Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Wątek: No i stało się - "fotograf studyjny"

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Post No i stało się - "fotograf studyjny"

    No i stało się - wdrażam się expressowo w pracę w niezłej agencji reklamowej, może nie dużej i bardzo znanej ale takiej w której robi się często produkty o zasięgu krajowym.

    Na razie oczywiście głównie packshoty ale docelowo będzie to bardziej zróżnicowane tematycznie zajęcie (reportaż, portret, macro itp).

    Ale do rzeczy:

    posiadam 10D, 300D, obiektywy które do studia są ze względów jakościowych naprawdę prawie idealne, stosuję : Flektogona 35 MC (packshot macro ideał) , Planara 50 1,4 T*, Flektogona 50 4,0 MC (SIX) - (oba zastosowania ogólne, drugi to najostrzejsze szkło jakie widziałem w życiu !!!), Biometara 80 MC (miodny portret), Sonnar 135 MC i innych..... wszystkie z potwierdzeniem ostrości !!!!

    Oświetlenie: w sumie 3 lampy : 2x600 1x1200 (regulacja płynna, pilot regulowany, ale dokładnie markę i ułamek mocy wpiszę potem ok 15.00) , Softboxy różne: ośmiokąt duży ok 1,5 m średnicy może więcej, prostokątny ok 1,5 na 0,8 i jeszcze takie całkiem małe 2 prostokąty....inne klosze i efekty jak plaster miodu...

    Tła: 1) Duże tła 3m różne kolory .... siłą rzeczy na razie mało użyteczne
    2) Namiot bezcieniowy 75cm z tłami białym, czarnym, czerwonym i
    niebieskim

    Inne: szara karta, ? i mnóstwo innych jak statywy itp.

    Po przydługim wstępie :-) mam pytanie :

    1: Jak poza przesłoną regulować ilość światła w namiocie bezcieniowym? Lampy skręcone na maxa i odsunięte o 2m pozwalają jedynie na użycie przesłon 11 i 16 przy 8 jest już raczej prześwietlone ... czas i tak ma raczej średnie znaczenie bo nic nie zmienia to czy robię na 1/125 czy 0,5" .... o iso nie wspominam oczywiście 100.... czy możliwe jest w takim razie użycie przesłon np 2,8-4 czy nawet 5,6... (to co prawda to już raczej portret ale zauważyłem że w tej sytuacji może być podobnie)

    (odpowiedzi które mi się nasuwają : za mocne lampy ??? , za kiepska regulacja ??? ogólne moje problemy z ustawieniem ustrojstwa ??? ... przetestowałem juz dużooo ustawień z dwoma lampami i użycie przesłon poniżej 8 jest niemożliwe )

    2:Proszę o poradę jak użyć najlepiej sprzętu który mam (lampy softboxy klosze itp.) aby uzyskać najlepsze efekty w packschot`ach, czy może lepsze są w ogóle światła ciągłe nawet kiepskie (halogeny), niż lampy błyskowe

    Liczę na rzeczowe wskazowki które pomogą mi wykorzystać dostępne środki, najlepiej jak to jest możliwe, przy czym od razu powiem że to nie jest tak że nic mi nie wychodzi i nic właściwie nie wiem: sporo wychodzi, co nieco wiem ... po prostu napotkałem kilka problemów na które nie umiem znaleźć odpowiedzi ... i liczę na FACHOWĄ pomoc

    Acha przeczytałem już tematy o packshotach …

    Dzięki ....
    Ostatnio edytowane przez popmart ; 24-10-2006 o 11:00

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Te lampy to jakie są? Ciągłe czy błyskowe? I 600 i 1200 czego?
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    no właśnie dokładne dane lamp podam ok 14.00

    to co pamiętam :

    no napewno błyskowe, 600 i 1200 (chyba- Ws) , pilot regulowany , fotocela, synchro ... aaa są made in poland .... reszta potem

  4. #4

    Domyślnie

    Zawsze pomocny filtr szary!

  5. #5
    Początki nałogu Awatar crater
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    40
    Posty
    399

    Domyślnie

    Gdzies czytalem ze lamka 32 Ws jest za mocna do stolu bezcieniowego i gosc musial ja ograniczac elektronicznie.

  6. #6

    Domyślnie

    Tak jak napisał Bushi wystarczy założyć szarą folię (filtr oświetleniowy).
    W zależności od potrzeb możesz użyć dowolnej ilości warstw filtra i osłabiać światło bez ograniczeń.
    http://teatrum.com.pl/teatrum2/

  7. #7
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popmart Zobacz posta
    no właśnie dokładne dane lamp podam ok 14.00

    to co pamiętam :

    no napewno błyskowe, 600 i 1200 (chyba- Ws) , pilot regulowany , fotocela, synchro ... aaa są made in poland .... reszta potem
    O matko, to strasznie mocne. Masz następujące możliwości:
    - odsuń lampy od namiotu (siła światła b. maleje wraz z oddaleniem)
    - sciągnij czasze odbłyskowe
    - wprowadź rozpraszacze światła (softboxy, blendy itd.)

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    to w koncu filtr szary czy folia i co o za folia ?

    lampy to

    http://markoflash.pl/glowna.php?p=products&g=6&s=4


    2x 600 i 1200

    dzieki za odpowiedz

  9. #9
    Zablokowany
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    60
    Posty
    45

    Domyślnie

    jesli chcesz przy packshotach precyzyjnie pobawic sie glebia ostrosci, to polecam swiatlo ciagle, ale rob tylko w raw-ach, bo niekiedy trudno o wlasciwy wb, dosc tanie i bardzo dobre sa lampy ciagle lowell (tota, omni itd) ale niestety dostepne tylko w usa, na naszym rynku IFF Firenze/manfrotto, sa b. dobre i z chlodzeniem, pamietaj tylko, ze powietrze od lamp zarowych drży i czasem sa klopoty z ostroscia, nie powotografujesz tez czekolady :-) ze zrozumialych wzgledow, pzdr

  10. #10

    Domyślnie

    popmart> a czy filtr szary nie jest szkłem czy plastikiem powleczonym folią??
    Ale jeśli chodzi o prawdziwe folie to co innego bo pochłania światło, które nie ma być odbite.

    Jesli chodzi o filtry to masz dużo możliwości - możesz użyć systemu cokina lub normalne okrągłe a przyda Ci się napewno nie tylko w studio ale również w plenerach skoro piszesz że w przyszłości też możesz pstrykać w plenerach!

    A zresztą dlaczego ja fotografowi, który robi zdjęcia reklamowe tłumaczę do czego służy szary filtr?!?
    Ostatnio edytowane przez Bushi ; 24-10-2006 o 16:11

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •