Pokaż wyniki od 1 do 10 z 961

Wątek: Canon EOS RP

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    dla emulsji srebrowycj dolna granica uzytecznego odcinka jest znormalizowana .
    wynosi ona d0+0,1 ( o ile pamietam ) , czyli gestosc zadymienia wlasnego ( wywolanej nienasweitlonej emulsji ) powiekszona o 0,1 (? , a moze 0,2 nie pamietam w tej chwili dokladnie).

    marfot ma racje. Zreszta zakres tonalny podaja producenci ( wlasciwie to krzywa charakterystyczna )

    mozna znalezc dla velvi czy tez materialow negatywowych

    przyklad dla velvi 50 : https://www.fujifilm.com/products/pr..._datasheet.pdf

    wykres 19

    mozna w przyblizeniu odczytac z wykresu i wyliczyc uzyteczny zakres tonalny

    DR = ld(10^1,7) = 5,65 EV

    dla velvi 100 mozna znalezc tez - jest nieco szerszy i Kontrast musi byc tym samym mniejszy.

    dla negatywow barwynch wynosi ok 9 - 9,5


    pomiarow optycznych lepiej z tej okazji nie przywowolywac , sa one zreszta obarczone bledem wynikajacym z MTF optyki , tzn nieporownywalne miedzy matrycami , jesli uzywano roznych obiektywow.

  2. #2

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    . Zreszta zakres tonalny podaja producenci ( wlasciwie to krzywa charakterystyczna )

    przyklad dla velvi 50 : https://www.fujifilm.com/products/pr..._datasheet.pdf

    wykres 19

    mozna w przyblizeniu odczytac z wykresu i wyliczyc uzyteczny zakres tonalny
    Czyli uważasz, że można porównywać jabłka z gruszkami.
    Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Czyli uważasz, że można porównywać jabłka z gruszkami.
    nie ma tutaj sytuacji jablek i gruszek - fotografowany przedmiot w obu wypadkach odbija lub emituje fotony.

    w fotochemicznej emulsji srebrowej foton pada na znajdujacy sie w sieci krystalicznej zwiazkow srebra Atom powodujac wybicie elektronu i przeplyw pradu. Zjawisko jest zbyt slabe by spowodowac zauwazalny dla oka efekt , wiec zostaje wzmocnione kosztem energi chemicznej zgromadzonej w wywolywaczu.

    w fotodiodzie krzemowej foton pada na znajdujacy sie w sieci krystalicznej krzemu Atom powodujac wybicie elektronu i przeplyw pradu. Zjawisko jest zbyt slabe by spowodowac zauwazalny dla oka efekt , wiec zostaje wzmocnione kosztem energii chemicznej zgromadzonej w baterii.

    dokladnie ta sama zasada .


    zakres tonalny jest mierzony , podaja go dla materialow fotochemicznych producenci i nie jest to kwestia wiary tylko obiektywnych wynikow pomiarowych.

    warunkiem dla materialow odwracalnych jest , ze Gamma winno = 1 , wowczac mamy przenoszenie roznic tonalnych wystepujacych w naturze jak 1:1 , dzieki czemu odbieramy odwzorowanie jako naturalne.


    dla materialow negatywowych Gamma = 0,63 , dzieki czemu zakres tonalny jest szerszy niz materialow odwracalnych , ale odwzorowanie bardziej miekkie . W obrobce pozytywowej dobieramy odpowiednio Gamma w zalezosci od potrzeb i wizji artysty , przez dobor gradacji papieru , lub tez stosujac inne techniki ( np maskowanie , miejscowe dopalanie , niedoswietlanie itp itd.- identycznie jest w obrobce cyfrowej )


    Ostatecznie nawet z matrycy 15 EV obserwujemy obraz na monitorze , ktory nie przenosi nawet 8 EV , ale majac wiecej danych w Rawie mozna odpowiednio sterowac odbrobka tak, iz uda sie pokazac calosc zakresu , kosztem oczywiscie Jakis tam znieksztalcen w innym zakresie , ale umiejetna obrobka mozna te znieksztlacenia uczynic nierozpozawalnymi lub trudno rozpozawalnymi.

    zarowno dla filmow analogowych jak i matryc cmos natezenie padajacego swiatla mierzymy tym samym przyrzadem - swiatlomierzem. w ten sam sposob mierzy sie zakres tonalny sceny , expozycje.
    w obu przypadkach zakres tonalny medium swiatloczulego mowi nam ile razy miejsca najjasniejsze sa jasniejsze od najciemniejszych zachowujac prawidlowosc proporcji odwzorowania roznicy tonalnej ( w jakiejs tam dopuszczalnej tolerancji )
    Zdecydowanie mamy tylko sliwki - nie ma gruszek i jablek.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •