a jakim szkłem robione? zerknę sobie u juzy jakie można foty robić takim zestawem, bo tu jest akwarelowa kaszana
To jest robione R7 z EF 100-400L II.
Trzeci przykład:
To zdjęcie jest ostre tak, jak trzeba, a chodzi głównie o takie przypadki, jak poniżej. Trzeba sobie wyświetlić pełne obrazy po kliknięciu na nie.
W obu przykładach są to trzy klatki po sobie w dwóch seriach bezpośrednio po sobie, a najlepsze są środkowe zdjęcia w obu zestawach.
Płaszczyzna ostrości buja się na FF lub BF w taki sposób, że oko teoretycznie jest w płaszczyźnie ostrości, ale praktycznie jest albo na przedniej, albo na tylnej granicy GO, i brakuje ostrości na boku tułowia kaczki. Jedna trzecia uzysku to na pewno nie jest 85%, o ile ja się znam na matematyce, a przeważnie jest gorzej, a nie lepiej.
Jeśli obiekt jest daleko, mały w kadrze, i na zajętym tle, lub mało kontrastowy, to R7 mógłby buty czyścić każdej z moich czterech lustrzanek, gdyby one w butach chodziły.
Krytycznie ostre zdjęcie, bez poprawiania ostrości "po mojemu", bo już się nie da, wygląda tak (100% wycinek):
![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.