Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1895

Wątek: Cos nowego na horyzoncie?

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Skipper
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Niemcy a czasem inne kraje
    Wiek
    52
    Posty
    1 112

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Oglądałem RAWy z 2 sztuk. Na f/2.8 mydełko, na f/4 trochę lepiej ale i tak daleko do 70-200/4.
    bo czwórka 70-200 jest najostrzejszym zoomem w całej szklarni canona wiec przyrównywanie nie ma sensu to dwa rózne obiektywy

    2.8 ma za to wiecej swiatła, a wiadomo ze im jaśniejszy obiektyw tym wiecej problemów optycznych do pokonania szczególnie przy zoomie
    fotografuje ludzi, nie zwierzęta... nie jestem fotografem żywności

    EOS Digital 17-200; f/1.4; f1.8; f/4; L; IS; Speedlite 580EX + Apple

  2. #2
    Bywalec Awatar gzak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa - Sandomierz
    Wiek
    51
    Posty
    239

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skipper Zobacz posta
    bo czwórka 70-200 jest najostrzejszym zoomem w całej szklarni canona wiec przyrównywanie nie ma sensu to dwa rózne obiektywy

    2.8 ma za to wiecej swiatła, a wiadomo ze im jaśniejszy obiektyw tym wiecej problemów optycznych do pokonania szczególnie przy zoomie

    Ale o ile nadążam za wątkiem mowa tu o stałce, a nie zoomie...
    Grzechu
    http://www.gzak.net - Ostatnie galerie: Warszawa 2007 , USA 2007 cz. 3 , Toskania 2011
    Żelastwo: 5d, 24 2.8, 85 1.8, 70-200 F4, 28-75 2.8, 21M, 190CLB, 420EX, 580EX, E-PL3

  3. #3
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skipper Zobacz posta
    bo czwórka 70-200 jest najostrzejszym zoomem w całej szklarni canona wiec przyrównywanie nie ma sensu to dwa rózne obiektywy

    2.8 ma za to wiecej swiatła, a wiadomo ze im jaśniejszy obiektyw tym wiecej problemów optycznych do pokonania szczególnie przy zoomie
    Nie zmienia to faktu że 200/2.8 to mydło. Zapominasz też chyba że konstrukcja stałki jest prostsza niż zooma więc jakość obrazu opwinna być lepsza a nie gorsza.

  4. #4

    Domyślnie

    To już prawie 1000 postów, nie będe przeglądał, sorry jeżeli było:

    길어져서 가립니다.



    Canon EOS 1D Mark III : 12Mp, x1.2, DIGIC III, 8,5fps,raw 25매까지, 먼지제거, 세로그립분리가능(grip détachable en kit 불어 표현이 이렇습니다), SD+CF, Wifi.(2007 1월) - 3000Eur
    AF향상, 측광향상, iso3200의 화질 많이 향상, jpg화질 향상이 이루어짐 : 디직 3의 공통된 성능향상일것 같습니다.

    - Canon EOS 40D 10Mp, x1.6, DIGIC III, 5fps, 먼지제거, ISO de 100 a 3200, AF측거점이 늘어나거나 AF성능의 향상이 예상됨 (PMA 2007 4월) - 1200Eur

    PMA 2007 4월 발표예정인 렌즈들

    - Canon ef 200mm F/2.8 L USM IS -1000Eur
    - Canon ef 400mm F/4 L USM IS 흑통 -1400 Eur
    - canon ef 10-24 F/2.8 L USM - 1200Eur
    - Canon ef 24-70 F/2.8 L USM IS - 1000Eur
    - Canon ef 100-400 F/4 L USM IS(3) 흑통이 될수도있다고 함 -1200Eur


    Pzdr
    Sławek

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slawi_3000 Zobacz posta
    ... sorry jeżeli było:
    Totalna bzdura, kazde w wymienionych szkiel bylby co najmniej
    dwa razy drozsze, czesc 3-4 razy drozsza...
    Takze kolejne zyczenia - ploty

  6. #6

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder Zobacz posta
    Totalna bzdura, kazde w wymienionych szkiel bylby co najmniej
    dwa razy drozsze, czesc 3-4 razy drozsza...
    Takze kolejne zyczenia - ploty
    Taki plotkarski wątek, najbardziej ubawił mnie ten pełnoklatkowy 10-24 2.8 za 1200 euro

    EDIT: Sportowy C ma być na Superbowl (4 luty )
    Ostatnio edytowane przez slawi_3000 ; 17-01-2007 o 23:15

  7. #7
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slawi_3000 Zobacz posta
    Taki plotkarski wątek, najbardziej ubawił mnie ten pełnoklatkowy 10-24 2.8 za 1200 euro
    bawiloby mnie to, gdybym nie uwazal masturbowania sie przed specyfikacjami elektroniki uzytkowej za kompletny idiotyzm i odmiane choroby umyslowej

    niewolnikom emocjonowania sie takimi specyfikacjami wypada tylko powiedziec: "wiara czyni cuda". aczkolwiek rzadziej niz poslugiwanie sie mozgiem
    www albo tez flickr

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skipper Zobacz posta
    bo czwórka 70-200 jest najostrzejszym zoomem w całej szklarni canona wiec przyrównywanie nie ma sensu to dwa rózne obiektywy

    2.8 ma za to wiecej swiatła, a wiadomo ze im jaśniejszy obiektyw tym wiecej problemów optycznych do pokonania szczególnie przy zoomie

    Cóż, przesiadałem się kiedyś z czwórki na 2,8 i wiem, że to bzdura. Proszę nie szerzyć takich opinii na forum, bo ludzie się tym jednak sugerują.
    W 2,8 już przy 2,8 obraz jest dużo lepszy, bez porównania, a jeśli przymkniemy do 4, to różnica jest kolosalna. Mam 2,8 bez IS, bo porównywałem i ten był ostrzejszy, czym potwierdziłem sobie wszelkie sensowne testy, jakie znalazłem w sieci. Podobnie jak z czwórką.

    To tak trochę na marginesie wątku, ale te rozmowy generalnie są mocno na marginesie momentami. Wróćmy do wątku. Ja osobiście czekam na opis nowego aparatu od oskarkowego
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof Bieliński ; 18-01-2007 o 04:16
    Zabawki: Canon 5D MkII |Canon 1D Mk III | Canon 70-200/2,8L | Canon 300/4L IS | Canon 16-35/2,8L | Canon 50/1,4 | Canon 85/1,8 i inne
    Strona: www.fotografiateatralna.pl

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzysztof Bieliński Zobacz posta
    Cóż, przesiadałem się kiedyś z czwórki na 2,8 i wiem, że to bzdura. Proszę nie szerzyć takich opinii na forum, bo ludzie się tym jednak sugerują.
    W 2,8 już przy 2,8 obraz jest dużo lepszy, bez porównania, a jeśli przymkniemy do 4, to różnica jest kolosalna. Mam 2,8 bez IS, bo porównywałem i ten był ostrzejszy, czym potwierdziłem sobie wszelkie sensowne testy, jakie znalazłem w sieci. Podobnie jak z czwórką.

    To tak trochę na marginesie wątku, ale te rozmowy generalnie są mocno na marginesie momentami. Wróćmy do wątku. Ja osobiście czekam na opis nowego aparatu od oskarkowego

    Dorzuce jednak 3 grosze do tego OT wątku twierdzenie ze 70-200 4,0L jest ostrzejsze od 2,8 bierze się z tego że jest on faktycznie ostrzejszy ale tylko na jednej jedynej ogniskowej - na 200 mm( na pozostałych wygrywa 2,8 ) Roznica jest spora bo 2,8 nawet przymkniete do 4,0 nie da tak ostrego obrazu ja 4,0 z pełnej dziury. Po przymknieciu 4,0 do 5,6 to niesetty ale i większość stałek ma problemy z uzyskaniem takich wyników. Temat jest mi znany bo przerabiałem go na dwóch wymienionych szkłach. Poniżej link ze zdjęciam porównawczymi:

    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=15491

    reasumująć jezeli zależy ci na długim końcu nie potrzebujesz światła 2,8 , nie robisz zdjąć pod światło ,nie lubisz nosić ciężarów to bierz 4,0 w każdym innym przypadku 2,8
    Ostatnio edytowane przez paweleverest ; 18-01-2007 o 08:51

  10. #10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paweleverest Zobacz posta
    Dorzuce jednak 3 grosze do tego OT wątku twierdzenie ze 70-200 4,0L jest ostrzejsze od 2,8 bierze się z tego że jest on faktycznie ostrzejszy ale tylko na jednej jedynej ogniskowej - na 200 mm( na pozostałych wygrywa 2,8 ) Roznica jest spora bo 2,8 nawet przymkniete do 4,0 nie da tak ostrego obrazu ja 4,0 z pełnej dziury. Po przymknieciu 4,0 do 5,6 to niesetty ale i większość stałek ma problemy z uzyskaniem takich wyników. Temat jest mi znany bo przerabiałem go na dwóch wymienionych szkłach. Poniżej link ze zdjęciam porównawczymi:

    http://www.canon-board.info/showthread.php?t=15491

    reasumująć jezeli zależy ci na długim końcu nie potrzebujesz światła 2,8 , nie robisz zdjąć pod światło ,nie lubisz nosić ciężarów to bierz 4,0 w każdym innym przypadku 2,8
    I znowu przekłamanie. Przy długim końcu obiektyw 70-200/2,8 jest właśnie dużo lepszy od 70-200/4. Raczej przy 70mm można jeszcze dyskutować, że te liczby się zbliżają, a nawet przy przymknięciu do 5,6 czwórka jest lepsza. Z tym, że ja nigdy nie przymykam do 5,6, bo po co, skoro mam super ostry obraz przy 4.
    W moim odczuciu obiektywów, które sprawdzałem, w 70-200/2,8 jest dużo ostrzejszy obraz, szczególnie przy świetle 4, w centrum kadru, a na brzegach już zupełnie bez porównania. Ale mogłeś trafić na zły model. Poza tym spójrzmy na te liczby z photozone.de, które tak chętnie przytaczasz (i które moim zdaniem są całkiem miarodajne, do tej pory potwierdzało mi się mniej więcej to, co tam jest, kiedy sprawdzałem obiektywy przed i po zakupie).
    http://www.photozone.de/8Reviews/len...0_28/index.htm
    http://www.photozone.de/8Reviews/len...00_4/index.htm

    Przenieśmy tę rozmowę już tam, gdzie o tym pisałeś, to nienajlepsze na to miejsce.
    Poza tym nie musimy wszędzie próbować sobie racjonalizować zakupu tańszego sprzętu. To tak jakbym mówił, że mój 10D daje lepszy obraz od 5D.
    Zabawki: Canon 5D MkII |Canon 1D Mk III | Canon 70-200/2,8L | Canon 300/4L IS | Canon 16-35/2,8L | Canon 50/1,4 | Canon 85/1,8 i inne
    Strona: www.fotografiateatralna.pl

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •