https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Okazało się, że będę potrzebował szerzej niż moje EF 16-35/4L. Nie zależy mi ani na świetle czy af ale na szerokości. Trochę mnie zaskoczył ten wpis o rozrzutach w szerokości 14-35/4L.
Przeznaczenie do czego potrzebuję, to małe pomieszczenia które czasem się trafiają w robocie i ciężko mi się z tym ogarnąć moim 16-35.
I teraz pytanie, czy brać sigmę arta 14-24 a może nawet 12-24 czy też tego RFa ? Przede wszystkim zależy mi na poprawnym szerokim obrazku, który w LR czy też DXO można dobrze ogarnąć, światło nie ma dla mnie znaczenia ani stabilizacja.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 13-03-2023 o 07:41
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 13-03-2023 o 08:27
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Jest Canon EF 11-24 f/4. To bardzo dobry słoik.
do wyboru:
- EF 11-24
- Sigma 12-24 f4
- Sigma 14-24 f2.8
- RF 14-35
https://www.optyczne.pl/porownaj.php...1403&add3=1631
trzy pierwsze wymagają przejściówki, a dwa pierwsze z takim rozwiązaniem będą ważyć ok 1300g, a ponieważ nie mają mocowania statywowego będzie ciężko je utrzymać, chyba że masz na to patent.
bardzo szerokokątne, 11-12mm naprawdę trudno się kadruje żeby to nie było przerysowane i karykaturalne. Do wnętrz zalecałbym jakiś statyw > 2m i zdalne wyzwalanie.
nie miałem do czynienia z tilt-shiftem, a to byłoby wg mnie lepsze rozwiązanie, choć pewnie więcej z tym zabawy
Nie ukrywam, że chodziła mi już ta sigma 12-24 po głowie od jakiegoś czasu. Waga nie ma aż takiego znaczenia dla mnie. Bez stawywu to nawet nie wyobrażam ze moznaby robić zdjęcia do których używam 16-35 (mieszkania) więc tu temat mam ogarnięty. Ktoś ma może wiedzę na temat porównania tych obu Sigm z pierwszej ręki lub gdzie zerknąć?
--- Kolejny post ---
Widziałem na forum nikoniarzy porównanie Darka Bresia rogów obu tych Sigm i róg z 12-24 dość mydlany ale wiadomo że Darek jest maksymalistą, pytanie do użytkowników tych szkiel bym miał, chyba że tu na forum jest już temat gdzie było omówione?
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 13-03-2023 o 11:04
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
chodzi mi o to, że szkła nie mają mocowania statywowego - jeśli podepniesz zestaw za body to te 1300g z przodu będzie ciężkie do utrzymania - chyba że masz na to patent, albo jakiś lepszy zestaw mocujący.
Canon EOS R6 Mark II | Canon EOS R6 | Canon RF 14-35mm F4 L IS USM | Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM | Canon RF 70-200mm F4 L IS USM | Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD | Canon RF 16mm F2.8 STM | Tamron SP 35mm F/1.4 Di USD | Canon RF 50mm F1.8 STM | Samyang AF 85mm F1.4 RF
Ale może byś zaprezentował zdjęcia z obu obiektywów abyśmy mogli zobaczyć jakiego rozrzutu można się spodziewać.
Myślę że takie porównanie byłoby interesujące dla wielu z nas.