E tam koniec świata - do 2012 i tak trzeba będzie pomyśleć o "nowej" bryce a do tego czasu jak ktoś tłucze sporą ilość km to na samych oszczędnościach uzbiera na nowszą. Tak swoją drogą wiadomo o ile ma skoczyć i czy przypadkiem równocześnie gazu nie podniosą?
Edit: 39 groszy, ma wprowadzona zostać też akcyza na węgiel i koks...
Ostatnio edytowane przez Zigi ; 03-09-2007 o 18:10
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
No to ja tylko przestrzegę przed Hyundaiami - mają apetyt na paliwo.
Zrobiłem szybką kalkulację roku na mojego służbowego Hyundaia Avante 1.6vvt (automat). Jako że dość szczegółowo rozliczamy koszta eksploatacyjne to oto co mi wyszło:
W ciągu roku (od września 2006 do sierpnia 2007) przejechałem 16.291km, zatankowanie paliwa (jakiś odpowiednik Pb95) do przejechania tych kilometrów kosztowało 2.660.000KRW czyli około 7796PLN. Lekko uśredniłem cenę paliwa i wyszło mi że zużyłem około 1722 litrów, a to daje średnie zużycie 10.56l/100km. O jakie szczęście że to służbowe...![]()
Pozdrawiam
Dominik
EOS 3, EOS 40D, EOS 7D, 17-40 f/4L, 28-135 f/3.5-5.6 IS USM, 75-300 f/4-5.6, 50 f/1.4,
100 f/2.8 Macro USM, 580ex, kilka hoya hmc pro1, Lowepro SR 100 AW, CT AW Fotki tutaj
fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności
EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple
Ja nie kupuje samochodu bo fajnie wyglada, tylko ze zajefajnie jezdzi. Fabka elegance kombi ma absolutnie wyszystko co jest mi potrzebne do komfortowej jazdy. A dzieki silnikowi wlasnie przezywam druga mlodosc
Aha na trasie 4,3-4,7 (z klima) srednio.
Na niemieckich autostradach 5,6.
Do pracy mam 13km, spalanie 4,9-6,0. 6.0 to jak sa korki i sie spiesze
Na biegu jalowym 0,5 l/h
Ocena wygladu to oczywiscie jest kwestia idywidualna. Mnie na przyklad urzeka prostota tego samochodu, gdyz nie cierpie nasranych, oblych, wyscielanych jak kanapa na strychu, miekkich jak kokolino samochodow![]()
Ostatnio edytowane przez arra ; 04-09-2007 o 09:26
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
A to już całkiem inna historia... Aż się zdziwiłem że Hyundai kręci obroty do 7.000Ale inaczej nie da się z tej kosiarki mocy wycisnąć, a to się przekłada na zużycie. Szczęście że nikt tutaj na to nie zwraca uwagi. Dla porównania, w naszej firmie w innych krajach samochody służbowe to w Polsce Skoda Octavia 1.9 TDi, a w Niemczech VW Passat 2.0 TDi. Tylko my tu na końcu świata jeździmy kosiarkami...
Pozdrawiam
Dominik
EOS 3, EOS 40D, EOS 7D, 17-40 f/4L, 28-135 f/3.5-5.6 IS USM, 75-300 f/4-5.6, 50 f/1.4,
100 f/2.8 Macro USM, 580ex, kilka hoya hmc pro1, Lowepro SR 100 AW, CT AW Fotki tutaj
A po ile u was jest ON? Czy kosztuje mniej niż PB?
narazie bardzo ekonomiczny rower
pozdrawiam
EOS 350D, EOS 30D, Canon 50 f 1.4 Canon 24-70 f 2.8 Canon Speedlite 580 EX II
Galeria http://www.grzegorzskiba.com
A w tym ze potrzebuje do jazdy ON i powietrza :-] a poza tym to i pod woda zadziała ;-) Z tym ze to raczej te true-diesle a nie jakies nowe wydumane turbointercoolerdiesle ;-)
No ale ja to mam inne podejscie do samochodów niż większość - idealny samochód wg. mnie nie musi osiągać 100km/h, byle by miał napęd 4x4, reduktor i blokowane dyferencjały ;-)
Aczkolwiek sam mam zagazowaną benzynkę - i pociesze wszystkich narzekających na spalanie - średnio pali mi ponad 30 litrów na 100 km![]()
- Panie Spock, prędkość hiperfokalna !
- Nie możemy kapitanie, za dużo krążków rozproszenia !
Do galerii nie zapraszam, bo poszła była do /dev/null