Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: TIFF->JPG w PS CS2

Mieszany widok

  1. #1
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Co to znaczy niedestrukcyjne B&W? Nie znam ACR 4.0, a 3.x używałem ze dwa razy (nie mam własnego PS, czasem korzystam u znajomego) co robi się tymi suwakami
    w zakładce calibration? Do tej pory byłem przekonany, że najlepsze B&W otrzymuje się najpierw mieszając kanały dopiero potem usuwając saturację.
    Niedestrukcyjne oznacza, że nie dokonujesz zmian w samym pliku, nie ginie informacja zapisana w obrazie. Zdjęcie nie ulega uszkodzeniu.

    Jedyne co zmieniasz to interpretacja tego co zostało zapisane w RAWie.

    W ACR 3.x po zjechaniu saturacją do zera w zakładce calibration możesz zmienić interpretację (znaczenie, nasycenie) poszczególnych składowych RGB. Obraz w RAW jest obrazem czarno-białym z zapisaną informacją o mapie filtru Bayera. Zmieniając HUE i SATURATION zmieniasz "znaczenie" poszczególnych składowych RGB i proporcje między nimi. Masz właściwie pełną kontrolę w dużym stopniu równoważną zakładaniu filtrów na obiektyw.


    EDIT: Obrabiając obraz w PS - pomijając nowe smart filters w CS3 - dokonujesz destrukcji obrazu. Każda ingerencja krzywymi, filtrami, levelami pozbawia obraz pewnej ilości informacji. Jest destrukcyjna.

    Niedestrukcyjne jest poprawiane obrazu na warstwach korekcyjnych i na warstwach "smart" ale tylko do czasu spłaszczenia warstw do finalnego obrazka.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 27-05-2007 o 12:25

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Niedestrukcyjne oznacza, że nie dokonujesz zmian w samym pliku, nie ginie informacja zapisana w obrazie. Zdjęcie nie ulega uszkodzeniu.

    Jedyne co zmieniasz to interpretacja tego co zostało zapisane w RAWie.
    Rawa przecież nie modyfikujesz. Czy chodzi Ci o to, że z uzyskanego TIFFa możesz odzyskać to co było w RAW?

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    W ACR 3.x po zjechaniu saturacją do zera w zakładce calibration możesz zmienić interpretację (znaczenie, nasycenie) poszczególnych składowych RGB. Obraz w RAW jest obrazem czarno-białym z zapisaną informacją o mapie filtru Bayera. Zmieniając HUE i SATURATION zmieniasz "znaczenie" poszczególnych składowych RGB i proporcje między nimi. Masz właściwie pełną kontrolę w dużym stopniu równoważną zakładaniu filtrów na obiektyw.
    Wybacz trochę nie jasno napisałeś. Co to jest RAW i Filtr Bayera wiem, hue, saturation i RGB też.
    Ale, dalej nie rozumiem co robią te suwaki, o których pisałeś. Domyślam się, że jest tam zmiana Hue i Saturation (chyba dla każdego kanału RGB osobno), ale tego też nie napisałeś jasno i prosto. Nieważne sprawdzę sam przy okazji.

  3. #3
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    .... ale tego też nie napisałeś jasno i prosto. Nieważne sprawdzę sam przy okazji.
    Wielkie dzięki

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Do tej pory byłem przekonany, że najlepsze B&W otrzymuje się najpierw mieszając kanały dopiero potem usuwając saturację.
    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Ale, dalej nie rozumiem co robią te suwaki, o których pisałeś. Domyślam się, że jest tam zmiana Hue i Saturation (chyba dla każdego kanału RGB osobno), ale tego też nie napisałeś jasno i prosto. Nieważne sprawdzę sam przy okazji.
    to przy okazji potestuj tez, jak działają Obliczenia - świetne narzędzie do konwersji B&W - cóż, nie jest niedestrukcyjne, część informacji się traci, lecz nie jest to widoczne ani na monitorze, ani na odbitce, za to możliwości daje to naprawde ogromne - naprawdę warto poeksperymentowac i zobaczyć, jak wiele da sie z tego wyciągnąć

    Obliczenia - przynajmniej w PS 7, z którego korzystam dzięki uprzejmości zaprzyjaznionej osoby, bo sama PSa [jeszcze] nie posiadam - mają tę wadę, że działają na całym pliku, nie na zaznaczeniu
    nie wiem, jak jest w najnowszych wersjach
    - jesli obliczenia w ogole usunięto, upiję się z rozpaczy
    - jesli dodano możliwość zaznaczenia obszaru, upiję się ze szczęścia

  5. #5
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez energia_ki Zobacz posta
    ...
    nie wiem, jak jest w najnowszych wersjach
    - jesli obliczenia w ogole usunięto, upiję się z rozpaczy
    - jesli dodano możliwość zaznaczenia obszaru, upiję się ze szczęścia
    Trzeba się będzie obejść bez gorzały w CS3 nic się nie zmieniło. Nie pamiętam już jak to było w 7.0 ale Calculations z maskami można chyba robić? To daje możliwość "zaznaczania" obszaru ;

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez energia_ki Zobacz posta
    to przy okazji potestuj tez, jak działają Obliczenia - świetne narzędzie do konwersji B&W - cóż, nie jest niedestrukcyjne, część informacji się traci, lecz nie jest to widoczne ani na monitorze, ani na odbitce, za to możliwości daje to naprawde ogromne - naprawdę warto poeksperymentowac i zobaczyć, jak wiele da sie z tego wyciągnąć
    No właśnie to miałem na myśli pisząc mieszanie kanałów. Zapomniałem jak się nazywa narzędzie do tego w PS.
    Ale można to zrobić i bez tego narzędzia. Kanały które chcesz wymieszać kopiujesz do osobnych warstw obrazka BW, ustawiasz tryb warstwy, opacity i efekt jest ten sam. I na dodatek: 1. możesz sobie dowoli zmieniać tryby mieszania i opacity patrząc na efekt, 2. masz maski jakie chcesz, jeśli nawet nie ma ich przy calculations, 3. w nowszych PSach są blending options, którymi czasem można się posłużyć zamiast maski, 4. nie potrzeba to tego PS, może (ale nie musi) wystarczyć GIMP.

    Zupełnie mi nie przeszkadza, to że metoda jest destrukcyjna . Nie interesuje mnie czy informację się traci czy nie, a tylko czy traci się czy zyskuje na atrakcyjności wrażeń wzrokowych jakie daje fotografia.

    Janusz, już wiem, co jest na tych suwakach. Jednak dobrze się domyśliłem więc chyba dało się jednak zrozumieć. Co nie zmienia faktu, że gdybyś napisał po prostu jak się nazywają te suwaki to zrozumiałbym dużo szybciej, bez potrzeby domyślania się i upewniania. No i przynajmniej na screeshocie, który ja widziałem w sieci jest jeszcze Shadow Tint. Czmu tylko shadow?

  7. #7
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    ....
    W ACR 3.x po zjechaniu saturacją do zera w zakładce calibration możesz zmienić interpretację (znaczenie, nasycenie) poszczególnych składowych RGB. Obraz w RAW jest obrazem czarno-białym z zapisaną informacją o mapie filtru Bayera. Zmieniając HUE i SATURATION zmieniasz "znaczenie" poszczególnych składowych RGB i proporcje między nimi. Masz właściwie pełną kontrolę w dużym stopniu równoważną zakładaniu filtrów na obiektyw.
    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    ... Co nie zmienia faktu, że gdybyś napisał po prostu jak się nazywają te suwaki to zrozumiałbym dużo szybciej, bez potrzeby domyślania się i upewniania.....
    Może wystarczyłoby czytać uważniej

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Może wystarczyłoby czytać uważniej
    Wybacz, naprawdę napisałeś to niejasno. Przeczytałem Twój tekst ze trzy razy. Zastanawiałem się co to znaczy zmieniać znaczenie i interpretacje RGB, bo to może oznaczać dużo rzeczy niekoniecznie zmianę Hue i saturation. Zmiana proporcji między RGB też.

    Zestaw pod względem przejrzystości to co napisałeś ze zdaniem:

    W zakładce calibration są suwaki dla Hue i Saturation dla RGB osobno.

    Cały czas się zastanawiam dlaczego Tint jest tylko dla cieni.
    Ostatnio edytowane przez michalab ; 28-05-2007 o 19:20

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •