Strona 61 z 70 PierwszyPierwszy ... 11515960616263 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 610 z 691

Wątek: Canon EOS RP

  1. #601
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2018
    Posty
    670

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    no to pozostaje tylko szybko kupować zanim podrożeje lub zrobią zakup na zapisy z przedpłatą - cena dobra - mały RD lepszy od dużego - autostrada (typowy przykład) - tylko klienci źli bo tego nie rozumieją i nie chcą kupować - no zupełnie tego nie rozumiem

  2. #602
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 356

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    kto napisal , ze lepszy ?

    to jest przyklad tworzenia urban legends.


    Sa sytuacje , w ktorych nizszy DR jest korzystny, sa tez sytuacje , ze jest niekorzystny i tyle.

    To bylo w fotografii analogowej chlebem powszednim. Dobieralo sie wywolywacz i film w zaleznosci od DR sceny.
    W fotografii cyfrowej nie zmienimy DR matrycy w aparacie ( choc mozna wybrac aparat z innym DR ) , ale zasada nadal obowiazuje.

  3. #603
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    42
    Posty
    11 328

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Cytat Zamieszczone przez mirror Zobacz posta
    no to pozostaje tylko szybko kupować zanim podrożeje lub zrobią zakup na zapisy z przedpłatą - cena dobra - mały RD lepszy od dużego - autostrada (typowy przykład) - tylko klienci źli bo tego nie rozumieją i nie chcą kupować - no zupełnie tego nie rozumiem
    zgadza sie. nie rozumiesz

    ciagniesz w zaparte z nasmiewaniem sie z opinii, ktorych zwyczajnie nie rozumiesz. co w zasadzie tylko dowodzi twojej ignorancji...
    www albo tez flickr

  4. #604
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Canon RP ma focus bracketing, czego poskąpiono w Eos R. Być może Canon uważa tę funkcjonalność jako odpowiednią tylko dla amatorów? Mi bardzo odpowiada i zdecydowanie chciałbym mieć ją w moim aparacie.

  5. #605
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    3 334

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Canon RP ma focus bracketing, czego poskąpiono w Eos R. Być może Canon uważa tę funkcjonalność jako odpowiednią tylko dla amatorów? Mi bardzo odpowiada i zdecydowanie chciałbym mieć ją w moim aparacie.
    Łączę się z Tobą w bólu, też bym chciał mieć w A7R3.

    jp
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III, FE 2.8/16-35 GM, FE 2.8/70-200 GM, FE 1.4/24 GM, FE 1.8/35, FE 1.8/55
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  6. #606
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 498

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    Tak z ciekawości to faktycznie jest odwzorowanie liniowe? Pytam serio, bo nie wiem.

  7. #607
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 356

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    w takim ukladzie wspolrzednych nie jest to absolutnie dokladnie linia prosta - ma ona lekko ksztalt litery S z punktem przegiecia w srodku , ale mozna dobrze aproxymowac linia prosta. czyli w przyblizeniu tak .

  8. #608
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Wiek
    60
    Posty
    3 132

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    Sa sytuacje , w ktorych nizszy DR jest korzystny, sa tez sytuacje , ze jest niekorzystny i tyle.

    To bylo w fotografii analogowej chlebem powszednim. Dobieralo sie wywolywacz i film w zaleznosci od DR sceny.
    W fotografii cyfrowej nie zmienimy DR matrycy w aparacie ( choc mozna wybrac aparat z innym DR ) , ale zasada nadal obowiazuje.
    Ze slajdami było trudniej.
    Velvia (DR jakieś 5,5 EV) genialnie rejestrowała poranne lekko zamglone landszafty. W miasteczkach używałem Astia bo kontrast był nie do ogarnięcia na Velvii.
    Ale nigdy bym nie poszedł na to żeby w landszafcie zrezygnować z Velvii bo mały DR.
    EOS R, 16-35/4L IS, RF24-105L, 35/2 IS, 70-300L IS, M50, EF-M11-22, EF-M22, EF-M32, EF-M55-200
    https://500px.com/m_kowalczyk/galleries

  9. #609
    Moderator PREMIUM member Awatar Jacek_Z
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    2 006

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Ze slajdami było trudniej.
    Velvia (DR jakieś 5,5 EV) .
    Oczywiście, że wysteępowały różnice w kontrastowości różnych materiałów analogowych. Absolutnie prawda.
    Ja się jakoś nie zgadzam z tymi wartościami podawanymi dla materiałów analogowych. Tzn nie wiem kto je wyliczał, (optyczni podaja wg kilku kryteriów SNR=10 (wysoka), 4 (dobra), 2 (średnia) i 1 (niska).
    Jak przeprowadzano testy analogów, jaki miał sprzęt do testowania. Gdy slajd był gęsty ale był skanowany na bębnie to wszędzie ciągle był detal. Materiały analogowe zachowywały się mocno inaczej niż plik cyfrowy.
    Jak wyznaczano DR materiału analogowego? Analogowo, na podstawie pomiarów densytometrycznych? Czy cyfrowo, na podstawie zeskanowanego pliku? Czym skanowano taki plik?
    Ostatnio wyszukiwałem testów starej optyki średnioformtowej. I czytałem długi "mądry" artykuł gdzie tester nie zauważał róznic między starymi obiektywami bez powłok i z powłokami T*. Wniosek - nie ma po co przepłacać. A na końcu napisał czego używa - płaskiego skanera (Epson 600 czy 800). Dziękuję za takie wyniki.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  10. #610
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 356

    Domyślnie Odp: Canon EOS RP

    dla emulsji srebrowycj dolna granica uzytecznego odcinka jest znormalizowana .
    wynosi ona d0+0,1 ( o ile pamietam ) , czyli gestosc zadymienia wlasnego ( wywolanej nienasweitlonej emulsji ) powiekszona o 0,1 (? , a moze 0,2 nie pamietam w tej chwili dokladnie).

    marfot ma racje. Zreszta zakres tonalny podaja producenci ( wlasciwie to krzywa charakterystyczna )

    mozna znalezc dla velvi czy tez materialow negatywowych

    przyklad dla velvi 50 : https://www.fujifilm.com/products/pr..._datasheet.pdf

    wykres 19

    mozna w przyblizeniu odczytac z wykresu i wyliczyc uzyteczny zakres tonalny

    DR = ld(10^1,7) = 5,65 EV

    dla velvi 100 mozna znalezc tez - jest nieco szerszy i Kontrast musi byc tym samym mniejszy.

    dla negatywow barwynch wynosi ok 9 - 9,5


    pomiarow optycznych lepiej z tej okazji nie przywowolywac , sa one zreszta obarczone bledem wynikajacym z MTF optyki , tzn nieporownywalne miedzy matrycami , jesli uzywano roznych obiektywow.
    Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 02-07-2020 o 14:34

Strona 61 z 70 PierwszyPierwszy ... 11515960616263 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •