Pokaż wyniki od 1 do 10 z 124

Wątek: Uniwersalny zoom

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    już sie rzuciła gubiąc po drodze obcasy
    obejrzała i uznała że nie kupi białego obiektywu bo kolorem do body nie pasuje
    Znam ten ból... Nie dość, że nie pasuje kolorem to jeszcze ma ochydne dwa paski w poprzek. :-D Czyż one aż tak się w słońcu grzeją, że muszą być w tym strasznym, zwracającym na siebie uwagę, kolorze? Już to widzę, jak czarne lufy rozciągają się w świetle estradowym jak struny gitar

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    znajde wolną chwilę, przejde się do sklepu, pooglądam, pomarudzę...
    ta sigma jest chwilowo jedynym wyborem, trochę musiałam kryteria finansowe zawęzić
    Zebyś tylko później nie żałowała... Jest ciemna (nie mam na myśli obudowy ) i nie najlepsza optycznie. Przetestuj dużo przed kupnem w ciemnych pomieszczeniach z kontrastowymi światłami.

    Cytat Zamieszczone przez lukep Zobacz posta
    Robilem kilkadziesiat w swoim zyciu koncertow, spedow i tym podobnych imprez. Tamrony, Sigmy i podobne 'badziewia' maja jeden podstawowy mankament - nieprzewidywalny efekt zdjeciowy. Najlepsze rozwiazanie na koncert to:
    C 24-70/2.8 L, 70-200/2,8 IS L oraz 85/1.8.
    70-200/2.8 IS L jest dobry ale "biały" i raczej drogi

    Natomiast sam coraz bardziej skłaniam się do zakupu EF 85/1.8, co również w tym przypadku doradzam. To szkło portretowe daje wyśmienity obraz i mieści się w założonych widełkach cenowych przy kwocie około 1500zł. Na 350d będzie odpowiednikiem szkła o ogniskowej 135mm.

    Przejrzyj poprzednie zdjęcia i oceń z jakich ogniskowych najczęściej korzystałaś.
    Canon 350D + 24-105/4 L IS + 18-55/3.5-5.6 + w odstawce Sigma 18-200/3.5-6.3

  2. #2
    Vixen
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukep Zobacz posta
    Najlepsze rozwiazanie na koncert to:
    C 24-70/2.8 L, 70-200/2,8 IS L oraz 85/1.8.
    I to tyle w tym temacie. Najlepsza puszka z moich doswiadczen, XXD lub 1D.
    dziękuję Ci za jakże trafne i cenne uwagi. tylko nie zauważyłeś co pisałam o cenie i możliwościach finansowych. taki drobiazg. szczególik po prostu

    jak mnie bedzie stac to sobie kupię 5 aparatów, po 10 szkiełek do każdego i małego murzynka, żeby to za mną nosił

    Cytat Zamieszczone przez Frg Zobacz posta
    Znam ten ból... Nie dość, że nie pasuje kolorem to jeszcze ma ohydne dwa paski w poprzek.
    no właśnie, 8k za obiektyw który ma nieodpowiedni kolor? zeby chociaz różowe robili

    Przejrzyj poprzednie zdjęcia i oceń z jakich ogniskowych najczęściej korzystałaś.
    przejrzałam i niewiele mi to mówi canon a410 i konica-minolta dimage Z5 to zakres 5-17 mm (tyle mam w danych exif, i niejasne wrażenie że jakoś to trzeba przeliczyć). tymi robiłam koncerty plenerowe. w klubie już mając 350d używałam całego kitowego zakresu czyli 18-55 i to 55 było trochę za krótkie. a czeka mnie m.in. koncert na dużej plenerowej scenie, raczej bez możliwości wejścia nań dlatego potrzebuję coś z długą ogniskową.

    coraz większy mętlik mam w głowie. i jesli nie zdarzy się cud to znacznie mniej pieniędzy do wydania, bo 1500 musi starczyć na obiektyw, zapasowa baterie, druga karte...

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    przejrzałam i niewiele mi to mówi canon a410 i konica-minolta dimage Z5 to zakres 5-17 mm (tyle mam w danych exif, i niejasne wrażenie że jakoś to trzeba przeliczyć).
    w przypadku A410 te 5-17mm to jest cały jego zakres i odpowiada to 40-130mm dla kliszy
    Po uwzględnieniu mniejszej matrycy w 350D odpowiada to 25-80mm i właśnie takich ogniskowych potrzebujesz, aby w 350D mieć ten sam zakres co był w A410.

    Dla Z5 te 5-17mm to są ogniskowe początkowe, jako że cały zakres Minolty wynosi około 5-70mm i odpowiada 35-420mm dla kliszy.
    Zatem w przypadku Z5 5-17mm to wyjdzie jakieś 35-120mm, a po uwzględnieniu cropa 22-75mm.

    Jak widać wyszło bardzo podobnie jak w przypadku A410 (co nie dziwi, bo oba wspomniane aparaty mają podobny rozmiar matrycy światłoczułej.

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    w klubie już mając 350d używałam całego kitowego zakresu czyli 18-55 i to 55 było trochę za krótkie. a czeka mnie m.in. koncert na dużej plenerowej scenie, raczej bez możliwości wejścia nań dlatego potrzebuję coś z długą ogniskową.

    coraz większy mętlik mam w głowie. i jesli nie zdarzy się cud to znacznie mniej pieniędzy do wydania, bo 1500 musi starczyć na obiektyw, zapasowa baterie, druga karte...
    Ja bym wybierał wśród następujących obiektywów:
    Tamron 28-75/2,8
    Canon EF85/1,8
    Canon EF 100/2
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #4
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    1,5k i mamy:
    sigma za jakies 800/900,
    karta sandisk 4gb extream III za 230,
    akumulatorki z allegro po 20 za sztuke.
    spokojnie sie miescisz
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merger Zobacz posta
    sigma na koncerty moze byc ciutke ciemna i wolna, ale poza tym bardzo lubie to szklo. jak dla mnie daje dobrej jakosci zdjecia i przyzwyczailem sie nawet do jej bzyczenia, do tego stopnia, ze denerwuje mnie teraz brak bzyczenia w nowej 85tce usm :P
    Cytat Zamieszczone przez merger Zobacz posta
    1,5k i mamy:
    sigma za jakies 800/900,
    karta sandisk 4gb extream III za 230,
    akumulatorki z allegro po 20 za sztuke.
    spokojnie sie miescisz
    Czy jesteś pewien, że możesz doradzić tę sigmę?
    Jak sprawuje się AF przy złym świetle?
    Czy sam używałeś ją w podobnych warunkach do omawianych tutaj?

    Tak, wiem, że 85/1.8 sam sobą wypełnia całą kwotę 1500zł, ale czy zakup Sigmy przy tego rodzaju fotografii będzie trafiony? Przy takiej minimalnej przysłonie jaką oferuje i tak da się korzystać tylko z początku jej przedziału ogniskowych aby jak najmniej zdjęć wyszło poruszonych. Chyba, że ten pomysł ze statywem był na serio i jest taka możliwość

    Jeżeli sytuacja jest bardzo gardłowa, może by się dało pożyczyć jakiś dobry obiektyw na ten koncert i kontunuować zbieranie pieniędzy do następnego? Aby potem nie zostać z obiektywem, którego się nie potrzebuje :rolleyes:
    Canon 350D + 24-105/4 L IS + 18-55/3.5-5.6 + w odstawce Sigma 18-200/3.5-6.3

  6. #6
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    no oczywiscie, ze lepiej wziac 85/1.8, bo sigma jest fajna, ale w dzien. nie ma co tu sciemniac. w ciemnosciach jest ciezko.

    jesli nie stalka, to w tej klasie cenowej sigma jest chyba najciekawszym wyborem.
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    55

    Domyślnie

    Przeczytać warto test tej Sigmy: http://www.optyczne.pl/index.php?tes...ywu&test_ob=12
    Obiektyw daje bardzo dobrą rozdzielczość, nawet całkiem otwarty. W przedziale 70-200mm jest wspaniale. Największy minus to typowa bolączka Sigmy na aparatach Canona: autofocus
    Cytat Zamieszczone przez test na optyczne.pl strona 11
    W zasadzie o Sigmie można by pisać w samych superlatywach, gdy nie jej autofokus. Pisząc wprost, trzeba wyraźnie powiedzieć: jest wolny, bardzo głośny, a w słabym świetle często się gubi, szczególnie gdy operujemy w ogniskowych z zakresu 200-300 mm.
    W warunkach studyjnych, które trudno nazwać sytuacją o trudnym świetle, Sigma w ustawianiu ostrości myliła się aż w ponad 21% przypadków!
    Więc jeżeli:
    1 - samo 85mm faktycznie Ci nie wystarcza
    2 - z sukcesem będziesz w stanie nastawić ostrość manualnie używając mikrowizjera 350d :grin:
    3 - będziesz mogła użyć statywu/monopoda przy ogniskowych powyżej 100mm
    możesz nie czytać dalej i nie dręczyć się poszukiwaniami (nic nowego poniżej 2k zł nie znajdziesz), tylko kupić tę Sigmę i nie zawracać sobie więcej głowy, dopóki jej ograniczenia Ciebie nie zmęczą
    Canon 350D + 24-105/4 L IS + 18-55/3.5-5.6 + w odstawce Sigma 18-200/3.5-6.3

  8. #8
    Vixen
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    w przypadku A410 te 5-17mm to jest cały jego zakres i odpowiada to 40-130mm dla kliszy
    Po uwzględnieniu mniejszej matrycy w 350D odpowiada to 25-80mm i właśnie takich ogniskowych potrzebujesz, aby w 350D mieć ten sam zakres co był w A410.
    dzięki za przeliczenie

    nie ukrywam że się gubię z tym przeliczaniem i czasami nie wiem czy obiektyw ma podane ogniskowe dla pełnej czy niepełnej klatki małego obrazka.

    problem w tym że ten "długi koniec" w a410 to za mało, nie wystarczał.
    podobna długość ogniskowej w Z5 też bywała za mała.

    dlatego wydaje mi się że stałka ~80mm będzie niewystarczająca.

    jeśli nie Sigma 70-300 to co? w podobnej cenie i o podobnym zakresie ogniskowych. troche tego jest ale nijak nie umiem ocenić wartości rzeczywistej.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vixen Zobacz posta
    nie ukrywam że się gubię z tym przeliczaniem i czasami nie wiem czy obiektyw ma podane ogniskowe dla pełnej czy niepełnej klatki małego obrazka..
    Obiektyw ma ogniskową (lub dla zooma zakres ogniskowych) podaną niezaleznie od formatu klatki. Jest to jego własność fizyczna, a to przeliczanie polega nieco na czym innym.

    Jest taki fajny przykład:
    Zdjecie wykonane obiektywem o ogniskowej 17mm

    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5d/page12.asp

    Jeśli wzięlibyśmy aparat pełnoklatkowy (5D czy kliszak) to za pomocą tego obiektywu otrzymamy obraz taki jak zaznaczony wiekszą ramką; natomiast jeśli pozostając w tym samym miejscu podpięlibyśmy do tego samego obiektywu aparat z mniejszą matrycą (czyli wszystkie pozostałe amatorskie lustrzanki Canona) to otrzymalibyśmy zdjęcie takie, jak w mniejszej ramce.

    Ogniskowa obiektywu absolutnie się nie zmieniła, a całe to przeliczanie polega na tym, że staramy się obliczyć jaka powinna być ogniskowa dla aparatu z niepełną klatką ,aby otrzymać taki sam obraz jak przy pełnej klatce. Przelicznik w tym przypadku wynosi 1,6 i w powyzszym przykładzie gdybyśmy chcieli za pomocą 20D otrzymac taki sam obraz jak z 5D to powinniśmy wziać obiektyw o ogniskowej około 10-11mm (dokładnie 17 dzielimy przez 1,6 co daje 10,6mm)

    W odwrotnym przypadku, gdybyśmy mieli zdjęcie zrobione aparatem niepełnoklatkowym z obiektywem 17mm to żeby otrzymać ten sam efekt pełną klatką należy wartość użytej ogniskowej pomnożyć przez 1,6 i wychodzi, że dla pełnej klatki byłoby to 27mm.

    Mam nadzieje, że teraz już wszystko jasne :-)
    Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 23-02-2007 o 09:49
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •