#1783
Skoro wszyscy pokazują jakieś ptaszki to ja mam tutaj amerykańskiego drozda. Zrobionego lustrzanką. I do tego na film (Portra 400).
Z cyfrową lustrzanką FF się już dawno rozstałem bo jest po prostu za duża. Ale to nie jest tak, że lustrzanki są przestarzałe. Bardzo chętnie bym kupił DSLRa FF w postaci cyfrowej wersji mojego Pentaxa MX. Coś tak małego, lekkiego, z ogromnym wizjerem, manualnym ostrzeniem (tak!) i brakiem IBIS i odchylanego tylnego erkanu. Oczywiście szanse, że coś takiego się pojawi są praktycznie zerowe bo kto by to dziś kupił? Bez AF? Bez video? Bez IBIS? Bez pierdyliarda nikomu niepotrzebnych ficzerów?
Mimo tego liczę, że może Pentax coś tego typu pokaże szukając nowej niszy w tej niszy w której już obecnie siedzą.
![]()
Ostatnio edytowane przez atsf ; 12-05-2022 o 07:08
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Jestescie z innej epokiJa każdy upgrade technologiczny przyjmuję z otwartymi ramionami. Czy to muzyka-wideo, czy aparaty czy komputery. I nie ma dla mnie powrotu do przeszłosci, nie widzę sensu.
Przykładowe wskazania światłomierza w OM-4.
Pomiarów punktowych można zrobić 8 i zostanie wyliczona średnia. Można dokonać korekt naświetleń na światła lub na cienie odrębnymi przyciskami, można pomiar wprowadzić do pamięci i skasować go jednym ruchem, a wszystko po omacku i bez problemów.
W trybie AUTO aparat pozwala naświetlać nawet 4 minuty. Dokładność wskazań 1/3 EV w każdym trybie.
#1784
#1785
#1786
1787
#
#1788
#1789
Światłowaga w trybie ręcznym. Od razu widać, że nie jesteśmy w automatyce, a tryb przełącza się dźwignią mającą tylko 2 położenia, po omacku.
#1790
--- Kolejny post ---
W EVF można symulować ekspozycję, ale ze względu na akomodację oka od różnych poziomów jaskrawości i tak trzeba ją skonfrontować z histogramem, bo się można grubo pomylić, więc nie jest to ani szybkie, ani bezbolesne. We współczesnych DSLR zawsze trzeba panować nad korekcją ekspozycji i trzeba ją robić bardziej na wyczucie, lub robić pomiary punktowe, które trzeba zapamiętywać we własnej głowie. Tymczasem genialny system pomiaru w OM-4 nie ma do dziś sobie równego.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Akomodacja to przystosowanie oka do widzenia ostrego z różnych odległości. W polskim forumowym - fokusowanie. Manualne czy automatycznie?
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Generalnie: akomodacja to umiejętność dostosowania istniejącego układu do panujących warunków.
Faktycznie termin "akomodacja oka" odnosi się do zmiany ogniskowej soczewki oka, a na parametr dostosowania się do jaskrawości regulowany źrenicą nie ma podobnego określenia, więc ja żem to uczynił, i już tak zostanie, albowiem oko się dostosowuje zarówno do odległości, jak i do jaskrawości.
--- Kolejny post ---
BTW: co manualne, czy automatyczne?
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Adaptacja (do warunków oświetlenia).
W sumie jest to ciekawy temat. Nie tylko ostrość i oświetlenie, ale również rozpoznawanie barw - vide kalibracja monitorów.
Akomodacja oka. W polskim forumowym: MF czy AF.
I dostałbyś ode mnie lajka, gdyby był dostępny. Nawet bez uzasadniania.
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz