnątrz pomieszczeń, pochmurne popołudnie, zastane światło żarowe "złote godziny" - godzina przed i po zachodzie słońca
    zdjęcia w zacienieniu - jak powszechnie wiadomo to są najlepsze warunki do robienia zdjęć...
    ale do tego potrzebne są przysłony 2.8 i niżej ...
    ale jak chcesz robić zdjęcia w południe, lub dopalać wszystkie lampą to go ahead
    pozdrawiam

  3. #3
    Początki nałogu Awatar chuckyy
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Września
    Wiek
    46
    Posty
    482

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    sprawa jest prosta przysłona f4 nie jest w stanie zapewnić Ci tyle światła (nawet przy ISO 800-1600) by naświetlić fotkę w "normalnych warunkach fotograficznych" : rozproszone światło dzienne wewnątrz pomieszczeń, pochmurne popołudnie, zastane światło żarowe "złote godziny" - godzina przed i po zachodzie słońca
    zdjęcia w zacienieniu - jak powszechnie wiadomo to są najlepsze warunki do robienia zdjęć...
    ale do tego potrzebne są przysłony 2.8 i niżej ...
    ale jak chcesz robić zdjęcia w południe, lub dopalać wszystkie lampą to go ahead
    pozdrawiam
    Przesadzasz. Robiłem wiele portretów w trudnych warunkach i ustawiałem celowo przyslonę na 5,6 bo zależalo mi na tym, żeby nie tylko czubek nosa był ostry. Robiłem to gorszymi obiektywami, bo nawet kitem i jakoś dawało rade.
    Mówienie,że obiektywem o przyslonie 4 nie da się zrobić zdjęcia jest po prostu jawnym przekłamaniem i wprowadzeniem ludzi w błąd. Popatrz sobie na zdjęcia robione tym obiektywem w czasie koncertów, gdzie oświetlenie jest naprawdę kiepskie i powiedz mi jeszcze raz - że się nie da.

    Nie chciałbym tutaj przytaczać powiedzenie, że złej baletnicy... bo wiem, że foty robisz świetne. Ale własnie dlatego powinineś wiedzieć, że dobry fotograf nawet z kiepskiego sprzętu wyściśnie sporo. 70-200 f/4 IS na pewno nie jest kiepski.
    5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L

  4. #4
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chuckyy Zobacz posta
    Mówienie,że obiektywem o przyslonie 4 nie da się zrobić zdjęcia jest po prostu jawnym przekłamaniem i wprowadzeniem ludzi w błąd. Popatrz sobie na zdjęcia robione tym obiektywem w czasie koncertów, gdzie oświetlenie jest naprawdę kiepskie i powiedz mi jeszcze raz - że się nie da.
    oświetlenie przy koncertach kiepskie??? coś ci się pomyliło sztab technicznych ustawia megawaty lamp żarowych by oświetlić scenę, szperacze sceniczne Fallowspot Units maja moc do 2kW, jak sumujesz wszystkie lampki to masz idealne warunki do przy przy oświetleniu setek kW, w takich warunkach przysłona f8 sobie poradzi - wcięć twój przykład jest jawnym przekłamaniem,

    słuchaj nie jestem jakimś idiotą czy baletnica, nosze przy sobie światłomierz Sekonic i sprawdzam sobie od czasu do czasu ilość lumenów w różnych warunkach, np teraz siedzę sobie przed kompem 7:45 rano na zewnątrz piękna pogoda przez okno wpada duxo światła robie pomiar na twarz i co przy iso 400 i f4 wyskakuje mi 1/8 sec. jak to Ci wystarczy do naświetlenia portretu to gratuluje .... zjechałem przysłona do przy 1.4 przy ISO400 czas 60... wystarczy do naświetlenia na 50mm
    moje wywody poparte są doświadczeniem i pomiarami, a nie lękiem przed ciężarem i ceną 70-200 2.8...
    nie twierdzę że przy f4 nie da się robić zdjęć, twierdzę że jak nie masz nic poniżej f4 to nie da się robić zdjęć przynajmniej bardzo zawężasz sobie pole manewru w fotografii ...
    pytanie dlaczego wszyscy pro sięgają po "jasne" obiektywy, nie tylko dla tego że ich stać... z konieczności

    tak na marginesie to koncerty robię małpka mojej córki, bo u nas z "lufami" nie wpuszczają ...
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez VanMurder ; 21-11-2007 o 18:12

  5. #5
    Początki nałogu Awatar chuckyy
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Września
    Wiek
    46
    Posty
    482

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    oświetlenie przy koncertach kiepskie??? coś ci się pomyliło sztab technicznych ustawia megawaty lamp żarowych by oświetlić scenę, szperacze sceniczne Fallowspot Units maja moc do 2kW, jak sumujesz wszystkie lampki to masz idealne warunki do przy przy oświetleniu setek kW, w takich warunkach przysłona f8 sobie poradzi - wcięć twój przykład jest jawnym przekłamaniem,
    Mieszkasz w USA, wiec dla Ciebie koncert, to cos na co organizator wydaje kilkaset tysiecy dolarow. W Polsce koncerty ogranizowane sa czesto w domach kultury, gdzie przy przyslonie 1.8 i ISO 1600 masz czasy rzedu 1/40

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    słuchaj nie jestem jakimś idiotą czy baletnica, nosze przy sobie światłomierz Sekonic i sprawdzam sobie od czasu do czasu ilość lumenów w różnych warunkach, np teraz siedzę sobie przed kompem 7:45 rano na zewnątrz piękna pogoda przez okno wpada duxo światła robie pomiar na twarz i co przy iso 400 i f4 wyskakuje mi 1/8 sec. jak to Ci wystarczy do naświetlenia portretu to gratuluje .... zjechałem przysłona do przy 1.4 przy ISO400 czas 60... wystarczy do naświetlenia na 50mm
    moje wywody poparte są doświadczeniem i pomiarami, a nie lękiem przed ciężarem i ceną 70-200 2.8...
    nie twierdzę że przy f4 nie da się robić zdjęć, twierdzę że jak nie masz nic poniżej f4 to nie da się robić zdjęć przynajmniej bardzo zawężasz sobie pole manewru w fotografii ...
    pytanie dlaczego wszyscy pro sięgają po "jasne" obiektywy, nie tylko dla tego że ich stać... z konieczności

    tak na marginesie to koncerty robię małpka mojej córki, bo u nas z "lufami" nie wpuszczają ...
    pozdrawiam

    Mowilem,ze doceniam Twoje zdjecia, wiec nie rozumiem dlaczego sie tak unosisz. Daj sobie na wstrzymanie.

    No i widzisz - ja dzisiaj robilem proby i przy 1/8 sek spokojnie wychodzi ostre zdjecie. I przy przyslonie 4 mam ostra cala twarz, a nie jedno oko, jak Ty przy 2.8.

    I nie twierdze, ze 4 jest lepszy od 2.8, bo nie jest. Twierdze, ze w moim przypadku jest zdecydowanie bardziej przydatny. NIe kazdy robi takie fotki jak Ty i nie kazdy chce takie robic. Niektorzy robia inne i potrzebuja innego sprzetu. Dopusc do w koncu do siebie, bo zaczynasz byc smieszny
    5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Arche121
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    288

    Domyślnie

    panowie dajcie sobie na luzzzzzzzzzzz

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar m_o_b_y
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Wa-wa
    Posty
    1 095

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arche121 Zobacz posta
    panowie dajcie sobie na luzzzzzzzzzzz

    Za chwilę zacznie się decydujące starcie zwolenników i przeciwników teleobiektywu z i bez stabilizacji.

    Będą ofiary, padną trupy.

    Kiedyś nieopatrznie wdalem się w dyskusję zwolenników i przeciwników szkła 17-40.
    Ledwo uszedłem z życiem !!!
    Pozdrówka
    m_o_b_y
    --------------------------------------------------------
    Poszedłem w lewo, chociaż mogłem pójść i w prawo.
    Witold Gombrowicz

  8. #8
    Bywalec Awatar gutek
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    42
    Posty
    133

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chuckyy Zobacz posta
    Mieszkasz w USA, wiec dla Ciebie koncert, to cos na co organizator wydaje kilkaset tysiecy dolarow. W Polsce koncerty ogranizowane sa czesto w domach kultury, gdzie przy przyslonie 1.8 i ISO 1600 masz czasy rzedu 1/40
    tutaj całkowicie się zgadzam, nawet w klubach koncertowych światła jest bardzo mało. Czasami przynosiło się swoje lampki żeby oświetlić perkusje (fajny klimat wychodził)

  9. #9
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chuckyy Zobacz posta

    No i widzisz - ja dzisiaj robilem proby i przy 1/8 sek spokojnie wychodzi ostre zdjecie. I przy przyslonie 4 mam ostra cala twarz, a nie jedno oko, jak Ty przy 2.8.
    no nie takich pierdół to już nie mogę czytać... GO nie zależy tylko od przysłony ale w dużej, mierze od odległości do fotografowanego obiektu, przy 2.8 możesz mieć ostra całą grupę ludzi a nawet cały widok...
    robiłem zdjęcia nocne Las Vegas, z wysokiego budynku Stratosphere Hotel i przy f 1.4 miałem całe miasto ostre, mieszczące się w zakresie GO!!!
    a to że na niektórych zdjęciach mam tylko ostre jedno oko to, mój zamierzony efekt ... może lepiej jak się trochę dokształcisz zanim zaczniesz pisać takie głupoty ...
    Cytat Zamieszczone przez chuckyy Zobacz posta
    Dopusc do w koncu do siebie, bo zaczynasz byc smieszny
    to zdanie to mogłeś sobie darować bo nie wiem kto tu jest śmieszny ...

  10. #10
    Początki nałogu Awatar chuckyy
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Września
    Wiek
    46
    Posty
    482

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    no nie takich pierdół to już nie mogę czytać... GO nie zależy tylko od przysłony ale w dużej, mierze od odległości do fotografowanego obiektu, przy 2.8 możesz mieć ostra całą grupę ludzi a nawet cały widok...
    robiłem zdjęcia nocne Las Vegas, z wysokiego budynku Stratosphere Hotel i przy f 1.4 miałem całe miasto ostre, mieszczące się w zakresie GO!!!
    a to że na niektórych zdjęciach mam tylko ostre jedno oko to, mój zamierzony efekt ... może lepiej jak się trochę dokształcisz zanim zaczniesz pisać takie głupoty ...

    to zdanie to mogłeś sobie darować bo nie wiem kto tu jest śmieszny ...
    Ja odpuszczam, bo do Ciebie nie docierają podstawowe informacje. Jesteś zaślepiony swoim 2.8 i 1.4 i niech tak zostanie.
    5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •