Dla mnie ro zdjęcie to kosz. Nie toleruję takich u siebie. Pytanie jaki to jest "wycinek" bo to chyba nie jest cały kadr?
Dla mnie ro zdjęcie to kosz. Nie toleruję takich u siebie. Pytanie jaki to jest "wycinek" bo to chyba nie jest cały kadr?
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Ostrzejsze ale jak dla mnie to zdjęcie ma inne mankamenty. Nie lubię takiej "jakości".
Może inaczej - ja zasadniczo nie wykorzystuję nigdy wycinków na 100%, raczej zmniejszam foty tak z co najmniej 4000px na długim boku do 1920px lub mniej.
To jest robione R7 z EF 100-400L II.
Trzeci przykład:
To zdjęcie jest ostre tak, jak trzeba, a chodzi głównie o takie przypadki, jak poniżej. Trzeba sobie wyświetlić pełne obrazy po kliknięciu na nie.
W obu przykładach są to trzy klatki po sobie w dwóch seriach bezpośrednio po sobie, a najlepsze są środkowe zdjęcia w obu zestawach.
Płaszczyzna ostrości buja się na FF lub BF w taki sposób, że oko teoretycznie jest w płaszczyźnie ostrości, ale praktycznie jest albo na przedniej, albo na tylnej granicy GO, i brakuje ostrości na boku tułowia kaczki. Jedna trzecia uzysku to na pewno nie jest 85%, o ile ja się znam na matematyce, a przeważnie jest gorzej, a nie lepiej.
Jeśli obiekt jest daleko, mały w kadrze, i na zajętym tle, lub mało kontrastowy, to R7 mógłby buty czyścić każdej z moich czterech lustrzanek, gdyby one w butach chodziły.
Krytycznie ostre zdjęcie, bez poprawiania ostrości "po mojemu", bo już się nie da, wygląda tak (100% wycinek):
![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Może nie kontynuujmy w tym wątku Twojej przygody z Twoim R7.
No ja cierpię dolę?! Kontynuowanie przygody z cudzym R7 w tym wątku Ci jakoś nie przeszkadzało?! Jakby sobie tu nikt mną w zawoalowany sposób pyska nie wycierał, a drugi nie chwalił R7 pod niebiosa, to bym się nie odzywał, bo RF 100-500 to mi zwisa
--- Kolejny post ---
Bo wiesz, ja to bym chciał wreszcie zobaczyć na własne oczy te pieprzone 85% genialnie ostrych zdjęć z R7 klatka po klatce, w stuprocentowym widoku, najlepiej tak ze 2000 sztuk pod rząd.![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Albo używali, albo zamierzali, bo to nie to samo.
A @solti używa R7 z EF 100-400L II, tak samo, jak ja.
To pierwsze nieostre zdjęcie, po zmniejszeniu całego kadru 32 Mp do np. 8 Mp, i wyostrzeniu, będzie wystarczjąco ostre, ale ono pokazuje dlaczego komuś zależy na wycinkach 100% . Gdy ich ktoś nie robi, to ma mniej problemów ze sprzętem, i więcej ostrych zdjęć.
Tematy okołosprzętowe w fotografii to system naczyń połączonych, więc w każdym tworzą sie wątki poboczne i dygresje. Dobrze, że nikt nie wtrąca, co aktualnie Biedra ma w promce![]()
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.