jak bys chciala, to na digiPhoto w weekend pewnie bede i moge zabrac te sigme ze soba.
jak bys chciala, to na digiPhoto w weekend pewnie bede i moge zabrac te sigme ze soba.
5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR
adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB
W!
Robilem kilkadziesiat w swoim zyciu koncertow, spedow i tym podobnych imprez. Tamrony, Sigmy i podobne 'badziewia' maja jeden podstawowy mankament - nieprzewidywalny efekt zdjeciowy. Najlepsze rozwiazanie na koncert to:
C 24-70/2.8 L, 70-200/2,8 IS L oraz 85/1.8.
I to tyle w tym temacie. Najlepsza puszka z moich doswiadczen, XXD lub 1D.
XXXD ze wzgledu na maly wizjer oraz slabe AF srednio nadaja sie na 'dobre zdjecia'. Sigma 70-300 APO, powyzej 200mm nie istnieje i jakosc ze tak powiem, szczegolnie na powiekszeniach - fatalna! Co do zmian szkiel, pamietam jak moja pierwsza bojowa impreze robilem na pierwszym Zarnowcu. Mialem dwie puchy oraz kolo 10 szkiel i wszystkich uzylem. Przystanek W. to smieszna zabawa, przy tym co tam sie w Zarnowcu dzialo. Ostatnio zmienialem szkla na punkowym koncercie, obok mnie skakli i na moje plecy wpadali ludzie i jakos udawalo mi sie zmienic szklo... Kwestia wprawy i przyzwyczajenie. Z tego co Ci proponowali to i tak ta Sigma 70-300 najlepsza, ale nadal fatalna... Kup sobie stalki, 50 i 85, bedziesz miala dobre szkla i uniwersalne. Zoomy sa raczej dla ludzi ktorzy nie wiedza czego chca lub pracuja w takiej dzialce jak ja ;-) No i kwestia kasyyyy (usprawiedliwiona) ;> Lepiej zbierac na dobre szkla nizli pakowac kase w dziadostwo.
Zdrowko
Znam ten ból... Nie dość, że nie pasuje kolorem to jeszcze ma ochydne dwa paski w poprzek. :-D Czyż one aż tak się w słońcu grzeją, że muszą być w tym strasznym, zwracającym na siebie uwagę, kolorze? Już to widzę, jak czarne lufy rozciągają się w świetle estradowym jak struny gitar![]()
Zebyś tylko później nie żałowała... Jest ciemna (nie mam na myśli obudowy) i nie najlepsza optycznie. Przetestuj dużo przed kupnem w ciemnych pomieszczeniach z kontrastowymi światłami.
70-200/2.8 IS L jest dobry ale "biały"i raczej drogi
Natomiast sam coraz bardziej skłaniam się do zakupu EF 85/1.8, co również w tym przypadku doradzam. To szkło portretowe daje wyśmienity obraz i mieści się w założonych widełkach cenowych przy kwocie około 1500zł. Na 350d będzie odpowiednikiem szkła o ogniskowej 135mm.
Przejrzyj poprzednie zdjęcia i oceń z jakich ogniskowych najczęściej korzystałaś.
Canon 350D + 24-105/4 L IS + 18-55/3.5-5.6 + w odstawce Sigma 18-200/3.5-6.3
dziękuję Ci za jakże trafne i cenne uwagi. tylko nie zauważyłeś co pisałam o cenie i możliwościach finansowych. taki drobiazg. szczególik po prostu![]()
jak mnie bedzie stac to sobie kupię 5 aparatów, po 10 szkiełek do każdego i małego murzynka, żeby to za mną nosił![]()
no właśnie, 8k za obiektyw który ma nieodpowiedni kolor? zeby chociaz różowe robili![]()
przejrzałam i niewiele mi to mówiPrzejrzyj poprzednie zdjęcia i oceń z jakich ogniskowych najczęściej korzystałaś.canon a410 i konica-minolta dimage Z5 to zakres 5-17 mm (tyle mam w danych exif, i niejasne wrażenie że jakoś to trzeba przeliczyć). tymi robiłam koncerty plenerowe. w klubie już mając 350d używałam całego kitowego zakresu czyli 18-55 i to 55 było trochę za krótkie. a czeka mnie m.in. koncert na dużej plenerowej scenie, raczej bez możliwości wejścia nań dlatego potrzebuję coś z długą ogniskową.
coraz większy mętlik mam w głowie. i jesli nie zdarzy się cud to znacznie mniej pieniędzy do wydania, bo 1500 musi starczyć na obiektyw, zapasowa baterie, druga karte...
w przypadku A410 te 5-17mm to jest cały jego zakres i odpowiada to 40-130mm dla kliszy
Po uwzględnieniu mniejszej matrycy w 350D odpowiada to 25-80mm i właśnie takich ogniskowych potrzebujesz, aby w 350D mieć ten sam zakres co był w A410.
Dla Z5 te 5-17mm to są ogniskowe początkowe, jako że cały zakres Minolty wynosi około 5-70mm i odpowiada 35-420mm dla kliszy.
Zatem w przypadku Z5 5-17mm to wyjdzie jakieś 35-120mm, a po uwzględnieniu cropa 22-75mm.
Jak widać wyszło bardzo podobnie jak w przypadku A410 (co nie dziwi, bo oba wspomniane aparaty mają podobny rozmiar matrycy światłoczułej.
Ja bym wybierał wśród następujących obiektywów:
Tamron 28-75/2,8
Canon EF85/1,8
Canon EF 100/2
1,5k i mamy:
sigma za jakies 800/900,
karta sandisk 4gb extream III za 230,
akumulatorki z allegro po 20 za sztuke.
spokojnie sie miescisz
5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR
adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB
"Lepiej zbierac na dobre szkla nizli pakowac kase w dziadostwo."
imho lepiej kupic za tyle $ ile sie ma czyli pewnie
50/1.8
tamron jakis 2.8
sigm 70-300
i co zaskakujace ROBIC zdjecia a nie czekac latami az sie kupi elke
jak juz sie dorobi to mozna tamto sprzedac z niewielkim spadkiem to nie body wszak a szkla a one jakos nie chca taniec![]()
Czy jesteś pewien, że możesz doradzić tę sigmę?
Jak sprawuje się AF przy złym świetle?
Czy sam używałeś ją w podobnych warunkach do omawianych tutaj?
Tak, wiem, że 85/1.8 sam sobą wypełnia całą kwotę 1500zł, ale czy zakup Sigmy przy tego rodzaju fotografii będzie trafiony? Przy takiej minimalnej przysłonie jaką oferuje i tak da się korzystać tylko z początku jej przedziału ogniskowych aby jak najmniej zdjęć wyszło poruszonych. Chyba, że ten pomysł ze statywem był na serio i jest taka możliwość
Jeżeli sytuacja jest bardzo gardłowa, może by się dało pożyczyć jakiś dobry obiektyw na ten koncert i kontunuować zbieranie pieniędzy do następnego?Aby potem nie zostać z obiektywem, którego się nie potrzebuje :rolleyes:
Canon 350D + 24-105/4 L IS + 18-55/3.5-5.6 + w odstawce Sigma 18-200/3.5-6.3
dzięki za przeliczenie
nie ukrywam że się gubię z tym przeliczaniem i czasami nie wiem czy obiektyw ma podane ogniskowe dla pełnej czy niepełnej klatki małego obrazka.
problem w tym że ten "długi koniec" w a410 to za mało, nie wystarczał.
podobna długość ogniskowej w Z5 też bywała za mała.
dlatego wydaje mi się że stałka ~80mm będzie niewystarczająca.
jeśli nie Sigma 70-300 to co? w podobnej cenie i o podobnym zakresie ogniskowych. troche tego jest ale nijak nie umiem ocenić wartości rzeczywistej.
no oczywiscie, ze lepiej wziac 85/1.8, bo sigma jest fajna, ale w dzien. nie ma co tu sciemniac. w ciemnosciach jest ciezko.
jesli nie stalka, to w tej klasie cenowej sigma jest chyba najciekawszym wyborem.
5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR
adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB